Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä kiinnostako ketään mut yritän silti. (Maitohappobakteereista asiaa).

Vierailija
21.01.2021 |

Vuosia sitten kärsin virtsatientulehduksista, hiivasta, turvonneesta olosta. Epätoivossa sitten tilasin IHerbista erittäin arvostetun maitohappobakteeri valmisteen. Söin sitä pitkään mutta olin huomannut että 6kk jälkeen vatsani oli hävinnyt, limakalvot parantuneet ja aivosumukin oli kadonnut.

Tämä valmiste oli pelastanut elämäni. Turvonnut vatsa, uupumus ja muut oireet katosivat.

Harmillisesti sitä ei ole enää saatavilla. Onko kellään mitään tietoa että saako Suomesta jotain yhtä tehokasta?

Nää Relat ja Gefilukset ei tee mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset samaan tulokseen kun lopetat makean syönnin ja muutenkin rajoitat hiilareita. Sokeri on hiivalle ja kaikenlaisille tulehduksille polttoaine.

Vierailija
2/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen näitä https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-maitohappobakteeri-s-boulardii-kap…

Tai

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-maitohappobakteeri-kaps-120-kpl-85…

Itse otan aamuin illoin. Iho pysyy kunnossa vatsan lisäksi. Toki syön kasviksia paljon, liikun ja juon vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun kerro tarkalleen mikä valmiste oli kyseessä.

Vierailija
4/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen näitä https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-maitohappobakteeri-s-boulardii-kap…

Tai

Itse otan aamuin illoin. Iho pysyy kunnossa vatsan lisäksi. Toki syön kasviksia paljon, liikun ja juon vettä.

Täytyy olla jotain vikaa ruokavaliossa, jos pitää ottaa maitohappobakteereja aamuin illoin. 

Toinen mahdollisuus on se että vatsaan yritetään tuoda jotain, mikä ei siellä normaalisti viihdy.

Vierailija
5/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset samaan tulokseen kun lopetat makean syönnin ja muutenkin rajoitat hiilareita. Sokeri on hiivalle ja kaikenlaisille tulehduksille polttoaine.

En osaa sanoa muuta, kuin että olen samaa mieltä, että jotain vikaa on ruuansulatusjärjestelmässä/ruuassa.

Vierailija
6/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistan, valmisteen nimi oli review ultimate flora probiotics. Sitä ei nyt ole enää saatavilla muuta kun lasten probiootteina.

Vierailija
7/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa maitohappobakteeria johonkin, niin sen pitäisi alkaa lisääntymään, jos kaikki ok. 

Elikkä on täysin väärin syödä maitohappobakteereja jatkuvasti. Kannattaisi keskittyä ruokavalioon. 

Vierailija
8/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa maitohappobakteeria johonkin, niin sen pitäisi alkaa lisääntymään, jos kaikki ok. 

Elikkä on täysin väärin syödä maitohappobakteereja jatkuvasti. Kannattaisi keskittyä ruokavalioon. 

Väärin. Maitohappobakteerit eivät muuta suoliston bakteerikantaa pysyvästi, vaan niiden hyödyllinen vaikutus on väliaikainen. 

Vierailija
9/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas+ 10 miljardia

Olen ollut tyytyväinen

Vierailija
10/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Maitohappobakteerit eivät muuta suoliston bakteerikantaa pysyvästi, vaan niiden hyödyllinen vaikutus on väliaikainen. 

Mahdottomuus että olisi tilanne, että missä maitohappobakteeri muuttaisi vatsan bakteerikantaa tilapäisesti. Joko se kykenee muuttamaan sen pysyvästi tai ei muuta ollenkaan. 

Täysin mahdoton tuo esittämäsi tilapäinen bakteerikannan muutos että pitäisi aamuin illoin ottaa tabletti.

Vierailija
11/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai

Ei edes väitetä mitään parantavaa vaikutusta olevan. Eikä väitetä paljon muutakaan. Ravintolisä.

Ovelasti laitettu käyttäjät (osin keksittyjä tuotearvosteluja?) kehumaan tuotetta ja esittämään väitteitä joita tuotteen valmistaja ja myyjä ei edes anna:)

Täyttä huuhaata.

Vierailija
12/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas+ 10 miljardia

Olen ollut tyytyväinen

Minä siirryin myös tähän sattuman kautta ja sopii minulle hyvin. Syön päivittäin yhden.

Itselläni on mahasairaus, jonka vuoksi bakteerikanta ei pysy sopivana ilman mhb-apua, tai näin olen ainakin todennut. Sen lisäksi ruokavaliosta on karsittu sokeri ja valkoiset jauhot, muutenkin syön suhteellisen vähähiilihydraattisesti. Jos lipsun pidemmän aikaa, ei mhb:t yksinään auta pitämään mahaa ja suolistoa kunnossa. Enemmän koen, että ruokavalio on ykkönen ja mhb:t tukee sitä.

Vierailija
13/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mää saan niistä kaikista vesiripulin ja kamalat mahan möyrinnät eikä meinata uskoa edes, ettei ne nyt vaan sovi meikäläisen kieltämättä todella ongelmaiselle vatsalle yksikään:(

Vierailija
14/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas+ 10 miljardia

Olen ollut tyytyväinen

Minä siirryin myös tähän sattuman kautta ja sopii minulle hyvin. Syön päivittäin yhden.

Itselläni on mahasairaus, jonka vuoksi bakteerikanta ei pysy sopivana ilman mhb-apua, tai näin olen ainakin todennut. Sen lisäksi ruokavaliosta on karsittu sokeri ja valkoiset jauhot, muutenkin syön suhteellisen vähähiilihydraattisesti. Jos lipsun pidemmän aikaa, ei mhb:t yksinään auta pitämään mahaa ja suolistoa kunnossa. Enemmän koen, että ruokavalio on ykkönen ja mhb:t tukee sitä.

Voe voe....diipa daapa.... nyt kun on tyrmätty tämä huuhaabakteeri niin polkaistiin pystyyn, että nyt se tukee ja tätä kautta olisi välttämätön:)

Hah hahh hahha ahha

Vierailija
15/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas+ 10 miljardia

Olen ollut tyytyväinen

Jos se sinun mahasi ei kykene ylläpitämään maitohappobakteerikantaa, niin et saa mitään hyötyä pilleristä koska se pillerin bakteerikanta tuhoutuu saman tien, kun pääsee vatsahappojesi kanssa tekemisiin. Et kerkiä saamaan mitään apua siitä.  Vai esititkö että mahan bakteerit antaisi tilaa sen pillerin bakteereille tilapäisesti? 🤣

Vierailija
16/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hapankaalia joka päivä ruuan kanssa. On hyvä ja hyväksi.

Vierailija
17/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanasto

Probiootit = Eläviä mikrobeja, jotka edistävät terveyttä ja hyvinvointia.

Maitohappobakteerit = Yleisiä suolistossa esiintyviä bakteereita ja osa ihmisen suoliston normaalia bakteeriflooraa.

Prebiootit = Edistävät hyvien mikrobien kasvua tai aktiivisuutta suolistossa. Ne ovat tavallaan probioottien ruokaa. Prebiootit ovat yleensä hitaasti imeytyviä tai imeytymättömiä hiilihydraatteja, joita on luontaisesti runsaasti esimerkiksi parsassa ja sipulissa.

Saccharomyces boulardii = Ei maitohappobakteeri vaan hiivapohjainen probiootti. Käytetään antibioottiripulin ehkäisyssä ja hoidossa."

Eihän se vaadi kuin yhden antibioottikuurin, joka tappaa taudinaiheuttajan lisäksi sen suoliston bakteerifloorankin.

Toki länsimainen ruokavalio on aika perseestä että monet tuhoaa sen suoliston flooran ihan sillä. Tai se menee epätasapainoon.

Vierailija
18/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas+ 10 miljardia

Olen ollut tyytyväinen

Jos se sinun mahasi ei kykene ylläpitämään maitohappobakteerikantaa, niin et saa mitään hyötyä pilleristä koska se pillerin bakteerikanta tuhoutuu saman tien, kun pääsee vatsahappojesi kanssa tekemisiin. Et kerkiä saamaan mitään apua siitä.  Vai esititkö että mahan bakteerit antaisi tilaa sen pillerin bakteereille tilapäisesti? 🤣

Naura vapaasti. Syön maitohappobakteereita, koska koen, että niistä on hyötyä. Mieluummin nappaan pillerin päivässä kuin istun päivittäin tunnin ripuloimassa, olkoon hyöty sitten oikeaa tai kuviteltua. Tämä oli minun kokemukseni asiasta, en väitä faktaksi. Ps. Minulla ei ole vatsahappoja ja siinä se ongelman ydin itselläni onkin.

Vierailija
19/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset ravintolisät on pelkkää bisnestä. Ei niistä mitään hyötyä ole.

Vierailija
20/23 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset ravintolisät on pelkkää bisnestä. Ei niistä mitään hyötyä ole.

https://www.health.harvard.edu/vitamins-and-supplements/health-benefits…

Toki vauvapalstailijat tietävät enemmän kuin asiaa tutkineet tiedemiehet ja -naiset. Ilman muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi