Otatko melatoniinia säännöllisesti joka ilta vai silloin tällöin?
Minusta tuntuu että se ei vaikuta jos pitkään syö joka ilta. Sitten kun pitää tauon ja taas kokeilee niin sammuu kuin saunalyhty.
Kommentit (13)
Olen ottanut 1,5 mg nyt ehkä 6 vuotta putkeen joka ilta, ja sammun tosi nopeasti. Joka kerta, kun yritän olla ottamatta, olen puolittaisessa horroksessa aamuyöhön asti, jolloin yleensä luovutan ja otan melatoniinin, jotta saan nukuttua edes loppuyön kunnolla. Minkäänlaista tehon heikkenemistä en ole havainnut.
En enää käytä lainkaan. Ei riittävää apua. Tai no, siitä pitkävaikutteisesta oli ehkä jnkv apua aamuyön heräilyyn. Ja pitkävaikutteista saa sitten vain reseptillä Vaikka käsikaupan lääkkeissä niin lukisikin niin ei ole aitoa tavaraa. Huijausta.
Tiputuksessa menee noin 5 grammaa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut 1,5 mg nyt ehkä 6 vuotta putkeen joka ilta, ja sammun tosi nopeasti. Joka kerta, kun yritän olla ottamatta, olen puolittaisessa horroksessa aamuyöhön asti, jolloin yleensä luovutan ja otan melatoniinin, jotta saan nukuttua edes loppuyön kunnolla. Minkäänlaista tehon heikkenemistä en ole havainnut.
Sama. Vuodesta toiseen joka ilta tai muuten valvon sängyssä aamuyöhön asti.
Monet syövät sitä varmuuden vuoksi.
En ota.
Ja useimmille se on plasebo.
Mutta kiva että auttaa, ketä sitten oikeasti auttaa.
En ole ikinä ottanut. Illalla jos en saa unta alan kuuntelemaan äänikirjaa.
Ulkoilu. Ravinto. Viileä ja pimeä makuuhuone. Rauhallisuus.
Otan melatoniinin työpäiviä edeltävinä iltoina, vapaapäivinä en. Nukahtamiseen auttaa tosi hyvin. Ja vaikka minulla on reseptillä pitkävaikutteista, olen huomannut, että miedompi ”ruokakaupan” melatoniini nukuttaa paremmin. Ja mikään versio ei ehkäise aamuyön heräilyä eli siihen melatoniini ei tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu. Ravinto. Viileä ja pimeä makuuhuone. Rauhallisuus.
Kaikki nuo kuuluvat elämääni, mutta heräämiseen ne eivät vaikuta mitenkään. Muita Vaihdevuosioireita ei ole, paitsi tämä aamuyöheräily.
N47
Kauan melatoniini vaikuttaa? Jos sitä ottaisi uudelleen keskellä yötä, kun herää?
Otan 3 x 1,9mg melatoniinia joka yö Ketipinorin kanssa.
Nukahdan kyllä hyvin, mutta heräilen aamuyöstä, siihen ei melatoniini mielestäni auta ollenkaan.