Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Parhaimmat" neuvot mitä olette työttöminä kuulleet

Vierailija
24.01.2021 |

Eli jakoon neuvot, joita olette kuulleet. Tarkoitan näitä kaikista huonoimpia/itsestäänselviä mitä esimerkiksi itse ikinä työttömyyttä ei kokeneet tykkää jaella. Mulle jaksaa kaveri kehottaa hakemaan milloin mihinkin. Sukulainen jaksaa myös patistella soittamaan perään, että jää mieleen. Kas kun en itse ole keksinyt vielä tätä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitten nämä, jotka neuvoo miten parantaa haastatteluissa suoritusta. No aika monesti saattaa jäädä ilman työtä vaikka haastattelu olisi mennyt hyvin ja olisi loistanut. Nykyään työnantajalle yleinen tilanne on se, että hyviä hakijoita on pilvin pimein ja jotenkin pitää vaan valita vaikka kuka tahansa voitaisiin palkata näistä haastatelluista. Ei siinä oikein auta "parantaa" itse, kun tilanne on monesti noin.

Vierailija
22/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se kaljan kittaaminen ja ryhdy aktiivisesti hakemaan töitä. Ei kukaan sinua kotoa hae. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä vain rohkeasti esittäytymässä ja kysymässä töitä paikan päällä.

Hattu kouraan ja ovelta töitä kysymään. Tyypillinen neuvo eläkeikäisiltä, jotka eivät ole koskaan olleet työttöminä.

Vierailija
24/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perusta videoblogi, johon teet hauskoja videoita työttömyydestä."

Tämän sanoi ystäväni siinä vaiheessa, kun olin yt-neuvottelujen jälkeen itkuinen, murtunut ja vielä sokissa irtisanomisista.

Vierailija
25/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen asenne! Ihan niin kuin se minun positiivinen asenteeni loisi lisää oman alani työpaikkoja lähelle tai edes 200 kilometrin säteelle.

Vierailija
26/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä vain rohkeasti esittäytymässä ja kysymässä töitä paikan päällä.

Hattu kouraan ja ovelta töitä kysymään. Tyypillinen neuvo eläkeikäisiltä, jotka eivät ole koskaan olleet työttöminä.

Ja jotka olivat työnhakijoita 60-70-luvulla, jolloin tuo taktiikka oikeasti toimi. 

Vierailija
27/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hakemuksia 8h/päivä niin varmasti joku poikii töitä. Mutta entäs kun niitä avoimia paikkoja ei ole edes joka toinen päivä tarjolla?

Vierailija
28/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sitten nämä, jotka neuvoo miten parantaa haastatteluissa suoritusta. No aika monesti saattaa jäädä ilman työtä vaikka haastattelu olisi mennyt hyvin ja olisi loistanut. Nykyään työnantajalle yleinen tilanne on se, että hyviä hakijoita on pilvin pimein ja jotenkin pitää vaan valita vaikka kuka tahansa voitaisiin palkata näistä haastatelluista. Ei siinä oikein auta "parantaa" itse, kun tilanne on monesti noin.

Todella usein on myös se tilanne, että joku hakija on selkeästi ylivoimainen. On sisäinen hakija, tulee kilpailijalta tai tulee palveluntarjoajalta/asiakkaalta. Ei siinä sitten muiden auta vaikka kuinka täydellisesti meni.

Olen itse ollut sekä se ylivoimainen hakija että se, jolla haastis meni superhyvin, mutta rehellisesti kerrottu miksi jäi kakkoseksi.

Vierailija
29/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vapaaehtoiseksi vanhainkoteihin lukemaan lehtiä, tee edes JOTAIN HYÖDYLLISTÄ, MITÄ VAAN.

Joo moni suhtautuu juuri näin, että työtön on automaattisesti laiska ja on näiden neropattien asia patistaa meitä sohvalta. Mulla ei muuttunut tilanne vaikka opiskelen nyt työttömyys etuudella. Yhden tutun mielestä minun täytyy silti panostaa työnhakuun ja se on tärkeintä. Ihan ku opiskelu avoimessa yliopistossa olisi jotenkin vaan puuhastelua eikä siihen menisi aikaa. Tottakai haen töitä, mutta panostan myös opiskeluun vaikka jonkun neropatin mielestä minun kannattaa tehdä hanttihommia mielummin eikä tämä opiskelu ole mitään.

Vierailija
30/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään käytettyjä pikkareita, sillä voi tienata hyvin.

Vierailija
31/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule se Liisa, jolla on myös se ja se koulutus alkoi kevytyrittäjäksi. Eikö sinunkin kannattaisi sellaista harkita?

Vierailija
32/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala myymään käytettyjä pikkareita, sillä voi tienata hyvin.

Kerää käpyjä! Sienestä! Poimi mustikoita!

Vierailija
33/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et vaan hae tarpeeksi paikkoja ja yritä tarpeeksi kovaa"

Olisikin kiinni siitä miten kovasti yrittää niin helppoahan se työllistyminen olisi.

Vierailija
34/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monesti kuulemma sellaisia piilotyöpaikkoja. Pitää rohkeasti vain kysyä eri yrityksiltä.

Vierailija
35/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi, niille on aina töitä.

Sanoi ihminen, joka kammoaa tauteja, eritteitä ja kuolemaa.

Vierailija
36/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun kannattaisi lukea tohtoriksi kun olet niin monta vuotta opiskellut?

Vierailija
37/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riittää kun katsoo metsään"

Vierailija
38/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä nirsoile ja odota sitä unelmien työpaikkaa. "

Joo ihan kun maisterina pääsisin minne vaan minne minulla ei ole kokemusta eikä koulutusta, kuten kaupan kassa tai siivous. Näihinkin nykyään vaaditaan usein se koulutus ja/tai työkokemus ja näitäkin omaavia hakijoita riittää. Kassalle en ole se eka valinta, koska olen jo vanha kesätöihin ja maisteri sekä minulla on ihan muunlaista työkokemusta.

Vierailija
39/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä menisin tuonne keittiöön suoraan esittäytyyn ja kysymään työtä!"

Stockmannin kahvilassa syksyllä sanoi 76v nainen.

Vierailija
40/65 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain laiskat, kouluttautumattomat on työttöminä, kouluttaudu ja hae töitä älä makaa sohvalla ja loisi."

Työssä olevathan ei missään nimessä voi olla laiskoja tai tyhmiä. 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi