Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vangit tekevät vankiloissa

Vierailija
21.01.2021 |

Maataanko vaan punkassa vai onko ne jotenkin vapaina isommassa eristetyssä tilassa ja voivat siis koko ajan suunnitella rikoksia.
Onkohan nuo vankilasarjat tuossa suhteessa todellisia että melkein täysin vapaasti saavat siellä muurien takana mellastaa kun tuommoisestahan moni niistä tykkää että mieluiten ei mitään säännöstöjä ja lakeja?
Enemmän saisi olla sellaista että melko pienessäkin tilassa voisi rangaistusta suorittaa vaikkapa töitäkin tehden.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilevat, opiskelevat, käyvät töissä, pelailee pelejä, ulkoilee, pesevät pyykkiä.

Vierailija
2/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ainakin kävi yliopistolla, luki, pelasi biljardia ja pingistä muiden vankien kanssa, aloitti zumban ja treenasi kuntosalilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne klo 8-16 saavat olla aika vapaasti, ellei ole eristyksessä.

Tekemistähän siellä ei silleen ole, siksi kaikki käyvät salilla. Osa opiskelee, mutta se on pitkälti itseopiskelua, ei siihen heikoilla elämänhallintatavoilla pysty. Eli ei sovi kaikille. Osalle on jotain suorittavia töitä.

Illalla sellissä on yksinäistä. Ei se mikään luksusloma tosiaankaan ole.

Vierailija
4/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellit muuttuvat remonttien myötä entistä enemmän yhden hengen asunnoiksi joissa oma suihku jne. Hämeenlinnan uuteen naisvankilaan kaikille oma tietokone rajatuin nettiyhteyksin ja mm kampaamo.

Vierailija
5/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä rinki sarja kertoo aika hyvin todellisuuden. Suomessa murhaaja saa opiskella ja nauttia, hänellä on tulevaisuus vaikka hän eväsi uhriltaan sellaisen. Suomessa sellanen saa tussua naisilta, amerikoissa korkeintaan persettä kaltaisiltaan vankilassa. Amerikoissa vankila on tehty rankaisemaan pahantekijää. Suomessa se palkitsee. Saatat jopa päästä telkkariin lässyttämään ja olemaan hieno tyyppi.

Vierailija
6/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä rinki sarja kertoo aika hyvin todellisuuden. Suomessa murhaaja saa opiskella ja nauttia, hänellä on tulevaisuus vaikka hän eväsi uhriltaan sellaisen. Suomessa sellanen saa tussua naisilta, amerikoissa korkeintaan persettä kaltaisiltaan vankilassa. Amerikoissa vankila on tehty rankaisemaan pahantekijää. Suomessa se palkitsee. Saatat jopa päästä telkkariin lässyttämään ja olemaan hieno tyyppi.

Mutta kummasti Suomessa on USA:ta huomattavasti matalampi rikollisuusaste.

Kas kun se kuntouttava vankitoiminta toimii.

Vierailija
7/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellit muuttuvat remonttien myötä entistä enemmän yhden hengen asunnoiksi joissa oma suihku jne. Hämeenlinnan uuteen naisvankilaan kaikille oma tietokone rajatuin nettiyhteyksin ja mm kampaamo.

Onko myös työpaikat katottu valmiiksi? Pääsekö tekemään pitsaa lampaille kuten kannibaali?

Vierailija
8/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtailevat valituksia olosuhteista.

Aivan kaikesta tehtaillaan valituksia että vankilan toimintaan tulisi häiriöitä.

Vangit laitostuu hyvin äkkiä, kivi syö tien sisimpään sanotaan tai vaan että kivi syö. Laitostuneina toistavat ruutineja pieninkin häiriö ikäänkuin herättää vangin halun nähdä vaihtoehtoja. Siksi tehtailevat valituksia ilman mitään muuta tavoitetta kun saada aikaan rutiinien poikkeutumista.

Jotkut suunnittelevat koko ajan pakoa, ihan koko ajan kuin eläimet etsivät Pako mahdollisuuksia.

Melkein kaikki käyttävät subuteksia ja ovat toisilleen velkaa, jatkuvasti hakataan ihmisiä ja aina niin epäreilusti ettei koskaan mennä yksin päälle vaan aina se kaksi tai kolme väijyttää yhden. Kaikenlaisia pistoaseita on kaikilla milloin mitäkin sälettä joka hiottu teräväksi.

Tämä vartijan näkemys lusivista konnista

Vierailija
9/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ainakin kävi yliopistolla, luki, pelasi biljardia ja pingistä muiden vankien kanssa, aloitti zumban ja treenasi kuntosalilla. 

Tällaisesta elämästä olen itsekin haaveillut.

Vierailija
10/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisesta elämästä olen itsekin haaveillut.

No tämähän onnistuu, kun ryhdyt yliopisto-opiskelijaksi ja alat pelata biljardia ja pingistä sekä käyt salilla.

Toki matkoihin ja ruuanlaittoon menee jonkin verran aikaa, mutta vastapainoksi saat tavata ketä tahdot.

Vierailija
11/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vangit eivät tee töitä, josta maksettaisiin palkkaa? Palkasta voitaisiin periä 100 % korvauksina uhrille tai uhrin perheelle? Voisivat pyörittää jotain hikipajaa siellä vaikka. Jouten notkutaan muiden kustannuksella ja sitten lyhennetään tuomioita, kun on niin kallista vankeinhoito.

Vierailija
12/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kummasti Suomessa on USA:ta huomattavasti matalampi rikollisuusaste.

Kas kun se kuntouttava vankitoiminta toimii.

Höpöhöpö. Suomessa on matalampi rikosaste, koska Suomessa on satsattu ennaltaehkäisyyn. Meillä on kaikilla mahdollisuus edetä elämässä opiskelemalla. Ne, jotka Suomessa tekevät rikoksia, ovat valinneet rikollisen elämän ihan itse. He myös uusivat rikoksensa, koska he haluavat elää niin. Toisekseen, mitä väliä, kun ei rikoksesta edes juuri rangaista.

Vierailija
13/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaikesta tehtaillaan valituksia että vankilan toimintaan tulisi häiriöitä.

Vangit laitostuu hyvin äkkiä, kivi syö tien sisimpään sanotaan tai vaan että kivi syö. Laitostuneina toistavat ruutineja pieninkin häiriö ikäänkuin herättää vangin halun nähdä vaihtoehtoja. Siksi tehtailevat valituksia ilman mitään muuta tavoitetta kun saada aikaan rutiinien poikkeutumista.

Jotkut suunnittelevat koko ajan pakoa, ihan koko ajan kuin eläimet etsivät Pako mahdollisuuksia.

Melkein kaikki käyttävät subuteksia ja ovat toisilleen velkaa, jatkuvasti hakataan ihmisiä ja aina niin epäreilusti ettei koskaan mennä yksin päälle vaan aina se kaksi tai kolme väijyttää yhden. Kaikenlaisia pistoaseita on kaikilla milloin mitäkin sälettä joka hiottu teräväksi.

Kirjoitan nopeasti, koska tämä ketju poistuu äkkiä.

Kerropa, vartija, mielipiteesi. Minä olen entinen yrittäjä, työllistämiskelvoton, rahaton ja menettänyt kaiken perhettä myöten, minkä lisäksi olen selkäkipujen vuoksi lähes liikuntakyvytön. Olen ollut puoli vuotta naisten asuntolassa, eikä minulla ole toivoa saada kotia tai työtä. Mikä muuttuisi, jos päätyisin vankilaan? Oman näkökulmani mukaan saisin oman vessan ja suihkun, lämmintä ruokaa ja pääsyn lääkärille tarvitessani, elintasoni siis nousisi selvästi. Osaatko sanoa minulle mitään syytä siihen, miksi en yrittäisi päästä vankilaan? En osaa tehdä talousrikoksia enkä ole yhtään väkivaltainen.

Vierailija
14/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusivat rangaistustaan rikoksesta.

Vierailija
15/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vangit eivät tee töitä, josta maksettaisiin palkkaa? Palkasta voitaisiin periä 100 % korvauksina uhrille tai uhrin perheelle? Voisivat pyörittää jotain hikipajaa siellä vaikka. Jouten notkutaan muiden kustannuksella ja sitten lyhennetään tuomioita, kun on niin kallista vankeinhoito.

Miksi kukaan tekisi töitä, jos siitä peritään 100%?

Vierailija
16/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhertelevat ja suunnittelevat uusia konnuuksia. Nauttivat levosta ja hyvästä ruuasta.

Kuntoilevat ja opiskelevat.

Vierailija
17/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, vartija, mielipiteesi. Minä olen entinen yrittäjä, työllistämiskelvoton, rahaton ja menettänyt kaiken perhettä myöten, minkä lisäksi olen selkäkipujen vuoksi lähes liikuntakyvytön. Olen ollut puoli vuotta naisten asuntolassa, eikä minulla ole toivoa saada kotia tai työtä. Mikä muuttuisi, jos päätyisin vankilaan? Oman näkökulmani mukaan saisin oman vessan ja suihkun, lämmintä ruokaa ja pääsyn lääkärille tarvitessani, elintasoni siis nousisi selvästi. Osaatko sanoa minulle mitään syytä siihen, miksi en yrittäisi päästä vankilaan? En osaa tehdä talousrikoksia enkä ole yhtään väkivaltainen.

Entinen yrittäjä ja et osaa, tai keksi mitään keinoa tehdä talousrikosta? Pffft.

Vierailija
18/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti olen hikipajoja vastaan, mutta tämä olkoon poikkeus. Jos vankilaan joutuu, sen pitää myös olla vankila.

Tietenkään en kannusta väkivaltaiseen kohteluun, mutta koska suomen vankeusrangaistukset ovat huonovitsi, kannatan ehdottomasti vankien vankila sisäistä työllistämistä.

Se, että vangit tekevät nyt jo autojen ja moottoripyerien rekisterikilpiä ei riitä. Vangit pääsee jossain vaiheessa pois ja heidät pitää työllistää kiven sisällä johonkin "oikeaan" ammattiin jotta voisivat (ehkä) jatkaa sitä vapauduttuaan ja mahdollisesti välttämään uudelleen vankilan

Vierailija
19/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelevat pakoa kuten Papillon Pirunsaarelta.

Vierailija
20/88 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala vanginvartijaksi, heistä on kova pula ja alalle koulutetaan koko ajan väkeä. Vai valitatko sitten kuitenkin mieluummin vain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä