Päiväkodissa hoitajat antavat kaiken palautteen aina lapsen äidille eli minulle. Isää ei ilmeisesti koeta näissä piireissä lapsen huoltajaksi lainkaan?
Onko muilla samoja kokemuksia? Kaikki palaute mistä ikinä, kaikki vasut ja visut ja pisut... Aina minulle! Parhaimmillaan kysellään isän loma-aikoja minulta. Eikö miestäni koskevat asiat olisi hyvä kysyä häneltä itseltään.
Ja olen tästä asiasta palautetta antanut päiväkotiin. Ilmeisimmin pitävät minua nyt vaan hankalana ja myös hyvin epäilyttävänä.
Kommentit (120)
Tutulta kuulostaa. Mies vie lapsemme joka aamu päiväkotiin, minä haen. Kun mies vie lapsen myöhässä aamupalalta, hänelle sanotaan, että ei se mitään, me voidaan antaa täältä näkkäriä aamupalaksi. Tämä kuulemma sanotaan ystävällisesti ja hymyillen. Minulle sitten iltapäivällä vakavasti painotetaan, että lapsen pitää olla kello 7.30 päikyssä tai ruokaa ei tipu. Sovituista aikatauluista on pidettävä kiinni.
Kun tämä toistuu, niin taas mies saa hymyt ja ei se mitään kommentit. Minulle tulee jo todella tiukka valitus.
Mies on unohtanut lapsen ulkokamat. "Ei se mitään, meiltä voi lainata". Minulle valitus,että kyllä ne säänmukaiset tavarat pitää olla mukana.
Juu, isille vaan toivotellaan iloisesti hymyillen heipat, kaikki muu jää äideille
Ehkä sun mies on antanut heille... Noh, avuttoman ja välinpitämättömän kuvan?
Täsmälleen samanlaista oli aina. Isälle mielin kielin ja mikään ei haittaa ja minä sain haukut ja valitukset kun kävin hakemassa. Jos käskin isän kysyä seuraavana aamuna vielä asiasta niin eihän nyt mitään sitten ollutkaan!!
Taitaa olla aika universaali ongelma. Tänä syksynä mies on hoitanut melkein kaikki tuomiset ja viemiset, ja vihdoinkin ovat alkaneet sanoa hänelle käytännön asioista, tosin hyvin varovaisesti ja vasta, jos joku ongelma jatkuu pidempään. Minulle sen sijaan laitetaan edelleen tekstarit ja soitetaan puhelut, jos on jotain odottamatonta.
Samoin mies on käyttänyt lasta lääkärissä useammin kuin minä (koska auto on päivisin hänen käytössään). Siinä sitten sopivat, että lääkäri soittaa tulokset asiasta X parin päivän päästä. AINA soittavat minulle, ja mies yleensä ei ole muistanut kertoa minulle soitosta, joten olen ihan pihalla kun soitetaan yllättäen, ja puhutaan "siitä, mistä maanantaina juteltiin". Olen sanonut tästä monta kertaa lääkäriasemalla. Esittivät, että ovat kyllä kovin tasa-arvoisia, mutta soittavat sille vanhemmalle, joka on aakkosissa ensin. Kun huomautin, että se on tuo lapsen isä, niin mutisivat jotain.
Ihan kuin eivät pitäisi isää täysivaltaisena vanhempana. Risoo (meitä kumpaakin).
Kun lähdetään matkalle niin kenellä yleensä on kaikkien passit? Niinpä, ja siihen on syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tästä syystä käskin miehen hakea AINA lapset.
Silloin ei jäisi muuta vaihtoehtoa kuin joko hoitaa asiat sen isän kanssa tai soittaa äidille perään. Saisin varmasti sen soiton...
Vierailija kirjoitti:
Kun lähdetään matkalle niin kenellä yleensä on kaikkien passit? Niinpä, ja siihen on syynsä.
Miehellä? Koska se on pedantti. Miten teillä?
Äiti on aina äiti. Jos näistä puhuttais isälle, äiti valittaisi että miksi ei hänelle ole puhuttu asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa työskentelee varhaiskasvattajia. Ei "hoitajia".
Kyllä siellä hoitajiakin työskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Mies vie lapsemme joka aamu päiväkotiin, minä haen. Kun mies vie lapsen myöhässä aamupalalta, hänelle sanotaan, että ei se mitään, me voidaan antaa täältä näkkäriä aamupalaksi. Tämä kuulemma sanotaan ystävällisesti ja hymyillen. Minulle sitten iltapäivällä vakavasti painotetaan, että lapsen pitää olla kello 7.30 päikyssä tai ruokaa ei tipu. Sovituista aikatauluista on pidettävä kiinni.
Kun tämä toistuu, niin taas mies saa hymyt ja ei se mitään kommentit. Minulle tulee jo todella tiukka valitus.
Mies on unohtanut lapsen ulkokamat. "Ei se mitään, meiltä voi lainata". Minulle valitus,että kyllä ne säänmukaiset tavarat pitää olla mukana.
Juuri näin! Siis tätä ihan samaa, isä saa vienon hymyn ja hymistelyn. Minä sitten senkin edestä palautetta
Meillä ei ole ollut vastaavaa ongelmaa. Neuvolassa tosin edelleen ohitetaan isä ja puhutaan äidille.
Meillä on ollut kyllä hyvä päiväkoti, yhtä lailla on huomioitu isä ja äiti.. Anna sinne palautetta, tuollainen käytös ei kuulu nykypäivänä asiaan.
Minä annan palautteen sille, joka lapsen tulee hakemaan. Ei ole minun vikani/ongelmani, jos se on aina äiti. Eikä kuulu minun työnkuvaani soitella isälle asioista, jotka voi hoitaa lapsen hakijan kanssa. Oletan, että perheessä osataan keskustella ja tieto välittyy äidiltä isälle.
Näyttäisi jatkuvan vielä koulun puolellakin :/ Minä sain haukut kun on läksyt tekemättä monena päivänä, vaikka en ole ollut kotonakaan vaan iltavuorossa töissä. Avauduin kyllä wilmassa sitten tästä asiasta sekä opelle että kerroin kertoneeni terveiset isälle.
Vierailija kirjoitti:
Juu, isille vaan toivotellaan iloisesti hymyillen heipat, kaikki muu jää äideille
Kaikkein paras oli kun eräänä aamuna isän tuodessa lasta olivat hoitajan kanssa ihastelleet kaunista kuutamoa. Hoitaja siis itse hehkutti iltapäivällä kuinka he "Jorman" kanssa aamulla pitkään ihastelivat niin kaunista kuutamoa, hihhhiii...
Vierailija kirjoitti:
Minä annan palautteen sille, joka lapsen tulee hakemaan. Ei ole minun vikani/ongelmani, jos se on aina äiti. Eikä kuulu minun työnkuvaani soitella isälle asioista, jotka voi hoitaa lapsen hakijan kanssa. Oletan, että perheessä osataan keskustella ja tieto välittyy äidiltä isälle.
Ongelma onkin se että jos et aamulla kuitenkaan anna sitä palautetta isälle, eikö? Jos olet äidille äpättänyt mutta seuraavana päivänä kun isä kysyy asiasta olet ihan että ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ollut vastaavaa ongelmaa. Neuvolassa tosin edelleen ohitetaan isä ja puhutaan äidille.
Ja auta armias, jos isä viekin lapsen yksin neuvolaan!
Kyllä. Tästä syystä käskin miehen hakea AINA lapset.