Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä nykyinen korona-aika ei ole mikään uusi normaali! On olemassa vain normaali arki ja poikkeusarki!

Vierailija
20.01.2021 |

Nyt elämme poikkeusarkea, emme mitään uutta normaalia! Koska sellainen ei ole mitään normaalia arkea, että yhteiskunnassa on rajoituksia, yhteiskunta toimii vajaateholla, ihmisten sosiaalista kanssakäymistä on rajoitettu ja ihmiset jopa pelkäävät sitä, pelätään tartuntariskiä ja kuljetaan maski naamalla. Normaalissa arjessa olemme takaisin sitten, kun kaikki rajoitukset ovat poistuneet ja ihmisten sosiaalinen kanssakäyminen on normaalia, eikä pelko tartunnasta hallitse enää ihmisten mielissä joka ainoa päivä.

Mielestäni on siis täysin väärin puhua tästä ajasta minään uutena normaalina, kun tämä ei ole normaalia millään muotoa. Normaaliin ei kuulu esim. jatkuva pelkääminen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on enää paluuta normaaliin. NWO on jo nurkan takana.

2/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliin elämään kuuluu aina tiettyjä rajoituksia.  Nyt on poikkeusaika siinä mielessä, että on voimassa paljon väliaikaisia rajoituksia nykyisen koronaviruksen takia.  Joskus jotkut rajoitukset poistuvat ja uusia tulee tilalle syytä tai toisesta.  "Vanhassa normaalissa" ei ollut esim. nopeusrajoituksia jne.  "Uudessa normaalissa" on esim. pakko olla voimassaoleva koronarokote esim. tiettyihin maihin.  "Normaalin" lopulta määrittelee jokainen aivan itse.  Ennustan, että "uudessa normaalielämässä" on oleva sellaisia rajoituksia, joita nyt enemmistö ei hyväksyisi mutta parin vuoden päästä hyväksyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin: koronarokotus.

Vierailija
4/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta normaalista puhuvat toivovat, että rajoitukset jatkuisivat. Nämä ihmiskammoiset introvertit, mielenterveysongelmista kärsivät ja ystävättömät erakot katkerina toivovat, että muidenkin elämä olisi yhtä surkeaa kuin heidän omansa. Vaan kun ei ole, eikä tule mitään uutta normaalia vaan enemmistön elämä jatkuu kuten ennenkin.

Vierailija
5/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme ihan sitä perusarkea tietyin rajoituksin.

Mitä rajoituksia meillä on? Emme voi matkustaa ja osallistua suurtapahtumiin? Kenelle ne on arkipäivää?

Käymme töissä, kaupassa, tapaamme kavereita, harrastamme, jne eli elämme ihan tavallista perusarkea ja olemme huolellisia käsienpesussa, jne. joka on myös sitä ihan perusarkea.

Vierailija
6/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37977 kirjoitti:

Normaaliin elämään kuuluu aina tiettyjä rajoituksia.  Nyt on poikkeusaika siinä mielessä, että on voimassa paljon väliaikaisia rajoituksia nykyisen koronaviruksen takia.  Joskus jotkut rajoitukset poistuvat ja uusia tulee tilalle syytä tai toisesta.  "Vanhassa normaalissa" ei ollut esim. nopeusrajoituksia jne.  "Uudessa normaalissa" on esim. pakko olla voimassaoleva koronarokote esim. tiettyihin maihin.  "Normaalin" lopulta määrittelee jokainen aivan itse.  Ennustan, että "uudessa normaalielämässä" on oleva sellaisia rajoituksia, joita nyt enemmistö ei hyväksyisi mutta parin vuoden päästä hyväksyy.

Vanha viidakon sanonta kuuluu, että mikään ei ole niin pysyvä rajoitus kuin väliaikainen rajoitus.

Miten muuten todetaan, että koronarokotus on "voimassaoleva"?

7/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että liian herkästi jotkut ovat alkaneet puhua tästä uutena normaalina. Itse elättelen vielä toivoa, että vanhaan elämänmenoon voitaisiin palata. En tiedä mahdollistuisiko se rokotteen kautta, koronaviruksen luonnollisen häviämisen / heikentymisen kautta vai millä tavoin.

Vierailija
8/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se entinen normaali omlut normaalia millään muotla vaan sairaan hektistä mammonanpalvontaa ja maanista lentelyä ilman päätä eikä häntää. Siis useilla se semmosta oli jotka nyt valittaa kun pitäisi elää vähän normaalimmin.

Kyllä tämä on uusi normaali. Ei sellanen voinut ikuisesti jatkua mitä oli, oli ihan selvä että joku suuri stoppi tulee luonnolta tavalla tai toisella.

Vierailija
9/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on kysymys vain siitä, mitä voidaan pitää ja hyväksyä normaalina. Tällä hetkellähän tämä ei ole mikään neuvottelukysymys, mitä kukin haluaa pitää normaalina, vaan olosuhteethan tässä aika pitkälle asettavat ne rajat. Jos asia ei muutu ennalleen, ei siinä auta kiukutella, että ei tämä voi olla normaali. Kyllä siitä silloin vain tulee uusi normaali, vaikka se ei kivaa olisikaan ja siinä ei auta kuin hyväksyä tilanne. 

Vierailija
10/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että liian herkästi jotkut ovat alkaneet puhua tästä uutena normaalina. Itse elättelen vielä toivoa, että vanhaan elämänmenoon voitaisiin palata. En tiedä mahdollistuisiko se rokotteen kautta, koronaviruksen luonnollisen häviämisen / heikentymisen kautta vai millä tavoin.

Miten niin liian herkästi? Ketä se siis haittaa, jos joku henkisellä tasolla valmistautuu ajatukseen, että tämä saattaa nyt olla pysyvää? Vaikka joku nyt jo hyväksyy  omalta osaltaan tämän normaaliksi olotilaksi, eihän se tarkoita, että hän vastustaisi paluuta entiseen tilanteeseen. 

Vierailija
11/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se entinen normaali omlut normaalia millään muotla vaan sairaan hektistä mammonanpalvontaa ja maanista lentelyä ilman päätä eikä häntää. Siis useilla se semmosta oli jotka nyt valittaa kun pitäisi elää vähän normaalimmin.

Kyllä tämä on uusi normaali. Ei sellanen voinut ikuisesti jatkua mitä oli, oli ihan selvä että joku suuri stoppi tulee luonnolta tavalla tai toisella.

Kun pandemia rauhoittuu, alkaa kauppa taas kannattamaan. Monilla ihmisillä on entistä enemmän rahaa ja halua matkustaa. Se, että muutama etätöitä tekevä haluaa muuttaa maalle, ei muuta kaupungistumisen suuntaa. Vähän kuin Matti Vanhasen aikoinaan lanseeraama Nurmijärvi-ilmiö. Ei mennyt kauaakaan, kun muuttoliikkeen suunta jälleen kääntyi.

Vierailija
12/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko että vie puolitoista vuotta sitten ollut maailma oli jotenkin "normaali", toivottavasti siihen oaskaan ei koskaan palatakaan.

Ihmisten pitää tulla jo järkiinsä, tästä nyt pitäisi oppia jotain. On kyllä huomattu ettei itsekkäät ja pinnalliset ole vieläkään mitään oppineet vaan samalla tiellä jatketaan valittamisen kera.

Vierailija
13/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän aapeen kaltainen selviää tulevista kriiseistä, kun tämä nykyinen hänelle muka kova kärsimys jo pelottaa uutena normaalina.

Nämä valittajat ja noudatusten rikkojat ovat selkärangattomia velliperseitä, minulta ei heille ymmärrystä löydy.

Vierailija
14/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme ihan sitä perusarkea tietyin rajoituksin.

Mitä rajoituksia meillä on? Emme voi matkustaa ja osallistua suurtapahtumiin? Kenelle ne on arkipäivää?

Käymme töissä, kaupassa, tapaamme kavereita, harrastamme, jne eli elämme ihan tavallista perusarkea ja olemme huolellisia käsienpesussa, jne. joka on myös sitä ihan perusarkea.

Kaikkien elämä ei ole samanlaista kuin sinun. Minä en todellakaan elä minkäänlaista perusarkea! Silloin kun asiat olivat normaalisti, kävin elokuvissa pari-kolme kertaa viikossa, samoin museoissa ja taidenäyttelyissä. Nyt nuo ovat olleet poissa laskuista jo kuukausia. Se todellakin vaikuttaa mielialaan.  Luojan kiitos nyt sentään jotkut älykkäät toimijat alkavat nousta vastarintaan ja avaavat. Didrichsen on auki, kävin siellä eilen ja kyllä oli ihanaa. Ihan kuin valo olisi taas tullut elämään.

Vierailija
15/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Uudesta normaalista puhuvat toivovat, että rajoitukset jatkuisivat. Nämä ihmiskammoiset introvertit, mielenterveysongelmista kärsivät ja ystävättömät erakot katkerina toivovat, että muidenkin elämä olisi yhtä surkeaa kuin heidän omansa. Vaan kun ei ole, eikä tule mitään uutta normaalia vaan enemmistön elämä jatkuu kuten ennenkin.

Olen introvertti eikä mulla tosiaan paljoa kavereita ole. Mutta en ole katkera siitä, että olen tällainen millainen olen tai siitä että elämäni on tällaista millaista se on. Olen sinut itseni kanssa ja nautin elämästäni näin jollaiseksi olen sen tarkoituksella rakentanut.

Aina ei ole ollut niin. Siis niin, että nauttisin elämästäni. Vielä silloin kun oli pakko olla muiden ihmisten kanssa päivittäin tekemisissä niin tekivät he elämästäni helevettiä. Heillä toki oli erittäin rattoisaa ja mukavaa. Minulla ei.

Onhan tämä yhteiskunnallinen tila toki valitettava, mutta en kiellä sitä ettenkö saisi mielihyvää siitä, että kerrankin teillä elämänne on kurjaa johtuen syistä joihin ette itse voi vaikuttaa. Tiedätte nyt miltä minusta tuntui aikoinaan. Ehkä opitte tästä kokemuksesta jotain, ehkä ette.

Vierailija
16/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi agentti, voisi matkustaa toiseen maahan salaista reittiä pitkin.

Vierailija
17/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Olen introvertti eikä mulla tosiaan paljoa kavereita ole. Mutta en ole katkera siitä, että olen tällainen millainen olen tai siitä että elämäni on tällaista millaista se on. Olen sinut itseni kanssa ja nautin elämästäni näin jollaiseksi olen sen tarkoituksella rakentanut.

Aina ei ole ollut niin. Siis niin, että nauttisin elämästäni. Vielä silloin kun oli pakko olla muiden ihmisten kanssa päivittäin tekemisissä niin tekivät he elämästäni helevettiä. Heillä toki oli erittäin rattoisaa ja mukavaa. Minulla ei.

Onhan tämä yhteiskunnallinen tila toki valitettava, mutta en kiellä sitä ettenkö saisi mielihyvää siitä, että kerrankin teillä elämänne on kurjaa johtuen syistä joihin ette itse voi vaikuttaa. Tiedätte nyt miltä minusta tuntui aikoinaan. Ehkä opitte tästä kokemuksesta jotain, ehkä ette.

Joudun työssäni tapaamaan paljon ihmisiä nyt korona-aikaankin. Tämä on romahduttanut uskoni ihmisten hyvyyteen ja järjenjuoksuun. Ihmiset ovat pohjimmiltaan pelokkaita, itsekkäitä ja kontrollinhaluisia. En nyt sitten tiedä, onko tämä oppi hyvästä.

18/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimassaoleva koronarokotus tietysti todistetaan todistuksella, kuten nykyäänkin esim. jäykkäkouristusrokotus tiettyihin maihin matkustettaessa.

19/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksen voimassaolo todistetaan rokotustodistuksella, kuten jäykkäkouristusrokotus tiettyihin maihin matkustettaessa.

Vierailija
20/20 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37977 kirjoitti:

Rokotuksen voimassaolo todistetaan rokotustodistuksella, kuten jäykkäkouristusrokotus tiettyihin maihin matkustettaessa.

Mitä nämä maat mahtavat olla, kun en ole koskaan tuohon törmännyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi