Montako kertaa pitää sanoa että 35 vuotias ei ole enää nuori.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi täsmentää, nuori miten ja mihin? Itse 50-vuotiaana pidän 35-vuotiaita lähes teineinä. Av:n tuntien tämä tarkoittaa kai, ettei saisi enää tehdä jotain 'nuorten juttuja?
Mä olen kohat 50, enkä kyllä pidä jotain kolmevitosia teineinä, aikuisia ihmisiä joilla kokemusta elämästä vaikka mitä. En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista tätimäistä ajattelutapaa.
Tinderin perusteella kyllä vielä 45-vuotiaatkin papat on nuoria miehenalkuja.. Eli 35 on ihan taapero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi täsmentää, nuori miten ja mihin? Itse 50-vuotiaana pidän 35-vuotiaita lähes teineinä. Av:n tuntien tämä tarkoittaa kai, ettei saisi enää tehdä jotain 'nuorten juttuja?
Mä olen kohat 50, enkä kyllä pidä jotain kolmevitosia teineinä, aikuisia ihmisiä joilla kokemusta elämästä vaikka mitä. En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista tätimäistä ajattelutapaa.
No itseäni pidän nuorehkona henkilönä, jolla on kuitenkin kokemusta jo vähän enemmän kuin kolmevitosella. T. 52 v.
Nykyaika aina yritetään venyttää sitä ns. nuorta aikuisuutta keinotekoisesti vaikka kuinka pitkälle, tyyliin 45- vuotiaaksi. Se on melkoisen säälittävää, kurkatkaapa sinne peiliin te ikinuoret yli kolmevitoset, sieltä se totuus löytyy.
Mutta jo, vaikka ihminen eläisi lääketieteen avulla vaikka 120 - vuotiaaksi, totuus on että 70- vuoden jälkeen kuolleisuus kasvaa kohisten. Ja muutenkin fysiikka rapautuu väkisin
. Eli kyllä siinä kolmevitosena aletaan olla puolivälissä monien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseäni pidän nuorehkona henkilönä, jolla on kuitenkin kokemusta jo vähän enemmän kuin kolmevitosella. T. 52 v.
Elä vain kuplassasi, mutta monella kolmevitosela voi olla sellaista elämänkokemusta takanaan, mitä sinä et osaa kuvitellakaan. Ei se elämänpituus ole ainoa, mikä sitä kokemusta tuo, täti hyvä.
Onneksi olen "vasta" 30v. Vielä aikaa kiikkustuoliin!
Vierailija kirjoitti:
35 vuotias on vielä teini-ikäinen, 40 on nuori aikuinen, 45 on aikuinen ja 50 on keski-ikäinen.
Eiköhän se ole näkökulma kysymys. Jonkun 15-vuotiaan mielestä 35-vuotias on jo haudan partaalla ja 50-vuotiaan kannalta 35-vuotias on vielä nuori. Samoin kun puhuttaessa ihmisten pituudesta, niin itseään lyheämmät ovat pätkiä ja itseään pidemmät hujoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä vain kuplassasi, mutta monella kolmevitosela voi olla sellaista elämänkokemusta takanaan, mitä sinä et osaa kuvitellakaan. Ei se elämänpituus ole ainoa, mikä sitä kokemusta tuo, täti hyvä.
Mikä kilpailu tämä on olevinaan?
Vierailija kirjoitti:
Jankuti-jankuti, ap. 35-vuotias on aikuinen. Keski-ikä alkaa 45-vuotiaana. Katsokaa ajantasaisista sana- ja lääkärinkirjoista.
Meinaatko, että minä en 41- vuotiaana olisi keski-ikäinen. Älä höpötä, minulla ei ole sairaalloista halua olla nuorempi kuin olen. Kyllä nyt nelikymppinen on keski-ikäinen vaikka kieltäisin kuinka.
Nyt 54 vuotiaana vituttaa yli kaiken, että nuoruus meni aivan sekundaariseen nysväämiseen, kärsimykseen ja ahdistukseen. Vääriin miehiin eli huonovointisuuteen.
Nyt kun alkaisi olla minä ja oma tahto selvillä, alkaa aika loppua. On tullut sairauksia ja kuolemaa. Alkaa kone hyytyä.
Alle 40-vuotiaana, voi todellakin tehdä vielä vaikka mitä. Esim liikunnalla voi treenata ja arvostaa omaa fyysistä olemusta, ei vain ulkonäön vaan terveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kilpailu tämä on olevinaan?
Mikä kilpailu? Ai sekö että joku höyrähtönyt täti pitää kolmevitosia, keski-iän kynnyksellä olevia ihmisiä teineinä ja hänelle kerrotaan, että kolemvitosella on aikusuutta lähes 20 vuotta takana ja voi olla vaikka mitä traagisia kokemuksia, esimerkiksi väkivaltainen avioliitto, lapsen kuolema tms, todella rankkoja juttuja jota tuo pöhelö 52- vuotias ei ole kokenut. Ja hän pitää teineinä ihmisiä, jotka ovat voineet kokea jo vaikka mitä. Alentavaa käytöstä.
Ja 35- vuotias alkaa olla keski-iän kynnyksellä, ei nuori aikuinen kuten alle 30 v .
Itse havahduin 36v. Voi ei , ei enää nuori, nyt vaan vanhenen... nyt 58 ja vanhenen yhä...en vaan stressaa siitä enää.
Olen ammatiltani gerontologi. Ammatillisesta näkökulmastani biologinen varhainen keski-ikä alkaa naisilla lisääntymisvaiheen lopussa menopaussin läpikäymisessä ja muuttuu myöhäiskeski-iäksi yksilöllisesti. Miehen keski-ikä lkaa noin viisi vuotta naista aikaisemmin. Näin ollen naiset ovat samanikäistä miestä biologisesti hieman nuorempia.
Sosiaalinen näkökulma keski-ikäisyyteen sitten erikseen.
Ei ole nuorisoa, mutta melko nuori vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nuorisoa, mutta melko nuori vielä.
Keski-iän kynnyksellä, kilometrit näkyvät jo naamassa ja kehossa, urheilussakin jo ikämiessarjassa. Näin se elämä oikeasti menee, itselleen voi toki valehdella mutta kannattaako se, en tiedä.
Olen eri mieltä. Minusta 35v on kyllä ihan nuori ihminen vielä. Täynnä elämää, nuori. Olen itse 25v ja silti ajattelen näin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 54 vuotiaana vituttaa yli kaiken, että nuoruus meni aivan sekundaariseen nysväämiseen, kärsimykseen ja ahdistukseen. Vääriin miehiin eli huonovointisuuteen.
Nyt kun alkaisi olla minä ja oma tahto selvillä, alkaa aika loppua. On tullut sairauksia ja kuolemaa. Alkaa kone hyytyä.
Alle 40-vuotiaana, voi todellakin tehdä vielä vaikka mitä. Esim liikunnalla voi treenata ja arvostaa omaa fyysistä olemusta, ei vain ulkonäön vaan terveyden takia.
Vaikka nuoruus menikin, niin kyllä 54-vuotiaanakin elämää on elinajanodotusten mukaan vaikka kuinka paljon vielä.
No kyllä on 35v ihan nuori ihminen vielä. Jos mietinkin tuntemiani kolmevitosia... Ihan nuoria sieluja ja myös ulkoisesti todella upeita.
Mikä mahtaa olla aloituksen pointti? 😄
Mitä pitempään elää, sitä pitempään joutuu sietämään vitutusta kaikesta. 42 on raja, missä kohtaat maailman raadollisuuden. Se on raja missä myöhäispuberteetti loppuu ja se oikea aikuisuus alkaa.