Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en koskaan osaa olla tyytyväinen mihinkään

Vierailija
24.01.2021 |

Pienen ajan sisällä toteutunut useampi haave ja asioita, joita olen toivonut ja halunnut. Oikeasti minun pitäisi olla nyt onneni kukkuloilla ja täynnä intoa. Miksi sitten on vain alakuloinen ja tyhjä, jopa tyytymätön olo ja mielessä pyörii vain, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä tai saavuttaa. Miksi ei juuri koskaan osaa olla tyytyväinen mihinkään minuuttia kauempaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tämä on laajempi ongelma ja ilmiö. Ennen oltiin tyytyväisiä, kun ei oltu sairaita. Nykyään tämä ei riitä, vaan pitäisi tuntea jotain saavuttamattomissa olevaa onnellisuutta ja hyvää oloa.

Vierailija
2/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaistesi takia ihminen on käynyt kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wellness-kulttuurin aikaansaannosta.

Vierailija
4/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain melkein kaiken, mitä keksin pyytää niissä rajoissa, mitä 50 - 60-luvulla oli. Luultavasti minua paapottiin sen tähden, kun vanhempani erosivat, mikä ei ollut tavallista silloin.

Nyt jo näin ikäihmisenä osaan kuitenkin olla tyytyväinen ihan tavalliseen elämään enkä havittele mitään ihmeellistä.

Vierailija
5/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut joskus tyytyväinen ihminen vai onko tyytymättömyys nyt uusi juttu?

Oli mitä oli, niin syy on kuitenkin oman pään sisällä, eli pää pitää hoitaa kuntoon. Muita et voi asiasta syyttää.

Vierailija
6/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että onni ja tyytyväisyys tulee itsestä. Tavoitteisiin pääseminen on vain lyhyt onnen hetki, joka sitten arkistuessaan unohtuu. Sama koskee materiaa ja titteleitä, sillä ne ovat hetken aikaa sellaisia jotka antavat tyydytystä, mutta eivät anna elämälle tarkoitusta tai tee ihmisestä onnellista. Tavoitellessaan jotain asiaa ehkä yrittää peittää tyhjyyden tunnetta ja kuvittelee, että elämä muuttuu kun tavoitteeseen on päästy.

Ei muutu. Ensin pitää oppia nauttimaan ja arvostamaan sitä mitä elämässä on sillä hetkellä. 

Tämän oivaltaessaan tajuaa, että mikään materia ei takaa onnea.

Vierailija
7/7 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinppi tuo onnen