Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on huijattu

Vierailija
20.01.2021 |

Olen käyttänyt neuroleptejä melkein vuoden ja lihonut sinä aikana 15 kg. Nyt kun lopetin ne, mitään kamalaa ei tapahtunutkaan. En mennyt psykoosiin enkä joutunut osastolle, kuten minua on tosissaan peloteltu viimeiset kuukaudet, kun lopettamisesta puhuin. Kaikki on ennallaan, ehkä vähän paremmin kuin lääkityksen aikana. Miksi ihmisiä saa kusettaa tällä tavalla? Osa vetää noita mömmöjä vuosikymmeniä, kun heidät on aivopesty pelkäämään psykoosia. Ja nappikauppiaat nauraa matkalla pankkiin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita samanlaisen huijauksen kohteeksi joutunutta? Mulla päällimmäisenä on häpeän tunne, että olin niin tyhmä ja menin lankaan.

Mun äitini söi 40 vuotta ellei ylikin tuollaisia lääkkeitä joka ikinen päivä. Kuitenkin sai aina muutaman vuoden välein psykoosin. Kävi myös terapiassa, eikä mistään ollut mitään apua. Oli sitten viimeiset 10 vuotta dementikko ja kuoli 78 vuotiaana.

Ne psykoosit itsessään jo tuhoaa aivoja, lisäksi hoito sen jälkeen. Neuroleptejä en kyllä vapaaehtoisesti söisi ellei ole skitsofrenia ja vaarassa saada psykooseja. Ei se psykoosi heti lääkkeen lopetuksen jälkeen tule, vaan se alkaa hiipiä päälle, eikä itse edes huomaa. Sitten sitä taas onkin jossain angsteissa ja kaikki vakoilee jne.

Mihinkään nukahtamisongelmiin en söisi. Niihin neuroja nykyään määrätään liian kevyesti.

Tuo on taas psykiatrian suurimpia valheita, että psykoosit tuhoaa aivoja. Mitään jälkiä ei psykoosista jää aivoihin, mutta lääkkeistä jää. Ihan Bull shittiä jota hoitajat toistelee.

Kyllä sen huomaa, jos haluaa huomata. Se on sitä sairauden tuntoa, että huomaa kun ajatukset eivät ole terveitä. Niitä voi parantaa ja suoristaa ilman vahvoja psyykenlääkkeitäkin.

Itse psyykkisesti sairaan omaisena sanon, että sairas ei todellakaan osaa erotella mitkä ajatuksista on sairaita. Ihan tosissaan hän uskoo, että naapuri aikoo tap paa hänet ja häntä vakoillaan ja lääkärit huijaa. Lääkekin on kuulemma osa juonta, joten hän jättää sen sitten omalla päätöksellään syömättä. Tämän vuoksi hänelle täytyy pahoina aikoina laittaa lääke injektiona, jotta normaalius palaisi. Muuten hän haahuilee kaduilla ilman asianmukaista vaatetusta ja joutuu erittäin pahoihin vaikeuksiin. Yhden käden sormet ei riitä niihin kertoihin kun hänet on pelastettu tuhoamasta itseään.

Aika raskasta on elää sellaisen rinnalla. Ja todellakin minä näen milloin lääkkeet on syöty ja milloin ei, koska ero on kuin yöllä ja päivällä.

Muuten olen lääkevastainen ja mielestäni niitä syödään ihan liikaa. Pieneen tavalliseen alakuloon, suruun ja pään sisäisiin ääniin en söisi lääkettä. Myöskin unettomuuden syyt voisi selvittää ennen lääkkeiden syömistä. Mutta vaihtoehtoja ei edes tutkita tai harkita, koska kaikki elämää parantavat keinot on meidän yhteiskunnassa vähissä. Tarjotaan vain lääkettä kouraan ja meininki jatkuu vaan.

Vierailija
22/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet jäi ja heti tuli neuroottisuutta huokuvia ("lääkkeet ovat huijausta") aloituksia palstalle? Hmm. Ehkä kannattaa vain kiltisti jatkaa niiden popsimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet jäi ja heti tuli neuroottisuutta huokuvia ("lääkkeet ovat huijausta") aloituksia palstalle? Hmm. Ehkä kannattaa vain kiltisti jatkaa niiden popsimista.

En takuulla jatka. Olen vaan tutustunut aiheeseen vähän laajemmin, joten tässä ketjussa siitä kirjoitan. Ei ole sulta pois. Tämä on ainoa aloitukseni.

Vierailija
24/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärinkäytöksistä saa puhua. Sinäkö olet kieltämässä mielipiteiden julkaisun ja tukkimassa suut lääkkeillä? Sinulla ei ole sitä oikeutta, vaikka vaikutatkin tunteettomalta empatiakyvyttömältä natsilta.

Vierailija
25/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En takuulla jatka. Olen vaan tutustunut aiheeseen vähän laajemmin, joten tässä ketjussa siitä kirjoitan. Ei ole sulta pois. Tämä on ainoa aloitukseni.

No jos vaikka ihan alkuun tajuaisit, että ei se ole huijausta. Jos tuollaisissa ajatuksissa siellä möyriskelet, niin vaikuttaa siltä, että pääsi ei ole ihan ok. On minullekki monia lääkkeitä kokeiltu ja olen ne lopettanut, mutta en epäile sitä huijaukseksi, vaan lääkärit ei vain osaa muuta kuin tarjota lääkettä. He eivät voi muuttaa yhteiskuntaa tai minun elämän olosuhteita.

Mutta ihan kuinka vain, omahan se on elämäsi. Voihan se olla, että lääke oli sinulle huono tai voi olla, että se suojeli sinua sairastumasta. Aika näyttää.

Vierailija
26/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka ihan alkuun tajuaisit, että ei se ole huijausta. Jos tuollaisissa ajatuksissa siellä möyriskelet, niin vaikuttaa siltä, että pääsi ei ole ihan ok. On minullekki monia lääkkeitä kokeiltu ja olen ne lopettanut, mutta en epäile sitä huijaukseksi, vaan lääkärit ei vain osaa muuta kuin tarjota lääkettä. He eivät voi muuttaa yhteiskuntaa tai minun elämän olosuhteita.

Mutta ihan kuinka vain, omahan se on elämäsi. Voihan se olla, että lääke oli sinulle huono tai voi olla, että se suojeli sinua sairastumasta. Aika näyttää.

Lääkkeissä on niin pahat sivuvaikutukset, että mieluummin sairastun psyykkisesti kuin käytän niitä ja olen ihan romuna sekä henkisesti että fyysisesti. Psykiatrista irtipäästäkseni minun tuleekin välillä vihata koko systeemi. Se on aiheuttanut minulle liikaa tuskallisia kokemuksia ja epäilen etten ole ainoa.

Vierailija
27/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrä sinäkin, että lääkityksen takana on ihminen, lääkäri. Miksi lääkäri haluaa tuottaa tuskaa potilaalleen? Miksei lääkäri usko potilastaan? Hymyillen vain tarjoilee lisälääkecoktaileja. Eihän se voi olla niin tyhmä eli sen täytyy olla huijari tai joku empatiakyvytön nat si vähintäänkin. Miten se voi elää itsensä kanssa, kun tietää mitä aiheuttaa potilailleen kaiken aikaa?

Vierailija
28/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ongelma on se, että kun lääkäri ei osaa ratkaista (hyvästä syystä kylläkin) moniakaan niistä asioista, joista ihmiset lääkärissä käyvät, hän määrää lääkkeitä, melkein mitä vain, ikään kuin jotain ratkaistakseen tai saattaakseen päätökseen. No, jos ongelma ei ratkennut, vika ei ole tietenkään ratkaisussa tai lääkärissä, vaan lääkkeet ova väärät. Sitten niitä vaihdetaan tai lisätään, eikä mikään mene paremmaksi ja kehä on valmis.

Kenenkään tilanteisiin ottamatta kantaa, lääkkeitä määrätään liikaa ongelmiin ja elämänkokemuksiin, jotka eivät lääkkeillä ratkea. Ja totta kai lääkefirmat tavoittelevat voittoa, sehän on älyllisesti täysin selvä asia. Ne ovat voittoja ja osinkoa tuottamaan pyrkiviä yrityksiä, eivät hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
29/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....

Vierailija
30/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....

Vierailija
31/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkat lääkkeettömällä linjalla pidä hyvää huolta itsestäsi. Keskustele hoitavan tahosi kanssa ja kerratkaa ne "varomerkit" jotka johtivat lääkkeen aloittamiseen. Pyri huomioimaan niitä ja jos Sinulla on luotettavia läheisiä niin kerro heillekin ja ota palaute vastaan jos he ehkä huomaavat vointisi huonontuvan.

Luulen että jokainen psyykelääkkeitä käyttävä haluaa jossain vaiheessa yrittää ilman lääkitystä. Eihän sitä voi kieltääkään ja joskus se onnistuu. Mutta pidä siis huolta itsestäsi, vältä stressiä, valvomista ja päihtetä.

Vierailija
32/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkat lääkkeettömällä linjalla pidä hyvää huolta itsestäsi. Keskustele hoitavan tahosi kanssa ja kerratkaa ne "varomerkit" jotka johtivat lääkkeen aloittamiseen. Pyri huomioimaan niitä ja jos Sinulla on luotettavia läheisiä niin kerro heillekin ja ota palaute vastaan jos he ehkä huomaavat vointisi huonontuvan.

Luulen että jokainen psyykelääkkeitä käyttävä haluaa jossain vaiheessa yrittää ilman lääkitystä. Eihän sitä voi kieltääkään ja joskus se onnistuu. Mutta pidä siis huolta itsestäsi, vältä stressiä, valvomista ja päihtetä.

Näin teen. Kiitos huolenpidosta.

Vierailija
33/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin ominpäin neuroleptilääkityksen. Minuakin peloteltiin psykoosilla, joka varmasti tulisi jos lopettaisin lääkityksen.

Siitä on nyt 3 vuotta. Ei ole psykoosia näkynyt ja voin paremmin kuin vuosiin!

Vierailija
34/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sanon, että mieluummin sairastun psykoosiin silloin tällöin kuin diabetekseen tai epilepsiaan. Mieluummin olen vähän hullu normaalipainoinen kuin lihavaksi lääkitty zombie. Sairastuminen on kuitenkin epätodennäköistä, joten lääkityskin on turha asia. Aina on hyvä olla rauhoittavia ja nukahtamislääkkeitä kaiken varalta. Niitäkään ei pidä turhaan käyttää.

Vierailija
35/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyk kirjoitti:

Minä lopetin ominpäin neuroleptilääkityksen. Minuakin peloteltiin psykoosilla, joka varmasti tulisi jos lopettaisin lääkityksen.

Hienoa! Hyvä että uskalsit. Painostus on kovaa hoitajilta ja lääkäriltä. Respect 👍

Saako kysyä minkä lääkkeen lopetit.

Vierailija
36/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yyk kirjoitti:

Hienoa! Hyvä että uskalsit. Painostus on kovaa hoitajilta ja lääkäriltä. Respect 👍

Abilify

Vierailija
37/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyk kirjoitti:

Abilify

Senkin lääkkeen olen kokenut. Mitä se sinulle aiheutti?

Minulle se lisäsi makeanhimoa ja ostoriippuvuutta. Lisäksi sokerit ja paino nousi.

Vierailija
38/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump sai aikaan mm. seuraavaa:

-ennätyksellisen talouden nousun

-piti kiinni kaikista lupauksistaan

-aidosti piti amerikkalaisten etua etusijalla

-sivuutti valtamedian ja puhui suoraan kansalle

-nousi vastustamaan Kiinan globaalia vallan haltuunottoa

-veti joukkoja takaisin Lähi-Idästä, lopetti sotia

-solmi rauhan P-Korean kanssa

Ja silti parjattiin ja nälvittiin koko valtakauden ajan täällä Pohjolan perukoilla asti. Kyllä on kansa aivopestyä.

Lisäisin tähän vielä, että liennytti välejä lähi-idässä liki rauhan tasolle. Jota ei ole tapahtunut 50 vuoteen ..

Sincc

Ei ole nämä muut presidentit saaneet mitään aikaan ..

Vierailija
39/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole lääkkeitä. Myrkkyjä. Isoina annoksina tappavia.

Monilla on traumataustaa. Niihin auttaa aika ja itse ja elämän uudelleenrakennus mikä vie aikaa.

Eläkkeellä on hyvä olla.

Ei kiinnosta yhteiskuntapalvonta eikä koneistojen höykytykset.

Aina löytää ja oppii uusia asioita.

Lääkkeitten ylistäjät, olkaapa hyvät ja syökää lääkkeenne että korvista pursuaa.

Vierailija
40/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole lääkkeitä. Myrkkyjä. Isoina annoksina tappavia.

Monilla on traumataustaa. Niihin auttaa aika ja itse ja elämän uudelleenrakennus mikä vie aikaa.

Eläkkeellä on hyvä olla.

Ei kiinnosta yhteiskuntapalvonta eikä koneistojen höykytykset.

Aina löytää ja oppii uusia asioita.

Lääkkeitten ylistäjät, olkaapa hyvät ja syökää lääkkeenne että korvista pursuaa.

Samat sanat! Kyllä muuttuisi ääni kellossa, jos pitäisi itse syödä noita myrkkyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi