Kysymys autoileville ihmisille!
Miksi sitä maskia pitää pitää naamassa kun olet oman auton sisällä ajamassa? Tänäänkin näin kun eräs rouva meni autoonsa Kasvivisiiri, maski ja siniset latexi hanskat kädessä ja lähti peruttamaan vaarallisesti parkkiruudusta visiiri ikkunoihin kolkaten ja maski silmien korkeudella.
Luulisi että ei se korona nyt sieltä omasta autosta yksinollessasi hyppää vai? Ja tuohan on liikenteen vaarantamista kun et näe kunnolla... Ps. Ei ole eka kerta kun tölläistä olen nähnyt
Kommentit (24)
Lisäksi jos käyn esim. kahdessa eri kaupassa en riisu maskia niiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ohjeen mukaan kädet pestään ennen maskin laittoa sekä ennen pois ottoa.
Ja miten ne käpälät ovat likaantuneet kun hänellä on ollut kumihanskat kokoajan kädessä, myös parkkipaikalta poistuessa? Lisäksi en usko että sinä noudatat tuota maski ohjetta kirjaimellisesti myöskään...
Samaa mietin, kun vastaan tulee maskikuskeja, jotka töröttävät ypöyksin autossaan. Ymmärrän, jos autoon on tulossa pian toinen ihminen, mutta en oikeastaan muuten. Silloinkin riittää, kun auton läpituulettaa ikkunoita avaamalla pienen hetken.
Itse en ainakaan pidä maskia ajellessani. Paitsi kerran pidin, kun olen niin tottunut sen käyttöön, että se unohtui naamalle.
On sinulla vaikea elämä. Ihme kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun vaan näkisi, että kukaan niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä kasvovisiiriä tai kumihanskoja ei voi ottaa välissä pois koska...? Nyt hän levittää omaan autoonsa niitä pieniä bakteereita hanskoillaan ja kun matkalla kotiin viimeisestä kaupasta ovat hanskat varmasti jo jossain muualla kuin kädessä ja samalla sitten käpelöi sitä saastunutta auton sisustaa
Huurustuva visiiri päässä ei kyllä kannattaisi ajaa. Liikenneturvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet hiekkapilde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä kasvovisiiriä tai kumihanskoja ei voi ottaa välissä pois koska...? Nyt hän levittää omaan autoonsa niitä pieniä bakteereita hanskoillaan ja kun matkalla kotiin viimeisestä kaupasta ovat hanskat varmasti jo jossain muualla kuin kädessä ja samalla sitten käpelöi sitä saastunutta auton sisustaa
Täsmälleen näin. Mutkuti mutku...
Vierailija kirjoitti:
Ihme kyylä? Kyllä sinuakin vit***i jos joku hattarapää kasvovisiirinaamalla ja maski silmällä pamauttaisi perääsi laiskuuden vuoksi taikka ajaa sinun yli suojatiellä, sama koskee niitä taunoja jotka eivät jaksa harjata autoaan puhtaaksi vaan tekevät pienen ikkunaluukun itselleen. Liikenneturvallisuudesta tässä on kyse, ei mistään turhanpäiväisestä kyyläämisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten ne käpälät ovat likaantuneet kun hänellä on ollut kumihanskat kokoajan kädessä, myös parkkipaikalta poistuessa? Lisäksi en usko että sinä noudatat tuota maski ohjetta kirjaimellisesti myöskään...
Mikset usko? Ei minulla ole ollut mitään ongelmia maskiohjeistuksen kanssa. Lisäksi minulla on silmälasit: on paljon helpompaa ajaa kotiin, pestä kädet, ottaa lasit pois ja poistaa maski, kuin että ottaisin lasit ja maskin pois jo autossa.
Nämä lienevät niitä koronahyteerikoita. Eikös täällä ollut juttua jalankulkijasta, joka pillastui nähtyään maskittoman henkilöautoilijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset usko? Ei minulla ole ollut mitään ongelmia maskiohjeistuksen kanssa. Lisäksi minulla on silmälasit: on paljon helpompaa ajaa kotiin, pestä kädet, ottaa lasit pois ja poistaa maski, kuin että ottaisin lasit ja maskin pois jo autossa.
Lisää tuohon yhdistelmään vielä huurustunut kasvovisiiriä niin on ainekset A) Kolariin tai B) Jonkin/Jonkun yliajamiseen
Vierailija kirjoitti:
Nämä lienevät niitä koronahyteerikoita. Eikös täällä ollut juttua jalankulkijasta, joka pillastui nähtyään maskittoman henkilöautoilijan.
Ja näkijä oli myös varmaan maskiton :D
Mitähän se sulle kuuluu?
Hommaa elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se sulle kuuluu?
Hommaa elämä.
Öö liikenneturva ehkäpä?
Minä nakkaan maskin pelkääjän paikalle kun lähden ajamaan, ja seuraavassa kaupassa sama maski päälle.
Olen pitänyt maskia päällä yksin autossa silloin, kun olen ollut menossa hakemaan iäkästä henkilöä. Toinen tilanne, missä voisin kuvitella pitäväni maskia ja hanskoja on joku yhteiskäyttö- tai vuokra-auto.
Jospa jokainen kiinnittäisi eniten huomiota siihen oman maskin käyttöön ja hygieniaan.
Palataan asiaan sitten, kun ajelet itse riittävän turvavälin kanssa nopeusrajoituksia noudattaen ja et koskaan aja "vielä ehtii"-hengessä päin punaisia, vaikka jarruttamaankin olisi ehtinyt. Isot asiat ensin kuntoon ja sitten pienemmät.