Miten lopettaa otsan rypistely?
Kulmakarvojeni välissä on kamalat pystyrypyt. Kurtistan kulmiani koko ajan. Miten tuon saisi kotikonstein loppumaan?
Kommentit (11)
Minulla oli sama ongelma otsaryppyjen kanssa, kun rypistelin otsaani. Huomasin sen ja vain lakkasin tekemästä. Alussa kiinnistin rypistelemättömyyteen enemmän huomiota, mutta vähän ajan kuluttua siihen ei enää tarvinnut kiinnittää huomiota.
Ei auta muu, kuin alkaa aktiivisesti huomioimaan mitä tekee otsallaan.
Minulla ei auttanut muu kuin botuliini. Nykyään tarvitsee vain harvoin koska lihas myös oppii olemaan paremmin paikallaan. Vaikka sitä ei siis botoksoitaisi liikkumattomaksi niin en enää kurtistele sitä. Botuliinin laittaa minulle plastiikkakirurgi muutaman kerran vuodessa. Olen 37 ja käyttänyt botuliinia noin kaksi ja puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei auttanut muu kuin botuliini. Nykyään tarvitsee vain harvoin koska lihas myös oppii olemaan paremmin paikallaan. Vaikka sitä ei siis botoksoitaisi liikkumattomaksi niin en enää kurtistele sitä. Botuliinin laittaa minulle plastiikkakirurgi muutaman kerran vuodessa. Olen 37 ja käyttänyt botuliinia noin kaksi ja puoli vuotta.
Paljon maksaa?
Ei mitenkään. Oma ratkaisuni on elää ja ilmeillä täysillä ja hyväksyä rypyt. Joita 46-vuotiaana jo melkoinen kokoelma onkin.
Itse tajusin parikymppisenä että turha otsan rypistely ja ilmeily tekee ryppyjä. Lopetin tavan rentouttamalla tietoisesti otsan ja kiinnitin asiaan huomiota aluksi paljonkin. Toki tämä siis vain normaali ilmeellä, nauramisesta en mieti asiaa. Tähän tottui ja harvoin enää tulee vahingossa rypisteltyä normaali ilmeessä. Olen nyt 38v ja erittäin sileä ihoinen. Kaverini kysyvät välillä käynkö laittamassa botoxia mutten ole ikinä edes harkinnut. Efekti on varmaan sama kuin botoxin tarkoitus; lamauttaa lihakset kasvoissa niin ettei tee ryppyjä itselleen kun lihakset ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon maksaa?
Tämä on Helsingissä, yli 500e/kerta koska haluan että käsittelyn tekee siihen koulutettu lääkäri. Tiedän että Helsingistäkin saa 200-300e Botoxilla pistettyä, mutta pistäjä on sitten joku muu. Lisäksi minulle ei pistetä Botox-tuotemerkillä olevaa botuliinia vaan Azzalurea, joka itselläni vaikuttaa pidempään, eli harvemmin tarvitsee käydä. Azzalure on kalliimpaa. Olen kokeillut molempia merkkejä.
Kiinnitä teippi otsalle pystyyn, kunnes opit muistamaan. Haavateippi (esim. Micropore) on ihoystävällisempää kuin tavalliset teipit. Ehkä joku otsalla ketjussa roikkuva koru voisi toimia julkisilla paikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä teippi otsalle pystyyn, kunnes opit muistamaan. Haavateippi (esim. Micropore) on ihoystävällisempää kuin tavalliset teipit. Ehkä joku otsalla ketjussa roikkuva koru voisi toimia julkisilla paikoilla?
Onko joku kokeillut teipin toimivuutta? Koruun en ehkä lähtisi, olis vielä oudompaa kuin rypyt..
Tuskin mitenkään. Botox lopettaa kyllä, mutta ei kannata kotona pistellä.
T: sairaanhoitaja