Miten harrastat liikuntaa nyt kun liikuntapaikat ovat kiinni koronan vuoksi?
Kotijumppaa, ulkoilua vai onko liikunta jäänyt nyt väliin?
Kommentit (42)
Käyn kävelemässä. Tylsää mutta kun ei muutakaan voi.
Nurkassa on kaks kahvakuula... Imuroin niitä aina kun lattiatkin.. en oo tarttunut vielä niihin.
Mua on aina huvittanu ihmiset, joilla pitää olla joku paikka, joku hikinen maksettu huone pierunhajuineen, että ne voisivat harrastaa liikuntaa.
Eli minuun ei vaikuta mitenkaan, liikun kuten ennenkin, lähinnä arkiliikuntaa, autoa en omista. Kotona nostelen käsipainoja kun muistan, en joka päivä enkä kummosia määriä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kävelemässä. Tylsää mutta kun ei muutakaan voi.
joku kuntosaliko ei ole tylsää? mitä tylsää on kävelyssä, näkee paikkoja ja voi ajatella.
Meillä on uimahalli auki ollut koko ajan. Pukeutumistiloissa on maskisuositus. Kuntosali on myös ollut auki kevään sulun jälkeen. Tuskin muutkaan liikuntapaikat kiinni on.
Lenkkeilyllä ja kotijumpalla on nyt pärjättävä, vaikka mieluummin tietysti kävisin ryhmäliikuntatunneilla.
Ei vaikuta yhtään mitenkään minuun. Juoksen, ratsastan, teen kotitreenejä kuten ennen. Nyt lumentulo/ liukkaus torppasi porrastreenit, ärsyttää.
Innokkaana palloilulajien harrastajana aika heikkoa on. Väkisin yrittänyt kävellä ja tehdä lihaskuntoa vastusnauhalla paremman puutteessa, mutta kun niistä ei saa minkäänlaisia hyvän olon tunteita eikä se ole edes kivaa. Parempaa aikaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on uimahalli auki ollut koko ajan. Pukeutumistiloissa on maskisuositus. Kuntosali on myös ollut auki kevään sulun jälkeen. Tuskin muutkaan liikuntapaikat kiinni on.
Turussa keväällä oli hallit kiinni kaksi kuukautta. Kesällä onneksi avautui maauimalat ja nyt taas hallit on ollut kiinni kaksi kuukautta. Vi..... .
Lenkkeilen ja hiihdän, kuten aina ennenkin, tässä kotinurkilla on onneksi loistavat puitteet ulkoilla. Ikävä juttuhan nää rajoitukset on keskellä kaupunkia asuville ja ulkoiluun tottumattomille
Käyn kävelyllä joka päivä, ennen lumia kävin pyöräilemässä pidemmän lenkin vähintään pari kertaa viikossa. Kahvakuulailen myös joka viikko. Toki on mennyt liikunnat yksipuolisemmaksi, kuulun itse riskiryhmään niin en ole mihinkään uimahalleihinkaan tms uskaltanut silloin kun ne on olleet vielä auki. Täällä Helsingissä on koko ajan ollut tartuntoja, ei mennyt missään vaiheessa tartunnat nollaan.
Käyn 4x viikossa lenkillä, yhteensä tulee juostua ~30km/viikko. Näin olen tosin tehnyt jo muutaman vuoden.
Lisäksi joka lenkin jälkeen teen lattialla 30min kokovartalovenyttelyn (olen akrobaatti joten minun täytyy ylläpitää spagaattejani & selän notkeutta) ja 15 min vatsalihastreenin.
2x viikossa treenaan käsivarsia ja olkapäitä ovenkarmiin asennettavalla pull up-tangolla.
Ennen koronaa kävin uimahallin salilla ja uimassa pari kertaa viikossa, siellä en ole käynyt koko korona-aikana. Uimista on ikävä, enkä ole saanut aloitettua avanto-uintia.
Kävelyllä käyn päivittäin kuten ennen koronaakin, ja viikonloppuisin käydään joku pidempi metsälenkki luontopoluilla tai kansallispuistoissa.
Olen jo vuosia sitten hankkinut kotiin säädettävät käsipainot, neljä eri kokoista. kahvakuulaa ja jumppapallon. Syksyllä ostin vielä vastuskumunauhoja. Hyvän treenin saa tehtyä kotonakin, jumppailen 2-4 kertaa viikossa. Välillä saatan tehdä netistä jonkun ohjatun pilateksen, joogan tai venyttelyn kun kehinhuolto tuppaa jäämään muuten.
Joogaa kotosalla ja ulkoilua joka päivä.
Liikun enemmän kuin koskaan, nimittäin kotitoimiston vuoksi on niin paljon enemmän aikaa siihen. Liikun n. tunnin päivässä, noudatan ostamaani kotikunto-ohjelmaa (painoilla ja kuminauhoilla) sekä kävelen 10 000 askelta joka päivä. Olen laihtunut korona-aikana 12 kg :)!!
Vierailija kirjoitti:
Liikun enemmän kuin koskaan, nimittäin kotitoimiston vuoksi on niin paljon enemmän aikaa siihen. Liikun n. tunnin päivässä, noudatan ostamaani kotikunto-ohjelmaa (painoilla ja kuminauhoilla) sekä kävelen 10 000 askelta joka päivä. Olen laihtunut korona-aikana 12 kg :)!!
Hei tosi hieno homma! Tsemppiä ja jatka samaan malliin :) *virtuaalinen ylävitonen*
Nyt raskaana on ollut hankalaa, kun uimahallit ovat kiinni. Minulla on kovia liitoskipuja ja uinti on ainoa laji, jolla saa kunnon treenin ilman kipuja. Jonkin verran teen kotijumppaa ja pyöräilen. Pieniä kävelyjä voi myös tehdä.
Lumitöitä ja tuntien koiralenkkejä. Hulapainovanteen pyöritystä.