Taas lapsi ” kipeänä” ja poissaolo töistä :(
Aamulla mentiin päiväkotiin ja poika aivasti eteisessä. No, tottakai lähettivät meidät kotiin. Olen ollut tämän vuoden puolella jo kuusi päivää poissa töistä lapsen nuhan tai tukkoisuuden vuoksi. Syksystä en ole edes laskenut. Minua on alettu syrjiä tämän vuoksi työpaikalla. Olen lapsen ainut vanhempi ja lapsi on aloittanut vasta päiväkodin. Päiväkoti on todella tarkka, saattaa soittaa pelkän lapsen väsymyksen vuoksi hakemaan hänet kotiin. Työsuhteeni on määräaikainen. Mitä teen? Olen itkeskellyt viime aikoina usein, koska asia tuntuu niin vaikealta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi tuollainen työkaveri, oli varmaan 10 päivää kuukaudessa pois. Kyllä ärsytti tehdä senkin työt omien lisäksi.
Neuvo, älä tee. Ensin aina omat työt ja jos päivää on vielä jäljellä, niin e r i t t ä i n hitaasti alottelet kaverin hommia. Pomon kanssa tietenkin keskustelua siitä, onko oikein että sinä teet kahden edestä hommia puolet kuukaudesta. Kirjaa ylös saikuttajan poissaolot niin sulla on määristä faktaa eikä vain mutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on soitettu väsymyksestä, ihottumasta ym. Ja pakko on hakea, muuten seuraa lastensuojeluilmoitus.
Ei seuraa eikä sillä uhkailu ole laillista eikä edistä perheen ja lapsen etua. Virkavirhe, ota yhteys pk johtajaan
T: ope pk
Totta kai seuraa lasu jos lapsi on koko ajan väsynyt eikä ihottumaa hoideta, ei edes yritetä hoitaa.
Ihottuma on viheliäinen vaiva. Jatkuva kutina viime unet, iho tulehtuu ja paksunee sekä ihottuma kroonistuu helposti jne.
Ihan selvä laiminlyönti.
Eri
Voihan lapsen isäkin mennä joskus hakeen ja olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen työpaikalla. Tämä on selvää syrjintää. Tasa-arvo ei kyllä toteudu millään tavalla lapsettomien ja lapsellisten ihmisten kesken. Kollega valitti esimiehelle kun olin niin paljon poissa - ja muutettiin siksi sijaistuskäytäntöjä, Nyt minulla ei enää esim. ole ollenkaan sijaista, ja työt kasaantuu sillä välin kun joudun olemaan pois. Eniten mieltä imartelevaa oli se, että kollega sai tästä hyvästä kannustuspalkkion.
Mitä syrjintää se on? Minusta se olisi syrjintää, jos toinen joutuisi jatkuvasti tekemään 2 ihmisen työt ja silti sama palkka! Se kumpi paiskii töitä enempi, niin pitäisi tienatakin enemmän ja saada kannustuspalkkioita. Lapset on oma valinta ja jos niiden takia joutuu olemaan niin paljon pois, että työt kärsii ja toiset niitä joutuu tekemään, niin kyllä nille tekijöille pitää tulla se kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Voihan lapsen isäkin mennä joskus hakeen ja olla kotona.
Meidän perheessä kyllä vuorotellaan, mutta juu on näitäkin, kun se on aina vaan äiti, vaikka ei olisikaan mikään yh-äiti.
No olisin vaatinut päästä päiväkodinjohtajan puheille. Ei aivastus ole sairaus eikä merkki sairaudesta. Jokainen meistää aivastaa lähes päivittäin.
Meillä on aina ensimmäinen poissaolo/sairauspäivä karenssia palkassa, sikamaista, ei olla poissa oli lapsi kipeä tai ei. Meillä myös moni jatkuvasti tämän takia sairaana töissä koronasta huolimatta, ei ole varaa olla poissa ja ottaa palkatonta.
Tästä olen ministerillekin mailia laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen työpaikalla. Tämä on selvää syrjintää. Tasa-arvo ei kyllä toteudu millään tavalla lapsettomien ja lapsellisten ihmisten kesken. Kollega valitti esimiehelle kun olin niin paljon poissa - ja muutettiin siksi sijaistuskäytäntöjä, Nyt minulla ei enää esim. ole ollenkaan sijaista, ja työt kasaantuu sillä välin kun joudun olemaan pois. Eniten mieltä imartelevaa oli se, että kollega sai tästä hyvästä kannustuspalkkion.
Mitä syrjintää se on? Minusta se olisi syrjintää, jos toinen joutuisi jatkuvasti tekemään 2 ihmisen työt ja silti sama palkka! Se kumpi paiskii töitä enempi, niin pitäisi tienatakin enemmän ja saada kannustuspalkkioita. Lapset on oma valinta ja jos niiden takia joutuu olemaan niin paljon pois, että työt kärsii ja toiset niitä joutuu tekemään, niin kyllä nille tekijöille pitää tulla se kiitos.
Tätä olen aina ihmetellyt että kun tekee 2 työn niin sama palkka, miten voi olla.
Toinen on se että olet kuinka hyvä tai huono työntekijä niin eikun listan mukaan maksamme, listan mukaan maksamme, jotekin aika älyttömiä ja jäykkiä nämä systeemit, siis täällä ruohonjuuritasolla kun ei mitään herra-boonuksia maksella.
Toinen voi siis jättää jatkuvasti töitä tekemättä ja tehdä kaiken huonosti ja olla kokoajan saikulla ja täysin sama palkka. Onko siis mitään järkeä zempata työssä?
Kaiken lisäksi olen itsekin hoitanut toisten hommia ja saanut sitä "p:tä niskaan" että en ole kunnolla tehnyt tuotkaan, joka ei minulle kuulukaan. Eli enemmän tulee haukkua mitä enemmän suostuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko lapsen viedä koronatestiin ja negatiivisen tuloksen jälkeen päiväkotiin ? Täällä ainakin saa päiväkotiin mennä negatiivisen testin jälkeen. Tietysti jos lapsi on oikeasti kipeä niin sitten paikka on kotona.
Täällä leviämisalueella ohje on, että pitkittyneen flunssan jälkeen saa viedä päiväkotiin, vaikka nuha tai yskä ei olisi loppunut. Eli käytännössä ei kai parin päivän jälkeen saisi vielä viedä negatiivisenkaan tuloksen kanssa, mutta aika paljon tulkinnan varaa jättää.
Voiko lapsen viedä koronatestiin ja negatiivisen tuloksen jälkeen päiväkotiin ? Täällä ainakin saa päiväkotiin mennä negatiivisen testin jälkeen. Tietysti jos lapsi on oikeasti kipeä niin sitten paikka on kotona.