miten kysyä vuokranantajalta lupaa lemmikkiin?
Kommentit (23)
Sopimuksessa ilmeisesti lukee lemmikit kielletty. Siihen on syynsä. Koirat ja kissat ovat aika nounou.
Ihan suoraan kysymällä, kerro millaisen lemmikin haluaisit hankkia ja lupaa ettei se tuhoa asuntoa.
Ukl
Uhkailu, kiristys ja lahjonta
Toimii varmasti.
ei lue sopimuksessa että olisi kielletty. näytössä oli puhe, että eivät haluaisi lemmikkiä asuntoon, joten ymmärrän että tilanne on haastava. olen kuitenkin valmis vaikka muuttamaan jos ei onnistu .- ap
Vierailija kirjoitti:
Sopimuksessa ilmeisesti lukee lemmikit kielletty. Siihen on syynsä. Koirat ja kissat ovat aika nounou.
Voi olla myös, että lemmikeistä on sovittava erikseen, mutta ei ole suoralta kädeltä kielletty.
Mikä lemmikki niin osaisi auttaa paremmin?
Vierailija kirjoitti:
ei lue sopimuksessa että olisi kielletty. näytössä oli puhe, että eivät haluaisi lemmikkiä asuntoon, joten ymmärrän että tilanne on haastava. olen kuitenkin valmis vaikka muuttamaan jos ei onnistu .- ap
Saattaa toimiakin, vuokranantaja pitää mielellään hyvän vuokralaisen ja uuden hankkimkseen menee kuitenkin aikaa ja rahaa. Vakuuta, että heille ei tule olemaan harmia lemmikistäsi.
Vaikka "Ajattelin, että ottaisin koiran. Sopiiko, että ensi kuusta alkaen maksan 200 e/kk enemmän vuokraa, jotta koiran aiheuttama asunnon kuluminen tulisi samantien korvattua."
Harva vuokranantaja kieltäytyy, kun vuokralainen tulee aidosti vastaan.
Kävisikö näin: "Saanko luvan lemmikkiin?"
Heität ohi mennen ett hevostahan tänne ei sit saa tuoda vai?
Jos ei ole kielletty niin ei tarvitse kysyä lupaa. Pois muuttaessa pitää toki korjata eläimen tekemät vauriot tai maksaa korjauksesta.
Jos vuokrasopimuksessa ei ole mainintaa lemmikeistä, ei tarvitse kysyä mitään. Muussa tapauksessa sanot suoraan esimerkiksi: Hei, olen ottamassa koiran ja haluaisin keskustella tarkemmin asiasta. Olen vastuullinen ihminen ja uskon, että teidän kanssa pääsemme asiasta sopimukseen.
Eläinihmisenä eläinten kommervenkit tuntevana vuokranantajana ehdoton no no ovat kanit, muista jyrsijöistä tai herbivoreista voidaan neuvotella. Koira ei mielellään -listalla riippuen rodusta ja asukkaan halusta korvata p-ksi menneet parketit ja syödyt seinälistat.
Nykyisellä vuokralaisella kolme kissaa, ei ongelmia :)
Mutta vuokrasopimuksessahan suullinen sopimus on myös pätevä ja jos silloin on sanottu että eivät halua asuntoon lemmikkiä, niin käsittääkseni se sitoo minua vaikka sopimuksessa ei mitään lukisikaan. -ap
Vuokrasopimuksessa oli, että ei lemmikkejä. Vuokralaisella oli 2 kissaa.
Asunnon pintaremontti maksoi vuokralaiselle vähän yli 11 000 e. Oikeuden päätös oli, että pureskellut ovenpielet eivät ole normaalia kulumista.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasopimuksessa oli, että ei lemmikkejä. Vuokralaisella oli 2 kissaa.
Asunnon pintaremontti maksoi vuokralaiselle vähän yli 11 000 e. Oikeuden päätös oli, että pureskellut ovenpielet eivät ole normaalia kulumista.
kuten sanoin, niin en ole ottamassa kissaa tähän ilman lupaa, joten täysin irrelevantti kommentti, mutta kiitos tästä tiedosta, -ap
Suoraan kysyt vaan, että "onko ok, jos otan kissan?" Itse vuokranantajana arvostan vuokralaisilta suoraa puhetta kaikissa asioissa. :)
Kysyt sopiiko jos asunnossa olisi kissa.
Ehkä joku hamsteri voi olla helposti suostuteltavissa, on häkisä, ei tee tuhoja, ei melua.
Kissat, koirat, kanit, isommat jyrsijät, tuhoaa paikkoja, metelöi, haisee yms. miksi niitä ei haluta.
...siis siten että vuokranantaja olisi mahdollisimman suostuvainen :D Osaan kyllä kysyä "saanko ottaa lemmikin"