Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

” Raha ei tuo onnea” - köyhien tapa lohduttaa itseään.

Vierailija
23.01.2021 |

Vanhempani aina sanoivat ettei raha tuo onnea. Päädyin ammattiin rahaa paljon ajattelematta. Nyt vanhempana tajuan, että raha ei tuo terveyttä mutta jos sairastuu niin ei tarvitse huolehtia rahasta ja on varaa maksaa kulut. Ei tuo ystäviä ja läheisiä, mutta rahalla voi tehdä ystävien kanssa asioita joita köyhä ei voi koskaan tehdä. Rahalla saa aikaa, jonka köyhä käyttää vaikka kahta eri työtä tekemällä. Raha mahdollistaa matkustelun, elää siten kuten haluaa kuten asunto ja auto alla. Köyhällä ei ole varaa kuin vuokra- asuntoon ja ei välttämättä edes autoa.

Kuka keksi tuon ”raha ei tuo onnea”, kun se ei pidä paikkaansa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli materian paljous = onnellisuus? Minä olen onnellinen vaikka asun vuokralla enkä omista autoa. Enkä matkustele, koska en siitä pidä. Tulisiko minusta onnellisempi jos olisin rikkaampi? En usko.

2/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea mutta on kivempi itkeä Porschessa kuin Ladassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo materiaalista onnea, turvallisuuden tunnetta ja toimintavapautta elämässä, mutta onnellisuus laajassa merkityksessä on huomattavasti isompi käsite kuin mitä nämä edellä mainitut asiat.

Vierailija
4/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen olla pienilläkin tuloilla, mutta raha tuo tiettyä turvallisuutta ja mahdollistaa mukavia asioita. Isoilla tuloilla voi olla myös onneton. Raha ei tuo hyviä ihmissuhteita tai tarkoita että viihtyisi töissä tai että olisi merkityksellisiä asioita elämässä.

Vierailija
5/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi tekee pitkää päivää ja kuormittavaa vaativaa työtä niin kompensoiko rahalla ostettavat asiat sen?

Vierailija
6/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan rikashan ei ole masentunut tai jopa tehnyt itsaria...

Vierailija
7/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla voi "ostaa" vapaa-aikaa.

Vierailija
8/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisellakin voi olla varaa haluamiinsa asioihin. Sen kyllä soisin että jokaisella olisi välillä kokemus itsensä hemmottelusta, siis ettei tarvitse aina ostaa halvinta esim ruuassa. Toisaalta se kylmä kraanavesikin voi maistua hemmetin hyvältä, samoin kaurapuuro. Kyse on suhteellisuudentajusta ja kyvystä olla kiitollinen. Maailma on täynnä ns vauraita jotka ovat tyytymättömiä ja hamuavat jatkuvasti lisää. Koukussa viineihinsä ja hajuvesiinsä. Eivät he näe henkisiä vankiloitaan. Materialismi hämärtää sitä mikä oikeasti riittää hyvään ja onnelliseen elämään. Rahalla ei koskaan voi ostaa rakkautta.

Vierailija
9/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo ehkä onnea, mutta tuo turvaa ja helpottaa elämistä. Ja sen kautta tulee monia uusia asioita.

Helpompi on myös esimerkiksi löytää kumppani kun on varaa liikkua, harrastaa, pitää itsensä virkeänä ja olla kauniissa vaatteissa esim.

Kun on energiaa niin on kyllä onnellisempi, tai ainakin tuntee itsensä onnelliseksi.

Köyhänä usein on väsynyt, masentunut ja ajatukset pyörii siinä, että kuinka pärjää. Tuntee itsensä onnettomaksi. Usein myös muita huonommaksi, köyhyys vaikuttaa ihmisen itsetuntoon.

Kyllä itse olisin onnellisempi hyvin toimeentulevanainen ja energisenä ja virkeänä kuin köyhänä väsyneenä ja ahdistuneena.

Onnea voi olla ja tarkoittaa niin moni eri asia.

Vierailija
10/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enemmänkin rikkaitten tapa lohduttaa köyhiä.

Vierailija
11/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi silti kärjistäen menee niin, että köyhemmät ovat onnellisempia kuin rikkaammat. Ja tässä yhteydessä jopa Suomessa vähävaraiseksi luokiteltava on suhteellisen varakas. Todellista köyhyyttä kun Suomessa ei ole. 

