Telkkarimuistoja 80-luvulta?
Muistan, kun tulin harrastuksesta ja ehdin juuri katsoa L.A. Law:n. Ja harrastuksettomana päivänä Falcon Crestin. Ritari Ässän ehdin aina katsoa. Ja Ihmemiehen. Mutta ehkä kaikista paras oli Konnankoukkuja kahdelle. Se oli viikon juhlahetki.
Mitä te katsoitte?
Kommentit (66)
Lähinnä lapsena jäi mieleen pennejä taivaasta jonka voisi uusia ja tuntematon sota joka muistetaan edelleen 40 vuoden takaa kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen nuortensarja kuin Kasvu on jäänyt mieleen. Siinä oli silloista minua (6.-7.-luokkalainen) muutaman vuoden vanhempi kiltti koulutyttö, joka jostain syystä alkoi liikkua Lepakossa ja milloin missäkin porukassa ja ryhtyi itsekin punkkariksi. Siinä käsiteltiin kaikenlaista sekoilua, johon sen ajan nuori pk-seudulla voisi päätyä harrastamaan. Muistaakseni siinä oli myös jonkinlaisia seksikohtauksia. Ainakin jotain, joka tuntui hävettävältä, koska jotain syystä vanhempani halusivat myös seurata sarjaa. Pääosaa näytteli muistaakseni Hanna Apajalahti. Törmäsin hänen kuvaansa joskus paljon myöhemmin ihan muussa yhteydessä, olisiko kirjoittanut kirjan tms. Näytti olevan kaunis vielä nelikymppisenäkin.
Muistan tuon! Muistan ihmetelleeni, miten näyttelijä oikeasti leikkasi sellaisen punkkaritukan. Että mitä hänen vanhempansa (oikeat) sanoivat ja miten antoivat tehdä niin.
Ja muistan, että hänen isäänsä näytteli myös joku Apajalahti, eli olivat ilmeisesti oikeastikin isä ja tytär.
Ohjelman nimeä en olisi muistanut, mutta tuo Kasvuhan se varmasti oli.
Olikohan se ohjaaja Asko Apajalahti (muistaakseni), mutta joka tapauksessa isä ja tytär. Sarjassa isää taisi näytellä Markku Huhtamo. Nyt en ole varma, mutta joskus sarjan jaksoja oli Youtubessakin. Jäänyt mieleen kun isän autossa oli tuolloin hyvinkin moderni autopuhelin.
Jossain nuortenohjelmassa soitti rokkiorkesteri, joka lauloi "Äiti, tilaa mulle aika hammaslääkäriin!". Menin sitten laulamaan sitä ääneen, koska siinä oli tarttuva sävel ja sitten minua vietiinkin sinne hammaslääkäriin...
M 45
Suomen Dallas eli Vihreän kullan maa. Tuon version JR:ää pelättiin pienenä.
Toinen mistä kanssa pelkotilat sai oli kotimainen kauhusarja Painajainen.
Lauantaisin katsoin saksalaisia dekkareita, sunnuntaina tuli Toivotaan toivotaan, Kate & Allie ja Tyttökullat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin aamulla piirretyt aamu-TV:stä ja illalla sitä skeidaa mitä muu perhe sattui katsomaan.
Mitä, eihän 80-luvulla ollut aamuteeveetä?
Oli. Huomenta Suomi.
Niin no olihan se muutaman päivän. Twin Peaks myös tuli vasta ysärillä.
Muistan Tohtori Sykerön ja sitten jonkun veturinkuljettajan vetureineen. Nimeä en muista mutta voi olla vaikka kuuskytluvulta oli jo kasarilla niin vanhanaikainen. Postimies Patea pelkäsin niin perkeleesti!
Iivari Veturi.
Peukaloisten retket.
Torstaina myöhään tuli Call McCall, se oli hyvä. Joku vanhempi herramies ratkoi ihmisten ongelmia. Hill Street Blues oli hyvä myös, olin ihan ekstaasissa kun pääsin eka kertaa New Yorkiin, kuin tapahtumapaikalle. Law & Order oli toinen, mutta kai vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Torstaina myöhään tuli Call McCall, se oli hyvä. Joku vanhempi herramies ratkoi ihmisten ongelmia. Hill Street Blues oli hyvä myös, olin ihan ekstaasissa kun pääsin eka kertaa New Yorkiin, kuin tapahtumapaikalle. Law & Order oli toinen, mutta kai vasta myöhemmin.
Lisään vielä, että olen katsonut niin paljon amerikkalaisia poliisisarjoja, että pelkään siellä enemmän kuin muualla. 😄
Meinasin sanoa suomalaisen sarjan Autovaras mutta yllätyin että onkin ilmestynyt vasta -91.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että olen katsonut niin paljon amerikkalaisia poliisisarjoja, että pelkään siellä enemmän kuin muualla. 😄
Minä kanssa pienenä luulin että Amerikka on kun villilänsi eikä siellä voi kukaan liikkua pihalla yksinään:D Varsinkaan suurkaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain nuortenohjelmassa soitti rokkiorkesteri, joka lauloi "Äiti, tilaa mulle aika hammaslääkäriin!". Menin sitten laulamaan sitä ääneen, koska siinä oli tarttuva sävel ja sitten minua vietiinkin sinne hammaslääkäriin...
M 45
Minä lauleskelin pienenä "sinussa on roimaa alkumiehen voimaa kanna minut metsään apinamies"! Onneksi isäni ei ottanut sitä yhtä kirjaimellisestisti kun äitisi:/
N 37
Vierailija kirjoitti:
Ihmemies on peruttu! Muistatteko vielä tuon katastrofin jota seuraavana päivänä järkyttyneenä koulussa puitiin 😅
Miksi oli peruttu? Eikö kelat kerenyt perille vai oliko maailmalla tapahtunut jotain ja ylimääränen uutislähetys?
MTV:llä ei ollut omaa kanavaa, vaan MTV:n ohjelmat lähetettiin Ylen kanavilla, joita oli tuohon aikaan vain kaksi (TV1 ja TV2).
Yläasteella oli 80-luvulla tosi pervo talkkari.
Ylen pääuutislähetys lähetettiin molemmilla kanavilla samaan aikaan. MTV:n ainoana uutislähetyksenä oli Kymmenen uutiset.
Anna ystävämme.