Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Tyttöystävä ei suostu syömään muuta kuin intialaista raakaruokaa, chia-siemeniä ja bolivialaista sinisistä maissinjyvistä tehtyä puuroa, joka on maustettu perulaisella vuorisuolalla. Turn offi? Väittää, että chakrat menee sekaisin, jos syö jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samanlainen ns. prinsessa ja en tiedä miksi se niin paljon raivostuttaa muita. En minäkään suutu muiden ruokavalioista. Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja joillakin vaan on ehdoton maku esim. ruoan suhteen. Kasviksia en syö laisinkaan ja lähinnä syön vain nuudeleita, pastaa ja muuta höttöä.
Toki jokainen päättäköön omasta ruokavaliostaan, mutta eikö teitä kasvisboikotoijia yhtään huolestuta oma terveytenne?
Ei juurikaan. Olen muutenkin itsetuhoinen ja vaikeasti masentunut joten ainut sekunnin nautinto on hyvä epäterveellinen ruoka. Ja kiitos huolestasi, mutta minulle tehtiin vähän aikaa sitten useampi verikoe ja terveydentilani on loistava. Kaikki vitamiiniarvot olivat täydelliset, rasvamaksaa ei myöskään ole ja verenpaine on enemminkin matala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samanlainen ns. prinsessa ja en tiedä miksi se niin paljon raivostuttaa muita. En minäkään suutu muiden ruokavalioista. Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja joillakin vaan on ehdoton maku esim. ruoan suhteen. Kasviksia en syö laisinkaan ja lähinnä syön vain nuudeleita, pastaa ja muuta höttöä.
Toki jokainen päättäköön omasta ruokavaliostaan, mutta eikö teitä kasvisboikotoijia yhtään huolestuta oma terveytenne?
Ei juurikaan. Olen muutenkin itsetuhoinen ja vaikeasti masentunut joten ainut sekunnin nautinto on hyvä epäterveellinen ruoka. Ja kiitos huolestasi, mutta minulle tehtiin vähän aikaa sitten useampi verikoe ja terveydentilani on loistava. Kaikki vitamiiniarvot olivat täydelliset, rasvamaksaa ei myöskään ole ja verenpaine on enemminkin matala.
Itse olen ollut kanssa vakavasti masentunut ja terveellinen ruoka ja liikunta olivat ne asiat, jotka eniten auttoivat minua pääsemään eroon masennuksesta. Tiedän miten masentuneena todellakin tekisi vaan mieli syödä herkkuja, mutta pidemmän päälle se vain pahentaa masennusta ja lisää väsymystä. Terveellisellä ruualla on valtava vaikutus ihmisen mielentilaa, joten oikeasti kannattaisi testata miten ruokavalion muuttaminen vaikuttaa olotilaan. Tsemppiä ja parempia päiviä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon ruokarajoitteisia aikuisia, olen ollut siinä käsityksessä, että ainoastaan vegaanit on vaikeita, mutta näköjään toi nakkiranu toinen ääripää on yhtä vaikea...
Vegaaneilla sentään on kyse aatteesta ja moraalista.
Onko vegen aate psrempi kuin tämän juntin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me äidit ja isät kasvateta poikamme ja tyttömme syömään kaikkea ja terveelliseti. Siitä se lähtee. Omat lapseni ovat jo aikuisia ja ruoka-aineallergioita lukuunottamatta kaikkiruokaisia. Jokunen lasten kaverikin on tullut siinä sivussa sinuiksi "outojen" makujen kanssa.
Annan 4-luokkalaiselle pojalleni ruokarahaa kympin päivässä, kun ei se kuitenkaan yksitoikkoisia fitness-ruokiani syö. Vähän kalliiksi tulee, mutta pääsee helpolla.
Mitä se ostaa sillä kympillä?
Lihapasteijat ja zero cola on näyttänyt olevan aika suosittuja.
Jollain aikuisella pitäisi olla suurempi vastuu ravintosisällöstä.
Pääasia että ruokaa maistuu eikä tarvitse kuunnella kitinää.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4025970/m-k-r-o-g-o-l-i-glyserolihydrok…
Vaatiiko rintamaitoa? Ja parkuu, kunnes saa?
Nakki-lihis-ranu vauvat ragee, kun heidän mahtavaa ruokavaliotaan joku uskaltaa puolella sanallakaan arvostella.
Hyväksy miehesi tavat, et pysty muuttamaan ketään. Voit muuttaa omaa suhtautumista tai erota. Muista että et itsekään ole täydellinen♥️
Olisiko turnoff, jos puolisosi kyselisi keskustelupalstoilla, että ovatko sinun ominaisuutesi omituisia turnoffeja... No niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi, kun pelkillä lihapasteijoilla ja kaljalla elää kuusikymppiseksi?
Olen mies, 46v ja kävin juuri kaupassa. Ostin Jacky vanukkaita ihan vaan teidän kiusaksi. Minulla ei ole lapsia, mutta teidän mielestä tietysti söin juuri JONKUN lapsen vanukkaat ja joku lapsi jäi ilman vanukkaitaan, aijaijai! xD
Mulla oli työkaveri, jolla oli joka päivä välipalana jotain herkkua, minipussi sipsejä tai suklaata. Lounaalla hän tilasi usein työpaikalle pizzan itselleen ja joka päivä ruokajuomana 0,5 litran pullo kokista. Mainitaan vielä, että työskenneltiin lasten kanssa eli ei näyttänyt oikein hyvää esimerkkiä lapsille terveellisistä ruokailutavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Lisään vielä, että se, että aikuinen ihminen tilaisi ruoan kanssa ketsuppia, saisi minut painumaan häpeästä maan alle..
Tomaattikastike muuttuu hienostuneesta heti juntiksi, kun sille annetaan nimi 'ketsuppi'.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli työkaveri, jolla oli joka päivä välipalana jotain herkkua, minipussi sipsejä tai suklaata. Lounaalla hän tilasi usein työpaikalle pizzan itselleen ja joka päivä ruokajuomana 0,5 litran pullo kokista. Mainitaan vielä, että työskenneltiin lasten kanssa eli ei näyttänyt oikein hyvää esimerkkiä lapsille terveellisistä ruokailutavoista.
Hän nautii elämästään, eikä järsi naama näkkärillä kylmää salaatinlehteä.
ei tuo nyt niin paha ole kuin vegaani tai joku muotiallergia ilman oikeita oireita tai diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
tuommoinen esimerkki erottelee hyvin luuserit ja menestyjät lapsista. Tulevat sossunpummit alkavat vinkua, että minäkin haluan pitsaa ja sipsejä, kun tuokin saa. Tulevat menestyjät taas ajattelevat, että syövät nyt pahaa terveellistä ruokaa vaikka väkisin, kun tulevaisuudessa he saavat syödä mitä haluavat.
Ap, itsensä se mies siinä "nolaa" jos alkaa närppimään ravintolaruokaa. Ole kuin et huomaisikaan ja arvosta omaa kykyäsi toimia ruokapöydässä(kin) hyvien tapojen mukaisesti.
Jos se, mitä mies syö/ei syö, on noinkin suuri ongelma, niin mitä jos menitsit itseesi. Jokin muu on pielessä kuin miehen ruokavalio.
Näyttääkö mies Janne Katajalta? Iso vauva.