Montako kertaa pitää sanoa että 35 vuotias ei ole enää nuori.
Kommentit (73)
On se nuori jos vanhuksiin vertaa. Mikä on ongelmasi ap? Fyysinen ikä ei merkitse mitään, vain henkinen ikä merkitsee.
No mulle lääkäri sanoi että olen vielä nuori tekemään lapsia. N39.
Nuoruus riippuu syntymävuodesta ja sitä kautta eliniän odotteesta.
Apn mieli muuttuu kun itsellä tulee ikää mittariin, niin siinä vain käy.
Mulle lääkäri sanoi 39-vuotiaana että mulla on nuoret munasarjat. Sain kuopukseni 41-vuotiaana (luomusti).
Karkeasti sanottuna, elämä jakaantuu neljään osaan. Lapsuus, nuoruus, aikuisuus, vanhuus. Ikärajat vaihtelee, ei kai kyse ole tarkalleen iästä vaan siitä miten asettuu. Osaako kantaa vastuuta.
Mutta viimeistään 45-vuotiaana nuoruus on lopullisesti ohi.
Kenelle sun pitää tuota sanoa? Ja miksi?
Ap voisi täsmentää, nuori miten ja mihin? Itse 50-vuotiaana pidän 35-vuotiaita lähes teineinä. Av:n tuntien tämä tarkoittaa kai, ettei saisi enää tehdä jotain 'nuorten juttuja?
Miksi pitäisi ollakaan nuori? Mulla on ikäkriisi just nyt, 35-vuotiaana, mutta en niinkään itke menneen nuoruuden perään vaan sitä, että jäljellä oleva aika hupenee koko ajan.
Mutta sen murehtiminenkin on typerää, koska moni ei elä edes tämän ikäiseksi, enkä voi tietää, kuolenko huomenna vai 50 vuoden päästä.
Syy, miksi en murehdi mennyttä nuoruutta on se, että mikään ei edelleenkään estä tekemästä asioita, joita nuorempi minä haluaisi tehdä, kuten vaikka opiskella. Lapsia en halua ja jos joskus oman asunnon haluan, ei senkään hankkiminen mahdotonta vielä ole.
Kukaanhan ei pakota jämähtämään mihinkään minkään ikäisenä.
Ilmeisesti joka päivä aloituksista päätellen?
Miten tuo tieto pitäisi ottaa vastaan? Nöyristellen ja kumarrellen? 🙄
Jankuti-jankuti, ap. 35-vuotias on aikuinen. Keski-ikä alkaa 45-vuotiaana. Katsokaa ajantasaisista sana- ja lääkärinkirjoista.
Eikä 25-vuotias ole teini. Pitäkää ikärasisminne omana tietonanne.
Olen 39-vuotias ja saan jatkuvasti kuulla olevani tarpeeksi nuori tekemään vaikka mitä. Vai mitä ap meinaa, että 35 ikävuoden jälkeen porukka istuu himassa kiikkustuolissa neulomassa sukkaa ja kuuntelemassa radiota? Vaikka saa niinkin tehdä, muttei iän puolesta ole mikään pakko.
Kyllä se sitten on kun itse täytät 35
35 vuotias on vielä teini-ikäinen, 40 on nuori aikuinen, 45 on aikuinen ja 50 on keski-ikäinen.
Miten tämä asia pitäisi ymmärtää? Selitä.
Se juuri siinä nuoren aikuisen ja keski-iän rajoilla. Ei mikään teini tai parikymppinen tietenkään.