Miehen kanssa riitaa, kannattaako jatkaa seurustelua?
Emme siis asu yhdessä vielä, ollaan seurusteltu n. 3 vuotta, jossa välissä oltiin puoli vuotta erossa. Eron aikana mies seurusteli ja asui yhdessä pari kuukautta toisen kanssa, joka on aiheuttanut minussa mustasukkaisuutta ja tämän takia tulee riitoja. Mies on sanonut, että tämä exä ei valittanut hänelle mistään eikä heille tullut riitoja, toisinkuin minun kanssani. Olen samaa mieltä miehen kanssa siitä, että mustasukkaisuuteni on liiallista, koska exä on menneisyyttä eikä sen pitäisi vaikuttaa (heidän erostaan on reilu puoli vuotta aikaa). En vain voi unohtaa tuota, että hänen kanssaan kuitenkin asuikin yhdessä eromme aikana, mutta minulla ei miehen luo vielä ole avainta. Hän tosin sanoi tänään, että voi avaimen antaa jos tahdon, ja voisi siis asua yhdessä kanssani, kunhan en rajoita hänen menemisiään. Tuntuu pahalta myös tuo, kun sanoi että he eivät riidelleet ollenkaan, ihan kuin tämä exä olisi parempi ihminen kuin minä.
Ja siis se, mikä aiheuttaa paljon riitoja, on tuon mustasukkaisuuteni lisäksi se, että mies rikkoo usein lupauksia. Sovitaan että nähdään, mutta mies saattaakin nukkua koko päivän. Hän on siis työtön, ja usein valvoo yöllä myöhään. Miehestä taas tuntuu, että pidän häntä talutushihnassa enkä anna nähdä ketään tai liikkua minnekään. Mielestäni tämä ei pida paikkaansa, kyllähän hän saa toki nähdä kavereitaan ja käydä harrastuksissa, mutta toivoisin vain normaalia parisuhdetta jossa voidaan viettää kokonaisia päiviäkin yhdessä.. Tämä harvoin vaan onnistuu, koska yleensä kun minulla on vapaapäiviä, niin mies joko nukkuu tai näkee kavereitaan/on harrastuksissa. Nähdään kuitenkin yleensä useamman kerran viikossa, mutta lähinnä iltaisin pari tuntia. Olen siis suuttunut yleensä silloin, jos mies rikkoo lupauksen eikä nähdäkään, tai jos nähdään niin on kanssani vain sen pari tuntia ja sitten lähtee omille menoilleen. Myönnän tosin, että varmasti olen joinakin kertoina suuttunut aiheetta liikaa, kyllähän sen kai pitäisi olla ihan ok, että jos mies on kuitenkin pari tuntia nähnyt minua, niin lähtee sitten omille menoilleen.
Kannattaako tällaista suhdetta yrittää jatkaa? Kuulostanko oikeasti liian kontrolloivalta? Olisiko teille ihan ok, että kumppani ei näekään teitä koko päivänä koska nukkuu, tai tuo että on eronne aikana seurustellut toisen kanssa, ja vieläpä puhuu noin exästään, ikäänkuin vertaisi sinuun?
Kommentit (63)
Ja siis toinen, miksi en luota mieheen, niin hän sanoi minulle ennenkuin palattiin yhteen, että ei muka seurustellut vakavasti tuon exän kanssa eikä hänellä ollut tavaroita miehen luona jne.. Mutta se ei ollutkaan totta, ja exällä oli joitain tavaroita vielä silloinkin miehen luona kun palattiin yhteen. Mutta mies ei ymmärrä miksi olen mustis ja epäileväinen vielä tänäkin päivänä.
- Ap
Up. En vaan voi mustasukkaisuudelleni mitään, kun miehellä ja tällä exällä on yhteisiä kavereitakin paljon, ja vaikka mies väittää että näki exäänsä viimeksi pari kuukautta sitten hänen synttäreillään (isot juhlat kaveriporukalla, ja ei kuulema mennyt tämän exän vaan ystäviensä takia sinne) eikä ole muuten missään tekemisissä, niin en tiedä pystynkö luottamaan tähän.. Miten on mahdollista että eivät olisi tekemisissä, kun lähes kaikki kaverit ovat yhteisiä.
- Ap