Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään muulla jäänyt traumat viime kevään kotikoulu-ajasta?

Vierailija
24.01.2021 |

Lapsi jäi karanteeniin ja tuli jotenkin heti hirveä ahdistus siitä. Tajusin, että täällä me taas pienessä kaksiossa yritetään selvitä koulusta ja työstä samaan aikaan. Meillä kummallakin on vielä neuro-ongelmia. Koko ajan aivot käyvät ylikierroksilla.

On ihan eri asia käykö sitä kotikoulua ja etätöitä maalla omakotitalossa vai kerrostalossa pienessä asunnossa. Huoh.

Kommentit (71)

41/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienehkö asunto ja mulla on ollut kotikoululainen opetuksessa lokakuusta asti. Lisäksi myös 4v hääräämässä ja omat etäopinnot. Ei ongelmia. Joka päivä edetään lapsen lukkarin mukaan. Lapset tykkää olla kotiopetuksessa/kotihoidossa ja niin tykkään minäkin. Meillä on ollut tosi kivaa!

Vierailija
42/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35995 kirjoitti:

Meillä on pienehkö asunto ja mulla on ollut kotikoululainen opetuksessa lokakuusta asti. Lisäksi myös 4v hääräämässä ja omat etäopinnot. Ei ongelmia. Joka päivä edetään lapsen lukkarin mukaan. Lapset tykkää olla kotiopetuksessa/kotihoidossa ja niin tykkään minäkin. Meillä on ollut tosi kivaa!

Kiva. Mulla ei ollut kivaa. Turhauduin lasten kanssa kotona. Tarvitsen itsenäistä ajatustyötä. Me ihmiset olemme nääs erilaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35995 kirjoitti:

Ihanaa!

Tuosta sun nelivuotiaasta voi tulla aika fiksu, kun on oppinut sisaruksensa koulujutut jo tuon ikäisenä.

Vierailija
44/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35995 kirjoitti:

Ihanaa!

Tuosta sun nelivuotiaasta voi tulla aika fiksu, kun on oppinut sisaruksensa koulujutut jo tuon ikäisenä.

Mietin samaa. Neroja linjoilla

Vierailija
45/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mitään traumoja yhtään mistään koronaan liittyvästä. Turhaa kohkaamista, kohtahan tämä on jo ohi.

Vierailija
46/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mitään traumoja yhtään mistään koronaan liittyvästä. Turhaa kohkaamista, kohtahan tämä on jo ohi.

Koronan jälkeen tulee uusi virus. Tämä pallo vetelee viimeisiään

Vierailija
47/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etäkoulu mutta lapsen pois ottaminen päiväkodista jätti traumat. Minulla oli 3kk ikäinen ja 3v, vähän ehkä masennusta. Kaikki joilla mahdollisuus piti pitää lapset kotona. Olin 3vk sairaana jossain keuhkotaudissa ja lopulta -kuumeessa. Jos tapaat ketään, se saattaa kuolla. Sairaalat täyttyy ja tuhansia kuolee koko ajan, Suomeen pystytetään ruumiskontteja. Älä ota mitään yhteyttä terveydenhuoltoon jos pärjäät kotona. Ei mitään tukea ja pelko tartuttamisesta. Mies töissä ja vaikeassa taloudellisessa tilanteessa pakotettu tekemään pitkää päivää. Huhhuh, ahdistun edelleen heti jos olen lasten kanssa keskenäni kotona :(

48/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35995 kirjoitti:

Kiva. Mulla ei ollut kivaa. Turhauduin lasten kanssa kotona. Tarvitsen itsenäistä ajatustyötä. Me ihmiset olemme nääs erilaisia...

No niin ollaan. Mutta tiedäthän sä, ettei erityisopetuksessa olevia lapsia laiteta etään. Edes keväällä ei laitettu. Eli jos tarve on, niin silloin saa apua koululta. Mutta eikös se olisi näiden erityislastenkin etu, ettei koululla olis niin hirveä sakki. Vähemmän väkeä, pienempi ridki koronalle. Eli kaikki etään ketkä haluaa ja siihen pystyy, ja ne keillä ongelmia, voisivat tulla koululle. Minusta se olisi reilu ratkaisu kaikille.

Vierailija
49/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jäänyt traumoja, eikä tarvinnut vahtia että läksyt tulee tehtyä. Hoiti omatoimisesti kaikki, kuten ennen etäkouluakin. Tarvittaessa autoimme, mut ei paljonkaan tarvinnut ja nuori tykkäsi etäkoulusta kun sai edetä enemmän omaan tahtiin. Wilmassa opeilta pelkkää positiivista.

Jooh. Nuori. Yksi.

Kolmen alakoululaisen kanssa vähän eri homma, ilman opetusta.

Vierailija
50/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei etäkoulu mutta lapsen pois ottaminen päiväkodista jätti traumat. Minulla oli 3kk ikäinen ja 3v, vähän ehkä masennusta. Kaikki joilla mahdollisuus piti pitää lapset kotona. Olin 3vk sairaana jossain keuhkotaudissa ja lopulta -kuumeessa. Jos tapaat ketään, se saattaa kuolla. Sairaalat täyttyy ja tuhansia kuolee koko ajan, Suomeen pystytetään ruumiskontteja. Älä ota mitään yhteyttä terveydenhuoltoon jos pärjäät kotona. Ei mitään tukea ja pelko tartuttamisesta. Mies töissä ja vaikeassa taloudellisessa tilanteessa pakotettu tekemään pitkää päivää. Huhhuh, ahdistun edelleen heti jos olen lasten kanssa keskenäni kotona :(

Kuulostaa rankalta. Tsemppiä sinne! ❤️

Vierailija
51/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäi. Etäkoulu oli suunniteltu niin surkeasti että pelkäsin koko ajan että lapsi ei opi tarvittavia asioita. Yritin tehdä töitä samaan aikaan ja opettaa toiselle lapselle kuinka tietokonetta edes käytetään. Kaikki joku että opetuksesta ja opettaja vastuussa mutta meillä ei ainakaan opettaja ottanut mitään vastuuta kenenkään oppimisesta. Tähän samaan pelko siitä mitä korona tuo tullessaan. Aivan kamala kevät.

