Oonko limbossa vai mitä tää on?
Tosin jos oon jossain välitilassa ni täältä kysyminen tuskin auttaa..
Mutta koska en vielä toistaiseksi vakavissani usko limboon, vaikka todellisuuden tunne alkaakin heiketä niin jos jollain olis tarjota jokin vaihtoehtoinen teoria tilalle?
Eli tätä on jossain määrin aina, mutta n. 3vuoden aikana yhä kiihtyvämpään tahtiin:
-kaikki paikat ja ihmiset vaikuttaa tutuilta
-tiedän mitä ihmiset aikovat sanoa ennen kuin avaavat suuhunsa, ilman että asia olisi ennakoitavissa jonkin tapahtuman tms. Seurauksena. Olen esim. Kirjoittanut kokonaisia keskusteluja ylös ennakkoon.
-Jatkuva epätodennäköinen synkronisaatio
Nämä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen. Luultavasti paljon muutakin, jota ei nyt tule heti mieleen.
Help! Mistä on kyse?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei olisi psykoosi... Hae apua, tsemppiä :)
Osasin odottaa tätä kommenttia. Ja siis kyllähän tää psykoosilta kuulostaa elokuvamaiseen tapaan. Silti todennäköisyydet eivät ole psykoositeorian puolella, ellen sitten ole hallusioinut jo vuosia putkeen ja kuvitellut lähisuhteet tai taoahtumat.
Matrixin ankeuttajat kyllä syyttävät sinua kaikesta.
Usko pois ..
Sincc
Se on niiden homma ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen nähden, että olen lukenut tämän aloituksen 10 wuotta sitten, sanoisin, että olet.
Sincc
Joo, vaikka viestis oli varmaan läpällä, alan jo oikeasti uskomaan tähän.
Asia on häirinnyt satunnaisesti vuosien varrella enemmän tai vähemmän, mutta nyt alkaa olemaan jo lievästi paranoidinen fiilis.
Oon aina sanonut, että paranoia ei ole paranoiaa, jos asia on totta.
Tai pelko ei ole pelkoa, jos joku lyö sua kirvehellä polveen ..
Sincc
Kyllä se aivan totta on silloin. Eikä kuvitelmaa ..
No joo, en oo erimieltä tästä. Ja tuskin edes voisin. Ainakin tähän asti koko ketju on ollut kuin itsensä kanssa keskustelisi.
No voidaan kuvitella, että kaikki olis yksi. Oli se sitten tietokone tai mikä.
Joku voi pitää jumalana ..
Sincc
Mää oon keskustellut näistä eri palstallakin kuin täällä vauvalla ..
Kun kaikki on samaa .. joka paikassa. Ei ole kuin yksi ohjelma. Kaikki nää palstaat ja muu skeida saman sisällä ..
Periaatteessa. Tai sitten oon se yksi. Oon kyl yrittänyt miettiä muitakin vaihtoehtoja, mutta ne eivät käy järkeen.
Et sinä ole ajattelija ..
Sincc
Ajattelu tapahtuu muualla. Sinä olet radio. Et radiolähetys ..
Ihmiset sotkee itsensä ja kuvittelevat olevansa radiolähetys.
Ehei .. sinä olet vain radio, joka toistaa lähetystä ..
Yllätä mut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen nähden, että olen lukenut tämän aloituksen 10 wuotta sitten, sanoisin, että olet.
Sincc
Joo, vaikka viestis oli varmaan läpällä, alan jo oikeasti uskomaan tähän.
Asia on häirinnyt satunnaisesti vuosien varrella enemmän tai vähemmän, mutta nyt alkaa olemaan jo lievästi paranoidinen fiilis.
Oon aina sanonut, että paranoia ei ole paranoiaa, jos asia on totta.
Tai pelko ei ole pelkoa, jos joku lyö sua kirvehellä polveen ..
Sincc
Kyllä se aivan totta on silloin. Eikä kuvitelmaa ..
No joo, en oo erimieltä tästä. Ja tuskin edes voisin. Ainakin tähän asti koko ketju on ollut kuin itsensä kanssa keskustelisi.
No voidaan kuvitella, että kaikki olis yksi. Oli se sitten tietokone tai mikä.
Joku voi pitää jumalana ..
Sincc
Mää oon keskustellut näistä eri palstallakin kuin täällä vauvalla ..
Kun kaikki on samaa .. joka paikassa. Ei ole kuin yksi ohjelma. Kaikki nää palstaat ja muu skeida saman sisällä ..
Periaatteessa. Tai sitten oon se yksi. Oon kyl yrittänyt miettiä muitakin vaihtoehtoja, mutta ne eivät käy järkeen.
Et sinä ole ajattelija ..
Sincc
Ajattelu tapahtuu muualla. Sinä olet radio. Et radiolähetys ..
Ihmiset sotkee itsensä ja kuvittelevat olevansa radiolähetys.
Ehei .. sinä olet vain radio, joka toistaa lähetystä ..
Yllätä mut.
Suomi/Helsinki rakentaa Sipoonkorpeen hiilivoimalan tulewaisuudessa.
Sincc
Hiiliwoimalan ;)
YDINVOIMALAN
Sincc
Pienydinvoimalan ..
Radan Viroon
Sekä tietullit tulee itäväylälle ..
Likainen tusina alkaa kertyä kokoon ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Fyysikot ovat jo todistaneet, että rinnakkaistodellisuuksia on ja että tulevaisuus on jo olemassa. Kaikki, mitä tapahtuu, on jo tapahtunut.
Mutta vaikka itse uskonkin kaikenlaiseen, pidän silti aina todennäköisimpänä ihan "maallisia" syitä eli mt-ongelmia. Oletko hoidon parissa, onko lääkityksiä, oletko koskaan ollut psykoosissa?
Ei molempiin.
Yritän keksiä jonkin järkevän esimerkin aloituksessa mainituista asioista huomiseksi. Palsta menee kohta kiinni, joten tähän hätään ei ehdi vielä kirjoittamaan.
Öotä
Sincc
Don´t let the bed bugs bite ..
;)
palsta menee kiinni NYT 23:00
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Yllätinkö ?
Sincc
Et 😂 Mutta siis onhan tää ketju muiltakin osin arvattava, juuri tuo matrix ja psykoosi/mt-ongelmat. Vielä voisi tulla jokin filosofian/uskonnon teoria lisäksi.
Vaihdoin muuten vastausta ensimmäiseen kysymykseesi viimetinkaan.
Jäin kanssa miettimään olenko voinut kirjoittaa aiheesta aiemmin muualle, mutta en muista kirjoittaneeni kuin av;lle ja aivan eri aiheista. Toisaalta kun olen ettinyt keskusteluja tietyistä aiheista oon usein jäänyt miettiin, et oonko kirjoittanut aloitukset itse 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysikot ovat jo todistaneet, että rinnakkaistodellisuuksia on ja että tulevaisuus on jo olemassa. Kaikki, mitä tapahtuu, on jo tapahtunut.
Mutta vaikka itse uskonkin kaikenlaiseen, pidän silti aina todennäköisimpänä ihan "maallisia" syitä eli mt-ongelmia. Oletko hoidon parissa, onko lääkityksiä, oletko koskaan ollut psykoosissa?
Ei molempiin.
Yritän keksiä jonkin järkevän esimerkin aloituksessa mainituista asioista huomiseksi. Palsta menee kohta kiinni, joten tähän hätään ei ehdi vielä kirjoittamaan.
Ehdin miettimään asiaa liikaa ja nyt näyttää siltä, että joudun pohjustamaan enemmän mitä aiemmin ajattelin..
Mutta siis useimmat ilmiöt on ihan selitettävissä ja olen niillä asioita itselleni perustellut eli esim. Toiston sillä, että eri tilanteissa huomaa sellaisia asioita, joihin ei ole aiemmin kiinnittänyt huomiota esim. Raskaana olevat huomaavat helpommin toiset raskaana olevat jne.
Lisäksi intuitio, ihmistuntemus, alitajunnan tapa yhdistellä havaittuja asioita etiäisiksi yms. Lisäksi tietysti sattuma ja osa voi varmaan puhua vetovoimanlaistakin mikäli ei mene samaan kategoriaan limbon kanssa.
Mainittakoon vielä et itseltäni puuttui lapsenakin sellainen maagisuuden/taikuuden/yliluonnollisuuden tunne, joka on jollain aikuisillakin. Enkä siis koe tapahtumia mystisenä.
Mutta ne esimerkit:
No onpas täällä taas saatu hyödyllinen keskustelu aikaiseksi.
Ap, minulla oli täsmälleen samanlaista, kun olin lopettanut erään mielialalääkkeen seinään, kun lääkäri ei osannut ohjeistaa. Tämä joskus 2000-luvun alussa, kun ei ollut tuttuja mitkään lääkkeet ja olin hyvin nuori.
Erona se, että se ei kestänyt kauan, muutamasta päivästä kahteen viikkoon kai, en muista. Muistan kyllä täydellisesti sen ensimmäisen päivän kun se alkoi. Joka ikinen asia mikä sinä päivänä tapahtui, oli tapahtunut aiemmin, joka hetken ja tilanteen olin jo kokenut. Se oli kamalaa ja yritin selittää ihmisille, että ettekö muista, kun tämä sama asia tapahtui meille viimeksikin kun olimme täällä. He sanoivat, ettemme ole olleet kyseisessä paikassa koskaan aiemmin. Lopulta en enää tiennyt mikä oli totta ja mikä ei.
Asiat palasivat normaaliksi, kunnes eräänä päivänä ravintolassa kuulin ohimennen viereisen pöydän pariskunnan keskustelua. He olivat käyneet jo viime kerralla täsmälleen saman keskustelun, juoneet siinä samassa pöydässä niitä samoja kaljoja! Tiesin mitä aikovat sanoa seuraavaksi.
Tai sitten minulla oli vain lääkkeen nopeasta lopettamisesta johtuva lääkepsykoosi, jonka mahdollisuudesta luin vasta 15 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei molempiin.
Ehdin miettimään asiaa liikaa ja nyt näyttää siltä, että joudun pohjustamaan enemmän mitä aiemmin ajattelin..
Mutta siis useimmat ilmiöt on ihan selitettävissä ja olen niillä asioita itselleni perustellut eli esim. Toiston sillä, että eri tilanteissa huomaa sellaisia asioita, joihin ei ole aiemmin kiinnittänyt huomiota esim. Raskaana olevat huomaavat helpommin toiset raskaana olevat jne.
Lisäksi intuitio, ihmistuntemus, alitajunnan tapa yhdistellä havaittuja asioita etiäisiksi yms. Lisäksi tietysti sattuma ja osa voi varmaan puhua vetovoimanlaistakin mikäli ei mene samaan kategoriaan limbon kanssa.Mainittakoon vielä et itseltäni puuttui lapsenakin sellainen maagisuuden/taikuuden/yliluonnollisuuden tunne, joka on jollain aikuisillakin. Enkä siis koe tapahtumia mystisenä.
Mutta ne esimerkit:
Lapsena nämä oli sitä luokkaa, että huusin hirveä autossa (vastuuton kun olin) pelästytyääkseni kuskin ja hetkeä myöhemmin hirvi oikeasti juoksi auton edestä.
Ja esim. Väitin nähneeni tietyn eläimen kunnassamme (jota ei aiemmin siellä oltu nähty) ja muutama päivä myöhemmin uutisoitiin, että kyseisiä eläimiä oli todellakin tavattu siellä missä valehtelin niitä olevan.
Tuntemattomat/aiemmin tuntemattomat ihmiset ovat tuoneet mitä olen tarvinnut tai antaneet "neuvoja" joissakin asioissa joita olen miettinyt jo jonkin aikaa. Esim. Kun olin taloudelllisesti todella heikoilla ennalta tuntemattomat naapurini toivat lemmikilleni ruokaa kun olin miettinyt miten selviän tilanteesta. Samoin tuntematon ihminen kadulla antoi rahaa juuri sen verran kuin tarvitsin, tältä sitä pyytämättä.
Samoin täysin satunnainen, tuntematon ihminen on tullut kieltämään tekemästä jotain mitä olin aikonut. Kyseessä ei ollut itse*urha tai muukaan sellainen asia, jota voisi millään järjellä vaistota tai havaita päälle päin.
Kun keksin jonkun teorian tai saan idean, niin tästä uutisoidaan melko pian lehdissä. Esim. Tutkijat ovat löytäneet asian x.
Tai kaikki satunnaisesti valitut sarjat/elokuvat käsittelevät miettimääni aihetta tai niissä esiintyy sama, jokin satunnainen ja epätodennäköinen teema/asia. Esim. Tietty maa/kaupunki ja jopa kauppoihin ilmestyy näiden nimisiä tuotteita.
Lisäksi tietyt mielikuvat (joiden oon ajatellut johtuvan pelosta yms.) ovat toteutuneet, mutta aina niiden takana ei ole ollut sitä pelkäämääni tarinaa.
Oon myös kertonut lähitulevaisuuden tapahtumia ennakkoon. Esim. Selittänyt juhlissa mitä tilanteessa paikalla olemattomat tutut ja jokseenkin tuntemattomat henkilöt tekevät pian.
Ja kuten otsikossa mainittu, oon myös kirjoittanut keskusteluja yms. Ylös ennen kuin näitä on tapahtunut ja jopa näyttänyt ne asianomaisille välittömästi tapahtumien jälkeen. Joskus muuten vaan, joskus näissä on ollut motiivina antaa jollekin muuttaa tapahtumaketjua tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla oli täsmälleen samanlaista, kun olin lopettanut erään mielialalääkkeen seinään, kun lääkäri ei osannut ohjeistaa. Tämä joskus 2000-luvun alussa, kun ei ollut tuttuja mitkään lääkkeet ja olin hyvin nuori.
Erona se, että se ei kestänyt kauan, muutamasta päivästä kahteen viikkoon kai, en muista. Muistan kyllä täydellisesti sen ensimmäisen päivän kun se alkoi. Joka ikinen asia mikä sinä päivänä tapahtui, oli tapahtunut aiemmin, joka hetken ja tilanteen olin jo kokenut. Se oli kamalaa ja yritin selittää ihmisille, että ettekö muista, kun tämä sama asia tapahtui meille viimeksikin kun olimme täällä. He sanoivat, ettemme ole olleet kyseisessä paikassa koskaan aiemmin. Lopulta en enää tiennyt mikä oli totta ja mikä ei.
Asiat palasivat normaaliksi, kunnes eräänä päivänä ravintolassa kuulin ohimennen viereisen pöydän pariskunnan keskustelua. He olivat käyneet jo viime kerralla täsmälleen saman keskustelun, juoneet siinä samassa pöydässä niitä samoja kaljoja! Tiesin mitä aikovat sanoa seuraavaksi.
Tai sitten minulla oli vain lääkkeen nopeasta lopettamisesta johtuva lääkepsykoosi, jonka mahdollisuudesta luin vasta 15 vuotta myöhemmin.
Joo, just samaa on ollut. Ja oon siis miettinyt kanssa psykoosin mahdollisuuksia ja elämäntilanteiden yms. Vaikutusta.
Ongelmalliseksi asian tekee se, että voin todistaa ainakin osan asioista ja olen todistanutkin.