Vierailija
12/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha tuo onnea ja onnellisuutta.Taitaa olla rikkaiden keksimä lause, että köyhät ei vie heidän omaisuuttaan.

Vierailija
13/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas ja en kovin onnellinen mutta en kovin onnetonkaan. Jos en olisi rikas olisin tosi onneton koska elämäni olisi vaikeaa. Nyt tiedän selviäväni ja pääseväni lähtemään tästä tilanteesta pois rahojeni ansiosta jos todella halua. Koen kuitenkin tällä hetkellä tärkeämmäksi jäädä koska se parantaa minun ja monen muun loppuelämää ja ehdin niistä rahoista täysillä nauttia sitten myöhemminkin. Toki niistä nautintoa ja jaksamista saan nytkin. 

Vierailija
14/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Olen itkenyt 400k maksaneessa autossa sekä satasen romussa, eikä ensimmäisessä itkeminen ollut yhtään kivempaa.

Raha on kiva, jos sitä on riittävästi. Kuitenkaan tietyn rajan jälkeen se ei tuo enää lisäonnea. On siis aivan sama, jos nykyinen autoni on kymppitonnin, koska se on riittävän hyvä ja toimiva viime vuosikymmenen auto. Upouusi menopeli ei enää lisäisi onneani, vaan pääasia on, että on ylipäätään varaa kunnon autoon.

Vierailija
15/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa asiat rullaamaan. Klubien ovet aukeavat ja pääsee sisään lähes minne vaan. Apuva löytyy helposti ja mielen saa muuttumaan. -Suomalaista byrokratiaa ei voi selättää yleensä rahallakaan.

Siinä on vastus, jolle ei vastusta ole. Niitä ei voi edes lahjoa, sillä kiusaaminen ja elämän pilaaminen on niiden olemassaolon ainoa tarkoitus.

Vierailija
16/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu siltä, että "raha ei tuo onnea" on jonkun köyhän äkkirikastuneen pöljän keksimä slogan, kun rahanhallinnasta ei ole ollut tietoakaan ja kaikki on mennyt.

Vierailija
17/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rahalla kerrytä materiaa.

Asun tavallisessa lähiötalossa, autona Skoda.

Jos haluan pitää vapaan loppuviikon ja lähteä perheen kanssa leville , voin tehdä niin.

Jos lapseni teloo itsensä, hän pääsee heti hoitoon ja saa asianmukaiset kuntoutukset, heti eikä leikkausjonon jälkeen.

Jos apetta tekee mieli vaikka on koti-ilta, voin tilata kokin meille kotiin.

Minun mielestä onni on sitä, että ei tarvitse huolehtia tai murehtia, asiat järjestyy.

Toiselle onni on kylmä kraanavesi ja kaurapuuro, se heille suotakoon.

Vierailija
18/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli materian paljous = onnellisuus? Minä olen onnellinen vaikka asun vuokralla enkä omista autoa. Enkä matkustele, koska en siitä pidä. Tulisiko minusta onnellisempi jos olisin rikkaampi? En usko.

Minäpä uskon, että tulisi, koska pystyisit tapaamaan enemmän erilaisia ihmisiä ja ymmärtämään paremmin sekä heitä että itseäsi.

Vierailija
19/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Olen itkenyt 400k maksaneessa autossa sekä satasen romussa, eikä ensimmäisessä itkeminen ollut yhtään kivempaa.

Raha on kiva, jos sitä on riittävästi. Kuitenkaan tietyn rajan jälkeen se ei tuo enää lisäonnea. On siis aivan sama, jos nykyinen autoni on kymppitonnin, koska se on riittävän hyvä ja toimiva viime vuosikymmenen auto. Upouusi menopeli ei enää lisäisi onneani, vaan pääasia on, että on ylipäätään varaa kunnon autoon.

Ladassa itkiessä menee ikkunat huuruun.

Porschessa aurinkokennolla toimiva tauko-ilmastointi pitää lasit kirkkaana.

Mielestäni se on kivempaa.

Vierailija
20/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä uskon, että tulisi, koska pystyisit tapaamaan enemmän erilaisia ihmisiä ja ymmärtämään paremmin sekä heitä että itseäsi.

Lisäys: etkä vastaisi typerästi aiheen vierestä ketjuihin.