Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkkarinaapuri pilaa elämän, mikä avuksi?

Vierailija
22.01.2021 |

Rapussamme asuu pelottava sekakäyttäjä, jonka asunto on ilmeisesti joku ison porukan narkkausluukku. Nämä tyypit ovat pelottavia ja aggressiivisia. En halua mennä yksityiskohtiin ettei tunnisteta... Mutta oikeasti todella ahdistava tilanne. Valituksia olen tehnyt, isännöitsijää ei tunnu kiinnostavan. Auttaako mikään muu kuin muuttaa itse pois?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa reaalimaailmaan. Olet omillasi.

Vierailija
62/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ovelle kysymään onko myydä huumeksia ja soluttautuisin porukoihin. Kun pääsisin porukkaan sisään niin alkaisin myrkyttämään heitä tarjoamalla yliannostuksia ja glygolilla kyllästettyjä kaljoja. Ongelma ratkeaisi muutamassa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkinaapureista valitettavastin on minullakin kokemusta. Vuokranantajaa ei kiinnosta kenelle kämpän vuokraa, koska useita epäonnistuneita vuokralaisia on siellä asunut. Välillä kyllä fiksujakin asukkaita ja aina saa jännittää kun hyvät naapurit muuttaa siitä pois, kuka tulee tilalle.

Ohjeeni on:soita aina poliisi, esim kun metelöivät hiljaisuuden aikana. Ilmoita isännöitsijälle että poliisi käynyt ja hän ilmoittaa narkkikämpän vuokranantajalle. Tarpeeksi monet ilmoitukset niin häätö narkeille. Taloyhtiö voi aina ottaa asunnon haltuun vuokranantajalta tai jopa omassa asunnossaan asuvalta narkilta. Haltuunotto on iso ja vaikea prosessi, mutta se on mahdollista.

Jos itse asut vuokralla, ilmoita vuokranantajallesi häiriöistä. Hän varmasti alkaa hätyyttelemään isännöitsijää koska ei halua menettää sinua ja alkaa näkemään vaivaa uuden vuokralaisen etsinnässä. Ja soita siis tässäkin tapauksessa poliisi. Aina.

Soita poliisi? Millä vuosikymmenellä oikein elät? Luuletko että jossain kalliossa hgissä poliisia tuollainen kiinnostaa? Nuo pannaan tehtävälistan pohjalle ja ne tulevat ehkä viiden tunnin päästä, jos tulevat. Minun olisi pitänyt tyyliin valehdella, että näin niiden kantavan sirkkelin asuntoonsa ja nyt kuulostaa kuin ne sahaisi vauvaansa poikki. No, sainhan jo muutenkin kunnianloukkauksesta syytteen t. Se ex-kalliolainen

Vierailija
64/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeällä vastaanpanemisella tällainen saatiin ulos uuvuttavan taistelun jälkeen, ihminen eleli ihan toisessa todellisuudessa, mutta kohtasi vahvempansa, yleensä tällaiset henkilöt kutsuvat taiteilijoiksi, mutta ovat sossun elättejä. Älkää vaan äänestäkö kev'äällä tätä sossukommarivihervasemmistojen suosimaa porukkaa joille rahaa ja ymmärrystä riittää, mutta todellisuudessa me muut maksamme näiden kaikki kulut.

Vierailija
65/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä auta muu kun muuta,tiedä mitä asunnos on luteet torakat jätteissä kulkee,ja mitä siel kasvaa.No ikävää asuu levotonta tiedä ikinä mitä sattuu,arvaamatonta.

Vierailija
66/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ne nekin on, sanoisi eräs päihdetyyppi.

Kyllä he ovat ihmisiä, tarvitsevat vain apua tuohon päihdeongelmaan.

Tosi hienosti apu tunnutaan ottavan vastaan. Eikä se varmaan naapurien velvollisuus ole. Jossain naapureittenkin pitää asua, valitettavasti, ja mieluiten rauhassa etteivät itsekin ala käyttää päihteitä kestääkseen älämölöä ja sotkua.

Vierailija
67/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille jotain ainetta mahdollisimman puhtaana versiona ja sujauta postiluukusta. Loppuu häiriköinti lopullisesti 😈

Vierailija
68/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäisin turpaan ja käskisin häipyä.

Näin tehtiin meidän talossa vaimonsa hakkaajalle juopolle luuserille.

Oli heittänyt nuoren tyttöystävänsä ja rattaissa istuvan lapsensa rappuköytävään, heityänyt seinään jotain käsivoiteita tai jotn. Tyttö itki hysteerisenä käytävässä.

Vietiin tyttö ja lapsi turvakotiin ja sanottiin että hommaa apua ja eroaa idiootista. Mies kävi soittamassa ovikelloa muttei paska avannut.

Jonkun ajan kuluttua luuseri oli samassa hississä miehen kanssa, mäyris olutta mukana sillä kun piti vielä jatkaa ottamista.

En tiedä ihan tarkkaan mitä mies teki, mutta oli tehnyt sille hyvin painokkaasti selväksi että tommonen paskahousu kannattaa vaihtaa maisemaa mahdollisumman pian.

Seuraavaksi huomasinkin, että se oli muuttanut.

Vierailija
69/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt kolmesti yrittänyt vastata tähän mutta ei vaan tule läpi vaikka karsin kaikki voimasanat joita tapauksen muistelu edelleen aiheuttaa. Mutta joo, meidän talosta (ihan tavallinen kerrostalo, muut asukkaat hiljaisia eläkeläisiä, tämä tyyppi siis muutti vasta myöhemmin) saatiin häädettyä vastaava tapaus kun poliisi oli muutaman kerran käynyt kylässä, viitisen kuukautta ehti elämöidä, varastella komeroista tavaraa ja sotkea saunatiloja. 

Voi että, ensimmäinen rohkaiseva vastaus :D oon jo täällä suunnittelemassa asuntoni myymistä... Miten toi prosessi eteni? Ketkä valitti ja minne, suostuiko vuokranantaja sitten purkamaan sopimuksen vai puuttuiko isännöitsijä tai hallitus?

Voin tästä tapauksesta nyt sen verran kertoa että kaupunki on vuokranantaja mutta koko yhtiö ei ole kaupungin vaan ihan normiyhtiö. Olen tehnyt ja muutkin naapurit tehneet valituksia isännöitsijälle. Tyyppi saa näistä varoituksia, vähän aikaa hieman rauhallisempaa ja sitten meno taas jatkuu entistä pahempana. Olen soittanut kaupungille, ja siellä sanotaan että voi voi, vuokralaisen oikeudet, me tästä jutellaan hänen tukihenkilön kanssa. Häätöprosessia ei aloiteta koska ne on niin vaikeita ja vuokralaisen oikeudet. Olen soittanut isännöitsijälle, joka sanoo voi voi, onpa ikävää, vuokralaisen oikeudet, katellaan vähän mitä tälle vois tehdä. Olen soittanut hallituksen pj:lle, joka sanoo voi voi kun ikävää, vuokralaisen oikeudet, häätöprosessi on mahdoton, tarviis enemmän valituksia - no miten monta ja miten monelta ihmiseltä kun niitä on jo useampi antanut? - No lisää tarviis, voi voi kun ikävää, mutta vuokralaisen oikeudet ja pitkä ikävä prosessi jota ei oikeestaan kannata ees aloittaa (tyyppi yllättäen asuu eri rapussa). Poliisit on käyneet muutamasti paikalla.

Ajattelin viikon katsoa tilannetta ja sitten jos ei joku sano että se häätö aloitetaan, niin kämppä myyntiin s**tana. Jos hallituskin pitää yhtiössä ennemmin narkkausluukkua kuin kunnollisia asukkaita niin pitäkööt. 

- ap

Vierailija
70/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin ovelle kysymään onko myydä huumeksia ja soluttautuisin porukoihin. Kun pääsisin porukkaan sisään niin alkaisin myrkyttämään heitä tarjoamalla yliannostuksia ja glygolilla kyllästettyjä kaljoja. Ongelma ratkeaisi muutamassa viikossa.

Loistava idea :'D

Vierailija
71/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkinaapureista valitettavastin on minullakin kokemusta. Vuokranantajaa ei kiinnosta kenelle kämpän vuokraa, koska useita epäonnistuneita vuokralaisia on siellä asunut. Välillä kyllä fiksujakin asukkaita ja aina saa jännittää kun hyvät naapurit muuttaa siitä pois, kuka tulee tilalle.

Ohjeeni on:soita aina poliisi, esim kun metelöivät hiljaisuuden aikana. Ilmoita isännöitsijälle että poliisi käynyt ja hän ilmoittaa narkkikämpän vuokranantajalle. Tarpeeksi monet ilmoitukset niin häätö narkeille. Taloyhtiö voi aina ottaa asunnon haltuun vuokranantajalta tai jopa omassa asunnossaan asuvalta narkilta. Haltuunotto on iso ja vaikea prosessi, mutta se on mahdollista.

Jos itse asut vuokralla, ilmoita vuokranantajallesi häiriöistä. Hän varmasti alkaa hätyyttelemään isännöitsijää koska ei halua menettää sinua ja alkaa näkemään vaivaa uuden vuokralaisen etsinnässä. Ja soita siis tässäkin tapauksessa poliisi. Aina.

Soita poliisi? Millä vuosikymmenellä oikein elät? Luuletko että jossain kalliossa hgissä poliisia tuollainen kiinnostaa? Nuo pannaan tehtävälistan pohjalle ja ne tulevat ehkä viiden tunnin päästä, jos tulevat. Minun olisi pitänyt tyyliin valehdella, että näin niiden kantavan sirkkelin asuntoonsa ja nyt kuulostaa kuin ne sahaisi vauvaansa poikki. No, sainhan jo muutenkin kunnianloukkauksesta syytteen t. Se ex-kalliolainen

Pahoittelut, elän käsittääkseni samalla vuosikymmenellä kuin muutkin. En tiedä kauanko siellä Helsingin Kalliossa kestää että poliisi tulee paikalle. Toivottavasti vastauksestani oli apua muille saman ongelman kanssa kärsiville.

Vierailija
72/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt kolmesti yrittänyt vastata tähän mutta ei vaan tule läpi vaikka karsin kaikki voimasanat joita tapauksen muistelu edelleen aiheuttaa. Mutta joo, meidän talosta (ihan tavallinen kerrostalo, muut asukkaat hiljaisia eläkeläisiä, tämä tyyppi siis muutti vasta myöhemmin) saatiin häädettyä vastaava tapaus kun poliisi oli muutaman kerran käynyt kylässä, viitisen kuukautta ehti elämöidä, varastella komeroista tavaraa ja sotkea saunatiloja. 

Voi että, ensimmäinen rohkaiseva vastaus :D oon jo täällä suunnittelemassa asuntoni myymistä... Miten toi prosessi eteni? Ketkä valitti ja minne, suostuiko vuokranantaja sitten purkamaan sopimuksen vai puuttuiko isännöitsijä tai hallitus?

Voin tästä tapauksesta nyt sen verran kertoa että kaupunki on vuokranantaja mutta koko yhtiö ei ole kaupungin vaan ihan normiyhtiö. Olen tehnyt ja muutkin naapurit tehneet valituksia isännöitsijälle. Tyyppi saa näistä varoituksia, vähän aikaa hieman rauhallisempaa ja sitten meno taas jatkuu entistä pahempana. Olen soittanut kaupungille, ja siellä sanotaan että voi voi, vuokralaisen oikeudet, me tästä jutellaan hänen tukihenkilön kanssa. Häätöprosessia ei aloiteta koska ne on niin vaikeita ja vuokralaisen oikeudet. Olen soittanut isännöitsijälle, joka sanoo voi voi, onpa ikävää, vuokralaisen oikeudet, katellaan vähän mitä tälle vois tehdä. Olen soittanut hallituksen pj:lle, joka sanoo voi voi kun ikävää, vuokralaisen oikeudet, häätöprosessi on mahdoton, tarviis enemmän valituksia - no miten monta ja miten monelta ihmiseltä kun niitä on jo useampi antanut? - No lisää tarviis, voi voi kun ikävää, mutta vuokralaisen oikeudet ja pitkä ikävä prosessi jota ei oikeestaan kannata ees aloittaa (tyyppi yllättäen asuu eri rapussa). Poliisit on käyneet muutamasti paikalla.

Ajattelin viikon katsoa tilannetta ja sitten jos ei joku sano että se häätö aloitetaan, niin kämppä myyntiin s**tana. Jos hallituskin pitää yhtiössä ennemmin narkkausluukkua kuin kunnollisia asukkaita niin pitäkööt. 

- ap

Täällä on onneksi toimiva taloyhtiön hallitus jonka jäseniä asuu viereisessä rapussa, ilmoitettiin naapurin kanssa niille aina kun poliisi oli joutunut käymään, ja ilmeisesti hallitus oli sitten yhteydessä asunnon omistajaan ja asukas sai häädön. Aiemmissa paikoissa jos on jotain ongelmaa ollut, olen myös todennut että isännöitsijää ei juuri kiinnosta. Tyypistä ei sinänsä ollut juuri vaaraa sivullisille, mutta muuta riesaa, jatkuvia meluhaittoja ja sotkua, kellarin lukot rikottu niin ettei sinne päässyt asukkaat yms rökellystä. Olin suorastaan yllättynyt miten nopeasti homma lopulta hoitui, en olisi varmaan paljon pitempää kestänytkään, nytkin jouduin välillä menemään vanhempien luo viikonlopuksi että saisin nukuttua.

Tsemppiä kovasti toivotan, toi on aina muuttaessa suurin painajainen kun ei voi tietää millaisia naapureita tulee saamaan. :(

Vierailija
73/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja alussa vein itse pari ihan asiallisensävyistä lappua mutta niistä se vain innostui meluamaan lisää, ja kun kävi ilmi että kyseessä tosiaan narkkari, ei kiinnostanut mennä itse koputtelemaan ovelle. 

Vierailija
74/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain uutisesta luin poliisin sanoneen huumeidenkäyttäjiä asuvan jo joka kerrostalossa ainakin pääkaupunkiseudulla. Se on aikansa elänyt kuvitelma, että huumeita käyttäisi pelkästään köyhät kaupungin vuokrataloissa. Tuohon ongelmaan voi törmätä millä asuinalueella tahansa.

Ainoa mitä ap voi tehdä on saada muita naapureita mukaan valitukseen. Liittoudutte ja pidätte kirjaa kaikesta melusta, savusta sisällä talossa ja mitä häiriöitä se porukka ikinä aiheuttaakaan. Koskee myös asunnossa ramppaavaa porukkaa, koska asukas on vastuussa siitä, että vieraat noudattavat talon järjestyssääntöjä. Onko ap varma ettei asunnossa tapahdu huumekauppaa? Se voisi saada kytät kiinnostumaan.

Vierailija
75/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Täällä on onneksi toimiva taloyhtiön hallitus jonka jäseniä asuu viereisessä rapussa, ilmoitettiin naapurin kanssa niille aina kun poliisi oli joutunut käymään, ja ilmeisesti hallitus oli sitten yhteydessä asunnon omistajaan ja asukas sai häädön. Aiemmissa paikoissa jos on jotain ongelmaa ollut, olen myös todennut että isännöitsijää ei juuri kiinnosta. Tyypistä ei sinänsä ollut juuri vaaraa sivullisille, mutta muuta riesaa, jatkuvia meluhaittoja ja sotkua, kellarin lukot rikottu niin ettei sinne päässyt asukkaat yms rökellystä. Olin suorastaan yllättynyt miten nopeasti homma lopulta hoitui, en olisi varmaan paljon pitempää kestänytkään, nytkin jouduin välillä menemään vanhempien luo viikonlopuksi että saisin nukuttua.

Tsemppiä kovasti toivotan, toi on aina muuttaessa suurin painajainen kun ei voi tietää millaisia naapureita tulee saamaan. :(

Aivan, ehkä se on sitten pitkälti hallituksesta ja isännöitsijästä kiinni, että miten asiat hoituu. Ymmärtääkseni vaikka hallituksella on oikeus viime kädessä ottaa asunto hallintaan, niin mitään varsinaista velvoitetta siihen ei ole, niin on yksinkertaisesti helpompaa vain voivotella ja antaa asian olla. Täysin käsittämättömältä tuntuu sekin, että kaupunki tuntuu suorastaan suojelevan tätä tyyppiä. Helppohan se on sossutätien ja muiden siellä pientä narkkiraukkaa säälitellä kun eivät itse joudu kärsimään, pelkäämään ja kohtaamaan noita uhkaavia tilanteita. Ehkä isännöitsijälläkään ei ole velvoitetta toimia, vaikka niin voisi luulla. Näköjään pitäisi palkata lakimies hoitamaan asiaa.

Kiitos tsempeistä! Ja jep, kauheaa on kun ei voi tietää etukäteen, millaisia tyyppejä naapurissa on. Tästä lähtien kyllä selvitän ainakin osakkaat enkä varmasti minkään Y-säätiön tai kaupungin naapuriin muuta, tai sitten muutan vaikka jonnekin halpaan omakotitalotönöön, mikä tahansa homerötkö voittaa tämän tilanteen...

Vierailija
76/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässä muutama jo totesikin, ihan "tavallisessa" talossa voi joutua näiden narkkihäiriköiden naapuriksi. Esimerkiksi meidän taloyhtiössämme iäkäs asunnon omistaja vuokrasi asuntonsa pariskunnalle, jotka osoittautuivat narkiksi. Olivat niin mukavia haastattelussa ja sossu takasi vuokran, iäkäs omistaja vuokrasi itse eikä välittäjän kautta. Siitä alkoi sitten sellainen meno, että asukkaat siinä rapussa eivät juuri nukkuneet eivätkä uskaltaneet liikkua rapussa. Olen hallituksen puheenjohtaja ja isännöitsijän kanssa laitettiin varoitukset heti menemään. Hetken oli rauhallisempaa, sitten taas lähti menemään meno hurjaksi. Asukkaita kehoitettiin soittamaan polisiit aina kun on jotain meteliä, parhaana päivänä kävivätkin sitten neljä kertaa paikalla. Lopulta ilmoitimme omistajalle, että joko vuokrasopimus puretaan tai taloyhtiö käynnistää haltuunoton. Sopimus oli onneksi määräaikainen, joten omistaja ei sitä jatkanut. Narkit lähtivät, mutta jäihän siinä omistajalle sitten siivottavaa ja korjattavaa ja lukkojen vaihto.

Eli, jos kyse on asoysta, hallituksen ja isännöitsijän on toimittava jämäkästi. Keinoja on. Mutta se pitää muistaa, että vaikka ilmoittaa vuokrasopimuksen purusta (se on omistajan tehtävä, taloyhtiö ei voi häätää ellei omista asuntoa tai sitä ole otettu haltuun), niin jos tyypit eivät lähde, lukkoja ei voi vaihtaa vaan on haettava ihan tosiasiallinen häätö käräjäoikeudelta ja siinä voi valitettavasti kestää. Niin outoa kuin se onkin, asunnon omistaja ei voi edes vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen vaihtaa lukkoja ja kantaa kamoja asunnostaan pihalle, jos joku siellä edelleen päättää majailla.

Vierailija
77/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä! Ja jep, kauheaa on kun ei voi tietää etukäteen, millaisia tyyppejä naapurissa on. Tästä lähtien kyllä selvitän ainakin osakkaat enkä varmasti minkään Y-säätiön tai kaupungin naapuriin muuta, tai sitten muutan vaikka jonnekin halpaan omakotitalotönöön, mikä tahansa homerötkö voittaa tämän tilanteen...

Ikävä kyllä nämä yleishyödylliset tahot omistavat asuntoja ihan tavallisista taloyhtiöistä. Ikävä kyllä siksi, että vaikka heillä toki on myös kunnollisia asukkaita, on niiden epäkunnollisten määrä selkeästi suurempi kuin tavallisten omistajien. Paljon asuntoja on kaupungeilla, Y-säätiöllä, Sininauhasäätiöllä ja muilla, ja niitä annetaan erilaisille päihdeongelmaisille tavallisten ihmisten taloyhtiöistä. Siitä sitten seuraa yhteentörmäyksiä asukkaiden kesken, kun elämäntyyli ei ihan sovi yhteen. Valitettavasti nämä tahot eivät myöskään erityisen hyvin kanna vastuutaan asukkiensa tekemisistä.

Vierailija
78/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ilmoittanut vuokraisännälle?

Meillä on asuntoja ja välillä isännöitsijät ovat aika lapasia. Sanon aina vuokralaisille että jos jotain ongelmaa tulee niin minulle tietoa.

Otan asiakseni että asia etenee, en halua menettää hyvää vuokralaista.

Vierailija
79/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

njöö aloittaja haluaa siis kuulla rajuja konsteja millä narkki saadaan ulos??

konstit siihen on olemassa millä uhkaamalla vastahakoinen isännöitsijä/ hallituksen pj saadaan toimimaan,mutta tällä palstalla niitä ei valitettavasti voi julkaista...

sekakäyttäjä pysähtyy toki joskus korvikeviinaan,mutta nykyisin nuilla Heka alueilla kaikki huumeet ovat niin halpoja,että harvoin sattuu ns.  liekkiviinavahinkoja..

Vierailija
80/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita liimaa lukkopesää.

Tein ton kerran yhdelle vit_umaiselle naapurille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän