Oma ja puolisosi koulutus?
Kommentit (124)
Olen öljynporausinsinööri ja Kenraaliluutnantti. Minulla ei ole vaimoa. Voisiko joku ihana nainen lainata minulle miljoona dollaria, kun minulta jäi lompsa kotiin? Olen nyt poraamassa öljyä Päijänteellä ja pitäisi saada rahaa lentolippuun Kabuliin. Olen ensi viikon sodassa Afganistanissa.
Oho, onpa koulutettua porukkaa palstalla. Ei aina uskoisi...
FM ja YTM.
Ja todellakin kuuluu yleissivistykseen tietää edes suunnilleen, mitä se tarkoittaa. Yli 40 prosenttia suomalaisista on korkeakoulutettuja, joten on valtava aukko tiedoissa, jos ei yhtään ole hajulla lähes puolen porukan oppiarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP laittaa kyselyn vastaamatta omaan kysymykseensä?
Vastaan kun aika tulee tai tuli, en halua johdatella ja saada aikaan mitään ennakkokäsityksiä mainostamalla omaa vastaustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM, VTM.
Kuuluuko mielestäsi yleissivistykseen tietää mitä mikäkin kirjainyhdistelmä tarkoittaa?
Kyllä.
Sitten on kyllä mennyt koulutuksesi hukkaan. Meille opetettiin jo opiskeluaikana insinööriopinnoissa, että tärkeintä on tulla ymmärretyksi ei snobbailu.
Voisitko selittää, mitä oikein ymmärrät snobbailulla? Esimerkiksi joku FM on suunnilleen yhtä yleinen lyhenne kuin dl. Onko sinusta sen käyttäminen snobbailua?
Mies tradenomi YAMK
minä peruskoulu, vaikkakin toimistotyötä teen. Ja kyllä, hävettää myöntää, että ei ole muuta koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
FM ja YTM.
Ja todellakin kuuluu yleissivistykseen tietää edes suunnilleen, mitä se tarkoittaa. Yli 40 prosenttia suomalaisista on korkeakoulutettuja, joten on valtava aukko tiedoissa, jos ei yhtään ole hajulla lähes puolen porukan oppiarvoista.
No väitän ettei yli 20 % kansalaisista tiedä. Musta on typerää ajatella, että jos minä tiedän jotain muidenkin on tiedettävä tai ne on jotenkin tyhmiä. Missä yleensä edes tuota tietoa koulutusten kirjainmerkintää tarvitsee, kuin vauvapalstan pätemiskerhossa.
Terveydenhoitaja AMK ja Tradenomi AMK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM, VTM.
Kuuluuko mielestäsi yleissivistykseen tietää mitä mikäkin kirjainyhdistelmä tarkoittaa?
Kyllä.
Sitten on kyllä mennyt koulutuksesi hukkaan. Meille opetettiin jo opiskeluaikana insinööriopinnoissa, että tärkeintä on tulla ymmärretyksi ei snobbailu.
Voisitko selittää, mitä oikein ymmärrät snobbailulla? Esimerkiksi joku FM on suunnilleen yhtä yleinen lyhenne kuin dl. Onko sinusta sen käyttäminen snobbailua?
Kyllä on, jos on tarkoitus tulla ymmärretyksi.
Molemmat amisduunareita, rakennusmies ja lähihoitaja
VTM ja pk.