Anneli tapasi Tinderissä hurmaavan ”insinöörin” – tuli yllättävä käänne, ja 34 000 euron säästöt katosivat
Amerikkalaisten kenraalimajurien joukkoon on tullut nyt myös öljynporausinsinöörit.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007754140.html
"YKSI profiili erottui kuitenkin joukosta selvästi: komea, kohta eläköityvä öljynporausinsinööri."
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Areenassa on tästä aiheesta kaksi osainen ruotsalainen dokumentti”sarja”.
Ei sitä hölmöilyä jaksa katsoa.
Ai, minusta kannatti katsoa. Ohjelmassa haastateltiin kolmen rahansa menettäneen/ylivelkaantuneen naisen lisäksi ruotsalaista entistä poliisiakin, jonka kuvia on käytetty lukemattomissa valeprofiileissa.
Olen itse blokannut suoraan kaikki tuon tyyliset tyypit, toisaalta kiinnostaisi kokea tuo kusetus käytännössä kun olen täysin pa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen itse blokannut suoraan kaikki tuon tyyliset tyypit, toisaalta kiinnostaisi kokea tuo kusetus käytännössä kun olen täysin pa :D
Voisihan sitä koettaa vedättää huijaria, katsoa miten pitkään se jaksaa odottaa rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä koettaa vedättää huijaria, katsoa miten pitkään se jaksaa odottaa rahoja.
Luvata aina että kyllä se kymppitonni ensi viikolla tulee baby my only love!
Siinä on helppo ulkopuolisen jälkiviisastella. Itsekin haksahdin tämäntyyppiseen huijaukseen myydessäni parin tonnin merkkilaukkua. Onneksi tulin järkiini, enkä lähettänyt sitä saamattani ensin maksua. Selitykset esteille ovat hyvin uskottavia.
Huijaukset saattavat alkaa hyvin pienestä ja lähes tavanomaisesta jutusta. Minulle kävi näin:
Minulla oli tori.fissä kallis astiasto myynnissä, sellainen jossa oli koko kattaus 24 henkilölle. Hinta muistaakseni 500 e (en ajatellutkaan, että kukaan sitä sillä hintaa ostaisi).
Minulle lähetti englanniksi viestiä henkilö, joka halusi ostaa astiaston häälahjaksi veljelleen Viroon. Makes sense, right? Ongelmana oli, että hän itse oli keskellä Atlantia menossa USA:han ja piti miettiä miten saa astiaston minulle maksettua.
Kävin keskustelua normaalisti ja jokaisessa viestissä henkilö paljasti yhden uuden tiedon itsestään. Kiinnitin jo tähän huomiota, koska se tuntui oudolta.
Loppujen lopuksi tilanne oli tämä: rikas amerikkalainen upseeri, joka oli suorittamassa palvelustaan laivalla Atlantilla, halusi ostaa suomalaisesta nettikirpparilta sattumalta löytämänsä astiaston virolaiselle veljelleen häälahjaksi ja maksun saadakseni ja tavarantoimituksen takia minun olisi pitänyt avata Paypal-tili sekä kirjautua tuntemattoman "kuriirifirman" asiakasreksiteriin.
Tässä vaiheessa ymmärsin, että minua vedätetään ja päätin keskustelun. Tuskin Kaubamajasta oli astioita myyty loppuun kuitenkaan.
Aina välillä näitä juttuja lukiessa ei voi uskoa lukemaansa. Helposti sitä ajattelee, että eroavaisuuksista huolimatta suurin osa ihmisistä on pohjimmiltaan samankaltaisia ja jotenkuten klaaripäisiä. Sitten sitä lukee tällaisen jutun (taas!) ja pitää tai todeta, että kylläpäs on sekopäistä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja poliisi ei pysty tietenkään tekemään mitään. On se ihmeellistä.
Ihmeellistä on ainoastaan tuo mieletön tyhmyys, kun näihin yhä vaan langetaan. Ja sitäpaitsi poliisi on jo tehnyt, nimittäin tiedottanut ja varoittanut!! Ja artikkelin typerys jopa itse myöntää kuinka yksi noista oli "ihan selvä huijari", ja "niin vaan aina lähetin rahaa, vaikka päätin etten enää".
Poliisin resurssitko pitäisi valjastaa näiden roistojen jahtaamiseen? Ne on niin hyvin jälkensä peittäneet, ja niitä on sen verran paljon, ettei riitä ihmisikä selvittämään mihin ovat kenenkin insinööriin tai lentäjään rakastuneen rahat päätyneet.
Kun yhteiskunnan pitäisi hoitaa kaikki. Ihan kaikki, kun eihän vastuuta tarvitse itsestään ottaa, eipä tietenkään. Oikein hyvä, että rahat meni, oppiipahan elämään. Ja sossuhanat näiltä bimboilta kiinni!!!
Olen itsekin yksinäinen, enkä ole koskaan ollut parisuhteessa. Somessa saa tällaisilta hepuilta yhteydenottoja aika usein, ja olen ne blokannut saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja poliisi ei pysty tietenkään tekemään mitään. On se ihmeellistä.
Ihmeellistä on ainoastaan tuo mieletön tyhmyys, kun näihin yhä vaan langetaan. Ja sitäpaitsi poliisi on jo tehnyt, nimittäin tiedottanut ja varoittanut!! Ja artikkelin typerys jopa itse myöntää kuinka yksi noista oli "ihan selvä huijari", ja "niin vaan aina lähetin rahaa, vaikka päätin etten enää".
Poliisin resurssitko pitäisi valjastaa näiden roistojen jahtaamiseen? Ne on niin hyvin jälkensä peittäneet, ja niitä on sen verran paljon, ettei riitä ihmisikä selvittämään mihin ovat kenenkin insinööriin tai lentäjään rakastuneen rahat päätyneet.
Kun yhteiskunnan pitäisi hoitaa kaikki. Ihan kaikki, kun eihän vastuuta tarvitse itsestään ottaa, eipä tietenkään. Oikein hyvä, että rahat meni, oppiipahan elämään. Ja sossuhanat näiltä bimboilta kiinni!!!
Aivan. Ei poliisia kiinnosta, eikä kuulukaan kiinnostaa. Niillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin hönöjen virheiden paikkaaminen. Hyvät naurut ne kyllä näistä saa.
ihan oikein että afrikkalaiset ottavat pahoilta valkoisilta alistajilta rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
ihan oikein että afrikkalaiset ottavat pahoilta valkoisilta alistajilta rahat pois.
Tekevät toisaalta itselleen vaan karhunpalveluksen. Täällä meillä alkaa saapujia ilmapiiri hieman "kiristyä" jopa täti vihreiden keskuudessa. Ei voi enää selitellä mitään "yksittäitapauksista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minusta kannatti katsoa. Ohjelmassa haastateltiin kolmen rahansa menettäneen/ylivelkaantuneen naisen lisäksi ruotsalaista entistä poliisiakin, jonka kuvia on käytetty lukemattomissa valeprofiileissa.
Tuossa ohjelmassa haastateltiin myös paria tällaista huijaria ja näytettiin kuinka näitä istuu päätteiden takana rivissä juttuja sepittelemässä kuin jossain tehtaassa. Huijaritehtaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekevät toisaalta itselleen vaan karhunpalveluksen. Täällä meillä alkaa saapujia ilmapiiri hieman "kiristyä" jopa täti vihreiden keskuudessa. Ei voi enää selitellä mitään "yksittäitapauksista".
Nauroin tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjelmassa haastateltiin myös paria tällaista huijaria ja näytettiin kuinka näitä istuu päätteiden takana rivissä juttuja sepittelemässä kuin jossain tehtaassa. Huijaritehtaassa.
Loistava dokkari. Kaverit istuivat sohvalla "töissä", eivätkä tehneet omasta mielestään mitään väärää, kun ainahan pyytää saa, eikä ketään mihinkään pakoteta. Iloakin jopa naisille tuottavat, rakkauden tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on typeriä akkoja kun menevät edelleen näihin huijauksiin. Sanoisin että tyhmyyden huippu!
Samalla lailla ne ukot menee kaikkien natalioiden huijauksiin.
Harva niistä naisista tarjoaa elintasoa. Ennemminkin seksiä, joten ei se nyt ihan sama asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin tälle.
No naurapa ihan rauhassa vaan. Aika paljon kuitenkin herätti keskustelua eräs karkoitettu, joka surmattiin, mutta "heräsikin kuolleista". Alkaa pian silmät aueta harhaisimmillakin. Muualla näin jo tapahtuukin, brexit, Tanskan malli jne.
Tuo, vielä rikosilmoituksen jälkeen syyti huijarille rahaa?! Ei noin typerää voi edes sääliä...