Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ehdottomasti syödä jotain, tai ainakin juoda vaikka appelsiini/tuoremehua.

Mulla oli usein aamuisin pahaolo, vaikka yökköä ei tullut, mutta jos jätin syömättä tilanne oli vielä pahempi, kerran lähti jopa taju ja immeiset sitten korjailivat lattialla makaavaa naista.

Koita löytää joku juttu mikä menisi alas, hedelmä, paahtis, kylmäjugurtti.

Kylmät jutut on yleensä sellaisia jotka helpottavat.

joku antoikin hyvän ohjeen ostaa mehujäämuotteja ja laittaa niihin vaikka vettä tai laimeaa sokeritonta mehua, näin ei tule mutustelusta ylimääräisiä sokereita.

Itse rouskuttelin joskus jopa jääpaloja pahimpaan huonoon oloon.

Vierailija
22/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi, mulla ainakin auttoi pahoinvointiin vain se, että väkisin söi kun etominen alkoi. Mulla etominen noudatti kaavaa, että n. 1,5 tunnin kuluttua syömisestä pahoinvointi iski. Sitten väkisin söin jotain, ja heti helpotti. Töissäkin oli PAKKO napsia välillä jotain, muuten huimasi hirveästi ja melkein piti oksentaa. Parasta syötävää pahoinvoinnin iskiessä oli hedelmät (esim. viinirypäleet, kätevä kuljettaa mukana, tai puoliska banaania, mandariini). Koitahan jaksaa töissä!! Tiedän ettei oo helppoa..

Poppikselle ihanaa hääpäivää!!!!!!!

Tämä mamma suuntaa pian kohti työmaata. Huh, onneksi on autossa ilmastointi, sen verran näyttää lämpömittari lukemia...

Viipero & Kaapo rv 26+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppikselle ihan mielettömän ihanaa hääpäivää:)

Ainoaurora, mulle myös sano terkka että kehittyneempien vatsalihasten takia vauvamaha ei välttämättä heti näy,ei mulla kyllä mitkään kovin rautaiset vatsat ole,mutta tuohon eteenhän se pullahti..vielä tässä vaiheessakaan ei näe takaa mitään eroa entiseen.

Toivottavasti koiran masu rauhottuu pian:)

Niameyn vauvalla oli ihana pikku pesä:) Mä taas oon aina kuvitellu Niameyn vaalea hiuksiseks mutta yks päivä huomasin kun Mii kertoi olevansa vaalea..eikä,sun piti olla tumma!;)

MiaMik: mä puhuin siitä nälästä ja kyllä säkin jo alat aika loppusuoralla olla:)

Jouhi: Mulla oli pahoinvointia rv 16+ saakka ja oksensin päivittäin,,mä kyllä söin ihan väkisinkin jotain vaikkei ois maistunu,se kuitenkin helpotti oloa..koita popsia jotain pientä,suolakeksejä,hedelmiä,mehujäätä,tikkaria tai vaikka mehukeittoa hörppäät aina välillä vähän.Mä mutustelin myös jälkiuunileipää ihan pelkiltään.

Kandi: et oo ainoa,mä näin aiemmin unta poppiksen häävaatteista;)

Kurjilta kuulostaa noi sun työvuorot:/ Koita levätä niin paljon kun vaan ehdit.

Ruokagalluppiin: Alussa maistu vaan lähinnä hedelmät ja mehukeitot kun oksetti, yhdessä vaiheessa oli ihan sairas himo kuivahedelmiin, sitte vesimelooniin, marjoihin, weetabixeihin vattuhillon kanssa ja joku aika sitten juustomakarooni oli parasta mitä tiesin, viime viikolla söin ihan hulluna riisimuroja ja nyt oon tuhonnu paketillisen hapankorppuja:D Lohi on ollu aina ennen mun herkkua mutta se ei maistu vieläkään kun sitä jouluna pahoinvoinnin alkaessa meillä oli ruokana..mies oli ihan varma että alan raskaana ollessa syömään lihaa kun en sitä normaalisti syö mutta ei oo kyllä ees tehny mieli.

Nyt aamupalalle..nukuin taas maratooni unet;)

Queen ja Pulla 39+2

Vierailija
24/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä :) mä kyllä tykkään ajatuksesta, täytyypi kokeilla viimeistään ku alkaa puuro muuten tökkimään.

Vielä onnittelut kaikille, jotka ovat neuvolassa tai ultrassa käyneet ja saaneet iloisia uutisia!

Mykis

Vierailija
25/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mennään mittojenkin suhteen, mulla toissapäivänä kans 26+2 neuvolassa ja sf 24. Painoa yhteensä tullut vasta 2,3kg. (Huono homma sikäli että nyt antaa luvan itselleen syödä herkkuja ihan liikaakin..)

Kysyit lääkärin cx3cm merkinnästä. Cx eli cervix tarkoittaa kohdunkaulakanavaa, ja sitä on jäljellä 3 cm eli yhtään ei ole vielä lyhentynyt, mikä tietenkin hyvä juttu.

Viipero

Vierailija
26/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä teille tuttu [color=DA70D6] Loituma: Ievan polkka [/color]

Hih...ihana kappale:)!

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1213382

Vierailija
27/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun, ehkä jo myöhässä: Aivan ihanaa, ikimuistoista ja kaunista hääpäivää Poppikselle! Ilma on ainakin kuin morsian!

Kiitos kaikille, ketkä kyselitte meidän vointia! Oli kyllä helpotus käydä siellä äitiyspolilla tarkistuksessa. Eilisen sokerirasituksen tuloksetkin saatiin ja yksi arvo siellä oli poikeava. Jonkin sortin raskausdiabetes mulla sitten on, mutta hoitona näin aluksi vain ruokavalio ja paastoverensokerin tarkkailu. Kaiholla luin teidän ruokahimogallupia! Tähänkin asti olen aika lailla välttänyt kaikkea makeaa, mutta nyt niitä ei sitten syödä ollenkaan... 17.8. mennään lääkärille seuraavaan kontrolliin ja katsotaan tilanne uudestaan. Näin lopussa kun mennään, niin ehkä yksi koontarkistus ultra vielä tulee ja pienen sydämen sykettä kai tarkistellaan...

Monilla oli taas ihania neuvolakuulumisia! Ainahan se neuvolassa käynti on vähän " taas täällä rutiinia" . Kannattaa olla onnellinen, kun kaikki testit on kunnossa, sillä silloinhan äiti ja vauva voivat hyvin ja vauva kasvaa, kuten pitää.

Ull-Maj oli käynyt eilen kirjoittelemassa! Kiva kuulla sustakin... Nuo sun kivut kuulosti aika tutuilta ja varmaan sun viikoilla alkavat vähitellen enteillä synnytystä. Jos se pikkuinen siellä raivaa jo tietään?

Niamey teillä oli aivan ihana näköinen oma kolo tiitille! Lähettelen täältä suppareita sinne suuntaan.

Amy oli käynyt asuntomessuilla. Hassua, mekin oltiin siellä eilen. Meillä meni 6 tuntia kierrellessä. Tietysti pidettiin varmaan 4-5 taukoa, ettei mulla ala supistelemaan, mutta silti en ymmärrä, mihin sitä aikaa niin paljon kului. Saatiin muutama mukava idea meidän uuteen kotiinkin!

Toivotaan AinoAuroran koiralle pikaista paranemista!

Ykkösopelle mukavaa kuljetuskaluston-ostosreissua! Me ostettiin keväällä Brion Novat Vauvatalo Johannasta Vantaalta ja saatiin ihan ok palvelua. Ensi viikolla varmaan haetaan vaunut kotiin... Kivalta kuulosti sun pinnisprojekti!

Kiva, että Cactuskin oli käynyt moikkaamassa! Siitä ne viikot kasvaa, rohkeasti vain mukaan...

Kandille edelleen tsemppiä töihin! Tuntuu kyllä ajattelemattomilta nuo teidän raskaana olevien työputket... Mutta, kuten kirjoitit, kohta helpottaa!

Ladie, sun kampaajapäivä kuulosti kadehdittavan ihanalta! Tule sitten kertomaan tuloksista!

Viipulille vilkutukset takaisin ja toivottavasti sun ei tarvitse enää oksentaa ja paha olokin helpottaa... Tuon ievan polkan sanat olen joskus lukenut, mutta että tuollaisen maailmanmaineen on saavuttanut...

Queirolle vauvan painoarviosta. Silloin, kun käyt siellä ä-polilla ja ottavat ultraa pikku q:sta, niin niiden mittojen (reisiluun pituus, päänympärys ja vartalon ympärys muistaakseni) mukaan laskevat painoarvion.

