**MARRAS PE-SU**
Kommentit (28)
ihanat ilmat jatkuvat. tänään me mennään sinne piknikille. kiva nähdä kavereita ja nauttia auringosta. saas vaan nähdä kauanko poikanen jaksaa ulkona olla.
Äitykkä. Onnea onnea täältäkin synttäreitten johdosta. Ihana yllätys mieheltäsi se ruusukimppu kotiin tuotuna! osaa ne miehet välistä olla hurmaaviakin ;o) onpas jännää kun teillä jo yksi lapsi aloittaa eskarin. vuoden päästä sitten onkin jo koululainen.
voih ja oih teillä on jo äitiä huudeltu :) hellyyttävää. meillä puhe on vielä vauvauvau ja ämmäämmämämämmä ja papapapa, näin papatetaan kovaan ääneen. ihanaa varmaan kun lapsi oppii äiti sanomaan, sit sitä toistellaankin varmaan tulevina vuosina väsyksiin asti :D
meillä oli tosiaan yökylässä pojan serkukset, 2, 4 ja 5 vuotiaat. kyllä tuli elämää taloon, mutta oli tosi mukavaa. lapset on kyllä ihania. silti itsellä ei vielä vauvakuumetta ole, kaikki kun ei ole ihan helpoimman kaavan mukaan mennyt tämän ensimmäisen kanssa. nyt on hyvä olla ihan näin tällä kokoonpanolla, ehkä sitten joskus myöhemmin vielä... :)
Hertta. kiva että oli onnistunut tyyttöjen ilta ja kotonakin oli mennyt hyvin. meillä kans poika ottaa askeleita jos käsistä tai kainaloista kannattelee. muutenkin koittaa nousta kovasti ylös. polvien päälle osaa nousta seisomaan, ei ihan jaloillensa vielä. konttaa jo myös sujuvasti. ja tietysti näitä taitoja pitää harjoitella etenkin nukkumaan mennessä ja öisin ettei vaan pääse unohtumaan...
Ja sapiina ja jonzQ kiva että ootte myös saaneet vähän omaa aikaa. tekisi hyvää varmaan itsellekin tehdä jotain taas itsekseen tai miehen kanssa, olla pieni hetki ilman vauvaa vaikka se onkin niiin rakas.
Puhihaa. en oo vielä kananmunaa antanut.
Auringonkukka, hoidokit lähtivät jo kotiinsa, joten nyt on taas aika rauhallista, kiitos kysymästä :) ihanaa kun jessellä on noin ihastuneet isovanhemmat, on varmasti mukava seurailla niitten yhteisiä touhuja. kateeksi käy :)
no nyt poijjaalle sapuskaa. heippa.
gerda
On se vain niin uskomatonta, miten tota aurinkoa meille jaksaa piisata. Toivottavasti ei tule mitään kostosyksyä, eli sateita tauotta. Meillä remonnti edennyt lupaavasti, mutta kyllähän toi helle puristaa isännästä mehuja myös. Siksipä onkin ihanaa, kun huomenna startataan mökille ja käydään myös Kiteellä kavereita moikkaamassa. Ihan huikee viikko meinataan lomailla.
Meillä kanssa likka koettaa nousta ylös, ja nousikin tänään ihan jaloilleen lelulaatikkoa vasten. Muuten tänään ollut sellainen kiljukaulapäivä, eli lähes koko aamu huudettu jos jostakin syystä.
Me kansa katottiin viikko sitten Matti, ja mulle iski jonkinasteinen myötätunto sitä höveliä kaveria kohtaan. Eihän se mitään myötätuntoa tarvitse, iteppähän on asiansa sotkenut noin, mutta kuitenkin. FC Venus on myös katottu ja oli musta ihan sairaan hauska. Tosta Saippuaprinssistä ei ukko oikein lämmennyt kun koetin tyrkyttää. Saan kuulemma kattoa sen joskus ihan ilman sitä. Plääh!
Meillä muuten sanottu jo pari viikkoa äitää. Mutta tuskin se mua tarkoittaa, kun ainoastaan sen äitä sanan ympärille tehdään muutkin sanat, ja höpinät, eli äi, äi, hätä, hätä, älä, älä. JOskus on vain niin lutuista kun oikein silleen kysyvästi huudetaan " äitää" . Oikein ite tulee vastattua, että " mitää" ?
Meillä on kotona entuudestaan pottia, mutta kun istutin likan sellaiseen, se ei reppana yhtään tiennyt mitä siinä oikein kökötetään ja halusi pois. Päätin sitten että pottaa kokeillaan meillä vasta syksymmällä. Tää vaippaelämä tulee kuiteskin kestämään vielä ainakin 1,5 vuotta. Halusin tai en. Tosin on mulla kaveri jonka puolitoistavuotiaalta jätettiin pari kuukautta sitten yövaippakin pois. Lapset tässäkin asiassa yksilöllisiä.
Nyt alan pistelee kamoja pakettiin et päästään huomen lähtee ajoissa. Taas viikon poissa linjoilta. Tai no jaa ehkä mä viel tänään täällä pörräilen :)
Heippa!
Laitan tännekin tämän saman jonka laitoin omaksi aloitukseksi mutta en ole saanut vastauksia :(
A-PU-VA!! Nämä helteet ovat tehneet sen ettei meidän 8,5 kk neitille maistu juoma ollenkaan, ei tissistä, ei pullosta, ei nokkamukista, ei mistään. Ei edes että tarjoan ihan " omituisessa" paikassa, tai asennossa. Ei kelpaa pelkkä vesi, tai että sekoitan joukkoon mehua. Mitä teen että saisin nestettä menemään alas??!! Vaipoissa on olematon määrä pissaa ... Soseita menee vähän, mutta ei paljoa niitäkään. Pelottaa että kuivahtaa ja joudutaan lähtemään sairaalaan :(( Yöllä tosin oli moneen otteeseen tissillä (ehkä 4-5 krt) (tosin en tiedä minä kertoina tosissaan joi ;) )
Kiitoksia synttärionnitteluista! Niin se aika vaan rientää, melkein huomaamatta tässä lasten lomassa sitä tosiaan itekin vanhenee:)
EI VOI OLLA TOTTA!! Meilläkin poika sanoi tuossa ruokapöydässä äsken äiti!!! Ja kaks kertaa, mieskin kuuli sen!!!! yritin tietty heti et sanois useammin, mut eipä kuulunu enää..Ja mä kun luulin et sanat on jossain ties missä tulevaisuudessa vasta tulossa:) ihanaa...
Meillä pottaillaan ihan peruspottaan päivittäin, vähän millä tuulella poika sen suhteen on, välillä jaksaa istua ,toisinaan taas ei. saalista tulee kyllä lähes jokakerta.
Kananmunasta joku kyseli, mä annoin tänä aamuna ekakertaa maistaa. Ainakaan vielä ei oo ilmaantunu oireita ihottumasta tai muusta allergiaoireesta. Ja poika tykkäsi! annoin ehkä t-lusikallisen verran murusina. Neuvolassa kehotettiinkin sitä pikkuhiljaa kokeilemaan sen yhen rokotteen takia, joka on munapohjainen(?)..siis rokote annetaan reilun vuoden iässä muistaakseni. eli jos muna-allerginen on, niin rokotetta ei voi antaa.
Vauvakuumetta tuntuu olevan täällä ilmassa! Meillä tosin ei sitten vähääkään:) Onnea kaikille yritykseen tai harjoitteluun, miten vaan!
Mä lähen nyt pyykkejä ripustaan, ihanasti kuivuvat nyt ulkosalla.
ai niin, Jonsku! Oliko kiva ilta?
äitykkä ja poikanen
Onpa ikävää että teidän neiti on päättänyt alkaa juomalakkoon juuri nyt helteiden aikana. Ootko kokeillut juottaa tytsiä jonkin kiinnostavan lelun / esineen avulla? Meillä saa Jessen juomaan pullosta kivoja määriä niin että nappasee pojan puoli-istuvaan asentoon syliin, antaa esim. avaimenperän, teepussin tms käteen hypisteltäväksi ja tyrkkäsee pullon suuhun. Siitä sitten juo niin kauan kunnes esine alkaa kyllästyttää, sitten annetaan uusi tavara käteen ja juominen jatkuu näin kunnes pullo on tyhjä tai masu täynnä. :-) Tsemppiä tytön juottamiseen!
Haukotuttaa ihan vietävästi. Se on varmaa tää ilma, ku jatkuval syötöl on iha tukahduttavan kuuma! Siis mä tykkään kyl iha tosi paljo ku on kuuma ja helle, mut tällee kolmen kuukaude jaksot saa olon ihan nuukahtaneeks, höh! Noh, ehtiihä sitä viä palelee muutama kuukaude hetke pääst.
Äske lueskelin pinkan pikasee läpi mut en lainkaa muist mist oli puhetta :( Tää mutsi on oikeest varmaa huolestuttavan hajamielinen...
Pottailust tais ol jotai. Mäki ajattelin et vois alkaa kokeilee ku kakkaaminen tapahtuu aina lähes kellon tarkkuudel. Mut eniten mietityttää et mite saan Miron pysymää siin istuus ees hetken?? Mä vähän tyhmä taisin olla ku menin paikallisest lastentarvikeliikkeest kysyyn sellast pottaa mis on vyö, täti tuijotti mua ku halpaa makkaraa ja ilmotti ettei semsii saa enää lainkaa olla, ei oo saanu enää monee vuotee... *nolo* Ehkä me sit kuiteki joskus ainaki opitaa.
Tänää oltii isännän pikkuveljen rippijuhlis ja Miro kiersi tietty sylistä syliin, mut eipä vierastanu ketää lainkaa :) Sit hänel tuli sinne kaveri (3vko nuorempi) joka lainas häne lapioo (hiekkalelu, Mirolle vissii rakkain lelu kaukosäätime jälkee). Miro hetken asiaa sulatteli ja konttas kaverin vieree, nappas lapion omaan käteensä, maisto sitä (totes kai omaksee :)) ja viimetteks viä koppas kaverii päähän pari kertaa sil lapiol. Ei hyvä! Aika aikasin alottavat noi lelutaistot, ei meinaa ollu eka kerta ku hän menee hakemaa omaansa pois... Mites teil on sujunu??
Kiitos kysymästä, eilis ilta oli tosi kiva :) Meit oli kolme pyörää ja ajeltii käymää Raumal ja sieltä pikkuteitä pisin kotia kohti. Ihanaa oli istua kyytillä ja katella maisemii. Sain kyl kipeen niskan mut oli se sen arvosta taas :) Suosittelen!
Nyt mun tuolia liikutellaa pisi pitki, joten tarvii varmaa lopettaa. Mirol oli nukkumisaika jo kasilta, mut otti vartin tirsat kuudelta ja ilmesest ne auttaa tunnin eteenpäin :( PAH! Ehkä me täst selvitää :)
Huomiseen ja hyvää yötä! (pahoittelen lähes jokakertaista omanapaisuutta, mut en kertakaikkiaan muista mitä kukakin kirjotti ja mihin piti jotai kommentoida jollen kirjota niitä paperille sitä mukaa ku luen :( ...laho mikä laho!)
...teitä kuitenkin ajatellen... -Jonsku-
täytyy tulla vielä kertomaan, että poikanen oppi taputtaan. on ihan innoissaan uudesta taidosta :) hihkuu innoissaan ja läiskyttää käsiään välillä ihan itse, välillä kun taputan malliksi tai sanon tap tap tap tap. osaa myös pussata nykyään. ihkuu <3
tintta-liisa vai kukas se kyseli juomingeista. onpas kurjaa jos ei tahdo juomat maistua, kun on niin kuumat ilmatkin vielä ollut. onneksi kuitenkin yöllä menee maitoa. jos soseita sentään hiukan menee, niin onnistuisko jos niitä lantrais vaikka maidolla? tai koittais antaa lusikalla juotavaa? hmm...siitä saattaa kyllä tulla aika sotkemista, mut jos ei mikään muu auta. toivottavasti pian taas kelpaa ihan normaalisti. jaksuja!
en muista pitikö jotain muutakin sanoa. heippa.
gerda
Tulin viel' koneelle, kun 7.30 herättiin ja ei ihan vielä lähdetä pellolle.
Päätä ei enää särje, särki pari päivää ja se huimaus oli vain yhen yön ja sen aamun. En tiedä mistä johtui. Voi olla et niskat jumissa. Synnytyksen jälkeen mulla oli aika korkea verenpaine ja sitä seurattiin, mut muuttui jo normaaliksi. Nyt on ainakin hyvä olo ja levännyt olo.
Nukuin 23-7.30 tai tietty siinä välissä oli 4 herätystä.
Pottailusta on ollut puhetta. Potta on sellanen babybjörnin potta, poika sai ristiäislahjaksi. Huono omatunto vaivaa, kun en ole " jaksanut" siihen opettaa vielä. Mutta ollaan niin paljon liikenteessä kokoajan.
Voi että olen niin iloinen kaverini plussasta,e ttä tavallaan haluan itekin pian... en tiedä... voi etä kun mun ajatukset pyörii sen ympärillä.. =)
Mutta aurinkoista sunnuntaita