Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa riitaa, kannattaako jatkaa seurustelua?

Vierailija
21.01.2021 |

Emme siis asu yhdessä vielä, ollaan seurusteltu n. 3 vuotta, jossa välissä oltiin puoli vuotta erossa. Eron aikana mies seurusteli ja asui yhdessä pari kuukautta toisen kanssa, joka on aiheuttanut minussa mustasukkaisuutta ja tämän takia tulee riitoja. Mies on sanonut, että tämä exä ei valittanut hänelle mistään eikä heille tullut riitoja, toisinkuin minun kanssani. Olen samaa mieltä miehen kanssa siitä, että mustasukkaisuuteni on liiallista, koska exä on menneisyyttä eikä sen pitäisi vaikuttaa (heidän erostaan on reilu puoli vuotta aikaa). En vain voi unohtaa tuota, että hänen kanssaan kuitenkin asuikin yhdessä eromme aikana, mutta minulla ei miehen luo vielä ole avainta. Hän tosin sanoi tänään, että voi avaimen antaa jos tahdon, ja voisi siis asua yhdessä kanssani, kunhan en rajoita hänen menemisiään. Tuntuu pahalta myös tuo, kun sanoi että he eivät riidelleet ollenkaan, ihan kuin tämä exä olisi parempi ihminen kuin minä.

Ja siis se, mikä aiheuttaa paljon riitoja, on tuon mustasukkaisuuteni lisäksi se, että mies rikkoo usein lupauksia. Sovitaan että nähdään, mutta mies saattaakin nukkua koko päivän. Hän on siis työtön, ja usein valvoo yöllä myöhään. Miehestä taas tuntuu, että pidän häntä talutushihnassa enkä anna nähdä ketään tai liikkua minnekään. Mielestäni tämä ei pida paikkaansa, kyllähän hän saa toki nähdä kavereitaan ja käydä harrastuksissa, mutta toivoisin vain normaalia parisuhdetta jossa voidaan viettää kokonaisia päiviäkin yhdessä.. Tämä harvoin vaan onnistuu, koska yleensä kun minulla on vapaapäiviä, niin mies joko nukkuu tai näkee kavereitaan/on harrastuksissa. Nähdään kuitenkin yleensä useamman kerran viikossa, mutta lähinnä iltaisin pari tuntia. Olen siis suuttunut yleensä silloin, jos mies rikkoo lupauksen eikä nähdäkään, tai jos nähdään niin on kanssani vain sen pari tuntia ja sitten lähtee omille menoilleen. Myönnän tosin, että varmasti olen joinakin kertoina suuttunut aiheetta liikaa, kyllähän sen kai pitäisi olla ihan ok, että jos mies on kuitenkin pari tuntia nähnyt minua, niin lähtee sitten omille menoilleen.

Kannattaako tällaista suhdetta yrittää jatkaa? Kuulostanko oikeasti liian kontrolloivalta? Olisiko teille ihan ok, että kumppani ei näekään teitä koko päivänä koska nukkuu, tai tuo että on eronne aikana seurustellut toisen kanssa, ja vieläpä puhuu noin exästään, ikäänkuin vertaisi sinuun?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet aika kauan yhdessä. Mutta oletteko kertaakaan puhuneet siitä, mitä haluatte tulevaisuudeltanne? En kannattaisi ideaa, että muuttaisit miehen luokse ilman, että hän on edes kosinut sinua. Sinä todennäköisesti häiritsisit hänen vapaa-aikaansa, ja hän sinun jaksamistasi - eroasitte alta aikayksikön. Muuttaminen ei ole mikään pikkujuttu, se on työlästä hommaa. Mies on ehkä liian nuori ottamaan sinusta vastuuta.

Vierailija
22/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies otti naisen luokseen 2 kk:si viittaa ehkä vähän siihen, että helppo seura oli aikansa ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suhde perustuu siihen, miten hyvin pystyt joustamaan miehen tarpeiden mukaan. Sinun toiveet ja tarpeet eivät häntä kiinnosta. Jos suhde tuntuu monimutkaiselta ja välittämistä/rakkautta pitää "jahdata", niin suosittelen lopettamaan koko homman. Tuo mies ei ole mikään saalis. Tiedät suhteen oikeaksi sinulle siitä, kun sinulla rauhallinen ja turvallinen olo. 

Vierailija
24/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ei todellakaan kuulosta tasapainoiselta hyvinvoivalta parisuhteelta. Ette sovi toisillenne. Elämänne tulee olemaan jatkuvaa vääntöä (samoista) asioista. Ja sekö on sitten kivaa elämää? Tuhlaatte vain aikaanne, kun elämä voisi oikeasti olla kevyempää jonkun toisen kanssa. Näinkö haluatte oikeasti tuhlata ainoan elämänne?

Vierailija
25/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään sinulla ei ole mitään suhdetta häneen. Olet satunnaisseuraa ja pano silloin kuin muilta menoilta aikaa liikenee eikä ole parempaa seuraa. Tämä ex taas oli ihminen kenen kanssa hän oli oikeasti suhteessa. Sinä et ole hänelle mitään.

Vierailija
26/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlaisi enää yhtään aikaani moiseen keskenkasvuiseen poikaan. Käytös kertoo siitä ettei ole mitään arvostusta, ei todennäköisesti arvosta edes itseään ja kääntää sen arvosteluksi toista kohtaan. Huonoa käytöstä kaikin puolin. Ei tuosta tule ikinä yhtään mitään.

Vierailija
27/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti vain, mitä SINÄ haluat. Riitoja tulee ja menee. 

Älä vain kosi miestä. Voit kertoa mitä odotuksia sinulla on - ja ovatko ne juuri hänen kanssaan. Mutta nyt ei ole sopiva hetki puhua häistä tms. Kattele rauhassa.

Vierailija
28/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuo heebo asui 2 kk yhdessä jonkun naisen kanssa ja sekin sitten riitti 😂 tota tota... Ehkä ei kannata tuhlata enää vuosia tuollaiseen.

Vierailija
29/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap ettei sun ole mikään pakko antaa p......a tuolle sialle!

Vierailija
30/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti!?! Kaikenlaisesta sitä riitaa saakin aikaan. Joo, mun mielipide on se että mies todennäköisesti (jos hän on fiksu) lähtee menee siitä teidän suhteesta. Tuo tulee kyllä kaatumaan sinun mustasukkaisuuteen ja siihen että kohta mies ei varmaan saa edes tavata kavereitaan. Sama jos pistäisit pallon miehelle jalkaan.

Vierailija
31/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta oot jo tuhlannu tuohon. Se riittää.

Vierailija
32/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole mitään järkeä. Työtönkin vielä, miksi olet häneen kiinnittynyt? Kuulostaa kuin sinulla olisi myös jotain kiintymyssuhdetraumaa, olet jäänyt kiinni ihmiseen, joka kohtelee sinua huonosti. Samoin jotain ongelmaa on hänellä, ehkä saa jotain tyydytystä toisen epävarmuudesta kuitenkin (olet varma tapaus hänelle).

Etsi kunnon mies, kuulostaa kuin olisitte nuoria.

Vierailija
33/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti!?! Kaikenlaisesta sitä riitaa saakin aikaan. Joo, mun mielipide on se että mies todennäköisesti (jos hän on fiksu) lähtee menee siitä teidän suhteesta. Tuo tulee kyllä kaatumaan sinun mustasukkaisuuteen ja siihen että kohta mies ei varmaan saa edes tavata kavereitaan. Sama jos pistäisit pallon miehelle jalkaan.

Tiedostan mustasukkaisuuteni ja aion sitä kyllä työstää, on totta että otan exän liian usein puheeksi ja turhaan, koska sehän on menneisyyttä. Mies itse sanoi että haluaa jatkaa kanssani ja voi antaa minulle avaimen, että tulen vaikka suoraan töistä hänen luokse, kunhan en yritä rajoittaa hänen menemisiä (mitä en mielestäni ole tehnyt, suuttunut vain jos on luvannut olla minun kanssani mutta ei olekaan).

- Ap

Vierailija
34/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Ei noin helposti yhteenmuuttava ja eroava mies ole oikein sopivaa parisuhdeainesta. Jos sä itse et ois epävarma (ja mustasukkainen), sulle ois ihan selvää tuo.

Vierailija
35/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostan mustasukkaisuuteni ja aion sitä kyllä työstää, on totta että otan exän liian usein puheeksi ja turhaan, koska sehän on menneisyyttä. Mies itse sanoi että haluaa jatkaa kanssani ja voi antaa minulle avaimen, että tulen vaikka suoraan töistä hänen luokse, kunhan en yritä rajoittaa hänen menemisiä (mitä en mielestäni ole tehnyt, suuttunut vain jos on luvannut olla minun kanssani mutta ei olekaan).

- Ap

Ei ne sanat vaan teot. Ei tuo ole tervettä. Hän ei ole vielä millään tavalla aikuinen, kun kaverit tärkeämpiä. Jossain vaiheessa sinäkin alat joka tapauksessa katsella muita, kun asetelma on tuo, joten miksei jo nyt.

Vierailija
36/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko edes koko aloitusta?

Vierailija
37/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Työstä itsesi nyt eroon tuosta.

Vierailija
38/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa weęteeltä, sinä ja miehesi.

Vierailija
39/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisikö tästä päätellä, että en olekaan liian kontrolloiva mustasukkainen "hullu", vaan olen ihan oikeilla jäljillä kun minusta tuntuu että ansaitsen parempaa eikä mies ole kanssani niinkuin normaalissa parisuhteessa ollaan, vaikka nähdäänkin useamman kerran viikossa kunhan mies herää, jos minulla ei ole aikaista herätystä töihin? Ja kannattaako minun ottaa miehen avain vastaan jos hän sen antaa?

- Ap

Vierailija
40/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäisikö tästä päätellä, että en olekaan liian kontrolloiva mustasukkainen "hullu", vaan olen ihan oikeilla jäljillä kun minusta tuntuu että ansaitsen parempaa eikä mies ole kanssani niinkuin normaalissa parisuhteessa ollaan, vaikka nähdäänkin useamman kerran viikossa kunhan mies herää, jos minulla ei ole aikaista herätystä töihin? Ja kannattaako minun ottaa miehen avain vastaan jos hän sen antaa?

- Ap

Tuotako haluat? Loppuelämäksi? Älä missään nimessä ota avainta. Parasta on, että lähdet ja jatkat elämääsi ilman tuota miestä. Mies vaikuttaa luonnehäiriöiseltä ja tulet vaan kärsimään jos jatkat tuota. Löydät varmasti paremman miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä