Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairauslomalla, mutta perheenjäsen pyytää silti auttamaan

Vierailija
24.01.2021 |

Olen sairauslomalla sekä fyysisistä ja psyykkisistä syistä. Perheenjäsen silti pyytää minua toisten ihmistenkin kuullen auttamaan muutossa esimerkiksi, vaikka olen kertonut miten huonosti asiat ovat ja olen itsellenikin tarvinnut muiden ihmisten apua kotiin ja monia omia hommia on itselläni rästissä. Olen joutunut myös lopettamaan urheiluharrastuksia terveydentilan takia, enkä kanna ostoksia nykyään kaupasta vaan tilaan ne. En ymmärrä minkä takia hän kyselee minua silti auttamaan muutossaan (hänellä on ystäviä ym). Tilanne ei ole mitenkään uusi vaan on kestänyt jo kauan, että ei pitäisi olla vaikeuksia sopeutua mihinkään uuteen tilanteeseen hänellä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma minulla kuin AP:lla. Olen sairaslomalla ja äidin ja siskon mielestä minullahan on nyt aikaa auttaa heitä, esim. kaupassa käyttämistä ja lastenhoitoa. En vaan pysty kun omienkin asioiden hoito on raskasta tässä elämäntilanteessa

Vierailija
22/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma minulla kuin AP:lla. Olen sairaslomalla ja äidin ja siskon mielestä minullahan on nyt aikaa auttaa heitä, esim. kaupassa käyttämistä ja lastenhoitoa. En vaan pysty kun omienkin asioiden hoito on raskasta tässä elämäntilanteessa

Ikävää, ettei ihmiset sitä tajua VAIKKA olisi hyvin tiedossa, että kyse on sairauslomasta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma että he ajattelevat sitä noin? Että jos vaan haluavat pitää suhun kontaktia ja samalla he voivat sua auttaa vaikka niiden omien asioiden hoitamisessa? Esim pelkäävät ettet käy kaupassa ja syö, jos oot masentunut? -> Hei, mennäänkö yhdessä kauppaan?

Vierailija
24/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, ettei ihmiset sitä tajua VAIKKA olisi hyvin tiedossa, että kyse on sairauslomasta. Ap

Mikä estää sanomasta ettet tule, kun olet sairaslomalla. Sinä itse päätät.

Vierailija
25/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee, että sairausloma on jotain mitä nyt olet vain valehdellut töihin eikä sinua vaivaa yhtään mikään. Olet vain ottanut omaa lomaa jollain tekosyyllä ja teeskentelet kipeää.  Näytellyt lääkärissäkin vain taidokkaasti. Siksi suhtautuvat siihen niin että kun kerran noin olet tehnyt niin olkoon "lomasi" työntäyteinen.

Vierailija
26/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma että he ajattelevat sitä noin? Että jos vaan haluavat pitää suhun kontaktia ja samalla he voivat sua auttaa vaikka niiden omien asioiden hoitamisessa? Esim pelkäävät ettet käy kaupassa ja syö, jos oot masentunut? -> Hei, mennäänkö yhdessä kauppaan?

Ei, eivät ole kertaakaan kysyneet, että miten voin ja voisivatko he auttaa minua jotenkin. He vain vaativat apua itsellensä, kun "sullahan on nyt aikaa".

Vierailija
27/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt ajattelee tilannetta toisin päin, että itse olisin muuttamassa ja tietäisin että joku tietty ihminen on huonossa jamassa ja sairaslomalla niin en kyllä pyytäisi/olettaisi apua. Ehkä kysyisin että haluaako tai jaksaako tulla mukaan. Jännittää kysyä tätä suoraan, kun pitää kuulostella että onko kyse väärinkäsityksestä vai onko oikeasti halunnut nolata. En jotenkin tiedä enää, ei ole sellaista luottamusta ollut oikein pitkään aikaan. varmaan itselleni olisi parhaaksi muuttaa vähän kauemmas vielä :/ aiheuttaa turhaa päänvaivaa vaan.

Ap

Vierailija
28/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ajattelee, että sairausloma on jotain mitä nyt olet vain valehdellut töihin eikä sinua vaivaa yhtään mikään. Olet vain ottanut omaa lomaa jollain tekosyyllä ja teeskentelet kipeää.  Näytellyt lääkärissäkin vain taidokkaasti. Siksi suhtautuvat siihen niin että kun kerran noin olet tehnyt niin olkoon "lomasi" työntäyteinen.

Se on kyllä älytöntä, lääkärissä on hyvin vaikea esittää saikun tarvitsemista, jos on ihan terve. Nehän on tottuneet näkemään sellaisen yrittämisen läpi. Ap

Vierailija
29/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten parempi että kaikki olis ”Hui, se on sairaslomalla, ei voi olla yhteydessä”. Tekisivät päätelmät puolestasi, että ei se voi, ei se jaksa. Ja näin lopulta yhteydenpito hiipuisi kokonaan. Mulle kävi näin. Tuntui todella kurjalta. En osannut tyrkyttää itseäni mukaan, ajattelin että ehkä oon niin huonoa seuraa, ettei mua edes haluta. Jäin tosi yksin.

Vierailija
30/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miksi ihmettelet että joku pyytää jotain. Aina saa pyytää! Miksi ihmeessä et sano että ei????

Aina saa sanoa ei. Ei kai elämä ole tämän vaikeampaa.

Vierailija
31/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi että kaikki olis ”Hui, se on sairaslomalla, ei voi olla yhteydessä”. Tekisivät päätelmät puolestasi, että ei se voi, ei se jaksa. Ja näin lopulta yhteydenpito hiipuisi kokonaan. Mulle kävi näin. Tuntui todella kurjalta. En osannut tyrkyttää itseäni mukaan, ajattelin että ehkä oon niin huonoa seuraa, ettei mua edes haluta. Jäin tosi yksin.

Vähän eri asia kysellä kuulumisia ja ehdottaa tapaamista kuin vaatia apua sairaalta ihmiseltä.

Vierailija
32/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat, että tilanne ei ole uusi, vaan on kestänyt kauan. Siis kuinka kauan se on pyytänyt sulta muuttoapua. Onko se muutto ollut edessä ja suunniteltu kuinka monen kuukauden tai vuoden ajan? Ja kuinka kaukana se muutto on oikein edessä?

Ja miten niin kyselee tätä sinulta myös muiden ihmisten läsnä ollessa? Teepä ihan itse pikku hajurako tähän ihmiseen, äläkä tapaile häntä missään. Vedä rajat. Mutta jos et viitsi, jaksa tai osaa, niin oma on valintasi.

Vierailija
33/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko sanonut ei?

Onko saikun syy masennus? Makaisit vaan kotona syömättä ja nukkuisit elämäsi pois? Se ei siis paranna sua se lepo. Lepäät helposti itsesi hautaan.

Liikkeelle joka päivä enemmän ja enemmän.

Vierailija
34/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun läheinen pyytää muuttoavuksi niin tilanne on varmaankin se, että se ja muutkin näkee, että sun ongelmat ei ole todellisuudessa niin isoja tai uniikkeja vain sua koskevia. Sanot itsekin että myös psyykkisiä ja kestäneet kauan aikaa.

Olet oikeasti rasite kaikille, myös siellä muutossa, mutta koska tämä ihminen välittää sinusta, se yrittää jotenkin sua tsempata ja nostaa jaloillesi.

Usko pois, se muutto ei sua kaipaa vaan sun elämää läheltä pitkään seurannut on sitä mieltä, että tarvit jotain tekemistä. Ei ole työtä, ei perhettä, ja sinä vain ryvet itsesäälissä suurennellen jotain pikkujuttuja tekemättä yhtään mitään hyödyllistä. Tätä veikkaan syyksi.

Pahemmin mt-ongelmaisten (kuin joku tyyliin kausimasennus) ihmisten koko elämä kun pyörii käsittämättömän itsekkäästi sen oman navan ympärillä. Tätä vain ei päin naamaa kukaan teille kehtaa sanoa. Kaikilla meillä on ongelmia, vaivoja, kipuja. Mutta kun se varsinainen vika on korvien välissä...

Vierailija
35/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun läheinen pyytää muuttoavuksi niin tilanne on varmaankin se, että se ja muutkin näkee, että sun ongelmat ei ole todellisuudessa niin isoja tai uniikkeja vain sua koskevia. Sanot itsekin että myös psyykkisiä ja kestäneet kauan aikaa.

Olet oikeasti rasite kaikille, myös siellä muutossa, mutta koska tämä ihminen välittää sinusta, se yrittää jotenkin sua tsempata ja nostaa jaloillesi.

Usko pois, se muutto ei sua kaipaa vaan sun elämää läheltä pitkään seurannut on sitä mieltä, että tarvit jotain tekemistä. Ei ole työtä, ei perhettä, ja sinä vain ryvet itsesäälissä suurennellen jotain pikkujuttuja tekemättä yhtään mitään hyödyllistä. Tätä veikkaan syyksi.

Pahemmin mt-ongelmaisten (kuin joku tyyliin kausimasennus) ihmisten koko elämä kun pyörii käsittämättömän itsekkäästi sen oman navan ympärillä. Tätä vain ei päin naamaa kukaan teille kehtaa sanoa. Kaikilla meillä on ongelmia, vaivoja, kipuja. Mutta kun se varsinainen vika on korvien välissä...

Toivottavasti karma iskee kohdallasi ja sairastut joku päivä itse.

Vierailija
36/36 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas ylimielinen viesti Paremmalta Ihmiseltä.