Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajana ei kannata puuttua kiusaamiseen

Vierailija
23.01.2021 |

ellei se tapahdu omalla tunnilla. Miettikääpä hetki: Kiusaamiseen puuttuminen on sama kuin haalisi ilmaisia lisätöitä itselleen ja usein vielä sellaiselta sektorilta, jossa ei ole asiantuntija. Kolmen luennon kuuntelu pedoissa ei tee kiusaamisen ammattilaiseksi varsinkaan käytännön tasolla. Nykyinen kiusaamisen vastainen järjestelmä on aivan älytön, koska se ei kannusta ketään puuttumaan asiaan.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyväksyt kiusaamisen OK

Oot yks massan mukana menevä normitiivisuuden ihannoija

Vierailija
2/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sektorin asiantuntija ap mahtaa olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti. Normaalissa firmassa ylimääräisestä työstä saisi jonkunlaisen bonuksen.

Vierailija
4/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osan oman aineeni erinomaisesti sekä sen opettamisen, mutta kiusaamisasioiden selvittelyssä häviäisin varmasti vain peruskoulun käyneelle suurperheen äidille.

Ap

Vierailija
5/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hyväksyt kiusaamisen OK

Oot yks massan mukana menevä normitiivisuuden ihannoija

Hanki lukutaito.

Vierailija
6/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perustelet sen että se on muka lisätyötä itse tekisin opettajana tollasta puuttumista.

Ja olisin opettajana todella suosittu koska en antaisi läksyjä, tärkeintä jokaisessa työssä on se että kenelle työtä tekee pitää sinun työn saavutuksista.

Vierailija
7/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen puutuu kiusaamiseen kun sitä näkee, ei aina tarvitse väsätä rikosilmoitusta, riittää kun aikuinen käskee lopettamaan, usein lapsi ymmärtää ihan puhetta, lapset voidaan erottaa toisistaan, avaat vaikka luokan oven kiusatulle ja annat odottaa siellä tunnin alkuun.

Vierailija
8/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kiusaamiseen pitää puuttua ja ettei kiusattu eikä kiusaaja sitten kärsi aikuiselämässä 

Teillä on vähän opittavaa kun rahaa mietitte. 

T. 6nnen kommentin kirjoittaja

Vierailija
9/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen puutuu kiusaamiseen kun sitä näkee, ei aina tarvitse väsätä rikosilmoitusta, riittää kun aikuinen käskee lopettamaan, usein lapsi ymmärtää ihan puhetta, lapset voidaan erottaa toisistaan, avaat vaikka luokan oven kiusatulle ja annat odottaa siellä tunnin alkuun.

Miksei sitten tehonnut minun kiusaajiin ylä-asteella?? Koska nykylapsille se ei auta ja jokainen on yksilö.

Minua syytettiin siitä että muut kiusasi

Vierailija
10/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen opettaja puuttuu kiusaamiseen heti sitä huomatessaan. Ei todellakaan pidä olla puuttumatta. Ihan sama kuinka paljon siitä tulee ylimääräistä työtä. Se on meidän velvollisuus lapsia kohtaan. Sydämellähän tätä työtä tehdään.

T. Toinen opettaja

Vierailija
12/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja en kyllä ap ymmärrä sinua. Kiusaamiseen puuttuminen on ihan jokaisen aikuisen, lapsen ja ihmisen velvollisuus. Vähän sama asia kuin kolaripaikalla auttaminen on jokaisen velvollisuus.

Vierailija
13/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koulussa kiva-tiimi, joka hoitaa kiusaamistapaukset ja joka saa tästä erillisen korvauksen. Itse pyrin hoitamaan oman yläkoulun valvontaluokkani kiusaamistapaukset, vaikka siitä tuleekin lisätyötä. Ajattelen, että on kokonaisuuden ja luokan hyvinvoinnin kannalta tärkeää, että tiedän, missä luokan välisissä suhteissa mennään. Ja ajattelen, että on hyvä olla opettaja, jolle voi matalalla kynnyksellä tulla puhumaan asioista.

Vierailija
14/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koulussa kiva-tiimi, joka hoitaa kiusaamistapaukset ja joka saa tästä erillisen korvauksen. Itse pyrin hoitamaan oman yläkoulun valvontaluokkani kiusaamistapaukset, vaikka siitä tuleekin lisätyötä. Ajattelen, että on kokonaisuuden ja luokan hyvinvoinnin kannalta tärkeää, että tiedän, missä luokan välisissä suhteissa mennään. Ja ajattelen, että on hyvä olla opettaja, jolle voi matalalla kynnyksellä tulla puhumaan asioista.

Meillä ainoastaan Kiva-tiimin vetäjä saa korvauksen.

Vierailija
15/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakaan ei vaan kiinnosta. Päädyin opettajaksi, koska tykkäsin fysiikasta enkä nuorena tajunnut, että sitä opiskelemalla on todennäköisintä päätyä opettajaksi.

Vierailija
16/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainoastaan Kiva-tiimin vetäjä saa korvauksen.

Erikoista, jos kaikki tiimiläiset tekevät saman verran työtä.

(Sama kuin edellä)

Vierailija
17/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle on ihan ok sekin, kun joutuu itse jonkun hurjastelijan yliajamaksi ja siinä verisenä mutta tajuissaan kykenemättä liikkumaan katselee kun ambulanssin ensihoitaja kävelee vapaapäivänään ohi, ihan vain siksi että ei saisi sinun auttamisesta palkkaa? Oikeasti, vaihda alaa. Vaikka aikuisten opettajaksi.

Vierailija
18/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osan oman aineeni erinomaisesti sekä sen opettamisen, mutta kiusaamisasioiden selvittelyssä häviäisin varmasti vain peruskoulun käyneelle suurperheen äidille.

Ap

Mitä vastaat siinä vaiheessa, kun kiusaajasta on tehty rikosilmoitus ja myös koulun toimet tutkitaan?

Vierailija
19/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa jo paremmalta. Ovatko kiva-tiimin jäsenet itse halunneet liittyä tiimiin?

Vierailija
20/96 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ajatella, miten joku Kiva-tiimin neulontaa harrastava täti tulee selittämään Kiva-koulutuksessa opituilla retoorisilla keinoilla kuinka kiusaaminen on väärin, samalla kun entistä rajummat ja väkivaltaisemmat teot tuntuvat vain arkipäiväistyvämmän nuorten keskuudessa. Ettehän te ole siellä alkuunkaan tilanteen tasalla.