Miten mikään mielenhäiriö voi selittää tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei molempiin.
Lisäksi intuitio, ihmistuntemus, alitajunnan tapa yhdistellä havaittuja asioita etiäisiksi yms. Lisäksi tietysti sattuma ja osa voi varmaan puhua vetovoimanlaistakin mikäli ei mene samaan kategoriaan limbon kanssa.Mainittakoon vielä et itseltäni puuttui lapsenakin sellainen maagisuuden/taikuuden/yliluonnollisuuden tunne, joka on jollain aikuisillakin. Enkä siis koe tapahtumia mystisenä.
Mutta ne esimerkit:
Lapsena nämä oli sitä luokkaa, että huusin hirveä autossa (vastuuton kun olin) pelästytyääkseni kuskin ja hetkeä myöhemmin hirvi oikeasti juoksi auton edestä.
Ja esim. Väitin nähneeni tietyn eläimen kunnassamme (jota ei aiemmin siellä oltu nähty) ja muutama päivä myöhemmin uutisoitiin, että kyseisiä eläimiä oli todellakin tavattu siellä missä valehtelin niitä olevan.Tuntemattomat/aiemmin tuntemattomat ihmiset ovat tuoneet mitä olen tarvinnut tai antaneet "neuvoja" joissakin asioissa joita olen miettinyt jo jonkin aikaa. Esim. Kun olin taloudelllisesti todella heikoilla ennalta tuntemattomat naapurini toivat lemmikilleni ruokaa kun olin miettinyt miten selviän tilanteesta. Samoin tuntematon ihminen kadulla antoi rahaa juuri sen verran kuin tarvitsin, tältä sitä pyytämättä.
Samoin täysin satunnainen, tuntematon ihminen on tullut kieltämään tekemästä jotain mitä olin aikonut. Kyseessä ei ollut itse*urha tai muukaan sellainen asia, jota voisi millään järjellä vaistota tai havaita päälle päin.
Kun keksin jonkun teorian tai saan idean, niin tästä uutisoidaan melko pian lehdissä. Esim. Tutkijat ovat löytäneet asian x.
Tai kaikki satunnaisesti valitut sarjat/elokuvat käsittelevät miettimääni aihetta tai niissä esiintyy sama, jokin satunnainen ja epätodennäköinen teema/asia. Esim. Tietty maa/kaupunki ja jopa kauppoihin ilmestyy näiden nimisiä tuotteita.
Lisäksi tietyt mielikuvat (joiden oon ajatellut johtuvan pelosta yms.) ovat toteutuneet, mutta aina niiden takana ei ole ollut sitä pelkäämääni tarinaa.
Oon myös kertonut lähitulevaisuuden tapahtumia ennakkoon. Esim. Selittänyt juhlissa mitä tilanteessa paikalla olemattomat tutut ja jokseenkin tuntemattomat henkilöt tekevät pian.
Ja kuten otsikossa mainittu, oon myös kirjoittanut keskusteluja yms. Ylös ennen kuin näitä on tapahtunut ja jopa näyttänyt ne asianomaisille välittömästi tapahtumien jälkeen. Joskus muuten vaan, joskus näissä on ollut motiivina antaa jollekin muuttaa tapahtumaketjua tms.
*motiivina antaa jollekin mahdollisuus muuttaa tapahtumaketjua tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, just samaa on ollut. Ja oon siis miettinyt kanssa psykoosin mahdollisuuksia ja elämäntilanteiden yms. Vaikutusta.
Ongelmalliseksi asian tekee se, että voin todistaa ainakin osan asioista ja olen todistanutkin.
Miten mikään mielenhäiriö voi selittää tämän?
Kenelläkään teoriaa tästä?
Aika on mitattavissa oleva ulottuvuus. Sinä näet sen vähän laajemmin, koskien sellaista, mitä ei ole vielä tapahtunut. Ei siinä sen kummempaa.