Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntopyörä, juoksumatto vai crosstrainer?

Vierailija
24.01.2021 |

Mikä näistä kannattaa ostaa ja miksi?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstrainerin orsiin on helppo ripustaa paitoja ja pyyhkeitä, kuntopyörän tangolle taas kätevä viikata housut. Mitä ajattelit niiden päällä säilöä kun ne jäävät sen kolmannen kokeilukerran jälkeen käyttämättömiksi?

Vierailija
22/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyöräily on tappavan tylsää. Sillä ei ole mitään tekemistä pyöräilyn kanssa, jossa maisemat vaihtuu, ja saa vauhdin hurmaa.

Kunnollista crosstraineria ei saa alle tonnilla. Hyvä juoksumatto maksaa monta tuhatta.

Onko sen arvoista? Muutaman pimeän ja liukkaan kuukauden voi vaikka tarpoa umpihangessa, jos ei muuta keksi. Tai käydä salilla silloin kun siellä ei ole muita, iltamyöhään tai aamuvarhaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen harkitsemaan kuntopyörän asemasta spinningpyörää. 

Älä osta spinningpyörää, ellet ole varma että selkäsi ja kätesi, ranteesi ja niska-hartiaseutu kestää matalahkoa ajoasentoa, ja takapuolesi kapeaa satulaa.

Ostin itse spinningpyörän vuosi sitten, enkä saa millään ajoasentoa hyväksi. Pystyn polkemaan sillä max 25 min ja silloin sattuu jo alapäähän ja käsien asentoa on joutunut vaihtamaan tiuhaan, kun ranteita särkee. Ja kyynerpäihin nojatessa asento on niin syvä, ettå alaselkään sattuu.

Ja joo, on pehmustetut housut ja satulapehmuste ja kokeiltu kaikki mahdolliset säädöt.

Tukeva ja hiljainenhan tuo on, maksoikin yli 800 €.

Olisi silti pitänyt ostaa ihan tavallinen kuntopyörä. Haluaako joku vaihtaa?

Vierailija
24/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään! Ulkona voi pyöräillä, juosta, sauvakävellä, hiihtää, ja hoitaa samalla mielenterveyttä. Ja sisällä voi jumpata ilman kaikenmaailman hökötyksiä...

Mulla ollut noista kuntopyörä (kallis) ja crosstrainer ( rämisevä räpsy, ei ollut edes kovin halpa) ja vihasin molempia! Juoksumatto, jos haluaa kunnollisen, maksaa maltaita ja vie tilaa.

No ei voi! Kesästä asti olen yrittänyt pyöräillä ja lenkkeillä. Syksystä asti juosta ja talven alusta asti on odotettu hiihtokelejä. Meillä päin on ollut hengenvaarallisia lenkkeilykelejä, yksi hiihtolenkki tehtiin -24c pakkasessa. Nyt odotettu päiviä, että pääsisi taas ulos. Kävellä voi enintään ja sekin sukat märkänä. Kotona voi toki tehdä jotain kehonpainotreeniä, siihen vaan ei ole niin paljon motivaatiota.

Nastakengät ja sateenpitävät vaatteet.

Pakkaselle untuvatakki ja villaa alle. Pukeutumiskysymys.

Sisällä hyppynaru, kahvakuulia, käsipainoja ja kehonpainotreeniä.

Toki saat ostaa minkä hököyksen haluat, itse tiedän, vaikka ajatus on houkutteleva, innostus loppuu lyhyeen. Kuntosalilla on hyvät vehkeet, mutta harvalla resursseja niihin.

Nastat löytyy. Täällä oli tiet aivan luistelukenttänä pitkään. Se on nastojenkin kanssa riskipeliä. Juostessa sateella lasit kastuu, jota tuli silti tehtyä. Hämärässä kuoppaisella hiekkatiellä märät lasit aiheutti ongelmia. Pakkaselle osaan pukeutua, ehdittiin hiihtää kahdella viikolla, nyt ei pääse hiihtämään ja tiet on niin puurossa, ettei auta kuin saappaat, joissa ei pysty juoksemaan. Vaatteet on se helpoin osuus.

Missä ei tällä hetkellä pääse hiihtämään? Helsingissä ainakin ladut vielä oikein hyvässä kunnossa tänäänkin. Ja parin päivän päästä todennäköisesti taas ihan priimaa. Jos olet noin hyvä keksimään tekosyitä sille, mikset liikkkuisi ulkona, tulet keksimään ihan yhtä lailla tekosyitä, vaikkakin toisia, sille, miksei sitä juoksumattoa/kuntopyörää/crosstraineria just tänään millään kyllä voi käyttää.

Meidän lähilatu on ainakin mennyt huonoksi. En keksi tekosyitä, liikun noin 3x viikossa (kahvakuula, sali, juoksu, pyöräily) ja parit kävelylenkit/vaellukset päälle.

Vierailija
25/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan et muuta mun yläkertaan kolistelemaan sillä.

Vierailija
26/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteiden hinnalla saisit hyvät ulkoiluvarusteet vuosiksi. Ulkona on paljon tehokkaampaa liikkua kuin junnata paikallaan kotona vispaamassa.

Vierailija
27/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään! Ulkona voi pyöräillä, juosta, sauvakävellä, hiihtää, ja hoitaa samalla mielenterveyttä. Ja sisällä voi jumpata ilman kaikenmaailman hökötyksiä...

Mulla ollut noista kuntopyörä (kallis) ja crosstrainer ( rämisevä räpsy, ei ollut edes kovin halpa) ja vihasin molempia! Juoksumatto, jos haluaa kunnollisen, maksaa maltaita ja vie tilaa.

No ei voi! Kesästä asti olen yrittänyt pyöräillä ja lenkkeillä. Syksystä asti juosta ja talven alusta asti on odotettu hiihtokelejä. Meillä päin on ollut hengenvaarallisia lenkkeilykelejä, yksi hiihtolenkki tehtiin -24c pakkasessa. Nyt odotettu päiviä, että pääsisi taas ulos. Kävellä voi enintään ja sekin sukat märkänä. Kotona voi toki tehdä jotain kehonpainotreeniä, siihen vaan ei ole niin paljon motivaatiota.

Toki saat ostaa minkä hököyksen haluat, itse tiedän, vaikka ajatus on houkutteleva, innostus loppuu lyhyeen. Kuntosalilla on hyvät vehkeet, mutta harvalla resursseja niihin.

Nastat löytyy. Täällä oli tiet aivan luistelukenttänä pitkään. Se on nastojenkin kanssa riskipeliä. Juostessa sateella lasit kastuu, jota tuli silti tehtyä. Hämärässä kuoppaisella hiekkatiellä märät lasit aiheutti ongelmia. Pakkaselle osaan pukeutua, ehdittiin hiihtää kahdella viikolla, nyt ei pääse hiihtämään ja tiet on niin puurossa, ettei auta kuin saappaat, joissa ei pysty juoksemaan. Vaatteet on se helpoin osuus.

Missä ei tällä hetkellä pääse hiihtämään? Helsingissä ainakin ladut vielä oikein hyvässä kunnossa tänäänkin. Ja parin päivän päästä todennäköisesti taas ihan priimaa. Jos olet noin hyvä keksimään tekosyitä sille, mikset liikkkuisi ulkona, tulet keksimään ihan yhtä lailla tekosyitä, vaikkakin toisia, sille, miksei sitä juoksumattoa/kuntopyörää/crosstraineria just tänään millään kyllä voi käyttää.

Meidän lähilatu on ainakin mennyt huonoksi. En keksi tekosyitä, liikun noin 3x viikossa (kahvakuula, sali, juoksu, pyöräily) ja parit kävelylenkit/vaellukset päälle.

Jos käyt salilla, sieltä löytyy kaikki nuo kolme vehjettä. Et tarvitse niitä kotiin.

Vierailija
28/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kunhan et muuta mun yläkertaan kolistelemaan sillä.

Alan juuri tekemään keittiössä maastavetoa räkin pinnoilta, pahoittelen mahdollista kolinaa (huom! en oikeesti).

Vierailija
29/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi kysymys, mitä noista jaksat tehdä, vaikka se olisi tappavan tylsää? Siis päivästä ja viikosta toiseen.

Mitä noista näet itsesi tekemässä, vaikka kotona on muuta tekemistä ja ei pätkääkään kiinnostaisi?

Kun vastaat itsellesi, löydät vastauksen.

Vierailija
30/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sali on vain kivaa jos haluaa näyttää voimakkaalta. Mikä sen idea on?

Vierailija
31/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitteiden hinnalla saisit hyvät ulkoiluvarusteet vuosiksi. Ulkona on paljon tehokkaampaa liikkua kuin junnata paikallaan kotona vispaamassa.

Ei ihmiskeho sisällä gps-paikannusta, ei se tiedä liikutko vai ei.

Vierailija
32/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista saa toimivan kuntopyörän 50 eurolla ja toimii pyykkitelineenäkin. Isoa tappiota ei ainakaan tule.

Vierailija
33/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt salilla, sieltä löytyy kaikki nuo kolme vehjettä. Et tarvitse niitä kotiin.

Ei löydy. Mun salilla on kyykkyhäkki ja vapaat painot. Siinä se.

Ps. En ole aloittaja.

Vierailija
34/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harradtan aerobista liikuntaa lähinnä sähköpyörällä, erinomainen laite siihen hommaan.

Vierailija
35/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri! Saisit murto-osalla juoksumaton hinnasta niin mageet vaatteet ja vaikka lumikengät, ja muita vähän tilaa vieviä varusteita, umpihankisukset tms.

Se on juurikin junnaamista ja vispaamista. En ymmärrä kenellä kestää järki vispata hetkeäkään.🤣

Vierailija
36/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksumatolla voi samalla katsella macgyveriä, eli tuplahyöty.

Vierailija
37/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eniten käyttöä juoksumatolla. Minulla on myös spinningpyörä, mutta silti tulee matolla juostua enemmän. Mutta jos olisi rahaa, niin ehkä eniten haluaisin kunnon soutulaitetta, mutta siihen ei ole tilaa ja ei varaa.

Juoksumatosta sen verran, että halvat hempulivehkeet ovat ihan turhia. Kun ostaa juoksumaton, niin hinnalla on väliä juoksutuntumaan.

Mutta kannattaa tosiaan pohtia tarkkaan, koska hintaahan näillä vehkeillä on, jos haluaa ostaa laatua. 

Vierailija
38/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon taas näitä kommentteja kuinka ap heittää rahat hukkaan ja oikea ulkoilu on ainoa hyväksyttävä liikuntamuoto.

Me ihmiset olemme erilaisia ja pidämme eri asioista. Itse en pyöräillyt metriäkään sen jälkeen kun 13-vuotiaana koulukuljetuksen pysäkki vaihtui ja pyöräily pysäkille lakkasi. Opiskelijana kerran kokeilin kun se oli muotia, mutta en vaan voi sietää pyöräilyä. Välineistäkään ei ollut kiinni. En tykkää myöskään lenkkeillä, enkä varsinkaan hiihtää. Maisemien vaihtuminen ei ole minulle mikään plussa. Neutraali juttu jos kivat maisemat, jos metsässä pitäisi edetä niin miinusta.

Mutta pari vuotta sitten hankin kuntopyörän. Ai että menee aika rattoisasti kun pyöräilee ja samalla katsoo yhen tunnin mittaisen jakson jotain sarjaa.

Vierailija
39/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, ulkoiluvarusteiden hinnalla saisi jonkun kuntoilulaitteen kotiin mutta joku silti menee ja ostaa sadekamppeet! No, toiset tykkää heilua pihalla.

Vierailija
40/69 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo tuu Helsinkiin ulkoilemaan. Reilu 6kk pelkkää loskaa, jäätä, sadetta, mutaa. Ei kiinnosta varsinkin kun ei koskaan ole sopivia kenkiä jotka kestävät näitä olosuhteita.

Vielä kun pyörälijöitä pitää pelätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi