"Parhaimmat" neuvot mitä olette työttöminä kuulleet
Eli jakoon neuvot, joita olette kuulleet. Tarkoitan näitä kaikista huonoimpia/itsestäänselviä mitä esimerkiksi itse ikinä työttömyyttä ei kokeneet tykkää jaella. Mulle jaksaa kaveri kehottaa hakemaan milloin mihinkin. Sukulainen jaksaa myös patistella soittamaan perään, että jää mieleen. Kas kun en itse ole keksinyt vielä tätä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
"Minä menisin tuonne keittiöön suoraan esittäytyyn ja kysymään työtä!"
Stockmannin kahvilassa syksyllä sanoi 76v nainen.
Joo, ne paikalla olevat rivityöntekijät varmasti vaikuttuisivat ja palkkaisivat heti hommiin. :D
Paras neuvo jonka itse olen saanut on että perusta yritys.
Se kun yht äkkiä kaikista tulee jotain työnhaun ammattilaisia, kun jäät työttömäksi vaikkei nämä ihmiset itse olisi ikinä edes työttömiä olleet. Silti he tietävät paremmin kuin itse työtön, että mitä tämän on elämässään tehtävä.
"Alat vaan verkostoitumaan niin kyllä saat töitä"
No tuo kuuluisa "verkostoituminen" olisi pitänyt varmaan aloittaa jo ennen kuin nyt on työtön... Enkä osaa valitettavasti myöskään nuolleskella kenenkään pyllyä mitä työelämä todellakin vaatisi.
Tämän tyyppiset neuvot ovat tosi rasittavia. Eihän mitään rekrytointia hoideta tuolla lailla kynnyksellä, muta varsinkin vanhukset jakelevat tuota neuvoa, kun heidän käsityksensä työnhausta on sitä, että joku kulkuri kiertelee maatalosta toiseen kyselemässä "olisko työmiehelle töitä yösijaa vastaan", ja sitten voi osallistua talkootöihin pellolla tai lanttumaalla.