Nyt pitäisi laskea mieskin välillä koneelle... Sitten suunnataan ostamaan ammetta pikku-tikrulle. Viikonloppusiivous jo tehtiin, joten voi hyvillä mielin lähteä kauppaan!

Aurinkoista päivää kaikille enskoille!

Sippu ja pikku-tirku 33 tasan, jee!

Vierailija
28/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa heipat!

Kuten kaiketi olette arvelleetkin, niin vauva tuli taloon. Yritän ehtiä kirjoittaa nopean tarinan tapahtuneesta ennen kuin Onni heräilee.

Eli maanantaina olisi ollut yliaikakontrolli. Lauantaina oltiin appivanhemmilla kylässä ja mietittiin yöksi jäämistä. Tulimme kuitenkin kotiin ja lupasimme soitella maanantaina sairaalareissun jälkeen. Kuinka ollakaan sunnuntaina 5.30 kävin vessassa ja lapsivesi meni. Tai siis pikkuisen tuli siinä vaiheessa, sitten laitoin siteen housuihin - toistin tämän kolmesti - ja kun aina vaan kastui, niin aloin pakkailla sairaalakassia. Mies nousi kuuden jälkeen. Minä menin suihkuun ja söimme sen jälkeen aamupalaa. Sitten sairaalaan.

n. klo 7 sairaalaan ilmoittautuminen ja käyrälle. Supistuksia ei tuossa vaiheessa ollut. Kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa 3 cm jäljellä... arvelin, että kauan saadaan odotella. Juteltiin kätilön kanssa synnytytoiveista, kävin suihussa ja saimme oman odotteluhuoneen käyttöömme. Siellä sitten kulutettiin aikaa katsomalla telkkaria ja keittelemällä kahvia. Ulos sai lähteä terassille, mutta muuten oltiin ihan neljän seinän sisällä.

15.15 lääkäri teki sisätutkimuksen. Kanava häviämässä, mutta edelleen tosi takana. Kohdunsuu edelleen vain sormelle auki. Päätettiin auttaa tipalla. Supistuksia ei siis vieläkään.

17 supistukset alkavat hiljalleen tuntua. Tippa-annosta nostetaan 30 min välein.

18.30 neuvottiin ilokaasun käyttö, koska supistukset oli karmeita. Tipan kanssa ei valitettavasti päässyt kylpyyn ja sydänkäyriä tarkkailtiin koko ajan, joten sänkyyn " kahlittuna" päätin käyttää ne kivunlievitykset, jotka siinä tilanteessa oli mahdollisia.

19 supistukset minuutin välein ja kipeitä! Tippa on aika raju tapa aloittaa synnytys... Koska supistusten väli oli niin lyhyt, en ehtinyt välissä edes rauhoittua. Kätilö pyysi lääkärin paikalle arvioimaan tilanteen ja antamaan puudutusluvan varmuuden vuoksi.

19.30 sanoin, että voidaan pyytää anestesialääkäri paikalle. Supparit edelleen minuutin välein ja kätilö onkin kirjoittanut raporttiin, että " Äiti kipeä." :) Kannattaa muuten pyytää raportti tapahtumien kulusta niin muistaa itsekin jälkikäteen mitä tapahtui milloinkin!

20.15 lääkäri lopulta saapuu. Siihen asti sinnittelin ilokaasun avull, mutta oli kurjaa, kun ei oikein päässyt liikkumaan. Epiduraaliletku varmisti sen, että enää ei kuljeskelu onnistunut lainkaan. Tässä kohdassa kohdunsuu auki 3 cm.

21.40 Kohdunsuu auki 8 cm! Loppu oli siis nopeaa toimintaa. Täysin auki klo 22. Sen jälkeen sain ponnistella ensin kyljellään omien tuntemusten mukaan ja lopuksi aktiivisesti kätilön avustuksella istuallaan. Ponnistusvaiheen kesto 13 min. Ja täytyy sanoa, että ponnistelu ei ollut kurjaa ollenkaan - oli tunne, että vihdoin voin tehdä jotain sen hyväksi, että saadaan Emppu maailmaan.

22.28 syntyi poikavauva. Kätilö huomasi heti hymykuopan vasemmassa poskessa ja se sinetöi nimivalinnan: pikku Onni oli syntynyt.

Onni huusi ja karjui elämänsä ekan vuorokauden. Sen jälkeen on hiljalleen rauhoittunut. Imetys sujuu jotenkuten, vielä rintakumit apuna. Temperamentistaan huolimatta - tai juuri siitä syystä Onni on maailman ihanin pikkuinen prinssi :) Nyt syöttöhommiin, kun isä sai vaipan vaihdettua.

Tulen myöhemmin kertomaan enemmän muusta kuin synnytyksestä. Tsemppaan vielä synnyttämään pian lähteviä: hieno kokemus ja minä ainakin olisin valmis samaan uudestaankinn. Kivut oli kamalia, mutta upeat kätilöt auttoivat hienosti ja toimivat juuri niin kuin itse toivoin.

Ai niin: Poppikselle ihanaa hääpäivää! Ja teille muille ihanaa päivää muuten vain.

T: onnellinen Suippo ja äidin ja isin Onni 4vrk (ja jo tuntuu siltä, kuin ei olisi ollut elämää ennen Onnia)

Vierailija
29/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se päivä parantui! :)

Vierailija
30/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät Onnittelut Onnista koko perheelle! Aivan ihanalta kuulosti tuo synnytyskertomuksesi, kiitos siitä!

Vauvan tuoksuisia päiviä teille ja käy kirjoittelemassa, kun ehdit!

Sippu

Vierailija
31/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä herkistelen kyyneleet silmissä.... tuu sitten kertomaan lisää kun maltat... voi että sentään!

JoJo + Viivi 27+4

Vierailija
32/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiha ja oih, oli ihanaa lukea Suipon tarina! Paljon onnea koko perheelle! Ihanaa päivää Suipolle ja isille ja Onnille!

t. Ope + Ahaa 28+4

Vierailija
33/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilupuolelta oon sua " vakoillut" siitä lähtien kun sun kuvat katsoin!

Ihanaa vauva-arkea teille kaikille!!

Oon@

Vierailija
34/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva lukea kertomus, sait kuulostamaan kaiken niin " mukavalta" että itselläkin vähän pelko hellitti. Ehkä sen kaiken kivun ja muun kestää, kun palkinto on kuitenkin aikasta upea:=)

Onnea teille vielä!!

Aurora

Vierailija
35/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] ♥ [/color] Onnea ihan hirmupaljon Suipolle, isille sekä tietenkin pikku-Onnille!!! Oih! Ihanasti kirjoitit tuosta synnytyksestä ja Onnin tuomasta onnesta:)! [color=red] ♥ [/color]

Olen miettinyt viime päivinä jonkin verran synnytystä (vaikka siihen on kyllä vielä tosi pitkä aika) ja täytyy myöntää, että synnytys pelottaa minua paljon. Mutta Suippo kirjoitit asiasta jotenkin niin mukavalla ja tsemppaavalla tyylillä, että sait aikaan myös minussa pienen helpotuksen tunteen:)! Kyllä synnytyksestä siis selviää, eikä se välttämättä ole ollenkaan kamala kokemus, päinvastoin. Kiitos:)

~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku ~ ♥ ~

Vierailija
36/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut paljon kirjoiteltua kun vaan kutisee ja kutisee koko ajan, kaikki aika menee itsensä rapsuttamiseen ja rasvailuun. No ei sentään, mutta kyllä tämä alkaa aika rasittavaa olla!

Olen käynyt 3 kertaa labrassa tällä viikolla, nyt on otettu näytteet sappihapoista, maksa-arvoista ja parvorokkovasta-aineista, joista viimeistä lukuunottamatta tuloksetkin saatu ja normaaleja ovat olleet. Terkan mielestä tämä ei rokolta näytä, enkä kyllä ole rokkoa sairastavien kanssa tekemisissäkään. Eli todennäköisesti olen nyt herkitystynyt jollekin hajusteille ja siksi tämä ihottuma iskenyt päälle. Eli nyt uusimaan kaikki pesuaineet (shoppailua luvan kanssa) ja tutustumaan ensi kertaa herkkäihoisten tuotevalikoimaan!

Eilisen neuvolakäynnin " tulokset¿:

verenpaine 131/75

painon muutos +350 g/vko, yhteensä nyt noin 14 kg

sf 29 cm

lapsivettä normaalisti

tarjonta: RT

liikkeet +

Tiistaisessa kokoarviossa äitipolilla vauvan painoksi arvioitiin 2,1 kg eli ihan normaalikokoinen vauva ja keskikäyrillä mennään.

Olen kyllä ollut välillä tosi huolissani vauvan voinnista kun oma vointi on ollut tosi heikko välillä, kun kutisee ja iho on ihan näppyläinen. Terkka sanoi, että niin pitkään kuin vointi ei itsellä huonone ja vauva liikkuu normaalisti, voin olla turvallisin mielin. Kyllä tämä pikkuinen on niin tärkeä, että tällaista huolta en ole koskaan ennen kenestäkään kantanut. Toivottavasti kaikki nyt vaan menisi loppuun asti hyvin.

Niamey: Suloinen vauvan soppi teillä! Meillä on sama teema vauvan huoneessa eli Nalle Puh, suuri suosikkini. =) Mies naureskeleekin, että taitaa Nalle Puh olla enemmän mieleen äidille kuin lapselle ikinä¿

Poppikselle hurjasti onnea tärkeänä päivänä! Toivottavasti kaikki menee nappiin ja kynsilakkavalintasi osoittautui oikeaksi! ;)

Jouhi: Kannattaa ehdottomasti yrittää syödä, vaikka tekisi kuinka tiukkaa. Mäkin jouduin joinakin aamuina syömään aamupalan moneen kertaan, kun eka tai tokakin satsi tuli ylös, ja mies pakotti syömään lisää vielä oksun jälkeenkin¿ Se oli aikas kauheeta, mutta oli pakko yrittää vähän tankata. Kokeile monia eri juttuja, mikä sulla pysyy sisällä. Yleensä kylmät juomat ja ruoat pysyvät paremmin, mutta taitaapi olla tosi yksilöllistä mikä toimii kelläkin.

Ladie: täällä kateellisena sun kampaamoreissusta! Hirmuisesti tekis mieli kans kampaajalle, mutta pakko säästää tällä hetkellä pennosia kun on niin paljon rahanmenoa. Joten nautiskele!

Ykkösope: kyselit vaunuista ¿ me hankittiin Teutonian yhdistelmät, mut ei olla saatu niitä vielä kotiin asti. Pitää ensin siivota toi varasto missä niitä sitten säilytellään. Mukavaa ostosreissua teille! Täällä on muuten myös havaittavissa vauvan liikkeiden vähentymistä, eli ilmeisesti alkaa tila käydä vähiin. Kuitenkin liikkeitä tuntuu vielä paljon, mutta vähemmän kuin aiemmin, ja ovat erituntuisia kuin aiemmin.

Mykerinos: mä söin kans alkuraskaudesta tosi paljon kaurapuuroa. Mieheltä meinas mennä hermot kun joka päivä ehdotin päivälliseksi kaurapuuroa, milloin milläkin höysteillä. Jostain kumman syystä hän kaipasi muutakin ruokaa ¿ vaihteeksi.

Kandi: tosi hurja toi sun työrypäs! Eihän tollaista meinaa jaksaa vaikkei olis raskaanakaan, saatikka ¿siunatussa tilassa¿. Sanoin itse työpaikalla, että jos haluatte minun täällä olevan ja jaksavan, niin kannattaa laittaa suht säännöllistä vuoroa ja tasaisesti vapaita. Sainkin sitten tehdä ma-pe aamuvuoroa, mutta jouduin kuitenkin jäämään supistuksien takia saikulle jo rv 20, ja myöhemmin sitä jatkettiin selkävaivojen vuoksi. Toivottavasti työpaikallasi olis mahdollisuus keskustella asiasta¿ Tai no sanoitkin, että tilanne on muuttumassa ¿ hyvä!

Onnea onnea Suippo ja perhe! Täällä herkistellään ihanien vauvauutisten ansiosta =)

Näihin tunnelmiin onkin hyvä lopetella (oon tässä siis kirjoitellut jo tunnin ajan on-off). Muutaman tunnin päästä päästään hakemaan äitiyspakkausta, jipii!

Karssuli ja vauveli rv 33+1

Vierailija
37/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AinoAurora

Vierailija
38/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuli tippa linssiin, niin kivasti oli Suippo kertonut kokemuksestaan! Aivan ihanaa....ja kohta muut perässä. Itse saa vielä vähän malttaa odottaa :)

Mykis

Vierailija
39/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Suipolle ja koko perheelle!!!!!!!!!!!!

Hienoa että kaikki meni hyvin ja tervetuloa sit tuonne vauvapuolelle ku ehditte :) On siellä jo uusia odoteltuki jännityksellä ;)

Meilläki Eetu täyttää jo sunnuntaina ½-vuotta :) Aika menee tosi nopeaan! Mahaa on hieman aina välillä ikävä joten nauttikaa siitä ihanasta kummusta jossa se maailman ihanin vauveli kasvaa ;)

Marika ja Eetu kohta ½-vuotta

Vierailija
40/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään alkaa miehuksen loma. Ihanaa! Vaikka ittekseen lomailukin on ihan mukavaa, mutta vielä mukavampaa on päästä köllöttelemään yhdessä murun kanssa aamuisin. Nyt vaan täytyy pistää hösseliksi ennen kuin mies pääsee töistä, että saan isyyspakkauksen pakattua. Äitiyspakkaus kun taitaa ilmaantua hänen lomansa aikana ja haluan antaa hänen pakkauksensa samaan aikaan. Sisältönä on t-paita, jossa tikku-ukko kuva miehestä tietskarin ääressä ja teksti " meidän isä rullaa" (mies siis atk-suunnittelija), vauvalle ruokalappu, misä teksti " tähtää ylemmäs isi" ja kääntöpuolella täyttöohjeet, soiva ankka ja pikkuankka pehmolelu, tutti, korvatulpat, pyykkipoika, pienet konjakki- ja viskipullot asiaankuuluvan värisillä nauhoilla, suklaata, Batterytölkki, pastilleja ja Baby Blues kirja Kovempaa kuin kuvitelmat. Eiköhän siinä ole jo ihan kivasti muistamista.

Sippuliini, paljon oli meitä odottajia messuilla ja mietinkin jossain vaiheessa, että joku näistä saattaa olla " tuttu" . Tiedä vaikka oltais ihan vastatusten kävelty... :o)

Itku tuli myös täällä silmään, kun Suipon ja Onnin ekasta kohtaamisesta luin. Onnea koko perheelle! Kun Suippo ennätät, niin kirjaapa hiukan strategisia mittoja tuonne esittelypinoon, niin saadaan Onni " rekisteröityä" http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7955692&p=4&tmode=1&smode…

Syömisistä oli galluppia, enpä tainnut siihen vielä vastata. Mitään erityistä ällötystä ei ole ollut havaittavissa, mutta eipä mitään hurjia himojakaan. Myös täällä jossain vaiheessa oli kaurapuuro pop - se kulkee meillä suvussa, sillä äiteekin oli minua odottaessaan sitä vedellyt. Minulle se maistuu voisilmällä ja maitolasillisella höystettynä. Alkuun oli sellainen suolaispainotteinen himonpoikanen: meetvurstia, suolakurkkua, suolapähkinöitä ja kaikkea muuta yhtä terveellistä. Ja nyt olis tuo Fazerin suklaa, missä on rusinaa ja pähkinää. Onneks oon saanut pidettyä itseni sillä lailla kurissa, että vaikka kerran viikossa moisia. Ja tosiaan vesimelonia, mansikoita ja herneitä on mennyt reippaasti. Ja aamulla on pakko saada aplarimehua.

Ykkösope: me hankittiin Hartanin skaterX:t, kun haluttiin hyvät kolmipyöräiset miehen juoksulenkeille ja meikäläisen rullaluistelulle sopivina. Ostettiin vaan " ratasosio" , sillä saatiin kavereilta kantokoppa lainaan. Autoon saatiin kaukalo lainaan toisilta kavereilta, ja siihen kuuluu myös rattaat, joihin kaukalon saa helposti " naksautettua" eli pitäis olla helpot kauppareissuilla ym. Merkkiä en nyt just muista siitä setistä.

Kandi, kuullostaa ihan hirveältä tuo sun työputki! Ei onnistuis meikäläiseltä lainkaan. Muista, että jos pahalta tuntuu, niin tärkeämpiä olette sinä ja muhku kuin pomo. Eli oman jaksamisen mukaan!

Juupelis, jään odottamaan poppiksen hääraporttia ja muita hyviä uutisia... Eli voikaahan hyvin kaikki enskat!

-Amy ja EkaVekara, rv 28+1