Vierailija
52/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tästä on keskustella ainakaan siitä näkökulmasta, että ei enää olisi etäkoulua. Tahdon lapseni etäkouluun ja olisin tahtonut pitää lapseni koko ajan turvassa koronalta etäkoulussa. Hyvä ratkaisu olisi, jos lapseni pääsisi etäkouluun ja ap:n lapsi lähikouluun? Lapsellasi olisi turvallisempaa, kun yli 2 m etäisyydet saatettaisiin jopa pystyä järjestämään, kun kaikki tahtovat olisivat etäkoulussa! Meillä etäkoulu sujui hyvin, vaikka se kyllä vaati vanhemmilta vastuunottoa.

Vierailija
53/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tästä on keskustella ainakaan siitä näkökulmasta, että ei enää olisi etäkoulua. Tahdon lapseni etäkouluun ja olisin tahtonut pitää lapseni koko ajan turvassa koronalta etäkoulussa. Hyvä ratkaisu olisi, jos lapseni pääsisi etäkouluun ja ap:n lapsi lähikouluun? Lapsellasi olisi turvallisempaa, kun yli 2 m etäisyydet saatettaisiin jopa pystyä järjestämään, kun kaikki tahtovat olisivat etäkoulussa! Meillä etäkoulu sujui hyvin, vaikka se kyllä vaati vanhemmilta vastuunottoa.

Niin vaatii. Samaan aikaan työnantaja vaatii työntekoa. Siinäpä pulma.

Vierailija
54/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siis kolme lasta etäkoulussa ja ottaisimme heti etäkouluun, jos saisimme luvan! Etäkoulun aikana ei tarvitse pelätä koronatartuntaa.

Meillä on vanhemmilla etätyöpakot (työnantajat eivät edes anna mennä toimistolle), haemme ruuat noutopisteestä ja muuten liikumme vain ulkona, emmekä vastaa mihinkään sosiaalisiin kutsuihin muuten kuin ulkoillen. 

Lastemme kouluissa on ollut koronaa. Meillä on siis kolminkertainen riski saada korona verrattuna yksilapsiseen ja muuten samoin elävään perheeseen!

53.

Vierailija
55/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkoulun voi opettajat hoitaa todella hyvin. Tarvittaessa lapset voi katsoa opetukset ja ohjeet moneen kertaan ja halutessaan pysäyttää nauhoituksen.

Huonot etäkoulukokemukset on luultavasti joutuneet opettajan osaamattomuudesta etäopetukseen.

Vierailija
56/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä pelkää lastemme jäämistä jälkeen koulussa. He ovat 9-10 oppilaita ja koulussa lähinnä vastuussa luokkakavereiden  oppimisesta = nykykoulunkäyntiä. Etäopetuksessa oli huomattavia eroja eri opettajien välillä. Etäkoulupäivinä = myös meidän työpäivinä huolehdimme, että tekniikka toimii, tunneille menevät ajoissa, ruoka on ajoissa valmista ja siinä se. Iltaisin vielä "paikkailimme", sillä jotkin lasten koulutehtävät olivat tavallista enemmän aikaa vieviä sekä harrastimme ulkokoliikuntaa koneilla istumisen vastapainoksi.

53. 

Vierailija
57/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset sairasta pahaa koronaa.

Vierailija
58/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ikävä sanoa näin mutta elämä on valintoja. Terveiset 280 neliöisestä omakotitalosta maalta.

Mitä tekemistä tällä on asian kanssa?

Meillä vähän isompikin talo täällä maalla mutta se ei sitä kotikoulun karmeutta vähennä yhtään. Kolme erityislasta, omat työt... se oli ihan hirveää. Lapset teki parhaansa vaikka vaatimukset oli välillä ihan naurettavan kohtuuttomia, niistä kirjoiteltiin kovastikkin täällä palstalla viime keväänä. Itse tein sitten yöt töitä, pakko. Siinä ollut talon koolla mitään merkitystä, ei mitään.

Vierailija
59/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se oli ihanaa aikaa. Sai opiskella ilman huolilapsien spedeilyä ja pystyi etenemään opettajan aikataulua nopeammin.

Vierailija
60/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ikävä sanoa näin mutta elämä on valintoja. Terveiset 280 neliöisestä omakotitalosta maalta.

Mitä tekemistä tällä on asian kanssa?

Meillä vähän isompikin talo täällä maalla mutta se ei sitä kotikoulun karmeutta vähennä yhtään. Kolme erityislasta, omat työt... se oli ihan hirveää. Lapset teki parhaansa vaikka vaatimukset oli välillä ihan naurettavan kohtuuttomia, niistä kirjoiteltiin kovastikkin täällä palstalla viime keväänä. Itse tein sitten yöt töitä, pakko. Siinä ollut talon koolla mitään merkitystä, ei mitään.

MIKSI joku hankkii kolme erityislasta?