Minkä takia yh-äitejä mollataan?
Miksi ei mollata niitä vastuuttomia miehiä, joiden takia naista naisista on tullut yh-äitejä?
Yh-äidit tekevät monesti tuplasti sen, mitä muut äidit ja isät. Silti heitä pilkataan, eikä kukaan tunnu heitä huolivan. Ovat yksin loppuelämän.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pystynyt pitämään perhettään kasassa.
Minun tapauksessani perhe pysyi kasassa paremmin ilman valehtelevaa ja vastuutonta miestä
En minä ainakaan mollaa, täällä taitaa ne samat mollaajat olla aina vauhdissa. Näin lapsettoman miehen näkökulmasta yh on saavuttanut jotain hienoa itseeni nähden kun on lapsi/lapsia. Ei ole kauheesti varaa mollata siis.
M38
Itse arvostan yh-äitejä, yh-isejä myös. Omat lapset on jo hoidettu aikuiseksi ydinperheenä ja olihan se vaativaa hommaa kahdenkin aikuisen osallistuessa täysipainoisesti!
En usko, että me kaikki naimisissa olevat suhtaudumme vähättelevästi yksinhuoltajien perheisiin. Itse arvostan, että iso joukko naisista hoitaa yhden ihmisen tuloilla perheensä. Arvostan kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Yh-äiti on uhka parisuhteissa eläville naisille. Siksi naiset piikittelävät naapuruston yh-äitejä.
Naiset piikittelevät? Täh?
En ole ikinä törmännyt mihinkään piikitteleviin naisiin.
Olen ihan siinä käsityksessä, että yh-vihaa potee ainoastaan jotkut miehet ja ehkä pieni ryhmä vela-naisia.
T: yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa lähiöiden yh mammoista on ihan vatupäitä.
Luullaan ihan oikeasti että se "vähän" viinaan menevä, sillontällön töissä käyvä raksan sekatyömies olisi hyvä puoliso.
Ja suomessa kun voit terminoida raskauden, mutta ei, tehdään omasta ja lapsen elämästä täyttä paskaa.Ja sitten voivotellaan kun se lähiön köyhyydessä kasvanut yksinäinen lapsi, rupee nipailemaan heti kun yläaste on suoritettu 5,6 keskiarvolla.
Ja nyt korjataan tätä upeaa satoa ongelmanuorten osalta.
Käy aika helvetin kalliiksi yhteiskunnalle, 18 vuoden tukiralli mammalle + loppuiän elatus ja terapiat katkot yms jälkikasvulle.
Minun lapseni keskiarvo oli 9.1 ala-asteen jälkeen. Emme asu lähiössä. Minulla ei ole myöskään uutta miestä. Asumistukea kyllä saadaan, mutta minusta se on aika pieni apu. Maksan kuitenkin kaiken yksin, ei ole toista aikuista puolittumassa ostoksia.
Yh-äiti
Minunkin lapsi pärjäsi koulussa hyvin, pääsi töihin minne halusi. Opiskeli ammatin, pääsi ammattikorkeaan, kävi armeijan, parikymppisenä esimiestä tuuraamassa ja nyt esimiesasemassa vakituisessa työpaikassa. Perhe, oma asunto ja auto ostettu alle 25 vuotiaana. Urheilee ja voi hyvin. Paljon olen uhrannut omaa aikaani ja rahojani siihen että lapsi sai hyvät eväät elämään. Ei kaikilla eroperheen lapsilla mene huonosti, moni tervejärkinen äiti pelastaa lapsen kurjalta kohtalolta kun pitää isän etäällä. Ja moni sivullinen voisi katsoa peiliin ja miettiä miksi oli tarve lyödä kapuloita rattaisiin ja laittaa sinnikkäästä yh-äidistä perättömiä juoruja liikkeelle. Lapsihan niistä juoruista pahiten kärsii ja tätä en anna koskaan kellekään anteeksi, en koskaan kellekään, muistan ikuisesti ne pahat sanat ja teot, joista lapsi kärsi ja kärsii edelleen. Muistakaa jokaikinen joka yh-äitejä pilkkaatte että lyönnit sattuu kipeimmin niihin lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Yritin kaikkeni pitääkseni perheeni kasassa. Ei auttanut, koska toinen ei ollut valmis samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kaikkeni pitääkseni perheeni kasassa. Ei auttanut, koska toinen ei ollut valmis samaan.
Jos kyse oikeasti olisi siitä ettei ole pystynyt pitämään perhettä kasassa, silloin mollattaisiin yhtä lailla yh-miehiä. Kyllä kyse on ihan puhtaasta naisvihasta, plain and simple.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Olisimme varmasti voineet pysyä yhdessä maailman tappiin mutta:
- ansaitsin parempaa
- ansaitsin arvostusta
- ansaitsin rakkautta
- ansaitsin miehen joka ei pettänyt
- lapset ansaitsivat rakastavan ja arvostavan parisuhdemallin
Erosin ja jäin 3v ajaksi yh:ksi. Elämäni paras päätös!
Vierailija kirjoitti:
Luullaan ihan oikeasti että se "vähän" viinaan menevä, sillontällön töissä käyvä raksan sekatyömies olisi hyvä puoliso.
Ja suomessa kun voit terminoida raskauden, mutta ei, tehdään omasta ja lapsen elämästä täyttä paskaa.Ja sitten voivotellaan kun se lähiön köyhyydessä kasvanut yksinäinen lapsi, rupee nipailemaan heti kun yläaste on suoritettu 5,6 keskiarvolla.
Käy aika helvetin kalliiksi yhteiskunnalle, 18 vuoden tukiralli mammalle + loppuiän elatus ja terapiat katkot yms jälkikasvulle.
Öhömmm, ihan rikkaiden (varakkaiden) perheen lapsiakin joutuu laitoksille ja katkoille.. ihan omista lapsuudenystävistäni olen nähnyt tapauksia! Ja ihan hyvät normaalit vanhemmat heillä on. Eli ei voi syyttää rahasta tai aina vanhemmista. Joskus vika on vaan lapsessa.
Joskus aikoinaan kuuli aika useinkin: "Ei tuokaan pystynyt miestä pitämään ..." omahyväisesti ja halveksivasti. Ihan sama millainen se mies oli. Nainen ei sitä aarretta pystynyt pitämään. Asenteet muuttuvat, mutta hitaasti.
Mutta onhan yh:lle tehty ihan laulukin:
Edesmennyt naapurini oli sotaleski. Hän kertoi, että sotaleskiin kohdistui ihan samaa pilkkaa kuin yh-äiteihinkin. Huoriteltiin, pelättiin että vievät muiden miehet, saivat pilkkaa osakseen niin miesten kuin naisten taholta.
Nainen ilman miehen kontrollia koetaan vieläkin yhteiskunnallisena uhkana. Naisen itsenäisyys on asia, joka käy etenkin joidenkin miesten kunnian päälle, sillä onhan niin, että itsenäistä naista ei alista kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Exä hyvässä työssä oleva DI, itse olen maisteri, myös töissä. Ja mun kaltaisia on pilvin pimein. Toi sun kuvaus on aika väsynyttä stereotypiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äiti on uhka parisuhteissa eläville naisille. Siksi naiset piikittelävät naapuruston yh-äitejä.
Siitäkö se johtuu, että iso osa ystävistäni on naimisissa olevia miehiä, jotka mielummin viettävät aikaa minun kuin vaimonsa kanssa?
Yh
Mihin oma miehesi, lastesi isä sitten karkasi luotasi?
Iski kateus? Jätin oman mieheni, oli liian huono. En minä miestäsi aio viedä, ei hätää. He ovat vain ystäviäni.
Sinusta se on kateutta, kun ihmettelen mihin lastesi isä häipyi, kun miehet kerran pitävät sinusta niin paljon?
En ole kateellinen enkä myöskään homoseksuaali, joten en nyt tuosta ollut huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäkö se johtuu, että iso osa ystävistäni on naimisissa olevia miehiä, jotka mielummin viettävät aikaa minun kuin vaimonsa kanssa?
Yh
Iski kateus? Jätin oman mieheni, oli liian huono. En minä miestäsi aio viedä, ei hätää. He ovat vain ystäviäni.
Sinusta se on kateutta, kun ihmettelen mihin lastesi isä häipyi, kun miehet kerran pitävät sinusta niin paljon?
En ole kateellinen enkä myöskään homoseksuaali, joten en nyt tuosta ollut huolissani.
Miksi suutuit noin kovasti? Kunhan vähän leikittelin. Itse sinä alkujaan olit se ilkeä. Ken leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön 😊
Vierailija kirjoitti:
Täysin virheluulo. Nauroin kippurassa, kun tuttuni (yh-äiti) kertoi, että muuttaessaan omakotitaloon uuteen lähiöön naapurin rouva terästi heti peitsensä, kun alkoi pelätä tämän naapuruston uuden miehiä metsästävän uhkan vievän hänen ukkonsa. Nauru johtui siitä, että ko. mies on sellainen, johon 99 % järkevistä naisista ei koskisi pitkillä tikuillakaan.
Harkintakyky heillä on usein pettänyt, mikä tuskin on kovin hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh
En ole kateellinen enkä myöskään homoseksuaali, joten en nyt tuosta ollut huolissani.Miksi suutuit noin kovasti? Kunhan vähän leikittelin. Itse sinä alkujaan olit se ilkeä. Ken leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön 😊
Eri, mutta mistä päättelit että tuo suuttui? Ja itsehän lesoilit eka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin virheluulo. Nauroin kippurassa, kun tuttuni (yh-äiti) kertoi, että muuttaessaan omakotitaloon uuteen lähiöön naapurin rouva terästi heti peitsensä, kun alkoi pelätä tämän naapuruston uuden miehiä metsästävän uhkan vievän hänen ukkonsa. Nauru johtui siitä, että ko. mies on sellainen, johon 99 % järkevistä naisista ei koskisi pitkillä tikuillakaan.
Minäkin olin töissä eräällä pariskunnalla ja kerran rouva tuli mulle supattamaan että meinaanko viedä hänen miehensä :D Onneksi on sen verran kouliutunut työelämässä ja elämässä yleensä etten purskahtanut nauruun ja pokka piti. Mielessäni sanoin : "sitä sinun hiirtä ei huolis kukaan muu, voit olla rauhallisin mielin :D). Kotona kyllä nauroin pitkään ja railakkaasti.
En mollaa yh-äitejä. Mollaan vain heitä, jotka toistavat samat virheet kerta toisensa jälkeen. Luulisi, että yksi iso erehdys riittäisi.