Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kiellettyä söit/joit/teit raskausaikana?

Vierailija
22.01.2021 |

Minä ajoin pyörällä, join kahvia ja söin salmiakkia sekä graavilohta.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin paljon salmiakkia ja hurahdin homejuustoihin. Join myös olutta, mutten päivittäin. Pyöräilin talvella kauppaan, kun mies oli töissä ja lapsi koulussa. Okei..tota oluen juontia kadun. Taisin saada hermoromahduksen, kun oli niin paljon stressiä.

Vierailija
62/64 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että ilmeisesti ohjeet vaihtelevat myös neuvolasta toiseen. Pari kuukautta sitten saamassani ohjeessa ei ole mitään mainintaa esimerkiksi punajuuresta tai rucolasta. Olen niitä syönyt täysin kiellosta tietämättä.

Luulin, että tämä sama ohjelappu on kaikissa neuvoloissa. https://www.hel.fi/sote/perheentuki-fi/raskaus-ja-synnytys/raskausaika/…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja salmiakkia vetää useampi kuin joka toinen ja sitten ihmetellään kun adhd ja nepsy diagnoosit vaan lisääntyy.

Tutkimusten mukaan kumpaakaan ei pitäis syödä/juoda yhtään.

Vierailija
64/64 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin esikoista odottaessani Ranskassa ja lääkärini oli sitä mieltä että tottakai viiniä voi juoda ruuan kanssa tai lasin shampanjaa juhlissa. Synnytysvalmennuksessa sanottiin että kun synnytys alkaa käynistyä ja supistelee muttei vielä ole aika lähteä sairaalaan niin juokaa lasillinen shampanjaa ja nostakaa malja lapsenne syntymäpäivälle. 

Otin pari siemausta viinia tai shampanjaa raskausaikana mutten kyllä poksauttanut pulloa auki ennen sairaalaan menoa. 

Tästä aikaa jo yli 10 vuotta, ohjeistukset ovat saattaneet muuttua sielläkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän