Voiko taloyhtiön saunamaksun maksaa muu, kuin asukas itse? Poikaystävä väittää ettei voi
En itse välitä saunomisesta joten en käytä talomme saunaa. Poikaystävä kysyi voisinko ottaa vuoron että hän saisi käydä, kun heidän talossaan ei ole saunaa. Lupasi maksaa saunamaksut. Nyt minulle tuli kirje, että maksut rästissä neljältä kuukaudelta. Kun annoin lapun poikaystävälle, hän väitti ettei voi maksaa niitä kun ei ole talon asukas, ja siitä tulisi jokin huomautus/varoitus (?) jos raha ei näy maksetuksi minun tililtäni. Puhelimitse en saa ketään kiinni jotta voisin kysyä. Tietääkö täällä joku?
Kommentit (31)
Älä nyt ole noin hyväuskoinen hölmöläinen.
Eihän taloyhtiöllä voi mitenkään olla tiedossa kaikkien suomalaisten tilinumeroiden omistajat.
Voihan sinullakin olla vaikka kolme eri tiliä ja makselet miltä tililtä milloinkin haluat. Poika vedättää sinua. Pistä se nyt vaan maksamaan lasku.
Taloyhtiön oma kyylä voi tehdä asiasta ongelman, jos on edes maksajan nimi todisteena, että saunassa on käynyt joku ulkopuolinen. Näillä kyylillä ei ole omaa elämää ja niillä on uskomattoman paljon energiaa tehdä kiusaa toisille asukkaille ihan olemattomista asioista. Joka taloyhtiössä on yksi kyylä jonka elämäntehtävänä on kiusata muita.
No jos asia olisi noin, ettei olisi voinut maksaa (eikä oikeasti tietenkään edes ole niin), niin miksi helvetissä poikkis ei heti tämän huomattuaan ilmoittanut sulle, ettei onnistu. Ja maksanut rahoja sulle, että sinä olisit voinut hoitaa maksun.
Kuka tahansa voi maksaa. Mutta voihan se poikkis maksaa sun tilille ja sinä maksat sen taloyhtiölle, problem solved. Isompi ongelma on toi poikaystävä, joka vaikuttaa aikamoiselta vellihousukaverilta. Laittaisin niskapersotteella pihalle.
Huomautuksen/varoituksen voit kyllä saada siitä että taloon kuulumaton käy vuorollasi saunassa.
Jos tää on tapahtunut Turun seudulla, niin mulle kans yksi deitti teki tätä. Vaadin lopulta siirtämään sitten ne rahat mun tilille, että saan maksettua laskun pois, niin siitäkin piti vängätä monta päivää. Lopulta maksoi, kun uhkasin tehdä rikosilmoituksen. En edes ymmärrä miksei voi maksaa 3€/käynti, vaan yrittää laistaa siitäkin. Tämä oli muutenkin täysi lokki ja yritti hakea toimeentulotukeakin pimittämällä varallisuutensa ja nosti palkkaa pimeänä. :D
Meillä ainakin taloyhtiön maksuista tulee lasku ja ei ne kyttää kuka sen maksaa, niitä kiinnostaa vaan, että maksu tulee ajallaan ja oikealla viitteellä. Yhtä lailla vaikka vakuutus- tai lehtilaskun voi maksaa Matti vaikka tilauksen olisi tehnyt Maija.
Laskun voi tietysti maksaa kuka vain, mutta ainakin meidän säännöissä lukee, ettei ulkopuoliset saa käyttää saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomautuksen/varoituksen voit kyllä saada siitä että taloon kuulumaton käy vuorollasi saunassa.
Ja mikä olisi huomautuksen peruste? Jos saunavuorosta on maksettu ja saunoja(t) käyttäytyy asiallisesti, niin kelle se mitään kuuluu, jos asukas itse ei halua tai voi saunoa, vaan sanoo poika-/tyttöystävälleen, koiravahdilleen tai kukkien kastelijalleen, että saunaan vaan perjantaina klo 20-21, jos huvittaa? Tai ottaa illanistujaisissa kaikki halukkaat kaverit mukanaan saunaseuraksi. Hieman eri asia olisi, jos maksaisi vaikka itse saunavuorosta 10 e/kk ja alkaisi kaupitella perjantain parasta saunavuoroa kaupunginosan puskaradiossa hintaan 7 e/käynti...
Asia on niin kuin edellisissä viesteissä on sanottu, viitenumero ratkaisee.
Pointti on siinä, että tyyppi on ihan pokkana antanut asian olla kuukausia yrittämättäkään hoitaa tai selvitellä sitä. Tästä voit vetää omat johtopäätöksesi.
Kyllä asukas saa saunaan päästää omia vieraita, kunhan järjestyssääntöjä ja muita saunan käyttöön liittyviä ohjeita noudatetaan. Vieraat ovat siis asukkaan vastuulla, jos vieraat tyrivät, asukas saa varoituksen ym. seuraamukset.