Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä LASU lapsesta jonku nimeä ei tiedä?

Vierailija
21.01.2021 |

Miten voin tehdä nimettömästi lasun lapsesta jonka nimeä en tiedä? Osoite ja äidin nimi on tiedossa ja tämä nainen uhkailee ihmisiä, varastaa, soittelee vihapuheluita lähes tuntemattomille ihmisille ja käyttäytyy yleisesti hyvin agressiivisesti ja omaa selkeästi jotain mielenterveys ongelmia. Hänellä on 4vuotias lapsi josta minulla on herännyt huoli koska jos äiti käyttäytyy näin agressiivisesti muita kohtaan hän mahdollisesti käyttäytyy niin myös lastaan kohtaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se ihan OIKEA syy kaiken taustalla? Häiritseekö joku asia siinä naisessa ap:tä? Mikä se asia on?

Vierailija
22/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemillasi tiedoilla voi jo tehdä lasun. Itse tein jotain vuosia sitten silloisten yläkerran naapurien lapsista lasun, enkä tiennyt edes ko. perheen sukunimeä.

Etkö osannut lukea nimitaulusta?

Miksi et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin ja kommentteihin muuten, ap?

ei minun tarvitse sinulle vastata. mene sinä vaan kyttäämään naapureitasi

Aika aggressiivinen on vastauksesi. Oletko siis ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemillasi tiedoilla voi jo tehdä lasun. Itse tein jotain vuosia sitten silloisten yläkerran naapurien lapsista lasun, enkä tiennyt edes ko. perheen sukunimeä.

Kunpa se äiti saisi apua kiusaavien ja juoruilevien ihmisten kanssa selviämiseen.

Jos joku oikeasti varastaa, sellaisesta tulee tehdä rikosilmoitus. Rikos pitää selvittää.

Jos joku soittaa uhkailupuheluita, siitä tulee tehdä rikosilmoitus myöskin. Rikos pitää selvittää.

Jos jostain ihmisestä juoruillaan ap:n mainitsemia seikkoja, niin kyseessä on todennäköisesti kunnianloukkaus, joka on rikos.

Valtaosassa lastensuojelun asiakkaita kyse ei ole rikoksista vaan sosiaalisista ongelmista. Siksi niitä ratkotaan sosiaalitoimistossa eikä poliisiasemalla. Perheen ongelma saattaa olla vaikkapa vaikeat mielenterveysongelmat. Kukaan ei väitä, että sairaus olisi rikos, mutta vaikeasti sairas, persoonallisuushäiriöinen, joka ei ole edes hoitomyönteinen, ei välttämättä kykene kasvattamaan lasta tai edes huolehtimaan, että tämä saa ruokaa ja hoivaa ja on turvassa. Myöskään päihdeongelma ei ole rikos, mutta monella vanhemmalla ja koko ajan nuoremmilla lapsillakin on päihdeongelmia. Nykyisin saattaa olla jo 12 -vuotiaita kamankäyttäjiä.

Ap:n mainitsemat seikat ovat rikoksia (jos ovat totta). Jos ne eivät ole totta ja on kuullut kyseisiä asioita, kyseessä on myöskin rikos eli kunnianloukkaus.

Vierailija
24/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on täysin mahdoton asia puhua asianomaisen kanssa itse? Jos siis ap ei todellisuudessa tiedä siitä ihmisestä yhtään mitään ja kaikki on epämääräistä huhupuhetta ja juoruja?

Vierailija
25/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin mahdoton asia puhua asianomaisen kanssa itse? Jos siis ap ei todellisuudessa tiedä siitä ihmisestä yhtään mitään ja kaikki on epämääräistä huhupuhetta ja juoruja?

Pelkillä juoruilla kuormitetaan muutenkin jo ruuhkautunutta lastensuojelua ja tuhlataan verovaroja.

Vierailija
26/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on väitetty että olen tehnyt lasuja, enkä ole tehnyt.

Eipä tunnu mukavalta tuollainen. Ja vielä, jos joku tekee lasuja nimettömänä, niin eivät ne ole niin ”tärkeitä” kuin viranomaisen tekemät. Joten ei niitäkään kannata liikaa pelätä. Niistä selviää keskustelemalla kerran.

Vierailija
27/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jos jostain ihmisestä koko ajan odotetaan pahinta, niin ihan pienetkin jutut aletaan tulkita negatiivisessa valossa, kuten kasvojen mikroilmeet tms. Aloitus kuulosti hyvin erikoiselta monellakin tasolla ja ilmeisesti ap:n ainoa vastaus suorastaan uhkui aggressiota.

Ja jos jostain ihmisestä ei pidetä ja hänestä vain juoruillaan, niin se ihminen itsekin huomaa sen ja alkaa käyttäytyä varautuneesti, jolloin kierre on valmis. Kiusaamisen kohteen pitäisi olla todella kylmähermoinen, että jaksaisi jatkuvaa kiusaamista ja sellaista, että on esim. juoruilun kohteena. Herkälle ihmiselle sellainen on todella raskasta. Kyseessä on henkinen väkivalta, jota kiusaamiseksikin nimitetään.

Sitten jos se kiusaamisen kohde edes hetkellisesti yrittää vähän kyseenalaistaa tilannetta tai vaikka jännittää sosiaalisia tilanteita kiusaamisen seurauksena, niin se onkin hyvä tekosyy alkaa nimitellä aggressiiviseksi tai mielenterveysongelmaiseksi. Tilanne on sellainen, että ei sillä kohteella ole minkäänlaista poispääsyä. En vain tajua, miksi aikuiset kokevat oikeudekseen jonkun ihmisen piinaamisen.

Aloitus muistuttaa todella pahasti kaverini tapausta (häntä oli mustamaalattu täysin aiheettomasti ja törkeästi), joten siksi tämä kommenttini.

Vierailija
28/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään juoruja nämä asiat vaan on ihan yleisessä tiedossa tietyissä piireissä tämän naisen käytös ja on monta todistajaa tälle käytökselle. Hän on uhkaillut monia ja fonectasta ilmeisesti nimen perusteella etsii hänet tietävien yhteystietoja ja uhkailee näitä. Hänen kanssaan ei voi mistään keskustella kun hyökkää samantien kaikkis vastaan. Olen jopa yrittänyt häntä kerran auttaa ja sain silloinkin vain pas kaa niskaan.

Tekisin tästä naisesta myös rikosilmoituksen, mutta minulla ei ole mitään todisteita antaa polisiille joten tiedän ihan kokemuskesta, että poliisia ei kiinnosta. Muut uhkailun kohteeksi joutuneet ilmeisesti pelkäävät tätä naista sen verran paljon, että eivät ole vieneet asiaa eteenpäin.

Olen tämän henkilön myös kasvotusten tavannut jolloin en ole varma tunnistiko minut, mutta sain murhaavia katseita osakseni koska satuin olemaan samassa paikassa. Oli aikaisemmin uhkaillut hakata minut jos joskus törmätään.

Aloittaja

Vierailija
29/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikään muu ei ole mun viesti kuin tuo missä allekirjoitin aloittaja. Tätä naista ei ole missään vaiheessa kiusattu näiden henkilöiden toimesta joita kohtaan hän käyttäytyy agressiivisesti. Hänelle on aina oltu ystävällisiä mutta jos hän on mistään eri mieltä hän räjähtää samantien ja alkaa käyttäytyä hyvin agressiivisesti.

Aloittaja

Vierailija
30/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut nimitaulua, ja kyseisessä asunnossa vaihtuivat muutenkin asukkaat tiheään.

Vierailija
31/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikään muu ei ole mun viesti kuin tuo missä allekirjoitin aloittaja. Tätä naista ei ole missään vaiheessa kiusattu näiden henkilöiden toimesta joita kohtaan hän käyttäytyy agressiivisesti. Hänelle on aina oltu ystävällisiä mutta jos hän on mistään eri mieltä hän räjähtää samantien ja alkaa käyttäytyä hyvin agressiivisesti.

Aloittaja

Miten se aggressio ilmenee? Onko hän sanonut jotain vai näyttääkö vakavalta tai vihaiselta vain? Vai onko ollut omissa ajatuksissaan = joku voisi tulkita vihamielisyydeksi? Mistä asioista olette keskustelleet noinkin paljon?

Vierailija
32/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään juoruja nämä asiat vaan on ihan yleisessä tiedossa tietyissä piireissä tämän naisen käytös ja on monta todistajaa tälle käytökselle. Hän on uhkaillut monia ja fonectasta ilmeisesti nimen perusteella etsii hänet tietävien yhteystietoja ja uhkailee näitä. Hänen kanssaan ei voi mistään keskustella kun hyökkää samantien kaikkis vastaan. Olen jopa yrittänyt häntä kerran auttaa ja sain silloinkin vain pas kaa niskaan.

Tekisin tästä naisesta myös rikosilmoituksen, mutta minulla ei ole mitään todisteita antaa polisiille joten tiedän ihan kokemuskesta, että poliisia ei kiinnosta. Muut uhkailun kohteeksi joutuneet ilmeisesti pelkäävät tätä naista sen verran paljon, että eivät ole vieneet asiaa eteenpäin.

Olen tämän henkilön myös kasvotusten tavannut jolloin en ole varma tunnistiko minut, mutta sain murhaavia katseita osakseni koska satuin olemaan samassa paikassa. Oli aikaisemmin uhkaillut hakata minut jos joskus törmätään.

Aloittaja

Miten hän tuntee niin tarkkaan nimeltä ne ihmiset, jotka ovat häntä vastaan? Miten häntä oli yritetty auttaa?

Vierailija
33/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut nimitaulua, ja kyseisessä asunnossa vaihtuivat muutenkin asukkaat tiheään.

Asuuko hän siinä enää?

Vierailija
34/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kyseessä ei ole joku kiusaamiscase, jossa tuo nainen on jonkun mustamaalaamiskampanjan uhri. Tuolloin roolit voivatkin olla täysin toisenlaiset kuin mitä ne juoruja levittelevät kuvittelevat ja se oikea uhri on se nainen. Mutta olisi aika sairasta, jos tuollaista tapahtuu oikeasti Suomessakin. Onko ap itse saanut puheluita tai saanut uhkailuita? Oliko se soittaja oikeasti se kyseinen henkilö edes? Tunteeko kukaan oikeasti sitä naista?

Tällaista tapahtuu Suomessakin. Ja käsittämätöntä, että ihmiset uskovat näitä juttuja, varsinkin jos näiden levittämiseen osallistuu vaikutusvaltaisia henkilöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi