Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan maskia

Vierailija
20.01.2021 |

Suu kuivuu, hankala hengittää ja koulupäivän jälkeen joka helvetin päivä ihan kamala päänsärky.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy koululta käykö heille jos pitäisit sellaista muovivisiiriä mitä kauppojen kassoilla näkee? Niitä voi ostaa ihan rivikansalaiset, ja sellainen päässä on helpompi hengittää.

Vierailija
22/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä mahotonta jos opettajakin joutuu maksin takaa pubuttamaan. Parempi tietysti silloin jos olisi äänekäs r oma ni  antamassa opetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota edes huomaa kun 8 tuntia päivässä pitää

Vierailija
24/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa löysää kangasmaskia koko ajan, en ole pessyt, taskuun vaan säilöön. Joudun venyttämään sitä alaosasta, että saan happea, ja ettei silmälasit huurru. Käyn lähinnä vain ruokakaupassa hiljaisena aikana ja työt etänä. Eipä nuo visiirit taida suojata yhtään sen enempää.

Vierailija
25/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa myös aivan sikana, mutta pidän kaupassa käydessä kun ei jaksa katsella toisten irvistelyitä.

Mä käyn Helsingissä pari kertaa viikossa kaupassa ilman maskia, enkä ole huomannut mitään irvistelyitä, eikä kukaan ole sanonutkaan asiasta mitään.

Ihmiset säälii köyhiä tai mt-ongelmaisia, jotka ei kykene käyttämään maskia. Eivät viitsi huomauttaa.

Vierailija
26/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei voi kirjoittaa asiallista viestiä maskien allergisoinnista, ei mene läpi...

Vierailija
27/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa myös aivan sikana, mutta pidän kaupassa käydessä kun ei jaksa katsella toisten irvistelyitä.

Mä käyn Helsingissä pari kertaa viikossa kaupassa ilman maskia, enkä ole huomannut mitään irvistelyitä, eikä kukaan ole sanonutkaan asiasta mitään.

Ihmiset säälii köyhiä tai mt-ongelmaisia, jotka ei kykene käyttämään maskia. Eivät viitsi huomauttaa.

Mutta sehän on hyvä. Ei tule irvistelyä maskittomuudesta. En muuten tunne juurikaan lähipiiristä ihmisiä, jotka suostuisi käyttämään maskia. Omituista. Äitini on ainoa, joka laittaa ja hänkin vain ryhmäpaineesta. Inhoaa ylikaiken. Ollaan vähän semmoista vastarannankiiskiporukkaa kaikki. Ei se ole tietämättömyyttä tai tyhmyyttä. Ei olla mitään salaliittoteoreettikkoja, kaikki tulevat ottamaan rokotteen heti sen mahdollistuttua. Enemmänkin se on sitä, että näemme maailman tulleen hulluksi ja sitä on paljon juteltu, että tästä tulee hirveä jälkiselvitys vielä. Krapula tulee olemaan ennen näkemätön siitä, miten ihmiset sokeutui tilanteelle.

Vierailija
28/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on niin ihmeellistä, kun ihmiset ovat allergisia pesuaineelle, ruualle, silmälaseille, villalle, koirille, kukille jne niin ettei sitten millään voida uskoa, että joku on allerginen maskille!?

Kukaan ei vielä, valitettavasti, ole nähnyt bisnesmahdollisuutta ja alkanut valmistaa sensitive-maskeja allergisille. 

Vierailija
29/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluu siä tautia. Sen takia mä namaan laitan sen. 

Vierailija
30/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän samaa löysää kangasmaskia koko ajan, en ole pessyt, taskuun vaan säilöön. Joudun venyttämään sitä alaosasta, että saan happea, ja ettei silmälasit huurru. Käyn lähinnä vain ruokakaupassa hiljaisena aikana ja työt etänä. Eipä nuo visiirit taida suojata yhtään sen enempää.

Ei mitkään suojavälineet suojaa kunnolla, jos niitä käytetään väärin!

Sori, mutta toimintasi on idioottimaista. Olisi melkein parempi ettet käyttäisi maskia, jos et osaa.

Vierailija
31/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

m37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta irvistelevätkö maskittomat kuitenkaan? Heitä ei kai haittaa jos olisit ilman maskia. Maskipään ilemttähän taas ei meinaa millään nähdä edes, kun ouolet ilmeistä jää kankaan taa. Olin minäkin pitkään käymäti kaupasa mutta eilen sitten menin ilman maskia. Aattelin että k-marketissa varmimmin viittii käydä, kun en muista nähneeni mitään maskisuosituslappuja siellä. En oo maskia kyllä pitänytkään kuin pari tuntia yhteensä, parissa kaupassa, viime vuoden puolella

Missä K-marketissa muka ei ole maskisuosituslappua? Kyllähän joka kaupassa nykyään on, ja hyvä niin.

Maskittomien kasvot painan mieleen, halveksun, tiedän etten tule olemaan missään tekemisissä myöskään kun tilanne normalisoituu. Astmaatikkojen määrä tuskin on satakertaistunut yhtäkkiä joten siihen on turha vedota.

