Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajana ei kannata puuttua kiusaamiseen

Vierailija
23.01.2021 |

ellei se tapahdu omalla tunnilla. Miettikääpä hetki: Kiusaamiseen puuttuminen on sama kuin haalisi ilmaisia lisätöitä itselleen ja usein vielä sellaiselta sektorilta, jossa ei ole asiantuntija. Kolmen luennon kuuntelu pedoissa ei tee kiusaamisen ammattilaiseksi varsinkaan käytännön tasolla. Nykyinen kiusaamisen vastainen järjestelmä on aivan älytön, koska se ei kannusta ketään puuttumaan asiaan.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluilla on liian korkea kynnys esim ilmoittaa poliisille, jos kyseessä on selkeä pahoinpitely. Jouduin itse vanhempana toimimaan oman poikani pelastamiseksi, kun koulu ei toiminut . Poliisi toimi sitten lapsen puolesta tilanteen auttamiseksi. Rehtori olisi voinut toimia virkansa puolesta ja pyytää apua. Mutta kynnys on liian suuri. Ennemmin uhrataan lapsi jatkuvalle fyysiselle kiusaamiselle. Lapsen henki ei ole Suomessa mitenkään kallis, että sen eteen voisi tehdä jotain koulun puolesta. Ei edes vakavimmassakaan kiusaamisessa. Rehtorit eivät koskaan joudu virkarikossyytteeseen laiminlyönneistä.

Vierailija
82/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiVa-Kiusaa Vapaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olen saanut käsityksen, että nuo KiVa-jutut on sellaista näennäispuuhastelua, jossa saadaan kirjattua ylös, että asialle muka on tehty jotain, mutta luulenpa, että todellisuudessa kiusaaminen vain menee maan alle ja Atso-tyyppiset tapaukset eivät tule ilmi, ennen kuin mennään todella äärimmäisyyksiin. Montahan samantapaista kiusattua kouluissa nytkin on, takuulla KiVa-kouluissa myös?

Vierailija
84/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olen saanut käsityksen, että nuo KiVa-jutut on sellaista näennäispuuhastelua, jossa saadaan kirjattua ylös, että asialle muka on tehty jotain, mutta luulenpa, että todellisuudessa kiusaaminen vain menee maan alle ja Atso-tyyppiset tapaukset eivät tule ilmi, ennen kuin mennään todella äärimmäisyyksiin. Montahan samantapaista kiusattua kouluissa nytkin on, takuulla KiVa-kouluissa myös?

Välinehän on just niin hyvä tai huono kuin sen käyttäjä on. Ei ole kiva-systeemin vika, jos sitä käyttää asiantuntematon tai laiska opettaja.

Vierailija
85/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kaikesta tuollaisesta on näennäispuuhastelua. Tärkeintä on näyttää ja raportoida tekemisiä eikä niinkään mitata onko tehdyistä asioista oikeasti hyötyä.

Vierailija
86/96 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia opettajaksi pitää kouluttautua, jos oppilaat ei kiinnosta muuten kuin opetusmielessä? Sillä periaatteella jos toinen oppilas lyö toista, niin se ei kuulu minulle. Tapelkoon vaan viimeiseen hengenvetoon asti, olen täällä vaan opettamassa.  Aina voi opettaja pyytää apua joltain muulta, luulisi opettajilla olevan puhelimet mukana opppitunnellaikin.

Vierailija
87/96 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis otat vastuullisesi että joku oppilas pahimmillaan tapetaan kiusaamisen takia mutta et puuttunut koska ois pitänyt täyttää pari paperia? Olet kyllä hieno ihminen ja ansainnut sen mitä eteesi saat.

Kiva koulu systeemi on harhaa, yritetään mainostaa että ollaan puututtu kiusaamisen vaikka todellisuudessa tällaisissa kouluissa on pahimmat tapaukset. Rehtoria ja opettajia ei kiinnosta puuttua koska lisää työtä ja maine menee muka hyvänä kouluna. Jos vanhempi ei puutu asiaan noin lapset on omillaan tällä yhteiskunnassa.

Vierailija
88/96 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti kauhea yhteiskunta lapsille. Joka toisin väittää, on väärässä.  Viidakonlait ovat koulussa.

Vierailija
89/96 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle on ihan ok sekin, kun joutuu itse jonkun hurjastelijan yliajamaksi ja siinä verisenä mutta tajuissaan kykenemättä liikkumaan katselee kun ambulanssin ensihoitaja kävelee vapaapäivänään ohi, ihan vain siksi että ei saisi sinun auttamisesta palkkaa? Oikeasti, vaihda alaa. Vaikka aikuisten opettajaksi.

Ensihoitaja tuskin joutuu omaisten ja viranomaisten syyttelyn kohteeksi jos puuttuu asiaan. Rasismisyytöksiäkin voidaan tuoda esiin. Kiusaamistapaukset on jonkin verren moniselitteisempiä kuin esim. ensihoitajan tehtävät, kaikki tilanteet on harjoiteltu etukäteen moneen kertaan.

Vierailija
90/96 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudelleni vastuu saisi alkaa 12-vuotiaana nykylapsilla, joilla on käytöshäiriön merkkejä sadismista, narsismista ja anti-sosiaalisuudesta eli selkeitä Dark Triad-piirteitä. He kehityvät "kypsiksi" ennen aikaisesti verrattuna verrokkeihinsa.

Vierailija
91/96 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä muuttuuko mikään, kun hallituksen uusi kiusaamisenvastainen toimenpideohjelma tulee käyttöön.  Poliiseillekin annettu lisäresursseja tämän takia. Opetusministeri on pistänyt toimeksi. 

Vierailija
92/96 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi teidän kaikkien kurkut viillellään auki, ettäs tiedätte.

Vierailija
93/96 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa ajatella, miten joku Kiva-tiimin neulontaa harrastava täti tulee selittämään Kiva-koulutuksessa opituilla retoorisilla keinoilla kuinka kiusaaminen on väärin, samalla kun entistä rajummat ja väkivaltaisemmat teot tuntuvat vain arkipäiväistyvämmän nuorten keskuudessa. Ettehän te ole siellä alkuunkaan tilanteen tasalla.

Entä te siellä kotona?

Vierailija
94/96 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa.

Kuunnelkaa Pavea ja hänen viisaita sanojaan.

Vierailija
95/96 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia olen opettanut mun lapselle, että jos joku lyö niin saa lyödä takasin ja puolustaa itseään. Koulut on ihan ködettömiä puuttumaan kiusaamiseen joten parempi opettaa lapsi antamaan samalla mitalla takaisin. Ääneen en sano tätä tietenkään missään etten leimaudu huonoksi vanhemmaksi.

Vierailija
96/96 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikein sylettää oman edun ajattelijat.

Ajatelkaapa kun te omahyväiset tyypit tarvitsisitte apua, mutta ette sitä saakaan.

Ihan hirveää ajatella, että lapset ovat ihan oman onnensa nojalla koulussa.

Itse kun kävin koulua niin mulla tuntui hyvin vastenmieliseltä, mutta silti mulla oli tukihenkilöitä koulussa ja kotona. Kaikilla ei edes ole näin hyvin asiat kuin itselläni, niin elämähän tuntuu aivan helvetiltä jos joutuisi yksin taapertaa elämässä eteenpäin jo hyvin nuorena.

Sehän käy jo hyvin ilmi, että nuoret voivat pahoin tässä yhteiskunnassa.