Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Vierailija kirjoitti:
Onko karkkipäivää ?
Asian vierestä, mutta karkkipäivä on itseasiassa ihan fiksua aikuisillekin. Terveellisempää syödä herkkuja kerran verran viikossa, kuin napsia joka päivä.
Kuka aikuinen kutsuu makeisia karkeiksi? Ja kuka aikuinen syö makeisia?
Lapsellista touhua.
Minä syön itse kyllä paljon tuollaista "roskaruokaa". Enkä käy ravintoloissa, en matkustele.
Mutta se jos teen ihan normaalia ruokaa, eikä sekään miehelle kelpaa, on kyllä jo kynnyskysymys. Jos sieltä poimitaan kaikki mahdollinen pois, ei saa laittaa sitä ja tätä, ei voi syödä sipulia/paprikaa/chiliä/papuja/ketsuppia/sinappia jne.
Yhden ruokarajoitteisen aikuisen miehen olen "kasvattanut" kun äiti ei ollut sitä tehnyt, ja se riittää.
Minua tuollainen myös häiritsee oli sitten kyse miehestä tai naisesta. Ja puolisona häiritsisi vielä enemmän. Tykkään itse laittaa erilaisia ruokia, kokeilla uusia makuja ja matkustellessakin yritän etsiä paikalliset autenttiset maut. Kaikki ei tietty aina maistu ja ole hyvää, mutta mitä sitten. Yleensä nämä ketsupin syöjät eivät muutenkaan ole kovin uteliaita, kokeilunhaluisia ja rohkeita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me äidit ja isät kasvateta poikamme ja tyttömme syömään kaikkea ja terveelliseti. Siitä se lähtee. Omat lapseni ovat jo aikuisia ja ruoka-aineallergioita lukuunottamatta kaikkiruokaisia. Jokunen lasten kaverikin on tullut siinä sivussa sinuiksi "outojen" makujen kanssa.
Annan 4-luokkalaiselle pojalleni ruokarahaa kympin päivässä, kun ei se kuitenkaan yksitoikkoisia fitness-ruokiani syö. Vähän kalliiksi tulee, mutta pääsee helpolla.
Mitä se ostaa sillä kympillä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista touhua.
Makeiset? Elätkö 1900-luvun alkua?
Tyttöystäväni nirsoilee joidenkin ruokien suhteen. On todella ärsyttävää katsoa sitä närppimistä ja tiettyjen ruoka-aineiden kuokkimista muun ruoan joukosta. Tämä harmittaa varsinkin silloin, kun olen nähnyt paljon vaivaa ruoan eteen.
Kenellekään ei varmaan tule yllätyksenä se, ettei hän osaa itse kokata yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.
Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.
Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.
Teitä ei koskaan kutsuta kenellekään kylään syömään? Ette käy ystävien kanssa ravintolassa syömässä? Vai saneleeko mies niissäkin tapauksissa, että minulle sitten pitää tehdä makkaraperunat, ja ravintolan pitää olla ABC?
Millaset ihmiset käy? Itse olen nähnyt tommosta toimintaa vain televisiostaja näyttää hirveälle.
eri
Uteliaisuudesta: Minkä ikäinen olet ja mitä sitten teet kavereiden kanssa, jos et koskaan käy ulkona syömässä? Mikä ihme siinä näyttää hirveälle, jos menee kaverin/kavereiden kanssa syömään?
Ei helkkari. En voisi. Sillehän pitää tilata lasten listalta ihan jokaisessa ruokapaikassa.
Seurustelin kerran lyhyehkön ajan miehen kanssa jolla oli vähän samantyyppinen ruokavalio. Kasviksia ei suostunut syömään missään muodossa. Ruokavalioon kuuluivat olennaisesti ranskikset, einespizzat, vanukkaat ja valmisleivokset. Joskus ainoat ruokatarvikkeet jotka miehen kotoa löytyivät olivat jotain kaupan suklaaleivoksia (sellaisia jotka kestävät vaikka ydinsodan pilaantumatta). Ei osannut kokata mitään. Hän ei tiennyt edes teorian tasolla kauanko ranskalaisia pitää paistaa uunissa, mitä aineksia kaurapuuroon tulee, tai miten sellainen ”lisää vain vesi”-pussipasta valmistetaan. Miehen äiti oli tehnyt hänelle aina aivan kaiken. Hänen isänsäkään ei suostunut syömään kasviksia, ja äidin argumentti oli, että ei poikaakaan voi silloin vaatia niitä syömään.
Oli pidemmän päälle todella raskasta huolehtia aikuisen miehen ravinnonsaannista ja hyppiä hänen ruokarajoitustensa mukaan joihin ei ollut mitään muuta syytä kuin heikko ravitsemuskasvatus ja kehittymätön maku. Hirvittää ajatella millaista olisi jos olisi lasten isänä tuollainen mies. Yritä siinä sitten opettaa lapsille terveitä ruokailutottumuksia ja ruoanlaittotaitojen tärkeyttä kun mies vetää vieressä napaansa prosessoitua ja ravitsemuksellisesti köyhää moskaa ja kieltäytyy kaikesta terveellisestä.
Itse teen aina yhtä ja samaa ruokaa pidemmäksi aikaa ja syön pelkästään sitä, plus tietty perus puurot ja rahkat yms. Nyt tekeillä kahden viikon saavillinen spagettikastiketta, kyllä se polttoaineesta menee.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista touhua.
Ostin äsken kauppareissulla pussin karsuja ja toisen mässyä. Muistan joskus 80-luvulla kuulleeni mummojen puhuvan makeisista, saatan olla väärässäkin. M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.
Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.
Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.
Teitä ei koskaan kutsuta kenellekään kylään syömään? Ette käy ystävien kanssa ravintolassa syömässä? Vai saneleeko mies niissäkin tapauksissa, että minulle sitten pitää tehdä makkaraperunat, ja ravintolan pitää olla ABC?
Millaset ihmiset käy? Itse olen nähnyt tommosta toimintaa vain televisiostaja näyttää hirveälle.
eri
Uteliaisuudesta: Minkä ikäinen olet ja mitä sitten teet kavereiden kanssa, jos et koskaan käy ulkona syömässä? Mikä ihme siinä näyttää hirveälle, jos menee kaverin/kavereiden kanssa syömään?
Minä olen 40v ja en ole ikinä käynyt syömässä kavereiden kanssa.
Kyllä naisten kriteerit miehille on jo ihan koomisia - mies ei kelpaa kun syö vääriä ruokia :D
Aikuinen mies oletan, joten syököön millaisia ruokia haluaa. Jos ei pysty lähtemään sen kanssa ravintolaan meet itse ja pidä hauskaa. Ei kannata stressata kaikesta mahdollisesta, paljon helpompaa elää yhdessä (jos siis sitä haluat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Olen useinkin käynyt kavereiden kanssa vaikka pizzalla tai hampurilaisella, mutten koskaan missään "oikeassa" ravintolassa. En tunne ihmisiä joita sellainen kiinnostaisi.
Enimmäkseen käydään salilla, veneilemässä, kalassa, ampumassa haulikolla kiekkoja, rassaamassa jotain laitteita kuten autoja, istutaan baarissa ryyppäämässä, istutaan pilkillä ryyppäämässä tai istutaan jonkun olohuoneessa ja saunassa ryyppäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me äidit ja isät kasvateta poikamme ja tyttömme syömään kaikkea ja terveelliseti. Siitä se lähtee. Omat lapseni ovat jo aikuisia ja ruoka-aineallergioita lukuunottamatta kaikkiruokaisia. Jokunen lasten kaverikin on tullut siinä sivussa sinuiksi "outojen" makujen kanssa.
Annan 4-luokkalaiselle pojalleni ruokarahaa kympin päivässä, kun ei se kuitenkaan yksitoikkoisia fitness-ruokiani syö. Vähän kalliiksi tulee, mutta pääsee helpolla.
Lihapasteijat ja zero cola on näyttänyt olevan aika suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapasteijat ja zero cola on näyttänyt olevan aika suosittuja.
Jollain aikuisella pitäisi olla suurempi vastuu ravintosisällöstä.
Ruuasta tykkäävä ihminen. Sellainen joka ei aina halua kokata itse. Sellainen ihminen joka tykkää kokeilla uusia asioita. Sellainen joka haluaa tavata ystäviä rennossa ilmapiirissä. Sellainen joka matkustaa... Onhan näitä. Itse arvostan kotiruokaa todella paljon, mutta kyllä normaalioloissa kävin noin kerran viikossa ravintolassa, joko miehen kanssa tai ystäviä tapaamassa. Usein tulee lounas ostettua myös jostain lähiseudun ravintolasta. Ei ravintolassa käyminen mielestäni ole yhtään erikoinen asia nykymaailmassa.