Vierailija
32/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntoja tulee enemmän, koska ihmiset käyttävät maskia:

Juuri tullut laadukas tanskalainen tutkimus totesi, että saat koronan todennäköisemmin, kun pidät maskia:

"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection."

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

Joten herätkää jo!

Major Study Finds Masks Don’t Reduce COVID-19 Infection Rates

A high-quality, large-scale Danish study finds no evidence that wearing a face mask significantly minimizes people’s risk of contracting COVID-19. The randomized-control trial found no statistically significant difference in coronavirus infection rates between mask-wearers and non-mask-wearers. In fact, according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection.

Vierailija
33/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opettelee sitomaan sen maskin oikein, niin on se melko okei. Toki pakkasilla silmälasien huurtumista ei täysin pysty estämään. Voishan sitä laittaa teipin sinne yläreunan alle, mutta en itse halua teippiä iholleni. Pakkasella olen käyttänyt myös maskia ulkoilessa suojamaan kasvoja kylmältä :)

Jos saa allergisia oireita, sitten kannattaa vaihtaa merkkiä! Olen itse allerginen ja herkkäihoinen, olen ostanut Tokmannilta maskeja, sellainen sinivalkoinen pakkaus 50 kpl, eikä mitään ongelmia ole ollut. Arvostelujen mukaan sopinut astmaatikoillekin. Hintakin siedettävä.

Vierailija
34/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siitä pidä, mutta tilanne on tämä. Oma työ on fyysistä ja vauhdikasta, ja välillä on sellainen olo, että taju lähtee, kun maski naamalla kiirehtii eteenpäin, mutta näillä mennään, ja sama on monilla muillakin. 

Hassua ajatella miten itsestään selvänä piti sitä melkein raikasta hengitysilmaa töissä. 

Vierailija
35/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin melkein jo olen mulkaisemassa maskittomia, mutta mietin aina että ei voi olla muuta hyvää syytä olla käyttämättä maskia kuin rahapula, ehkä se polo tarvitsee sen 79 snt siihen halvimpaan ranskanleipään. Toki näille köyhille olisi tarjolla myös maskien ilmaisjakelua, mutta jos on paitsi köyhä, myös mt-ongelmainen ei välttämättä jaksa käydä maskeja hakemassa ilmaiseksikaan.

Nämä ovat ajatukseni aina kun näen kaupassa maskittoman.

Vierailija
36/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tullut laadukas tanskalainen tutkimus totesi, että saat koronan todennäköisemmin, kun pidät maskia:

"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection."

Joten herätkää jo!

A high-quality, large-scale Danish study finds no evidence that wearing a face mask significantly minimizes people’s risk of contracting COVID-19. The randomized-control trial found no statistically significant difference in coronavirus infection rates between mask-wearers and non-mask-wearers. In fact, according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection.

Kuinka ignorantti omaannapaantuijottelija pitää olla, jos ei ole tähänkään mennessä tajunnut ettei maskilla olekaan tarkoitus suojata itseä vaan se suojaa muita sinulta? Ihan perusasia. Juuri tämän vuoksi ne maskittoman ansaitsevat kaiken halveksunnan, he eivät välitä muiden terveydestä lainkaan, ovat toki kiitollisia siitä että muiden maskit suojaavat häntä itseään tartunnalta. Saastaisia vapaamatkustajia.

Vierailija
37/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin melkein jo olen mulkaisemassa maskittomia, mutta mietin aina että ei voi olla muuta hyvää syytä olla käyttämättä maskia kuin rahapula, ehkä se polo tarvitsee sen 79 snt siihen halvimpaan ranskanleipään. Toki näille köyhille olisi tarjolla myös maskien ilmaisjakelua, mutta jos on paitsi köyhä, myös mt-ongelmainen ei välttämättä jaksa käydä maskeja hakemassa ilmaiseksikaan.

Voin maksaa maskista 1,50 euroa kpl, kun joku alkaa valmistaa niitä allergiavapaina kuten pesuaineita, wc-paperia, terveyssiteitä, saippuaa jne. myös valmistetaan. Allergiset on täysin unohdettu tässä maskiasiassa ja syyllistetään. Veikkaan, että moni alkaisi pestä vaatteetkin ilman pesuaineitta, jos olisi vain allergisoivia tarjolla. 

Vierailija
38/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut maskeja ainakin 150 eurolla ja silti valitettavasti näet minut kaupassa ilman maskia. Sopivaa mallia odotellessa...

Vierailija
39/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten herätkää jo!

Kannattaa lukea tämä

https://fullfact.org/health/danish-mask-wearing-spectator/

So while the study is good evidence that mask-wearing does not cut your chance of catching Covid-19 in half, it doesn’t tell us whether they may have a smaller protective effect on the wearer, and says nothing about whether they might prevent transmission to others.

Vierailija
40/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa syy miksi pidän maskia on se että ei tarvi katsoa ihmisten katseita : tuo ei käytä maskia. En luota sen tehoon tai suureen tarpeellisuuteen muutenkaan.  en juuri kyllä käykään ihmisten ilmoilla muutenkaan. vielä vähemmän sinne kiinnostaa mennä maski päällä. Parasta koronan ehkäisyä itselläni on käsien peseminen ja terveelliset elämäntavat.