Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkkarinaapuri pilaa elämän, mikä avuksi?

Vierailija
22.01.2021 |

Rapussamme asuu pelottava sekakäyttäjä, jonka asunto on ilmeisesti joku ison porukan narkkausluukku. Nämä tyypit ovat pelottavia ja aggressiivisia. En halua mennä yksityiskohtiin ettei tunnisteta... Mutta oikeasti todella ahdistava tilanne. Valituksia olen tehnyt, isännöitsijää ei tunnu kiinnostavan. Auttaako mikään muu kuin muuttaa itse pois?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meluavat öisin, siitä voi valittaa. Laita ovi kiinni ja unohda naapuri.

Vierailija
42/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi valituksia =häätö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun asukas on saanut häädön niin siinä voi vielä mennä vuosikin että asukas lähtee, koska häädöstä voi valittaa ja oikeudet ovat todella ruuhkaisia nykypäivänä, narkeilla ja muilla häiriköillä on kaupungin sossut auttamassa heitä, kuinka valittaa häätö päätöksestä ja jne.

Vierailija
44/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkinaapureista valitettavastin on minullakin kokemusta. Vuokranantajaa ei kiinnosta kenelle kämpän vuokraa, koska useita epäonnistuneita vuokralaisia on siellä asunut. Välillä kyllä fiksujakin asukkaita ja aina saa jännittää kun hyvät naapurit muuttaa siitä pois, kuka tulee tilalle.

Ohjeeni on:soita aina poliisi, esim kun metelöivät hiljaisuuden aikana. Ilmoita isännöitsijälle että poliisi käynyt ja hän ilmoittaa narkkikämpän vuokranantajalle. Tarpeeksi monet ilmoitukset niin häätö narkeille. Taloyhtiö voi aina ottaa asunnon haltuun vuokranantajalta tai jopa omassa asunnossaan asuvalta narkilta. Haltuunotto on iso ja vaikea prosessi, mutta se on mahdollista.

Jos itse asut vuokralla, ilmoita vuokranantajallesi häiriöistä. Hän varmasti alkaa hätyyttelemään isännöitsijää koska ei halua menettää sinua ja alkaa näkemään vaivaa uuden vuokralaisen etsinnässä. Ja soita siis tässäkin tapauksessa poliisi. Aina.

Vierailija
45/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun asukas on saanut häädön niin siinä voi vielä mennä vuosikin että asukas lähtee, koska häädöstä voi valittaa ja oikeudet ovat todella ruuhkaisia nykypäivänä, narkeilla ja muilla häiriköillä on kaupungin sossut auttamassa heitä, kuinka valittaa häätö päätöksestä ja jne.

Tämä on ikävä kyllä totta, mutta tottakai kannataa alkaa laittamaan häätöä vireille eikä jättää sitä tekemättä sen takia kun siinä menee niin kauan. Vuotta siinä tuskin menee, kuukausia kuitenkin.

Vierailija
46/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ja tullille ilmoitus huumeista riittävän monta kertaa, luulisi että niiden on pakko tehdä asialle jotain.

Jos ei auta, tekee rikosilmoituksen paikallisesta huumepoliisin päälliköstä.

Aarniohan on jo Linnassa

Vierailija
47/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista! Vähän huolestuttavaa kuulla noin monelta, että muutto on ainoa vaihtoehto... Onko nää kokemukset siis kaupungin vuokra-asunnoista? Käännettiinkö kaikki kivet, kirjalliset valitukset isännöitsijälle, vuokranantajalle jne.? Ei kai tässä auta kun alkaa katsella uutta asuntoa, koska muutto tuntuu pieneltä hinnalta siitä, että pääsisi tästä helvetistä pois. Ja kyse ei siis ole vain siitä, että en tykkäisi heidän olemuksesta tms. vaan ihan oikeasti uhkaavista tilanteista ja jatkuvasta terrorisoinnista.

Poliisia ei kamanvetelyt ja uhkaavat tilanteet tunnu kiinnostavan, eikä vuokranantajaa (kaupunki) eikä myöskään isännöitsijää. "Ku eihän sille voi mitään kun oikeudet ne on vuokralaisellakin!" on vastaus. Varoituksia saanut mutta siinä se. Ja ei ole kyse pelkästä olemuksesta vaan ihan kunnon todisteellisesta häiriköinnistä... on iskenyt sellainen paranoia etten kehtaa eritellä tarkemmin, vaikka tuskin tuollaiset nistit pahemmin vauvalla pyörii ja osaa yhdistellä että ahaa, tää tyyppi on tehnyt meistä valituksia ja ilmiantoja :'D (ja siis joo, sekä poliisin huumevinkkeihin että häkeen oltu yhteydessä mutta eipä kiinnostele ei. Antaa vaan tavan ihmisten kärsiä ja pelätä niin paljon ettei ulos voi enää mennä jos ei ole pakko...)

Ja joo, eivät oo alaikäisiä vaan ihan aikuisia korstoja kunnon alan miehiä ja naisia.

Ja sille joka ihmetteli, miten tällaiseen voi päätyä asumaan: valitettavasti kaupunki ja kaiken maailman maailmanhalailijasäätiöt omistaa asuntoja ihan tavallisista taloyhtiöistä, eikä niistä voi tietää etukäteen jos ei hanki osakasluetteloa etukäteen, ja eipä käynyt kyllä mielessäkään että sellaiselle voisi olla tarvetta. Ihanaa kyllä kun verorahoilla terrorisoidaan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ja tuollaiselle yhteiskuntakelvottomalle saastalle järjestetään vaan kaikki palvelut ja oikeudet ilman pienen pieniäkään velvollisuuksia. Luulen, että tää tyyppi saisi vaikka tulla pahoinpitelemään mut sairaalakuntoon ja kaupunki ja isännöitsijä silti vain voivottelisivat että sellaista se joskus nyt vaan on... en tajua en. Tekisi mieli muuttaa pois koko Suomesta!

- ap

Minun tapauksessani oli ihan tavallinen taloyhtiö, ei kaupungin vuokratalo t. Se vastannut joka yritti puuttua ja sai tulokseksi vain itseään vastaan rikossyytteen mm. Kunnianloukkauksesta :-)

Vierailija
48/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ilmoittaa suoraan poliisille.

Mihin "osastoon" poliisia, siten että jotain tapahtuisi? Olen jättänyt lukemattomia huumevinkkejä ja soittanut akuuteista tilanteista häkeen, mutta kun ei vaan tapahdu mitään. - ap

Minäkin soitin hätäkeskukseen ja se oli pelkkää ajan tuhlausta t. Se kunnianloukkauksesta rikossyytteen saanut

Vierailija
49/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta hyvän sään aikana. Yritin itse samassa tilanteessa taistella tuulimyllyjä vastaan ja tulokseksi sain vain itselleni rikossyytteen kunnianloukkauksesta ym. T. Ex-kalliolainen

Kalliosta kokemusta myös. Seinänaapuri vauhtiveikko ja ovi kävi 24h. Kerran ne oli lyöny viisaat päät yhteen ja varastaneet työmaalta sellaisen ison kelan. Siis sellasen kuparijutun .Sellanen samanlainen, kun on neula ja lankaa, niin lankaosa. Sellasta isoa kelaa pyörittelivät pitkin kallion katuja. Sitten tajusivat ettei se mahdu hissiin, niin veti pitkin rappua sitä kuparia. Yks jäi alas sahaamaan poikki sitä. Kun sai poikki, niin otkas sen ison kelan keskelle katua ja rapunovi kiinni. Sit ne hinas sitä rullaa ja purki sen suojan kuparin ympäriltä. Kun olivat purkaneet sen ja nähneet vaivan, niin heitti ikkunasta sen mustan suojamuovin. Joku soitti poliisit ja ne potki seiniä ja ihmetteli miksi jäi kiinni. Se oli ainoa taloyhtiö missä olen asunut missä ei ollu pyöräkellarissa yhtään pyörää eikä verkkokomeroissa kenelläkään tavaraa säilössä. Koska ne vei kaiken mikä irti lähti. Onneksi muutin pois.

Vierailija
50/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna tyyppien narkata.

Ei se sinun asiasi ole mitä naapurit touhuaa, hanki oma elämä.

Vierailija
51/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi valituksia = valittajalle kunnianloukkauksesta rikossyyte t. Se ex-kalliolainen

Vierailija
52/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita rappusiin siima ja kun ne pöllyssää kaatuu ja kuolee mene ja katkaise siima pois

uusi illalla aina ja poista aamuisin, tällä tapaa ne loppuu uin hiiret syksyllä kun virittelee loukkua

Vierailija
53/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein tuollaisiin taloihin päädytte edes asumaan?

No kun täälläkin toitotetaan että Hekan asunto on lottovoitto. Ei tajuta että narkkeja asutetaan myös ns hyville alueille. Kaupungilla on velvollisuus antaa asunto sosiaalitapauksille. Minä asuin myös vastaavassa kohteessa Hekalla ja oli pakko muuttaa vauvan pois kun naapurin narkki poltti koko asuntonsa. Nyt asun Lumolla ja vuokra pari sataa kalliimpi mutta ei sosiaalitapsuksia naapureina.

Vierailija
54/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkinaapureista valitettavastin on minullakin kokemusta. Vuokranantajaa ei kiinnosta kenelle kämpän vuokraa, koska useita epäonnistuneita vuokralaisia on siellä asunut. Välillä kyllä fiksujakin asukkaita ja aina saa jännittää kun hyvät naapurit muuttaa siitä pois, kuka tulee tilalle.

Ohjeeni on:soita aina poliisi, esim kun metelöivät hiljaisuuden aikana. Ilmoita isännöitsijälle että poliisi käynyt ja hän ilmoittaa narkkikämpän vuokranantajalle. Tarpeeksi monet ilmoitukset niin häätö narkeille. Taloyhtiö voi aina ottaa asunnon haltuun vuokranantajalta tai jopa omassa asunnossaan asuvalta narkilta. Haltuunotto on iso ja vaikea prosessi, mutta se on mahdollista.

Jos itse asut vuokralla, ilmoita vuokranantajallesi häiriöistä. Hän varmasti alkaa hätyyttelemään isännöitsijää koska ei halua menettää sinua ja alkaa näkemään vaivaa uuden vuokralaisen etsinnässä. Ja soita siis tässäkin tapauksessa poliisi. Aina.

Jos häirikön vuokranantaja on yksityishenkilö, kannattaa käydä jututtamassa. 

Vierailija
55/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi valituksia = valittajalle kunnianloukkauksesta rikossyyte t. Se ex-kalliolainen

Oliko mikään valitus sellainen että olisit voinut soittaa poliisin paikalle? Siitä ei mene tietoa kuka soitti. Sitten voi soittaa itse isännöitsijälle että näytti poliisit käyvän ko.asunnossa. Ja isännöitsijä ilmoittaa vuokranantajalle. Ja sitä tietoa tuskin annetaan kuka soitti hänelle ja kertoi nähneensä poliisin käyneen asunnossa?

Vierailija
56/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen poliisi ja "oikeus"laitos ovat erikoistuneet rikollisten oikeuksien puolustamiseen. Tavallisen veronmaksajan osa on vain sietää ja vetää mielialalääkkeitä jotta jotenkin jaksaisi elää alisteisena kaikenlaisille sekopäille. Mutta jos kehtaat yrittää itse jotain tilanteen korjaamiseksi tai edes valitat kohtaloasi ääneen niin olet satavarmasti tuomiolla ankarimman mukaan koska olet erehtynyt polkemaan rikollisen ylivertaisia oikeuksia. Suomessa on viidakon laki vaikka muuta uskotellaan ja yhteiskunta on aina vahvemman puolella ja se on vahvempi jolla ei ole mitään hävittävää. Kaikki sen voivat nähdä; koulukiusaajat, narkkarit ja sekopäät ja rikolliset, niitä suojelee koko "oikeus"valtio mutta me muut saadaan olla kynnysmattoja ja maksaa veroja ja pitää turpamme kiinni ettei tule syytettä.

Vierailija
57/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko mikään valitus sellainen että olisit voinut soittaa poliisin paikalle? Siitä ei mene tietoa kuka soitti. Sitten voi soittaa itse isännöitsijälle että näytti poliisit käyvän ko.asunnossa. Ja isännöitsijä ilmoittaa vuokranantajalle. Ja sitä tietoa tuskin annetaan kuka soitti hänelle ja kertoi nähneensä poliisin käyneen asunnossa?

Näin jälkiviisaana olisin varmasti. En oikeastaan halua enää muistella sitä aikakautta. Olin liian pumpulissa kasvanut. Sitä olen oikeasti harmitellut, kun koulussa ei koskaan opetettu, näin tulet toimeen häiriköivien narkkinaapureiden kanssa itsellesi juridisesti kestävällä tavalla. No, toivottavasti taloyhtiö puhdistui kaikesta pahasta, kun minä valittava naapuri muutin pois.

Vierailija
58/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt kolmesti yrittänyt vastata tähän mutta ei vaan tule läpi vaikka karsin kaikki voimasanat joita tapauksen muistelu edelleen aiheuttaa. Mutta joo, meidän talosta (ihan tavallinen kerrostalo, muut asukkaat hiljaisia eläkeläisiä, tämä tyyppi siis muutti vasta myöhemmin) saatiin häädettyä vastaava tapaus kun poliisi oli muutaman kerran käynyt kylässä, viitisen kuukautta ehti elämöidä, varastella komeroista tavaraa ja sotkea saunatiloja. 

Vierailija
59/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille? Luulis niitä kiinnostavan hakee perjantai-iltana nistit sieltä parhaaseen narkkausaikaan.

Narkkareilla on aina narkkausaika. Viikonpäivät ei eroa toisistaan, paitsi rahapäivä.

Vierailija
60/116 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen poliisi ja "oikeus"laitos ovat erikoistuneet rikollisten oikeuksien puolustamiseen. Tavallisen veronmaksajan osa on vain sietää ja vetää mielialalääkkeitä jotta jotenkin jaksaisi elää alisteisena kaikenlaisille sekopäille. Mutta jos kehtaat yrittää itse jotain tilanteen korjaamiseksi tai edes valitat kohtaloasi ääneen niin olet satavarmasti tuomiolla ankarimman mukaan koska olet erehtynyt polkemaan rikollisen ylivertaisia oikeuksia. Suomessa on viidakon laki vaikka muuta uskotellaan ja yhteiskunta on aina vahvemman puolella ja se on vahvempi jolla ei ole mitään hävittävää. Kaikki sen voivat nähdä; koulukiusaajat, narkkarit ja sekopäät ja rikolliset, niitä suojelee koko "oikeus"valtio mutta me muut saadaan olla kynnysmattoja ja maksaa veroja ja pitää turpamme kiinni ettei tule syytettä.

Sekin jos nuo saavatkin jonkin tuomion niin se on lähes aina ehdollista ellei joltakulta henki lähde. Rikolliset nauravat ehdollisille tuomioille, ei se merkitse heille yhtään mitään joten ei se ole mikään pelote. Ja hetki linnassakaan ei ole mikään iso asia. Tavallinen ihminen joka saa tuomion puolustettuaan itseään tai omaisuuttaan taas voi ehdollisenkin tuomion saadessaan menettää työnsä, elämänlaatunsa, asuntonsa kun ei pysty maksamaan lyhennyksiä jne. Ja rikolliset tietävät tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi