Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tavara ei mene kaupaksi Torissa tai Huudossa?

Vierailija
24.01.2021 |

Siis ihan uusi merkkitavara, jota olen molempiin nyt parin kk:n ajan listannut myyntiin.

Laukut, huivit ja Arabian & Iittalan astiat?

Vai onko teillä muilla parempia kokemuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään mene täydellä hinnalla.

Vierailija
2/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt hyvin tavara kaupaksi Torissa. Ainoa mitä en saa myytyä on 140-150-senttinen tytön vaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita on tarjolla tällä hetkellä riittämiin? Et myy sellaista, mitä joku tarvitsee tai se myymäsi on poissa muodista?

Ja hintapyyntösi on yläkanttiin?

Tässä omia veikkauksiani.

Itse olen välillä selannut Toria, kun miesystävä olis ostamassa uusia pussilakanoita kotiinsa. Mutta kas, niissäkin hintapyynnöt kalliimpia kuin alennusmyynneissä. Että voi olla, että joku on itse ostanut Finlaysonin pussilakanan 30 eurolla, mutta nyt kun sellaisen saa alesta 22 eurolla niin ei oikein kiinnosta käydä hakemassa sitä noin kalliilla ja vielä 15 km päästä. Sinne jäävät sitten.

Vierailija
4/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn kaikkea muuta kuin täydellä hinnalla! Ja lisäksi myyn täysin uutta tavaraa.

Pyydän yleensä kolmas- tai neljäsosahintaa täydestä hinnasta uusista tavaroista, merkkilaukuissa usein vain viidesosahintaa.

Onko tuokin liikaa?

Ap

Vierailija
5/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta kohdalleen niin menee.

Vierailija
6/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa kuinka paljon kyseistä tavaraa on tarjolla.

Vierailija
7/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noita on tarjolla tällä hetkellä riittämiin? Et myy sellaista, mitä joku tarvitsee tai se myymäsi on poissa muodista?

Itse olen välillä selannut Toria, kun miesystävä olis ostamassa uusia pussilakanoita kotiinsa. Mutta kas, niissäkin hintapyynnöt kalliimpia kuin alennusmyynneissä. Että voi olla, että joku on itse ostanut Finlaysonin pussilakanan 30 eurolla, mutta nyt kun sellaisen saa alesta 22 eurolla niin ei oikein kiinnosta käydä hakemassa sitä noin kalliilla ja vielä 15 km päästä. Sinne jäävät sitten.

Aina muodissa olevaa ajatonta ja tyylikästä merkkitavaraa myyn.

Suurin osa täysin uutta, esim. juuri lahjaksi saatua priimaa ja muodissa olevaa.

Ja tosiaan pidän pyyntihinnat alhaisina.

Missä se vika sitten on?

Ap

Vierailija
8/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus on, että kahdenkympin (sinänsä kohtuullinen hintapyyntö!) tavara pitäisi hakea jostain Perä-Tölviöltä 300 kilometrin takaa.

Vierailija
9/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyn kaikkea muuta kuin täydellä hinnalla! Ja lisäksi myyn täysin uutta tavaraa.

Pyydän yleensä kolmas- tai neljäsosahintaa täydestä hinnasta uusista tavaroista, merkkilaukuissa usein vain viidesosahintaa.

Onko tuokin liikaa?

Ap

Merkkilaukkuja pilkataan niin paljon ettei kukaan kehtaa niitä käyttää.

Vierailija
10/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuokin liikaa?

Ap

Hai, paljonko olet maksanut uudesta tavarasta?

Vierailija
11/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuokin liikaa?

Ap

Katso mitä muut pyytävät vastaavista tuotteista. Jos ne katoavat nopeasti, niin hinta on ollut kohdillaan, jos jäävät roikkumaan niin kuin sinunkin, niin pyydätte liikaa tai ei vain ole kysyntää.

Toinen mikä tuli mieleen, on että onko kuvauksesi tuotteista riittävä (sanallinen ja valokuvat)? Mä yleensä ohitan kaikki, mistä ei saa kunnolla tolkkua, ainoastaan poikkeustapauksissa otan myyjään yhteyttä ja kysyn tarkennuksia.

Vierailija
12/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kuinka paljon kyseistä tavaraa on tarjolla.

Katson aina ja laitan hintapyynnön pikkuisen alle muiden saman kuntoisten, jos samaa tavaraa on useampaa tarjolla.

Usein myyn kuitenkin vain sellaista, mitä muilla ei ole myynnissä, en mitään pahinta massatavaraa, vaan arvokkaampaa merkkitavaraa.

Ap

Vierailija
13/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain syrjässä jonne ostaja ei helposti pääse katsomaan tavaraa? Jos myy merkkituotetta, usein osatja haluaa ennen maksua nähdä tavaran ja sen todellisen kunnon. Tämä on tietysti hankalaa jos asuu "kaukana".

Riippuen tietysti tuotteesta, on erityisesti merkkituotteilla aikansa. Uusia malleja tulee neljä kertaa vuodessa ja hinoinmmankin merkin tuotteet vanhenevat malliltaan. Silloin, vaikka tuote olisikin kallista merkkiä, sen menekkihinta on todella paljon alhaisempi kuin ilmeiseti kuvittelet.

Vierailija
14/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös ihmetellyt sitä että ei ole enää kauppa käynyt  pitkilleen huutonetissä tai torissa vaikka miten alhaisen hinnan laittaisi, useita kohteita ei ole edes katsottu yhtään kertaa.

Ostajanakin on ollut ongelmia, on näköjään myyjiä jotka eivät jaksa selvittää postikuluja jos ostattelisi useampaa kohdetta, kaupanteko on jäänyt silleen kun ei myyjästä ole kuulunut mitään, tai vastataan tylysti että en postita, no en kyllä lähde satojen kilometrien päästä hakemaankaan.

Tällaista en vielä muutama vuosi sitten kohdannut, nyt on ihan viime aikoina alkanut  mennä tällaiseksi ihan ihmeelliseksi touhuksi. Mistä johtunee?

Vierailija
15/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on suuri syy. Monet myyjät ajattelevat, että tuotteen voi myydä samaan hintaan kuin ostaisi kaupasta. Ei se niin mene.

Vierailija
16/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuokin liikaa?

Ap

Katso mitä muut pyytävät vastaavista tuotteista. Jos ne katoavat nopeasti, niin hinta on ollut kohdillaan, jos jäävät roikkumaan niin kuin sinunkin, niin pyydätte liikaa tai ei vain ole kysyntää.

Toinen mikä tuli mieleen, on että onko kuvauksesi tuotteista riittävä (sanallinen ja valokuvat)? Mä yleensä ohitan kaikki, mistä ei saa kunnolla tolkkua, ainoastaan poikkeustapauksissa otan myyjään yhteyttä ja kysyn tarkennuksia.

Olen niin perusteellinen, että usein saan kommentteja liian pitkistä ilmoituksista. Listaan kaikki mahdolliset myyntipaikat, mitat ja yksityiskohdat :)

Ap

Vierailija
17/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain syrjässä jonne ostaja ei helposti pääse katsomaan tavaraa? Jos myy merkkituotetta, usein osatja haluaa ennen maksua nähdä tavaran ja sen todellisen kunnon. Tämä on tietysti hankalaa jos asuu "kaukana".

Riippuen tietysti tuotteesta, on erityisesti merkkituotteilla aikansa. Uusia malleja tulee neljä kertaa vuodessa ja hinoinmmankin merkin tuotteet vanhenevat malliltaan. Silloin, vaikka tuote olisikin kallista merkkiä, sen menekkihinta on todella paljon alhaisempi kuin ilmeiseti kuvittelet.

Asun keskellä pk-seutua, lähellä suurimpia kulkuväyliä ja tarjoan jopa tuotteiden vientiä ostajalle jos kätevämpää niin, joten se ei voi olla ongelma.

Ap

Vierailija
18/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina muodissa olevaa ajatonta ja tyylikästä merkkitavaraa myyn.

Suurin osa täysin uutta, esim. juuri lahjaksi saatua priimaa ja muodissa olevaa.

Ja tosiaan pidän pyyntihinnat alhaisina.

Missä se vika sitten on?

Ap

Ihmisistä on tullut varovaisia. Tavaroita varastetaan suoraan kädestä, lähetetään tyhjiä paketteja, jne.

Ja kyllä minä mietin uuden tavaran kohdalla mistä se on varastettu ja miksi noin halvalla myy.

Vähän kun näkee vaivaa netistäkin löytyy huokealla hinnalla tuotteita palautusoikeudella ja ilmaisella toimituksella jopa kotiovelle. Ihmiset on oppineet vertailemaan ja aina ei vaan se torikauppa ole se parempi vaihtoehto.

Vierailija
19/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on suuri syy. Monet myyjät ajattelevat, että tuotteen voi myydä samaan hintaan kuin ostaisi kaupasta. Ei se niin mene.

Niin olen todellakin kauhulla katsellut, että jotkut myyjät ajattelevat.

Mutta en kyllä todellakaan ajattele niin itse.

Poikkeuksen tuosta voivat tietysti tehdä jotkin harvinaisuuksiksi muodostuneet tuotteet, joita ei enää missään saatavilla. Niistähän voidaan huutokaupoissa ynnä muissa pyytää usein paljon suurempaakin hintaa kuin alkuperäinen uuden hinta.

Ap

Vierailija
20/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kun porukka muuttaa keväämmällä, niin silloin voi olla enemmän kysyntää noille astioille.

Mutta laukut ja huivit..en tiedä, milloin niillä on kysyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan