Mitä vangit tekevät vankiloissa
Maataanko vaan punkassa vai onko ne jotenkin vapaina isommassa eristetyssä tilassa ja voivat siis koko ajan suunnitella rikoksia.
Onkohan nuo vankilasarjat tuossa suhteessa todellisia että melkein täysin vapaasti saavat siellä muurien takana mellastaa kun tuommoisestahan moni niistä tykkää että mieluiten ei mitään säännöstöjä ja lakeja?
Enemmän saisi olla sellaista että melko pienessäkin tilassa voisi rangaistusta suorittaa vaikkapa töitäkin tehden.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtailevat valituksia olosuhteista.
Aivan kaikesta tehtaillaan valituksia että vankilan toimintaan tulisi häiriöitä.
Vangit laitostuu hyvin äkkiä, kivi syö tien sisimpään sanotaan tai vaan että kivi syö. Laitostuneina toistavat ruutineja pieninkin häiriö ikäänkuin herättää vangin halun nähdä vaihtoehtoja. Siksi tehtailevat valituksia ilman mitään muuta tavoitetta kun saada aikaan rutiinien poikkeutumista.Jotkut suunnittelevat koko ajan pakoa, ihan koko ajan kuin eläimet etsivät Pako mahdollisuuksia.
Melkein kaikki käyttävät subuteksia ja ovat toisilleen velkaa, jatkuvasti hakataan ihmisiä ja aina niin epäreilusti ettei koskaan mennä yksin päälle vaan aina se kaksi tai kolme väijyttää yhden. Kaikenlaisia pistoaseita on kaikilla milloin mitäkin sälettä joka hiottu teräväksi.Tämä vartijan näkemys lusivista konnista
Kirjoitan nopeasti, koska tämä ketju poistuu äkkiä.
Kerropa, vartija, mielipiteesi. Minä olen entinen yrittäjä, työllistämiskelvoton, rahaton ja menettänyt kaiken perhettä myöten, minkä lisäksi olen selkäkipujen vuoksi lähes liikuntakyvytön. Olen ollut puoli vuotta naisten asuntolassa, eikä minulla ole toivoa saada kotia tai työtä. Mikä muuttuisi, jos päätyisin vankilaan? Oman näkökulmani mukaan saisin oman vessan ja suihkun, lämmintä ruokaa ja pääsyn lääkärille tarvitessani, elintasoni siis nousisi selvästi. Osaatko sanoa minulle mitään syytä siihen, miksi en yrittäisi päästä vankilaan? En osaa tehdä talousrikoksia enkä ole yhtään väkivaltainen.
Entinen yrittäjä ja et osaa, tai keksi mitään keinoa tehdä talousrikosta? Pffft.
Ei tällaisella oman alansa ammattilaisella, joka on palkkatöiden loputtua ajautunut yksinyrittäjäksi, ole mitään taitoa tehdä talousrikoksia. Kun työt loppuivat vuosikymmenen pakerruksen jälkeen, minun firmallani ei ollut penniäkään verovelkaa, vakuutusvelkaa tai muutakaan velkaa; kaiken olin hoitanut hyvin. Kun kuitenkin on työtön yrittäjän statuksella riittävän pitkään, menee se vähäinenkin omaisuus alta. Nyt olisin ihan valmis tekemään talousrikoksia, mutta työmarkkinatuella (538 euroa/kk) en siihen pysty. Enkä edelleenkään osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kaikesta tehtaillaan valituksia että vankilan toimintaan tulisi häiriöitä.
Vangit laitostuu hyvin äkkiä, kivi syö tien sisimpään sanotaan tai vaan että kivi syö. Laitostuneina toistavat ruutineja pieninkin häiriö ikäänkuin herättää vangin halun nähdä vaihtoehtoja. Siksi tehtailevat valituksia ilman mitään muuta tavoitetta kun saada aikaan rutiinien poikkeutumista.Jotkut suunnittelevat koko ajan pakoa, ihan koko ajan kuin eläimet etsivät Pako mahdollisuuksia.
Melkein kaikki käyttävät subuteksia ja ovat toisilleen velkaa, jatkuvasti hakataan ihmisiä ja aina niin epäreilusti ettei koskaan mennä yksin päälle vaan aina se kaksi tai kolme väijyttää yhden. Kaikenlaisia pistoaseita on kaikilla milloin mitäkin sälettä joka hiottu teräväksi.Tämä vartijan näkemys lusivista konnista
Kerropa, vartija, mielipiteesi. Minä olen entinen yrittäjä, työllistämiskelvoton, rahaton ja menettänyt kaiken perhettä myöten, minkä lisäksi olen selkäkipujen vuoksi lähes liikuntakyvytön. Olen ollut puoli vuotta naisten asuntolassa, eikä minulla ole toivoa saada kotia tai työtä. Mikä muuttuisi, jos päätyisin vankilaan? Oman näkökulmani mukaan saisin oman vessan ja suihkun, lämmintä ruokaa ja pääsyn lääkärille tarvitessani, elintasoni siis nousisi selvästi. Osaatko sanoa minulle mitään syytä siihen, miksi en yrittäisi päästä vankilaan? En osaa tehdä talousrikoksia enkä ole yhtään väkivaltainen.
Ala vanginvartijaksi, heistä on kova pula ja alalle koulutetaan koko ajan väkeä. Vai valitatko sitten kuitenkin mieluummin vain?
Otetaanko vanginvartijoiksi selkäkipujen vuoksi lähes liikuntakyvyttömiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vangit eivät tee töitä, josta maksettaisiin palkkaa? Palkasta voitaisiin periä 100 % korvauksina uhrille tai uhrin perheelle? Voisivat pyörittää jotain hikipajaa siellä vaikka. Jouten notkutaan muiden kustannuksella ja sitten lyhennetään tuomioita, kun on niin kallista vankeinhoito.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ainakin kävi yliopistolla, luki, pelasi biljardia ja pingistä muiden vankien kanssa, aloitti zumban ja treenasi kuntosalilla.
Kuulostaa hyvältä, minne allekirjoitan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen yrittäjä ja et osaa, tai keksi mitään keinoa tehdä talousrikosta? Pffft.
Ei tällaisella oman alansa ammattilaisella, joka on palkkatöiden loputtua ajautunut yksinyrittäjäksi, ole mitään taitoa tehdä talousrikoksia. Kun työt loppuivat vuosikymmenen pakerruksen jälkeen, minun firmallani ei ollut penniäkään verovelkaa, vakuutusvelkaa tai muutakaan velkaa; kaiken olin hoitanut hyvin. Kun kuitenkin on työtön yrittäjän statuksella riittävän pitkään, menee se vähäinenkin omaisuus alta. Nyt olisin ihan valmis tekemään talousrikoksia, mutta työmarkkinatuella (538 euroa/kk) en siihen pysty. Enkä edelleenkään osaisi.
Jos naamatatuoitu Katiska Nacci pystyy tekemään talousrikoksen, niin ei se voi olla kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä rinki sarja kertoo aika hyvin todellisuuden. Suomessa murhaaja saa opiskella ja nauttia, hänellä on tulevaisuus vaikka hän eväsi uhriltaan sellaisen. Suomessa sellanen saa tussua naisilta, amerikoissa korkeintaan persettä kaltaisiltaan vankilassa. Amerikoissa vankila on tehty rankaisemaan pahantekijää. Suomessa se palkitsee. Saatat jopa päästä telkkariin lässyttämään ja olemaan hieno tyyppi.
Mutta kummasti Suomessa on USA:ta huomattavasti matalampi rikollisuusaste.
Kas kun se kuntouttava vankitoiminta toimii.
Höpöhöpö. Suomessa on matalampi rikosaste, koska Suomessa on satsattu ennaltaehkäisyyn. Meillä on kaikilla mahdollisuus edetä elämässä opiskelemalla. Ne, jotka Suomessa tekevät rikoksia, ovat valinneet rikollisen elämän ihan itse. He myös uusivat rikoksensa, koska he haluavat elää niin. Toisekseen, mitä väliä, kun ei rikoksesta edes juuri rangaista.
Tämä. Mielestäni suomessa pitäisi olla kovemmat rangaistukset, koska täällä kenenkään ei tarvitse tehdä rikoksia selviytyäkseen. Eri asia maissa joissa sosiaalihuolto on huonoa ja rikokset ovat ainoa väylä inhimilliseen elämään.
Jos haluaa vankilaan niin sen pitää olla törkeä rikos muuten annetaan vain ehdonalaisia.
usein esiintyvä versio on mennä kauppaan haet sieltä ostoksesi ja näytät kassalle puukon ja sanot ettet maksa. Olet silloin tehnyt aseellisen ryöstön.
Ilmiannat itsesi poliisille tunnustat ja sinut tuomitaan aseellisesta ryöstöstä vankeustuomioon onneksi olkoon olet nyt vankilassa ja sinun ylläpitosi maksaa yhteiskunnalle 400 euroa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naamatatuoitu Katiska Nacci pystyy tekemään talousrikoksen, niin ei se voi olla kovin vaikeaa.
En tunne k.o. Katiskaa, mutta selvästi en ole yhtä nokkela kuin hän. Kun oli töitä, ei ollut syytä edes ajatella talousrikoksia, ja nyt, kun ei ole töitä, ei ole rahaa, millä niitä tehdä.
Musisoivat, bodaavat, suorittavat tutkintoja yms. Syövät liharuokaa päivittäin.
Voi kun vanhukset pääsisivät vankiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vankilaan niin sen pitää olla törkeä rikos muuten annetaan vain ehdonalaisia.
usein esiintyvä versio on mennä kauppaan haet sieltä ostoksesi ja näytät kassalle puukon ja sanot ettet maksa. Olet silloin tehnyt aseellisen ryöstön.
Ilmiannat itsesi poliisille tunnustat ja sinut tuomitaan aseellisesta ryöstöstä vankeustuomioon onneksi olkoon olet nyt vankilassa ja sinun ylläpitosi maksaa yhteiskunnalle 400 euroa päivässä.
En minä pysty tuollaiseen. Joutuisiko jonkin virkamiehen suullisesta uhkailemisesta vankilaan? Entä jos uudistaisi uhkauksensa sitten, kun on joutumassa vankilasta pois?
Täällä yksi vanki joka juuri sai salakuljetetun laturin rikki menneen tilalle. 6 vuotta lusittu, elinkautista istun.
Viikon joutui olemaan ilman nettiä, nyt tuotiin selliin kirjatilausta tuotaessa. Hahhaha, kauppa se vaan pyörii täällä kivensisälläkin!
Rotta-Miley kirjoitti:
Täällä yksi vanki joka juuri sai salakuljetetun laturin rikki menneen tilalle. 6 vuotta lusittu, elinkautista istun.
Viikon joutui olemaan ilman nettiä, nyt tuotiin selliin kirjatilausta tuotaessa. Hahhaha, kauppa se vaan pyörii täällä kivensisälläkin!
No pienet on sun ilonaiheesi 👍 Mä nautin siitä että asun omassa, kauniissa, kodissani ja nukun omassa 160cm sängyssäni. Netflixiä, ja telkkaria, katselen 65" Samsung Q-ledistä ja pizzaa tilaan Woltilta. Käyn Alkossa kun huvittaa ja teen muutenkin mitä huvittaa, silloin kuin huvittaa. Pyörittele sä sitä säälittävää nappikauppaasi siellä kiven sisällä, mä nauran sulle 😁
Vangit miettivät mitä pahaa seuraavaksi tekisi. Nämä ihmishylkiöt jotka vankilaan yleensäkin joutuvat, ovat yhteiskunnalle epäkelpoa massaa jota ei kukaan halua tai kaipaa. Peräreikää nuolevia ja siihen yhtyviä wanna-be-homoja. Valitusten tekijöitä. Lisää valtuuksia vanginvartijoille!
Vierailija kirjoitti:
Kuhertelevat ja suunnittelevat uusia konnuuksia. Nauttivat levosta ja hyvästä ruuasta.
Kuntoilevat ja opiskelevat.
Tuo opiskelun palvonta on mennyt sairaaksi.
Ne, jotka eivät ole erityisemmin vaarallisia, tekevät käsitöitä tilauksesta tai hyväntekeväisyyteen. Eikös rekisterikilvet tehdä vankiloissa pääasiassa? Oon ostanut hyväntekeväisyydestä jotain käsitöitä, jonka on kerrottu olevan vankilan naisten tekemiä.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eivät ole erityisemmin vaarallisia, tekevät käsitöitä tilauksesta tai hyväntekeväisyyteen. Eikös rekisterikilvet tehdä vankiloissa pääasiassa? Oon ostanut hyväntekeväisyydestä jotain käsitöitä, jonka on kerrottu olevan vankilan naisten tekemiä.
Haluat siis tukea rikollisten puuhastelua? Ojankaivuu olisi niille sopivaa hommaa.
Jos kiinnostaa ulkomaiset vankilat niin youtubesta löytyy läjä Behind Bars-dokumentteja, yleensä kovimman turvatason vankiloista.
Mikäli haluaa nähdä ihan pahimman mahdollisen läävävankilan niin Madagascar. Siellä vangit nukkuivat niin tiiviisti että kun yksi haluaa kääntää kylkeä niin pitää herättää vähintään vieruskaverit, yleensä koko rivi joutuu kääntymään samalla kun muuten ei mahdu.
Olen itse istunut sekä suljetussa että avovankilassa pienet pätkät. Tulen myöhemmin tänään kirjoittamaan oman kokemukseni.
N27
Anovat lomia, jotta voivat yrittää ainakin hetken pakoreissua.
Hyvä pointti. Tässä paremmat prosentit
50% rikoksenuhrille vahingonkorvausta
35% vankilakustannuksia
10% vangin tilille jonka saa vapauduttuaan
5% itse vankilassa käytettäviin ostoksiin