Oma ja puolisosi koulutus?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM, VTM.
Kuuluuko mielestäsi yleissivistykseen tietää mitä mikäkin kirjainyhdistelmä tarkoittaa?
Kyllä.
Sitten on kyllä mennyt koulutuksesi hukkaan. Meille opetettiin jo opiskeluaikana insinööriopinnoissa, että tärkeintä on tulla ymmärretyksi ei snobbailu.
Amk-koulutuksella ei ole varaa snobbailla 🤭
Taas sä snobbailet, ei oo amk koulutus.
Mikä se sitten on? Meillä ainakin opettajatkin ovat nimikkeellä kouluttaja eli kyllä siellä koulutetaan :D
Johan mä sanoin, insinööri.
Niin? Insinööreillä tuppaa yleensä olemaan amk-koulutus. Mikä olikaan pointtisi?
maisteri ja tohtori. Humanisti ja kauppatieteet
Vähemmän yllättäen 90% ketjuun vastanneista on maistereita tai tohtoreita :D Aina sama homma. Luulisi arvon akateemikoilla olevan parempaakin tekemistä kuin täällä vetelehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM, VTM.
Kuuluuko mielestäsi yleissivistykseen tietää mitä mikäkin kirjainyhdistelmä tarkoittaa?
Kyllä.
Sitten on kyllä mennyt koulutuksesi hukkaan. Meille opetettiin jo opiskeluaikana insinööriopinnoissa, että tärkeintä on tulla ymmärretyksi ei snobbailu.
Amk-koulutuksella ei ole varaa snobbailla 🤭
Taas sä snobbailet, ei oo amk koulutus.
Mikä se sitten on? Meillä ainakin opettajatkin ovat nimikkeellä kouluttaja eli kyllä siellä koulutetaan :D
Niin? Insinööreillä tuppaa yleensä olemaan amk-koulutus. Mikä olikaan pointtisi?
No nyt sun yleissivistyksessä on kyllä aukko. Tiedätkö mikä on teknikko? Tai sairaanhoitaja?
Taloustieteen kandi + kauppatieteen kandi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM, VTM.
Kyllä.
EVVK
Minä olen ekonomi ja vaimoni on parturi-kampaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän yllättäen 90% ketjuun vastanneista on maistereita tai tohtoreita :D Aina sama homma. Luulisi arvon akateemikoilla olevan parempaakin tekemistä kuin täällä vetelehtiminen.
Tuskin sentään akateemikkoja ovat. Itse en ainakaan ole, vaikka maisteri onkin tullut luettua.
Korkeakoulutus on nykyään hyvin tavallinen asia. Turhaan sitä ihmettelet.
Olen tehnyt analyysin tämän ja muutaman muun AV-keskustelun pohjalta.
Keskimääräinen AV-mamma on yliopiston käynyt nainen, jolla on tohtorismies. Nettovarallisuus vähintään 300 K€ 35-ikävuoteen mennessä. Palkkataso 5.000 €:sta ylöspäin. Vyötärönympärys 65 - 70 senttiä.
Hyvin menee, mutta menköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sentään akateemikkoja ovat. Itse en ainakaan ole, vaikka maisteri onkin tullut luettua.
Ei nyt kuitenkaan niin tavallinen, että noin iso prosentti täällä kirjoittaneista olisi maistereita tai tohtoreita. Valehtelette tai sitten näihin ei viitsi vastata monikaan "pelkkä peruskoulu ja kesken jääneet lähihoitajaopinnot"-tapaus
Mies on puuseppä (amis) ja minä olen sairaanhoitaja (amk)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kuitenkaan niin tavallinen, että noin iso prosentti täällä kirjoittaneista olisi maistereita tai tohtoreita. Valehtelette tai sitten näihin ei viitsi vastata monikaan "pelkkä peruskoulu ja kesken jääneet lähihoitajaopinnot"-tapaus
Mäkin ihmettelen tätä, että miksi vastata ollenkaan, jos ei voi puhua totta. Voiko aikuiset olla näin lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelen tätä, että miksi vastata ollenkaan, jos ei voi puhua totta. Voiko aikuiset olla näin lapsellisia.
No näihinhän nimenomaan tulevat vastaamaan ne ihmiset, joilla on ns. hyvä koulutus, koska heille se koulutus on usein tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin jälkimmäistä. Kouluttautumattomista kovin moni tuskin edes avaa tätä ketjua, kun taas korkeasti koulutetut oikein innokkaana ryntäävät tänne pätemään. Niin ainakin minulle kävi. 😂
t. KTM (ei puolisoa)