Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
101/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minääää kirjoitti:

Oulu. työpaikat suhteilla yms

Juurikin näin. Uskokaa nyt enemmistöä. Oulu mainittu useasti. Paska kaupunni on. Paskat ihmiset.

Vierailija
102/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkää on yksi kahtiajakautunut paikka, asuin siellä puolisen vuotta. Jouduin muuttamaan isosta sopimussakosta huolimatta pian pois. Takaisin en aio muuttaa ellei sitten johonkin omakotitaloon, tai vastaavaa.

Joku puhui työpaikoista suhteiden kautta. Kuka kuvittelee ettei etelässä menisi suurin osa työpaikoista nimenomaan suhteilla. En ole itse koskaan saanut kunnon töitä hakemuksella, ainoastaan suhteilla. Se mihin pääsin hakemalla, loppui lyhyeen koeajalla sekopäisten pomojen/toimitusjohtajan takia. Sijainti Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pori, asuin siellä ekat 20 vuotta elämästäni. Jotenkin ilkeä ja ivallinen ilmapiiri, toisten onnistumisista ei iloittu eikä edes omia kavereita pahemmin kannustettu. Nämä siis omia kokemuksiani. Muutin sittemmin Helsinkiin ja olen ihmeissäni kuunnellut uusien kavereideni kokemuksia lapsuudesta ja teiniajoista: hyvästä luokkahengestä, kannustuksesta ja esim. mukavista liikuntatunneista, joissa kaikki pelasivat joukkueena. 

Itselleni tuo on ihan utopiaa. Omilla luokillani ja kaveripiireissä oli poikkeuksetta kiusaamista ja lyttäämistä. Jos joku esimerkiksi piti esitelmän, hänelle alettiin hihittää jo ennen kuin ehti luokan eteen seisomaan. "Kaverit" olivat myös aina valmiina pettämään toisensa itselleen mukavamman lopputuloksen eteen. Vasta nuorena aikuisena olen oppinut, mitä todellinen ystävyys voi olla :D

Juuri näin.

Vierailija
104/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös Lahti, ruma, sisäänpäinlämpeävä kaupunki, ihmiset töykeitä ja ylimielisiä, kuvittelevat asuvansa "köyhän miehen Helsingissä". 

Vierailija
105/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan Inkeroinen.

Vielä vuosien kuluttuakin se tulee painajaisiini.

Vierailija
106/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaaja on Hyvinkäältä

Vierailija
107/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti. Ei ole todellakaan ikävä. Vieläkin tulee epämiellyttävä olo, jos sinne pitää mennä.

Vierailija
108/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newcastle Upon Tyne tai Bukarest.

Vierailija
109/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola. Ei varmaan tarvitse selittää.

Mulla kans, mutta selitän kuitenkin. Sisäänpäinlämpiävä pikkuporvarillinen Kokoomuksen hallitsema paikkakunta, jossa erilaisuus on lähinnä kuolemansynti. Viidesläisen herätysliikkeen ahdasmielisin suuntaus jyllää vahvoilla. Koulukiusaajien paratiisi. Kerronko vielä lisää?

Vierailija
110/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti. Paljon nistejä jotka aiheuttivat jonkin verran uhkaavia tilanteita. Oudointa oli kun yksi nisti sylkäisi mun kasvoihin keskelllä kirkasta päivää. Toinen mikä on jäänyt mieleen oli kun joku tuntematon lihava juoppo oli päässyt meidän rappukäytävään ja sammui oveni eteen enkä päässyt asunnosta ulos.

Vierailija
111/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malta. Kävi ehkä huono säkä naapureiden ja vuokakämpän kanssa, mutta pelkästää taloja talojen perään ja 50% porukasta humalassa kokopäivän. 

Vierailija
112/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa. Siellä viihtyy vain kotkalaiset itse.

Vierailija
113/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia. Kyräilyä ja kyttäilyä. Ja täysin käsittämätöntä jakoa "herroihin" ja työläisiin. Näin vielä 90-luvun lopulla, ei ole ikävä.

Vierailija
114/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku, ehdottomasti. Aggressiivisia ihmisiä.

Vierailija
115/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalmi

Vierailija
116/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turulle ääni täältäkin. Työstän traumoja edelleenkin.

Vierailija
117/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikiä. Nimi kertonee kaiken.

Olen ite Riihimäeltä ja seurustelin pitkään Oitissa asuvan miehen kanssa. Hikiäkin tullut siis tsekattua tietysti. Mietin aina sinne eksyessä että voi herranjeesus jos täällä asuisi :DDD Onkohan se yksi ainoa Tarmo lähikauppa tms Koomarkettikin jo lopetettu..

En kuitenkaan anna ääntäni Riihimäelle, minusta Riksussa ei koskaan ollut mitään vikaa. Muutin vaan koulujen perässä pois. Hämmästyin kuitenkin ettei kukaan ole vielä maininnut

Olipa turha kommentti

Vierailija
118/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta on jo kaikki paikkakunnat lueteltu. Pitäneekö kohta ihmisten alkaa muuttaa jonnekin metsään, erämaihin, ja järvien äärelle telttaan, tai asuntovaunuun, jottei näkisi ja kohtaisi yhtäkään toista kaksijalkaista ihmistä.

Tässä vaiheessa päästäänkin jo kysymään, missä täällä sitten on mukavaa ja kivaa asua. Ja että voisi hyvin. 

Ihmiset itse luovat oman paikkakuntansa ilmapiirin. Ei se ole paikkakunnasta, tai kaupungista itsestään kiinni.

Tästä päästäänkin sitten oikein isolla lehmänloikalla hyppäämään seuraavaan kysymykseen: Mitä meistä itsekukin ja kaikki voitaisiin tehdä, jotta asuinympäristö ja yhteisö muuttaisi ja parantaisi ilmapiiriä, asennoitumista ja käyttäytymistä, jotta jokaisella olisi hyvä olla. Ja jokainen tuntisi olevansa yhteisön jäsen ja tuntisi itsensä arvostetuksi?

Näin. Itse näkisin suurimpana syynä huonon ilmapiirin rakentumiseen sen, että väärät ihmiset päätyvät valta-asemiin pienillä paikkakunnilla, kun on kivempi olla iso kala pienessä lätäkössä kuin pieni kala isossa lätäkössä. Siellä ei myöskään ole yhtä näkyvillä kuin isolla paikkakunnalla ja saa aika rauhassa touhuilla todella törkeitäkin juttuja ilman että kukaan valvoo, tai puuttuu.

Näillä henkilöillä ei välttämättä ole mitään varsinaista annettavaa asemassaan, tai edes koko paikkakunnalle ja sen maineelle. Sitten valitaan se oma klikki ympärille omista kavereista, tuttavista ja perheenjäsenistä. Ulkopuolelta tulevia syrjitään ja suljetaan ulkopuolelle, jopa kiusataan. Mitään kritiikkiä ei suvaita, ei edes eikä varsinkaan mitään rakentavaa. Silloin syttyy aina sota ja se joka on erehtynyt jotain kritisoimaan ajetaan ulos koko paikkakunnalta. Eli mikään ei ikinä muutu ja samat ihmiset pysyvät asemissaan.

Vierailija
119/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ketju. Yksittäiset yksilöt kertovat sosiaalisista epäonnistumisistaan ja pistävät sen paikkakunnan syyksi.

Voi hyvää päivää.

Mistä sosiaalisista epäonnistumisista? Olisiko se sitten joku onnistuminen jos nauttisi olostaan junttien, kapeakatseisten, omassa pienessä kuplassaan elävien ihmisten kanssa?

Paikkakuntien ilmapiiri tässä ketjun aiheena.

Vierailija
120/1039 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä on kyllä jotain ahdistavaa.

Mikähänj se on. Keskellä metsiä kivoja järviä mutta jotain sinisteriä.

Siellä on paljon víhervassareita. Itsekin asuin joskus vuoden verran siellä ja en enää mene sinne päinkään.

Kertokaa nyt mikä se vihervassari on???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme