Anneli tapasi Tinderissä hurmaavan ”insinöörin” – tuli yllättävä käänne, ja 34 000 euron säästöt katosivat
Amerikkalaisten kenraalimajurien joukkoon on tullut nyt myös öljynporausinsinöörit.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007754140.html
"YKSI profiili erottui kuitenkin joukosta selvästi: komea, kohta eläköityvä öljynporausinsinööri."
Kommentit (169)
Miten näitä hölmöjä löytyy joka päivä joku uusi, vai onko tarkoitus loata urakalla kaikkien naisten maine? Sitä ihmettelen aina, että miten noin tyhmillä ihmisillä voi olla pääsy noin isoihin rahoihin? Itse olen ihan normaalisti työssä käyvä toimihenkilö, mutta en kovin helpolla saisi vaikkapa 20 000 € salkkuun. 2000€ löytyy säästötililtä.
Työkaveri lainasi itse rahaa että pystyi lähettämään lentolippurahat Kabuliin. ”vain” joitakin tuhansia euroja, mutta kuitenkin.
Herra upseeri oli juuri tulossa, halusi muuttaa tänne.
Kun kysyimme syytä, että miksi se ei itse maksa lippuaan oli selitys valmis: Mies lähtee kesken sopimuksensa pois, ja siksi ei saa heti palkkarahojaan vapautettua. Siihen tulee joku sanktio joitakin kuukausia, ennenkin sen rahat vapautetaan käyttöön.
Tämä selevä.
Sinne meni rahat ja sitten yhteys oli huono, hänellä oli hirveän salainen tehtrvä ja sijainti, ei voinut yhtään kertoa mitään, kun oli salainen operaatio.
Sinne häipyi.
Vaikka täältä ili katseltu sopivaa taloakin että minne sitten asetutasn.
Mulle tuli kerran Suomi24:n kautta venäläisen naisen yhteydenotto. Tai tuli useampiakin, mutta tämä oli laadukkain. Kertoili elämästään ja laittoi hienoja kuvia "itsestään". Oli niin kaunis, että välittömästi alkoi hälytyskellot soimaan, vaikken itsekään hullumman näköinen ole, työasiat kunnossa jne. Oli vaan liian innokkaan oloinen ja aivan todella hyvännäköinen. Sitten vielä hädissään otti yhteyttä, kun en parin viestin jälkeen enää vastannut tyyliin "Sinä unohdat minut :(" jne.
Todennäköisesti tuossakin tapauksessa rivi äijiä tehtaili viestejä liukuhihnalta.
Luulisi että hälytyskellot soisi jo siinä kohtaa kun nettituttava ensimmäisen kerran pyytää rahaa?!
Saati että syydetään menemään kymmeniä tuhansia?
Ja kuten joku jo sanoikin, miksi varakkaat, uraa luovat menestyjät haluaisivat kiihkeästi seurustella suomalaisen eläkeläisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ja poliisi ei pysty tietenkään tekemään mitään. On se ihmeellistä.
Mitä suomalainen poliisi mielestäsi pystyisi tekemään? Tekijät ovat ammattirikollisia jossain päin Afrikan mannerta. Ei ole mitään yhtä henkilöä, vaan joukko työkseen keksittyä henkilöä esittäviä ammattilaisia. Rahat on siirretty ulkomaille eikä poliisilla ole toimivaltaa ulkomailla tehtyihin rikoksiin. Rahoja on usein kierrätetty useiden tilien kautta eteenpäin ja lopulta nostettu kenties automaattista erissä eri puolilla maailmaa.
Jos tiedät jonkin keinon, mitä voi tai pitäisi tehdä, niin kerro ihmeessä. Kun näitä työkseen viikottain selvittelee niin ilolla otan kaikki uudet ideat vastaan
mä oon tämmönen vanha hampaaton juntti hämeestä onk sulla pistää 6 ekee saan 5 kaljaa
Onneksi olen itse niin pa etten pystyisi insinöörisulholle lainaamaan killinkiäkään :)
Mitäpä mulle löytyisi 50 v vanha nainen? Prinssiä arabia sta, jees.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on helppo ulkopuolisen jälkiviisastella. Itsekin haksahdin tämäntyyppiseen huijaukseen myydessäni parin tonnin merkkilaukkua. Onneksi tulin järkiini, enkä lähettänyt sitä saamattani ensin maksua. Selitykset esteille ovat hyvin uskottavia.
Eivätkä ole.
Australian rajalla -ohjelmassa joku amerikkalainen mies oli ollut noin 10 vuotta puhelinetäsuhteessa Tasmaniassa asuvan naisen kanssa. Maksoi tälle muistaakseni 1000 euroa kuussa. Kaikki rahat menivät jonkun toisen naisen kautta (joka tietysi otti rahat itselleen). Mies tapasi Tasmaniassa vain tämän toisen naisen. "Tyttöystävä" oli mukamas aivan yllättäen juuri silloin muualla kuin kotikaupungissaan. Mies palasi Amerikkaan, yhä uskoen, että "tyttöystävä" oli totta.
Miksi tehdään uutisia vain naisten haksahtamisista? Luulen, että miehet haksahtavat vielä enemmän, mutta eivät uskalla tulla julkisuuteen asian kanssa vaan häpeävät yksin asiaa.
Tänään IS kertoo Tainasta
” Taina oli nelikymppinen, keskituloinen, juuri eronnut perheenäiti. Siinä elämäntilanteessa tuntui hyvältä, kun Skypessä otti yhteyttä kolmikymppinen nigerialainen Michael.”
Mikä saa ihmisen haksahtamaan tuolla tavalla? Itse en voisi kuvitella alkavana suhteeseen, jos en ole tavannut tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan omaa tyhmyyttä.
Oppi rahat maksettu.
Miten näihin edelleen joku menee?!
Miten joku varakas ulkomaalainen ja vielä kokea mies, ottaisi kaikista maailman naisista juuri sen pottunokka suomalaisen.
Valoja päälle.
Harlekiini kirjat ovat erikseen...
Oppirahat, pottunokkasuomalainen, Harkekiinikirjat.... huoh!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdään uutisia vain naisten haksahtamisista? Luulen, että miehet haksahtavat vielä enemmän, mutta eivät uskalla tulla julkisuuteen asian kanssa vaan häpeävät yksin asiaa.
Mä taas uskon, että suhde on jotain luokkaa 1/10 ja naiset on takuulla enemmistö.
Ei tarvi mennä kuin johonkin facebookin "joukkohypnoosi" -ryhmään ja siellä saattaa olla tuhansia naisia, mutta vain muutamia miehiä.
Hei jotkut käyttää maskia vaikka siitä ei ole todistettavasti hyötyä. Joten Ei tämä huijattu ole yhtään sen tyhmempi. Hänkin tekee vain asioita, koska luulee auttavansa ja jatkaa vaikka tietää olevansa tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Huijaukset saattavat alkaa hyvin pienestä ja lähes tavanomaisesta jutusta. Minulle kävi näin:
Minulla oli tori.fissä kallis astiasto myynnissä, sellainen jossa oli koko kattaus 24 henkilölle. Hinta muistaakseni 500 e (en ajatellutkaan, että kukaan sitä sillä hintaa ostaisi).
Minulle lähetti englanniksi viestiä henkilö, joka halusi ostaa astiaston häälahjaksi veljelleen Viroon. Makes sense, right? Ongelmana oli, että hän itse oli keskellä Atlantia menossa USA:han ja piti miettiä miten saa astiaston minulle maksettua.
Kävin keskustelua normaalisti ja jokaisessa viestissä henkilö paljasti yhden uuden tiedon itsestään. Kiinnitin jo tähän huomiota, koska se tuntui oudolta.
Loppujen lopuksi tilanne oli tämä: rikas amerikkalainen upseeri, joka oli suorittamassa palvelustaan laivalla Atlantilla, halusi ostaa suomalaisesta nettikirpparilta sattumalta löytämänsä astiaston virolaiselle veljelleen häälahjaksi ja maksun saadakseni ja tavarantoimituksen takia minun olisi pitänyt avata Paypal-tili sekä kirjautua tuntemattoman "kuriirifirman" asiakasreksiteriin.
Tässä vaiheessa ymmärsin, että minua vedätetään ja päätin keskustelun. Tuskin Kaubamajasta oli astioita myyty loppuun kuitenkaan.
Multa yritti joku Bulgarialainen ostaa kalliit lastenvaunut, mutta aikansa seliteltyään vastasin suomeksi, että en tee kauppaa muuta kuin suomalaisen kanssa, joka noutaa tavaran ja maksaa samalla.
Kiinnostus lopahti siihen.
Minun olisi pitänyt paypal-maksu jonnekin lähettää, että hän olisi saanut tilattua kuljetusta tms.
Huijari mikä huijari.
Mua on lähestytty Linkedissä myös, komeat amerikkalaiset miehet kehuvat :D Mutta on tämä kyllä uskomatonta, ihmiset vielä ottavat lainaa ja lähettävät rahansa...
Muistatteko tämä Israelilaisen huijasrin Shimon Yehut tms? joka siis ihan itse lenteli yksityiskoneilla mutta naiset eri maassa maksoi kaiken? Hän on vapaana vankilasta ja oli juuri Israelin uutisissa, huijasi itsensä koronarokotteelle :D ( painoi samassa kasassa kuin joku ensihoidon ryhmä, väitti olevansa ensihoitaja, postasi sitten someen naamansa itse tilanteesta ja näin jäi kiinni...)
Naisen kiima miehen statusta ja varallisuutta voitaa hänen järkensä.
Tämä on sitten lopputulos.