Kuntopyörä, juoksumatto vai crosstrainer?
Kommentit (69)
Crostrainer. Päinvastoin kuin nuo kaksi muuta vaihtoehtoa harjoittaa koko kehoa. Vastusta on myös helppo lisätä saadakseen raskaamman ja voimapainotteisemman treenin. On myös nivelille hellempi ja parempi kuin juoksumatto.
Mulla on kuntopyörä ja crosstrainer ja meinaan ostaa vielä juoksumatonkin jos vaan saisi sille raivattua tilaa...
Juokset juoksumatolla kantaen kuntopyörää toisessa kainalossa ja crosstraineria toisessa?
Concept 2 -soutulaite. Mielestäni paras hinta-laatusuhde. Lenkkeilyt ja pyöräilyt kannattaa mielestäni tehdä au naturel!
Suosittelen harkitsemaan kuntopyörän asemasta spinningpyörää.
Jos on hyvin tilaa, niin juoksumatto. Sillähän voi myös kävellä, ei ole pakko aina vain juosta.
Crosstrainer jos hinta ei ole este muutoin kuntopyörä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen harkitsemaan kuntopyörän asemasta spinningpyörää.
Tämä alkoi kiinnostaa, mitä eroa näiss on? AP
Pyörä tai matto, crosstrainer on huono laite.
Jos asut kerrostalossa, juoksumatto kannattaa jättää heti pois mietinnästä. Et pystyisi sitä kuitenkaan käyttämään. Rivitalossakin voi seinänaapurilta tulla sanomista jumputuksesta.
Ei mikään! Ulkona voi pyöräillä, juosta, sauvakävellä, hiihtää, ja hoitaa samalla mielenterveyttä. Ja sisällä voi jumpata ilman kaikenmaailman hökötyksiä...
Mulla ollut noista kuntopyörä (kallis) ja crosstrainer ( rämisevä räpsy, ei ollut edes kovin halpa) ja vihasin molempia! Juoksumatto, jos haluaa kunnollisen, maksaa maltaita ja vie tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään! Ulkona voi pyöräillä, juosta, sauvakävellä, hiihtää, ja hoitaa samalla mielenterveyttä. Ja sisällä voi jumpata ilman kaikenmaailman hökötyksiä...
Mulla ollut noista kuntopyörä (kallis) ja crosstrainer ( rämisevä räpsy, ei ollut edes kovin halpa) ja vihasin molempia! Juoksumatto, jos haluaa kunnollisen, maksaa maltaita ja vie tilaa.
Suomessa sataa joka toinen päivä. Ei ulos voi mennä. Ehkä Espanjassa on asiat noin.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi! Kesästä asti olen yrittänyt pyöräillä ja lenkkeillä. Syksystä asti juosta ja talven alusta asti on odotettu hiihtokelejä. Meillä päin on ollut hengenvaarallisia lenkkeilykelejä, yksi hiihtolenkki tehtiin -24c pakkasessa. Nyt odotettu päiviä, että pääsisi taas ulos. Kävellä voi enintään ja sekin sukat märkänä. Kotona voi toki tehdä jotain kehonpainotreeniä, siihen vaan ei ole niin paljon motivaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi! Kesästä asti olen yrittänyt pyöräillä ja lenkkeillä. Syksystä asti juosta ja talven alusta asti on odotettu hiihtokelejä. Meillä päin on ollut hengenvaarallisia lenkkeilykelejä, yksi hiihtolenkki tehtiin -24c pakkasessa. Nyt odotettu päiviä, että pääsisi taas ulos. Kävellä voi enintään ja sekin sukat märkänä. Kotona voi toki tehdä jotain kehonpainotreeniä, siihen vaan ei ole niin paljon motivaatiota.
Nastakengät ja sateenpitävät vaatteet.
Pakkaselle untuvatakki ja villaa alle. Pukeutumiskysymys.
Sisällä hyppynaru, kahvakuulia, käsipainoja ja kehonpainotreeniä.
Toki saat ostaa minkä hököyksen haluat, itse tiedän, vaikka ajatus on houkutteleva, innostus loppuu lyhyeen. Kuntosalilla on hyvät vehkeet, mutta harvalla resursseja niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saat ostaa minkä hököyksen haluat, itse tiedän, vaikka ajatus on houkutteleva, innostus loppuu lyhyeen. Kuntosalilla on hyvät vehkeet, mutta harvalla resursseja niihin.
Nastat löytyy. Täällä oli tiet aivan luistelukenttänä pitkään. Se on nastojenkin kanssa riskipeliä. Juostessa sateella lasit kastuu, jota tuli silti tehtyä. Hämärässä kuoppaisella hiekkatiellä märät lasit aiheutti ongelmia. Pakkaselle osaan pukeutua, ehdittiin hiihtää kahdella viikolla, nyt ei pääse hiihtämään ja tiet on niin puurossa, ettei auta kuin saappaat, joissa ei pysty juoksemaan. Vaatteet on se helpoin osuus.
Soutulaite pitää koko kropan kunnossa. Minulla on First Degree Fitness Viking Pro V, sillä soutaessa tunnelma on melkein aito veden loiskeessa. Ja hiljainen verrattuna esim. Concept 2-laitteeseen.
Kuntopyörä ihan ok, mutta tärkeimmät hankinnat on tietysti levytanko, kasa levypainoja ja kyykkyteline.
Lenkkarit, polkupyörä ja sukset. Ne kannattaisi ostaa. Kaikki. Saat monipuolisuutta ja vaihtelua tekemiseen. Jos et sadepäivänä halua ulos, niin osta kotiin pari kahvakuulaa ja säädettävät käsipainot, niin saat myös lihaskuntotreeniä aerobisen harjoittelun oheen. Jos nyt väen väkisin haluat raittiin ilman sijaan tehdä aerobisenkin kuntoilun sisätiloissa, niin mikä tahansa noista kolmesta ajaa asemansa, eli valitse se, jolla uskot jaksavasi säännöllisimmin liikkua ilman pelkoa kyllästymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastat löytyy. Täällä oli tiet aivan luistelukenttänä pitkään. Se on nastojenkin kanssa riskipeliä. Juostessa sateella lasit kastuu, jota tuli silti tehtyä. Hämärässä kuoppaisella hiekkatiellä märät lasit aiheutti ongelmia. Pakkaselle osaan pukeutua, ehdittiin hiihtää kahdella viikolla, nyt ei pääse hiihtämään ja tiet on niin puurossa, ettei auta kuin saappaat, joissa ei pysty juoksemaan. Vaatteet on se helpoin osuus.
Missä ei tällä hetkellä pääse hiihtämään? Helsingissä ainakin ladut vielä oikein hyvässä kunnossa tänäänkin. Ja parin päivän päästä todennäköisesti taas ihan priimaa. Jos olet noin hyvä keksimään tekosyitä sille, mikset liikkkuisi ulkona, tulet keksimään ihan yhtä lailla tekosyitä, vaikkakin toisia, sille, miksei sitä juoksumattoa/kuntopyörää/crosstraineria just tänään millään kyllä voi käyttää.
Crosstrainer jos on tilaa tarpeeksi. Aktivoi parhaiten koko kroppaa.