Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?
Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.
Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.
En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.
En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.
Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.
Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩
🤗🤗🤗
Kommentit (1039)
Vierailija kirjoitti:
Kouvola. Ei varmaan tarvitse selittää.
Kävin Kouvolassa vuonna -94 kun entinen luokkakaveri meni sinne opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Mentiin illalla bilettämään ,aivan kauheet vibat tuli Kouvolassa ,jotenkin ankeuden huippu. Muistan vieläkin sen ahdiatavan tunteen, sekö henkiseseti että visuaalisesti. Ja mä olen lahtelainen ,joten jonkimmoisessa ankeuden keskellä kokoi köni elänyt.
Ehdottomasti Kuusamo. Ei ikinä enää.
Sysmä. Olin siellä koulussa ala- ja yläasteella noin 10 vuotta sitten. Ei siedetä ollenkaan erilaisuutta, vanhoista stereotypioista pidetään kiinni. Esimerkkinä sen aikainen opettaja suosi hiljaisia ja kilttejä tyttöjä, ja oppilaat ketkä eivät tälläisiä olleet, olivat tälle opettajalle punainen vaate. Poikkeuksena yhden opettajan tytär ja tämän ystävät, joilla oli lupa aivan vapaasti kiusata muita oppilaita... koulukiusaaminen ja järjetön ahdasmielisyys ovat asioita joita eniten inhoan Sysmässä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Paikka täynnä ahdasmielisiä feministejä jotka haukkuvat maalaisia in sesteiksi.
Helsinki- hullu. Ei ole helsinkiläisten vika jos äiti ja isä on serkuksia.
Kolari. Ihmiset jotka ovat lähteneet sieltä, ovat lähteneet syystä. Ihmiset jotka ovat jääneet sinne, ovat jääneet syystä. En ole ikinä ollut niin ahdistunut kuin silloin. Onneksi pääsin pian pois!
Vierailija kirjoitti:
minääää kirjoitti:
Oulu. työpaikat suhteilla yms
Juurikin näin. Uskokaa nyt enemmistöä. Oulu mainittu useasti. Paska kaupunni on. Paskat ihmiset.
Jaksaisiko kukaan laskea eniten ääniä saanutta paikkakuntaa? Onko se oikeasti Oulu? Turkukin on mainittu aika monesti.
Oulu. Hirveästi lestadiolaisia, ja varsinkin oulunsalolaiset lestadiolaiset oli pahansuopaa, sisäsiittoista porukkaa. Onneksi selvisin hengissä siitä kiusaamisesta.
Kärkölä. Kaikista ajatellaan lähtökohtaisesti pahaa. Ketään ei tervehditä, moikkaukset säästetään ihan parille kaikkein lähimmälle kaverille. Näin ainakin takavuosina, en ole viitsinyt mennä katsomaan onko meno muuttunut.
Kemijärvi oli kamala paikka asua, itkin onnesta kun lähdin muuttokuorman kans viimein pois sieltä.
Mikkelissä opiskelin vajaan vuoden reilut 15 vuotta sitten. Hajosin sisältä. Vieläkin tuntuu pahalta, jos aja ohi.
Vierailija kirjoitti:
Lohtaja
Eikö siellä ole Suomen kaunein ranta Vattaja?
Rovaniemi.
Aidot ”rollolaiset” on kunnon äkäpäitä, kaikki on aina pilalla tai pielessä, kenestäkään ei voi puhua mitään hyvää ja naama on aurinkoisena päivänäkin nurinpäin. Vaikka saatiin yliopistokin ikuisuus sitten niin porukka on kunnon sivistymättömiä juntteja. Amarillo ja Roippari. Koskikatu ja ”Siltojen lenkki.” Aina kylmää ja pimeää. Onneksi pääsin pois!
Nurmijärvi Rajamäki ja kyllä kirkonkyläkin.
Ihmeellistä ettei Orimattilaa ole vielä mainittu. Sehän on tämän tyyppisissä kyselyissä aina hyvin edustettuna.
Hyvinkää. Niin kuollu ja sisäänpäin kääntynyt paikka. Ei ikinä enää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Pihtipudas. Asuin siellä viikon jossain homeisessa motellissa, pakkasta oli niin paljon, ettei mihinkään voinut lähteä. Meinasin kuolla tylsyyteen sinne. Mieheni kävi sen viikon siellä jotain kurssia ja minä tyhmänä päätin lähteä seuraksi.
Ai että paikkakunta oli paska kun vietit viikon neljän seinän sisällä? Miten edes sait mitään kuvaa koko paikasta jos et kerran missään käynyt?
Rauma. Hirveä murre ja tympeitä ihmisiä.