Miten selvitä sydänsuruista?
Muuten kuin odottamalla - auttaako sekään?
Tässä on mennyt viikko muutaman tunnin unilla ja sairaalla ololla.
Kommentit (15)
Tämä toimii aina : poissa silmistä, poissa mielestä.
Päivä kerrallaan. Aika auttaa. Pidät hyvää huolta itsestäsi ja pyri tekemään asioita joista nautit.
Pakota pitämään itsesi kiireisenä kunnes pahin on ohi.
Asioiden vatvominen liian pitkään vain hidastuttaa yli pääsemistä
Kyllä se aika on mikä parantaa parhaiten, ei sitä voi kiistää. Mutta ystävien seura, itsestä huolehtiminen, liikunta varsinkin luonnossa, terapia... tee kiitollisuuslistoja mitä hyvää elämässä on ja mitä hyvää siihen voi tulla - kun vanhaa poistuu voi uutta tulla tilalle. Joskus erokirjat, tsemppibodcastit ja elämäntapavalmennushömpätkin auttaa paikassaan. Laita kuulokkeisiin voimabiisit täysille ja lähde lenkille. Jossain kohtaa ei enää itketä niin usein ja alkaa näkemään taas väritkin elämässä. Tsemppiä!
Mua auttaa sydänsuruissa se tieto, että tiedän ennen pitkää vihaavani tätä eksää ja ihmetteleväni mitä ikinä olen voinut hänessä nähdäkään. Tekee mieli kylpeä tinnerissä suunnilleen että saa desinfioitua tuon eksä-kuvotuksen itsestään. Tieto siitä, että pian fiilikset ovat nämä vievät terän sydänsuruilta hyvin pian.
Käymällä ne tunteet läpi, itkemällä, vihaamalla sitä mänttiä tyyppiä. Ei ne tunteet suostu jäämään menneeseen ilman läpikäymistä, ne tulee sieltä myöhemmin pintaan, sanoi minulle viisas ja kokenut ihminen. Rankkaa on, tiedän. Mutta sitten olet vapaa suuntautumaan uuteen. Tuolla voi olla sinulle vielä sopivampi ihminen. Itsellä kyllä kesti kauan, toivottavasti pääset vähemmällä. Suhteen pituuskin vaikuttaa. Puhu, puhu, kirjoita, laula, pura ulos kaikin eri keinoin. Voimia sinulle, Ap!
Olisitte odottaneet erilleenkasvua.
Uni on kyllä tärkeää. Hae kaupasta melatoniinia, jos se auttaisi sinua nukkumaan. Panosta nukkumiseen!
Ennenkaikkea muista, että olet arvokas ihminen omana itsenäsi, juuri sellaisena, kuin olet. Arvosi ei riipu tästä ihmisestä tai siitä, että olet suhteessa hänen kanssaan. Itselleni sydänsurut ja niiden prosessointi toivat jälkeenpäin ajatellen paljon kasvua ihmisenä mutta paljon siihen meni voimia. Olisin ehkä pärjännyt vähemmälläkin kasvulla mutta kävi kuten kävi.
Aika on ainoa mikä auttaa! Tsemppiä
Viimeistään uusi ihastus auttaa.