Keski-ikäinen mies sopi somessa treffit 13-vuotiaan tytön kanssa
https://yle.fi/uutiset/3-11743720
Oikeesti? Aika sairaaksi alkanut maailma menemään. Vai onko se aina ollut tällainen?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ibrahim ja Abdirahman. Taas vauhdissa ton nimiset.
Mitäs he sinusta väärin ovat tehneet?
Mietin samaa. Mä pidän näistä nuorista jätkistä, ovat fiksuja ja tuottavat sisältöä youtubeen. Ovat vielä nuoria, joten luultavasti tulevaisuudessa heidät nähdään tekemässä jotain yhteiskunnallisesti merkittävää. Itse olin heidän iässään ihan omissa maailmoissani.
Siis nää pojat ovat alle 20-vuotiaita, mielestäni hienoa että ottavat esille tällaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Mä pidän näistä nuorista jätkistä, ovat fiksuja ja tuottavat sisältöä youtubeen. Ovat vielä nuoria, joten luultavasti tulevaisuudessa heidät nähdään tekemässä jotain yhteiskunnallisesti merkittävää. Itse olin heidän iässään ihan omissa maailmoissani.
Haluatko kertoa siitä tarkemmin?
Jos lukee tarkkaan tuota artikkelia, aika selvästihän tuosta tulee sellainen kuva, että alaikäisen kohtaaminen oli tälle "keski-ikäiselle" (kun halutaan aiheuttaa paheksuntaa, yritetään ruuvata ikää ylöspäin) miehelle viimeinen oljenkorsi, kun kumppania on vaikea löytää.
Nämä räppipojat olivat sitten esittäneet tyttöä ja houkutelleet miestä rikokseen ja Amerikassa tämä on ollut viihdettä jo pitkään eli esitetään sukukypsää alaikäistä ja sillä tavalla luodaan 'rikollisia'. Monikohan näistä käräytetyistä on klassisen komeita miehiä, jotka saisivat seuraa itseään huolehtivista aikuisista?
Käräyttely kyllä puuttuu oireisiin, mutta on jeesustelua, jossa asioiden juurisyytä ei haluta tunnustaa, koska se ei tukisi sitä narratiivia, mitä tässä yritetään rakentaa.
Kuka tahansa voi esittää kovista videolla porukassa, mutta kuinka moni näistä käräyttelijöistä olisi valmis antamaan sen sijaan jotain valmennusta, joka olisi kaikkien etu? Ilmaista puheviestinnän, pukeutumisen, harrastusten, liikunnan, ravinnon, käytännön psykologian yms. valmennusta, joiden myötä nämä syrjäytyneet miehet voisivat ehkä vielä parantaa markkina-arvoaan, palauttaa uskonsa elämään ja omiin mahdollisuuksiinsa löytää sopivan ikäinen kumppani? Ihmisten houkutteleminen itsemurhaan ei poista ongelmien juuria.
Vierailija kirjoitti:
Jos lukee tarkkaan tuota artikkelia, aika selvästihän tuosta tulee sellainen kuva, että alaikäisen kohtaaminen oli tälle "keski-ikäiselle" (kun halutaan aiheuttaa paheksuntaa, yritetään ruuvata ikää ylöspäin) miehelle viimeinen oljenkorsi, kun kumppania on vaikea löytää.
Nämä räppipojat olivat sitten esittäneet tyttöä ja houkutelleet miestä rikokseen ja Amerikassa tämä on ollut viihdettä jo pitkään eli esitetään sukukypsää alaikäistä ja sillä tavalla luodaan 'rikollisia'. Monikohan näistä käräytetyistä on klassisen komeita miehiä, jotka saisivat seuraa itseään huolehtivista aikuisista?
Käräyttely kyllä puuttuu oireisiin, mutta on jeesustelua, jossa asioiden juurisyytä ei haluta tunnustaa, koska se ei tukisi sitä narratiivia, mitä tässä yritetään rakentaa.
Kuka tahansa voi esittää kovista videolla porukassa, mutta kuinka moni näistä käräyttelijöistä olisi valmis antamaan sen sijaan jotain valmennusta, joka olisi kaikkien etu? Ilmaista puheviestinnän, pukeutumisen, harrastusten, liikunnan, ravinnon, käytännön psykologian yms. valmennusta, joiden myötä nämä syrjäytyneet miehet voisivat ehkä vielä parantaa markkina-arvoaan, palauttaa uskonsa elämään ja omiin mahdollisuuksiinsa löytää sopivan ikäinen kumppani? Ihmisten houkutteleminen itsemurhaan ei poista ongelmien juuria.
Tuo mies otti itse ensin yhteyttä. Hän näki ilmoituksesta, että kyseessä on 13-vuotias tyttö, joka halusi seuraa oman ikäisistään pojista. Siitä huolimatta tää 39 vuotias mies teki tytölle aloitteen. Häntä ei kukaan houkutellut rikokseen vaan hän oli itse asiassa aloitteellinen.
Olkoon miten reppana tai syrjäytynyt tahansa, niin fakta on, että tuo mies ei hakenut ikäistään seuraa vaan nimenomaan 13-vuotiasta lasta. Sitä on ihan turha puolustella. Syrjäytyneenkään ihmisen ei tarvitse tieten tahtoen pyrkiä rikollisiin tekoihin. Tämä mies kyllä hyvin tiesi olevansa tekemässä rikosta. Hän myönsi sen itse ehdottamalla salasuhdetta, koska julkinen suhde aiheuttaisi hänelle alaikäiseen sekaantumisesta.
Tosirakkaus ei katso ikää sanoi Michael Jackson
Suojaikäraja on Espanjassa 13. Miettikää sitä ensin ja vouhottakaa vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Suojaikäraja on Espanjassa 13. Miettikää sitä ensin ja vouhottakaa vasta sitten.
Vai on tää sun mielestä vouhottamista. No tervemenoa sitten vain Espanjaan, kaikki teinien perään olevat.
En tajua tätä suojaikärajajuttua. Ihminen on täysi-ikäinen 18-vuotiaana. Suojaikäraja voisi olla sama. Kenenkään aikuisen ei tarvitse panna alaikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kertoa siitä tarkemmin?
Lähinnä meikkailin yksin kotona itseäni ja stressasin etten ole tarpeeksi kaunis. Tätä elämäni sisältö oli juuri näiden poikien iässä, eli 17-19-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on tää sun mielestä vouhottamista. No tervemenoa sitten vain Espanjaan, kaikki teinien perään olevat.
Kuvitteletko ihan oikeasti, että espanjalaiset perheet antavat 13-vuotiaidensa harrastaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko olevani itse teinien perään? Tuo on juuri sitä v* tun vouhottamista, josta puhuin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo "räppipojat" mitään kovista esittäneet. Hyvin asiallisesti ja kohteliaasti puhuttelivat tuota 39-vuotiasta miestä kun tapasivat hänet. Tarjosivat hänelle vielä matkarahat takaisin kotiinsa. Senkin energian ja ajan, minkä tuo mies käytti alaikäisen lapsen vikittelyyn, hän olisi voinut käyttää vaikka hakemalla apua ongelmiinsa. Itse hän valitsi hakea seuraa lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä suojaikärajajuttua. Ihminen on täysi-ikäinen 18-vuotiaana. Suojaikäraja voisi olla sama. Kenenkään aikuisen ei tarvitse panna alaikäistä.
On vaikea käsittää millainen ongelma mielessä aiheuttaa edes tarvetta/halua seksuaalisuuteen muiden kuin aikuisten ja täysin aikuisen näköisten kanssa.
M52
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, että Yle näyttää kuvassa miehen nimen.
Eiks ne toimittajan nimen yleensä paljasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ihan oikeasti, että espanjalaiset perheet antavat 13-vuotiaidensa harrastaa seksiä?
En minä, vaan se, jolle kommentoin.
Vierailija kirjoitti:
kuinka moni näistä käräyttelijöistä olisi valmis antamaan sen sijaan jotain valmennusta, joka olisi kaikkien etu? Ilmaista puheviestinnän, pukeutumisen, harrastusten, liikunnan, ravinnon, käytännön psykologian yms. valmennusta, joiden myötä nämä syrjäytyneet miehet voisivat ehkä vielä parantaa markkina-arvoaan, palauttaa uskonsa elämään ja omiin mahdollisuuksiinsa löytää sopivan ikäinen kumppani? Ihmisten houkutteleminen itsemurhaan ei poista ongelmien juuria.
Käsi ylös kaikki yksinäiset, naisettomat palstan miehet, jotka olette valmiita tulemaan tällaiseen ryhmään, missä valmennetaan sosiaalisissa taidoissa, aktivoidaan lähtemään harrastuksiin ja kaikin puolin ihmisten ilmoille, annetaan vinkkejä ja ohjeita arjen hallintaan, ruoanlaittoon, siivoukseen jne.
Olen aivan varma, että tältäkään palstalta yksikään mies ei ilmoittautuisi, ei vaikka valmennus olisi täysin ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jimmy Page seurusteli 14-vuotiaan kanssa 70-luvulla....
Eikö Rollareista joku kanssa seurustellut lapsen kanssa menivät naimisiinkin. Muistaakseni myös Ayrton Senna oli 14v. kanssa. Suomalainen Janita oli kanssa tota ikää kun rupesi olemaan aikamiehen kanssa. Ihan kun olisin lukenut aikanaan Jerry Seinfeldistäkin että tyttökaveri oli alaikänen?
Rollareista basisti Bill Wyman 47v. ja Mandy Smith 13v. Mandy on kertonut, että suhde muuttui seksuaaliseksi hänen ollessaan 14v.
Joo, muistan tämän, 80-luvulla näistä oli paljon juttuja Suosikissa, häistäkin. Olin samanikäinen Mandyn kanssa ja ihmettelin, miten se voi mennä naimisiin tuollaisen ruman vanhan äijän kanssa. Mandyn äiti oli innoissaan suhteesta. Olisipa kiva kuulla Mandystä nyt, oli tosi kaunis tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojaikää pitäisi laskea 13v jotta tämmöistä ei pääsisi tapahtumaan.
Kaipaatko hoitoa, pakkohoitoa?
Miksi kaipaisin!? Espanjassakin suojaikäraja on 13v.
Oletko 14? Viisitoista vuotias? Muuten vaan teinin tasolla?
Tää oli ovela ja hyvä.