Miten tehdä LASU lapsesta jonku nimeä ei tiedä?
Miten voin tehdä nimettömästi lasun lapsesta jonka nimeä en tiedä? Osoite ja äidin nimi on tiedossa ja tämä nainen uhkailee ihmisiä, varastaa, soittelee vihapuheluita lähes tuntemattomille ihmisille ja käyttäytyy yleisesti hyvin agressiivisesti ja omaa selkeästi jotain mielenterveys ongelmia. Hänellä on 4vuotias lapsi josta minulla on herännyt huoli koska jos äiti käyttäytyy näin agressiivisesti muita kohtaan hän mahdollisesti käyttäytyy niin myös lastaan kohtaan.
Kommentit (34)
Mistä tiedät nuo luettelemasi asiat? Mistä tiedät, kenelle hän soittaa? Jos hän varastaa, se on lähinnä rikos ja siis poliisin tiedossa. Kuulostaa caselta, jossa joku ulkopuolinen tekee tämän kyseisen naisen kustannuksella pilaa ja olisikin hyvä selvittää, kuka moisen takana todellisuudessa on.
Teethän sitten omalla nimelläsi kun huolesi kerran on aito ja vilpitön.
Toivottavasti kyseessä ei ole joku kiusaamiscase, jossa tuo nainen on jonkun mustamaalaamiskampanjan uhri. Tuolloin roolit voivatkin olla täysin toisenlaiset kuin mitä ne juoruja levittelevät kuvittelevat ja se oikea uhri on se nainen. Mutta olisi aika sairasta, jos tuollaista tapahtuu oikeasti Suomessakin. Onko ap itse saanut puheluita tai saanut uhkailuita? Oliko se soittaja oikeasti se kyseinen henkilö edes? Tunteeko kukaan oikeasti sitä naista?
Ettei vain olisi joku vähän reppanan oloinen yksinäinen äiti tai sitten etnisen vähemmistön edustaja, niin joutuu sitten jonkun kiusaamis- ja juoruilukampanjan uhriksi. Siinä mielessä se äiti tarvitsisi apua, että on varmasti raskasta olla tuollaisessa tilanteessa.
Jos kuulee ihmeellisiä ja todella villejä juoruja jostain ihmisestä, kannattaa aina tarkistaa faktat mieluiten siltä ihmiseltä itseltään. Voi olla, että syytökset ovat todellisuudessa täysin perättömiä.
Ei hitto, tajusin juuri syyn tuohon aloitukseen, mutta en viitsi kommentoida täällä. Ihan arkinen juttu auton kanssa ilmeisesti antoi vaikutelman aggressioista. ☹
T. Vastaavan vihakampanjan viaton uhri (koskaan en ole varastanut mitään, en ole soittanut vihapuheluita tai uhkaillutkaan eikä ole edes mt-ongelmia, mutta minusta juoruillaan ihan hirveitä asioita)
Mainitsemillasi tiedoilla voi jo tehdä lasun. Itse tein jotain vuosia sitten silloisten yläkerran naapurien lapsista lasun, enkä tiennyt edes ko. perheen sukunimeä.
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemillasi tiedoilla voi jo tehdä lasun. Itse tein jotain vuosia sitten silloisten yläkerran naapurien lapsista lasun, enkä tiennyt edes ko. perheen sukunimeä.
Kunpa se äiti saisi apua kiusaavien ja juoruilevien ihmisten kanssa selviämiseen.
Jos joku oikeasti varastaa, sellaisesta tulee tehdä rikosilmoitus. Rikos pitää selvittää.
Jos joku soittaa uhkailupuheluita, siitä tulee tehdä rikosilmoitus myöskin. Rikos pitää selvittää.
Jos jostain ihmisestä juoruillaan ap:n mainitsemia seikkoja, niin kyseessä on todennäköisesti kunnianloukkaus, joka on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osannut lukea nimitaulusta?
Lastensuojeluilmoitukseen tarvitaan lapsen tiedot. Nimellä voi löytyä, jos ei ole esim. sellainen nimi, että ko. kaupungissa niitä on useita. Osoitteella saadaan asunnossa kirjoilla olevien tiedot näkyviin. Äidillä saattaa olla mielenterveydenongelma, jolloin on ihan ok tarkistaa onko äidillä minnekään hoitosuhdetta ja pystyykö hän hoitamaan lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin ja kommentteihin muuten, ap?
Mihin ne epäilykset mielenterveysongelmista perustuvat, jos kaikki muu on huhupuhetta?
Tarkistakaa tämä.
#poliisi
#nettipoliisi
#somepoliisi
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluilmoitukseen tarvitaan lapsen tiedot. Nimellä voi löytyä, jos ei ole esim. sellainen nimi, että ko. kaupungissa niitä on useita. Osoitteella saadaan asunnossa kirjoilla olevien tiedot näkyviin. Äidillä saattaa olla mielenterveydenongelma, jolloin on ihan ok tarkistaa onko äidillä minnekään hoitosuhdetta ja pystyykö hän hoitamaan lapsensa.
Jos huoltajan tiedot ovat selvillä ne riittää, jos ei niin silloin olisi oltava jonkin verran tietoa lapsesta, jos ei nimi niin koulu /luokka yms. edes, kyllä näitä lapsi voidaan tunnistaa muistakin tiedoista kuin vaan nimi ja osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa se äiti saisi apua kiusaavien ja juoruilevien ihmisten kanssa selviämiseen.
Jos joku oikeasti varastaa, sellaisesta tulee tehdä rikosilmoitus. Rikos pitää selvittää.
Jos joku soittaa uhkailupuheluita, siitä tulee tehdä rikosilmoitus myöskin. Rikos pitää selvittää.
Jos jostain ihmisestä juoruillaan ap:n mainitsemia seikkoja, niin kyseessä on todennäköisesti kunnianloukkaus, joka on rikos.
Valtaosassa lastensuojelun asiakkaita kyse ei ole rikoksista vaan sosiaalisista ongelmista. Siksi niitä ratkotaan sosiaalitoimistossa eikä poliisiasemalla. Perheen ongelma saattaa olla vaikkapa vaikeat mielenterveysongelmat. Kukaan ei väitä, että sairaus olisi rikos, mutta vaikeasti sairas, persoonallisuushäiriöinen, joka ei ole edes hoitomyönteinen, ei välttämättä kykene kasvattamaan lasta tai edes huolehtimaan, että tämä saa ruokaa ja hoivaa ja on turvassa. Myöskään päihdeongelma ei ole rikos, mutta monella vanhemmalla ja koko ajan nuoremmilla lapsillakin on päihdeongelmia. Nykyisin saattaa olla jo 12 -vuotiaita kamankäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei minun tarvitse sinulle vastata. mene sinä vaan kyttäämään naapureitasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap.
Eiköhän he ota sen vastaan, jos sinulla on tarpeeksi tietoja idenfitioida lapsi. Miksi he sanoisivat, että emme tee mitään, koska et tiedä lapsen sotua tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei minun tarvitse sinulle vastata. mene sinä vaan kyttäämään naapureitasi
Täh?
Lasun voi noilla tiedoilla tehdä. Hyvä kun välität, lasu todella paikallaan.