Voiko taloyhtiön saunamaksun maksaa muu, kuin asukas itse? Poikaystävä väittää ettei voi
En itse välitä saunomisesta joten en käytä talomme saunaa. Poikaystävä kysyi voisinko ottaa vuoron että hän saisi käydä, kun heidän talossaan ei ole saunaa. Lupasi maksaa saunamaksut. Nyt minulle tuli kirje, että maksut rästissä neljältä kuukaudelta. Kun annoin lapun poikaystävälle, hän väitti ettei voi maksaa niitä kun ei ole talon asukas, ja siitä tulisi jokin huomautus/varoitus (?) jos raha ei näy maksetuksi minun tililtäni. Puhelimitse en saa ketään kiinni jotta voisin kysyä. Tietääkö täällä joku?
Kommentit (31)
Ei tule mitään huomautusta tai varoitusta. Miltä tahansa tililtä voi maksaa, kunhan maksussa on viitenumero oikein. Sen perusteella se maksu tunnistetaan.
Tyhmiä ootte. Kukaan ei tarkista kuka laskun maksaa.
Siis tuosta tulee ihan normaali paperi- tai e-lasku, eikä ole mukana esim vastikkeenmaksussa jotenkin? Sen voi maksaa vaikka joulupukki, maksu täsmääntyy oikeaan paikkaan viitteen, ei maksajan tietojen mukaan. Eli eiköhän ole nyt aika luopua siitä saunavuorosta, maksaa se karhulasku ja jättää se sika. Järjestyksen voit itse valita.
Niin outoja sääntöjä tässä maassa on, että vaikea sanoa mikä tässä on totta. Mikset vaan maksa itse ja pyydä poikaystävääsi maksamaan sinulle takaisin?
Maksut voi maksaa miltä tililtä vaan, poikaystäväsi valehtelee kun ei halua maksaa laskua. Minkä tahansa laskun saa maksaa kuka vaan, vaikka vuokran voi maksaa naapurin Pera jos siltä tuntuu, kunhan maksu tulee hoidettua.
JÄtkä yrittää vaan laistaa maksamasta. Pistä se maksamaan HETI.
Voi maksaa, muistaa vaan laittaa viitteen oikein.
Ei sitä kukaan perkaa miltä tililtä maksut on maksettu, eikä sillä olisi väliä kunhan sun nimellä varaus jolloin vastut siitä vuorosta on sulla. T.Isännöitsijä
No eihän sillä tietenkään ole mitään väliä kuka maksaa. Mutt oikeastihan poikaystäväsi yrittää vain laistaa maksusta. Jos hän siis pysyy kannassaan niin pyydä häntä laittamaan ensin se summa sinun tilillesi ja sinä maksat sitten sen tililtäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään huomautusta tai varoitusta. Miltä tahansa tililtä voi maksaa, kunhan maksussa on viitenumero oikein. Sen perusteella se maksu tunnistetaan.
Samaa mieltä. Ei ole väliä kuka maksaa, kunhan viitenumero on oikein niin kohdistuu maksu oikeaan paikkaan. Vaihda poikaystävää, joka huijaa sinua. Parisuhteeseen kuuluu luottamus.
Poikaystäväsi kusettaa sinua. Yrittää välttyä maksamiselta ja lykätä laskun sinun niskoillesi. Valehteleeko hän muissakin asioissa? Suosittelisin pohtimaan haluatko seurustella tuollaisen tyypin kanssa.
Pitää maksaa yhtiövastikkeen tai vuokran yhteydessä. Taloyhtiön on tarkoitettu vain taloyhtiön asukkaille.
Poikaystäväsi ei ole maksanut mitään ja nyt hän yrittää saada sinulle ongelmia. Lasku pitää maksaa heti, peri rahat poikaystävältä korkoineen ja pistä se lopullisesti pihalle. Lusmu mikä lusmu.
Taloyhtiölle ja ylipäänsä kenelle tahansa laskuttajalle on ihan sama, miltä tililtä se raha tulee, kunhan tulee vaadittu summa ja viimeistään eräpäivänä ja viitenumeron kanssa.
Sovi poikaystäväsi kanssa, miten laskutus hoidetaan: joko laskut suoraan hänelle ja hän maksaa tai laskut tulevat sinulle ja hän maksaa ne. Tai sitten saunokoon muualla.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin voi maksaa. Ei niitä kiinnosta kuka ne maksaa.
Aivan, ihan koko vastikkeen/vuokran voi maksaa muu kuin asukas itse. Kunhan joku maksaa.
Tuo on ihan huttua, että pitäisi olla maksettuja jonkun tietyn ihmisen tililtä. Vedättää.
Poikaystäväsi puhuu jaskaa. Taloyhtiötä ei kiinnosta, kuka yhtiövastikkeen tai saunamaksun tai minkään muunkaan maksun hoitaa, kunhan ne maksut suoritetaan. Jos vaikka asukkaalla on koronan takia tilapäisiä maksuvaikeuksia ja varakkaat vanhemmat tarjoutuu hoitamaan kaikki maksut puolen vuoden ajalta, niin mitä se taloyhtiölle kuuluu? Taloyhtiö saa rahansa ja kaikki on hyvin. Poikaystäväsi yrittää vain vältellä maksua. Siirtäköön rahat sun tilille viivästyskorkoineen, jos pysyy valhellisessa väitteessään. Silloinhan ne rahat näkyy maksetun sun tililtä. Vielä parempi on, jos hän maksaa ne maksut omalta tililtään per heti. Sitten perut saunavuoron ja lemppaat valehtelevan jätkän.
Laskun viitenumerosta maksun saaja tietää, että se on se sinun asuntosi saunamaksu!
Vierailija kirjoitti:
Niin outoja sääntöjä tässä maassa on, että vaikea sanoa mikä tässä on totta. Mikset vaan maksa itse ja pyydä poikaystävääsi maksamaan sinulle takaisin?
liian helppoa ja nopeaa. kivempi tehdä täällä asiasta iso ongelma
Annoit siis sinun nimissä olevan laskun jollekin muulle maksettavaksi? Raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä. Maksa lasku ja yritä periä poikaystävältä takaisin. Todennäköisesti, et enää rahoja näe mutta parempi se on kuin luottohäiriömerkinta ja monen kertaiset kulut.
No tietenkin voi maksaa. Ei niitä kiinnosta kuka ne maksaa.